Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:55

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Kansloos of kansrijk? 
Auteur Bericht
Bericht Kansloos of kansrijk?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 8800000000

Raar geluid bij ronddraaien, 2 cylinders niet in orde (na compressiemeting). Vermoedelijk geen gescheurde cylinderwand. Mag weg voor 10,5k incl btw.
Geschatte herstelkosten? Iemand een 'wild guess' ?

19 sep 2012 10:33
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Kansloos of kansrijk?
11,500 euro, 400,000 gelopen en motorschade, komt in dit geval zeker 10,000 bij. Zit je bijna op 22,000 euro, en dan nog de rest bij een auto van 400,000 km.
Alleen interessant als je alles zelf en gooedkoop kunt doen. Zat te koop.

19 sep 2012 10:41
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Los van het blok vind ik het totaal al aardig verwaarloosd eruit zien. Blok revisie ben je volgens mij al snel 7, 8K kwijt. Lekker laten staan.
Zijn genoeg leuke 996jes te krijgen onder de 20K die blok en bak al vernieuwd hebben en geen ex Amerikaan zijn.

19 sep 2012 10:42
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Heeft er een hond overwinterd op die voorstoel? :pale:
Afbeelding
Ik denk dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen die motor :?:

19 sep 2012 10:43
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Kansloos ...

... of je moet niets om handen hebben - zelf erg handig zijn - en 'm nooit meer kwijt willen :wink:

19 sep 2012 10:44
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
BPM komt er ook nog bij denk ik...

19 sep 2012 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Paar steekwoorden op basis van de gegevens en fotos

Boog
Grote
Lopen
Omheen

19 sep 2012 10:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Ik wist ook niet wat ik zag eigenlijk....

(en dat het bestond...)

19 sep 2012 11:07
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Ik zou het doen! Mooi en interessant project!
dat ik zeker ga volgen! :mrgreen:

19 sep 2012 11:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
striping vind ik wel mooi......maar heel snel laten staan....

19 sep 2012 11:26
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Tranen schieten in je ogen... Hoe krijg je het voor elkaar om een auto, laat staan een Porsche, zo te verwaarlozen?

19 sep 2012 11:39
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Aan de andere kant: als een Amerikaan (nota bene!) 400k km op een 996 kan krijgen, moeten het toch wel heel goede auto's zijn... Wat nou: gevoelige IMS Lager??

19 sep 2012 11:47
Profiel
Enguess schreef:
Aan de andere kant: als een Amerikaan (nota bene!) 400k km op een 996 kan krijgen, moeten het toch wel heel goede auto's zijn... Wat nou: gevoelige IMS Lager??

Kijk, een positieve benadering. Mooi sleutelproject en de auto verdient het. Ik ga eens kijken& mogelijk bieden.

19 sep 2012 11:58
carrera 3.0 1977
Asperen
:shock:

...tsja.... euh..... veel succes!

O...enne....vergeet je de heilige PF AKK niet! :lol:

19 sep 2012 13:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Misschien alleen een koprevisie, en een stoeltje bekleden en je bent de man!!

Dan heb je nog steeds een waardeloze 996, ex US met 400.000 km, lelijke bumpers en een uitgeleefd interieur!! Succes!

19 sep 2012 13:15
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
:thumleft:

My 2 cents!

Waarom in godsnaam zou je dat doen? Zoveel leuks , beters en meer zeker (niet porsche) voor te koop.

Dit is niks en wordt niks. sorry.

19 sep 2012 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
overigens zie ik aan de auto (afgezien van de kansloze voorstoel maar dat is te fixen) niet aan de auto dat ie al 400k gedaan zou hebben. Dan zou t interieur er nog veel meer (nogmaals alleen de bekleding van de voorstoel is drama) afgeleefd uit moeten zien en ook de carrosserie.

Maar ik blijf bij mijn mening. Een 996 met motorische problemen en niet het beste interieur zou ik voor dat geld laten staan. voor je de auto zo hebt dat jij er happy mee bent ben je zomaar 23-25k totaal kwijt en voor dat geld zijn er denk ik betere auto´s te vinden (ook hier via t forum).

Dus kansrijk, maar dat is meedoen met de loterij ook...

19 sep 2012 16:36
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Jeroen C3.0 schreef:
Waarom in godsnaam zou je dat doen? Zoveel leuks , beters en meer zeker (niet porsche) voor te koop. .

Omdat al reeds meerdere malen is gebleken dat TS niet eens een P wil maar vooral een goedkope auto :scratch:

19 sep 2012 17:15
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
hoe was die spreuk ook al weer? :scratch:

O ja, Goedkoop is duurkoop.

Gewoon kopen dat ding, flink geld in storten en tot de conclusie komen dat het nooit wat zal worden.

Er is er ook 1 voorbij gekomen die in het water heeft gelegen. Is dat niets voor je? :mrgreen: Staat iig leuk op de oprit.

19 sep 2012 17:21
Profiel
Pieter_996 schreef:
overigens zie ik aan de auto (afgezien van de kansloze voorstoel maar dat is te fixen) niet aan de auto dat ie al 400k gedaan zou hebben. Dan zou t interieur er nog veel meer (nogmaals alleen de bekleding van de voorstoel is drama) afgeleefd uit moeten zien en ook de carrosserie.

Maar ik blijf bij mijn mening. Een 996 met motorische problemen en niet het beste interieur zou ik voor dat geld laten staan. voor je de auto zo hebt dat jij er happy mee bent ben je zomaar 23-25k totaal kwijt en voor dat geld zijn er denk ik betere auto´s te vinden (ook hier via t forum).

Dus kansrijk, maar dat is meedoen met de loterij ook...

Oke. Vrijwel iedereen hier hikt aan tegen de kosten van zo'n project. Begrijpelijk, maar ook een beetje te cliché gedacht. Ik ga ervan uit dat er kanalen te vinden zijn, via welke je voordeliger aan onderdelen moet kunnen komen. Dat is bij andere merken zo, dus waarom bij Porsche niet? Natuurlijk is 10.5k teveel, gezien de mogelijke lijken in de kast, maar ik zou voor 7,5k de stap wel durven wagen. Het is ook een mooi project, geen roestschade en andere tijdrovende kwesties. En....je kunt 'm naar eigen ideeën herinrichten. Bijvoorbeeld een andere kleur ipv dat oersaaie grijs.

19 sep 2012 17:24
Marc' Oh Oh... schreef:

Er is er ook 1 voorbij gekomen die in het water heeft gelegen. Is dat niets voor je? :mrgreen: Staat iig leuk op de oprit.

Fohn erop en rijden. klik :lol:

19 sep 2012 17:28
Profiel
Marc' Oh Oh... schreef:
hoe was die spreuk ook al weer? :scratch:

O ja, Goedkoop is duurkoop.

Gewoon kopen dat ding, flink geld in storten en tot de conclusie komen dat het nooit wat zal worden.

Tja, als je genoegen neemt met het contactsleuteltje omdraaien en de blits proberen te maken.... Ik zeg: niks mooiers dan het creatieve pad van het opbouwen en herstellen af te lopen. Leer je je auto pas goed kennen. Mits financieel verantwoord uiteraard.

19 sep 2012 17:31
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Aircooler schreef:
Tja, als je genoegen neemt met het contactsleuteltje omdraaien en de blitz proberen te maken.... Ik zeg: niks mooiers dan het creatieve pad van het opbouwen en herstellen af te lopen. Leer je je auto pas goed kennen. Mits financieel verantwoord uiteraard.

Als dat de insteek is dan heel veel :res: . Ik zou het, en niet kunnen en niet durven. Maar als je handig genoeg bent is het wel cool. Andere mensen bouwen om dezelfde redenen een auto ook vanaf 0 op en betalen ook een veelvoud van de daadwerkelijke waarde en dat vindt iedereen prachtig. Ik ook overigens.

Houdt je ons wel op de hoogte van de vorderingen?

19 sep 2012 17:38
Profiel Facebook 
Michiel911 schreef:
Aircooler schreef:
Tja, als je genoegen neemt met het contactsleuteltje omdraaien en de blitz proberen te maken.... Ik zeg: niks mooiers dan het creatieve pad van het opbouwen en herstellen af te lopen. Leer je je auto pas goed kennen. Mits financieel verantwoord uiteraard.

Als dat de steek is dan heel veel :res: . Ik zou het, en niet kunnen en niet durven. Maar als je handig genoeg bent is het wel cool. Andere mensen bouwen om dezelfde redenen een auto ook vanaf 0 op en betalen ook een veelvoud van de daadwerkelijke waarde en dat vindt iedereen prachtig. Ik ook overigens.

Houdt je ons wel op de hoogte van de vorderingen?

Niet kunnen en niet durven liggen op het kerkhof. Je moet gewoon beginnen. Mits je het leuk vindt en tijd hebt natuurlijk. Je wordt lid van een sleutelclub en begint met de onderkant van je auto te inspecteren en mogelijk beginnende roest te behandelen bijv. Voorts bereid je thuis met een werkplaatshandboek een mogelijke klus voor (theoretische voorbereiding is belangrijk). Remblokken vervangen of zo. Zo ga je steeds een stapje verder. Totdat je de motor in de takel hebt hangen.

19 sep 2012 17:47
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
inruil prijzen voor een 996 zijn tegenwoordig tussen de 10 en 12 k en momenteel eerder tegen de 10 :cry:

kweet niet hoe cool je bent aircooler om er dan nog 7.5 k voor neer te leggen voor eentje met 4 ton km,s :shock:

leesje eerst eens even goed in qua 996 motoren :idea: lees goed over de tussenaslager :? al komje goedkoop aan een ruilblok je blijft altijd met die tussenaslager zitten :cry:

gooi liever je enthousiasme en vlijt in een project wat het waard is, ook qua restwaarde :cheers:

succes met hopelijk 1 verstandig goed overwogen keuze :shock: :mrgreen: :wink:

grtjs van de dr :mrgreen:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

19 sep 2012 17:59
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende