7-9 Sept ga ik naar Luxenburg Porsche Camp en ik denk dat ik er een paar dagen aan vast plak. Plan is 9 sept doorrijden via Stuttgart (P museum) richting Zwitserland en dan door naar Italie. Wie heeft voor mij mooie tips, om op deze route de mooiste passen te rijden. Heb tot 14 Sept de tijd om mooie stukken te rijden dan is de tunnelrun. Alle tips zijn welkom. Stelvio lijkt me mooi om deze ook in te plannen.
Laatst bijgewerkt door Edd997 op 12 sep 2012 17:12, in totaal 2 keer bewerkt.
De route en hotels kun je bij sarsrich opvragen. Je boekt de hotels en zet de route in je tomtom en gaan !
22 aug 2012 15:00
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Re: Luxemburg - Italie - Nederland
Hey Ed,
Mooie route! Hebben wij ook gereden 2 jaar geleden.
Probeer zeker de Grimselpas te includeren. Prachtige bergpas met bergmeren op een goede hoogte! Word je geheid even stil van wanneer je daar doorheen rijdt. Daarna kun je direct St. Gotthartpas berijden. Persoonlijk waren wij niet zo onder de indruk van de St. Gotthartpas en waren eigenlijk alweer aan het einde van de pas toen we dachten dat de pas nog moest starten... Probeer dus zeker niet de tunnels te nemen, maar de bergpassen zelf. Neem voor deze bergpassen wel de tijd, zo'n 4 tot 5 uur, want uiteraard schieten ze niet erg op en je zult ook nog even willen stoppen. Ook altijd de weersberichten bekijken in Zwitserland en kijken op de bergpassen geopend zijn.
Dit is een mooie voorbeeld route van Luzern Zwitserland, naar Lugano Italië, waaraan je zelf de route door Zwitserland kunt vastplakken (wanneer afkomstig van Porsche Museum) en de verdere rit door Italië.
Mooie route, maar niet geschikt om hard te rijden.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
22 aug 2012 21:53
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
ed-naat schreef:
mss een stomme vraag, maar kun je daar ook lekker sportief rijden of zijn et 80 wegen?
Om sportief te rijden heb je geen andere wegen nodig - reken maar dat je je suf kan sturen, schakelen & gassen op die 'hair-pins'
23 aug 2012 1:14
Ber-o-man
Zwitserland
Een rondje Susten, Grimsel, Furka en Nufenenpass in CH is ook zeer aan te raden (liggen allen vlak naast de Gotthard). Toestand van alle passen is te vinden op http://www.alpentourer.nl/alpenpassen.html
23 aug 2012 16:46
sandernl
Ex Boxster 987 S,
BMW Z4 Sdrive20i,
Ford Mustang Mach-e
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
25 aug 2012 9:36
Edd997
911 997 Speedster Look
Vandaag aangekomen op een rustige camping in Vermes, ipv de tent opzetten mocht ik in een oude chalet vertoeven. Ben blij dat ik dat heb aangenomen, uurtje later donder en bliksem om bang van te worden en goed geregend.
Grotendeels autobaan met stukjes 240 met een temp van 31graden. Heb nog een leuk stukje gereden alvorens ik hier aankwam. Morgen denk ik hier de omgeving te verkennen en eens even kijken waar we ons buikje kunnen vullen
Hier een stukje binnendoor....
09 sep 2012 22:47
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
goed bezig , ik ga maar weer eens aan het werk
_________________________________________ Nie janken.
10 sep 2012 5:06
Delnoy
Lada
Helemaal in het zuiden.
+1
Ed, het filmpje kan ik niet zien.
Goede reis.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
10 sep 2012 6:20
arjan
chelsea schreef:
goed bezig , ik ga maar weer eens aan het werk
Heb hem al weer gehad en ga nu ff lekker weekend houden tot vrijdag
@Ed, mooi stekkie Theelichtjes in de tent, barbecueën in een blokhut, whats next?
10 sep 2012 8:06
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Ha die Ed, we blijven je volgen en doe voorzichtig Het volgen van jou in Luxemburg was al moeilijk genoeg
Gr Hans
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum