Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 maart 2025 23:01

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche en Dualisme gaat dat samen? 
Auteur Bericht
Bericht Porsche en Dualisme gaat dat samen?
Hoi Porsche maatjes.
Graag zou ik iets spiritueels willen bespreken.
De titel van dit topic:Porsche en Dualisme gaat dat samen?
De betekenis van Dualisme
Er is ook een topic: Porsche en Golf gaat dat samen?
Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Het verband voor mij tussen Dualisme en Porsche zal ik uitleggen en misschien hebben meer mensen hier ook dat inzicht of ben ik totaal vreemd?
Eerst wie ben ik: In veel dingen nogal idealistisch en je zou mij bij liks in kunnen delen. Voor mijn werk hou ik mij bezig met natuur en ik hoop op vrede op Aarde. Geen eigenschappen dus eigenlijk waar je de liefde voor Porsche bij zou verwachten. Mijn collega vroeg mij laatst; "Wat heb jij toch met Porsche? Je doet je groen voor maar daar hoort toch geen Porsche bij, koop een Prius!"
Het antwoord was: Dualisme en hij zei gelijk ok ik begrijp het!
Maar goed het houd mij toch bezig en waar komt dat vandaan?
Heb een paar dagen gewacht voordat ik dit topig ben gestart. Het is nogal persoonlijk en de reacties kunnen natuurlijk tegen vallen maar laat ik het gewoon proberen.
Wie heeft hier iets zinnigs op te zeggen?
Groet,
Jan

13 okt 2012 9:50
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche en Dualisme gaat dat samen?
Clemento schreef:
Het is nogal persoonlijk ...

Bij het lezen van de topic-titel dacht ik dan ook dat je mss last had van een chromosomale- of een hormonale- afwijking :mrgreen:

Citaat:
Voor mijn werk hou ik mij bezig met natuur en ik hoop op vrede op Aarde. Geen eigenschappen dus eigenlijk waar je de liefde voor Porsche bij zou verwachten.

.. dat je Porsche rijdt - of laat ik zeggen: een gebruikte auto, is toch juist iets voor een geiten-wollen-sok :?:
Wat denk je dat de productie van een prius voor schade aan het milleu toe brengt :?:

... net zo iets als een GFT bak - daar moet je 10 jaar voor "gescheiden inzamelen" wil je op het break-even-point zitten .. en kom je op de vraag: hoe lang gaat zo'n bak gemiddeld mee :?:

Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat de vuilverbrandingsovens in NL niet op droog afval kunnen stoken ... en het vuil daar dus weer gemengd moet worden :popcorn:

13 okt 2012 10:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Haarlem
Citaat:
voor mijn werk hou ik mij bezig met natuur en ik hoop op vrede op Aarde. Geen eigenschappen dus eigenlijk waar je de liefde voor Porsche bij zou verwachten

Oh, interessante stelling, vooral als je in eerste instantie jezelf niet in een hokje wilt plaatsen maar gemakshalve Porsche rijders schaart onder volk dat niets heeft met natuur of wereldvrede.

13 okt 2012 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Houdt mij niet bezig. Ik geniet gewoon van mijn P zoals ik ben, los van wat een ander of de omgeving daar van zou vinden.
De vraagstelling lijkt wel of jij je bijna schuldig voelt dat je een P rijd.
Zonde!
Volgens mij bleek overigens bij de laatste verkiezingen (Topic) dat het gros op dit forum op de rechterkant zit en wel wat groen wil inleveren voor een betere infrastructuur van de wegen (minder files)

13 okt 2012 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Dualisme grenst toch niet aan schizofreen he? Maar goed.... dat kan ook gezellig zijn, want het gezegde gaat:
een schizofreen is nooit alleen.
Dualisme.... Ik had er tot vandaag nooit van gehoord, maar voor alles is een benaming te vinden toch? Ik denk dat je moet doen wat je leuk vindt zolang het binnen het algemeen aanvaardbare blijft. Ik heb al gemerkt dat afgunst alom heerst en veel mensen niet begrijpen dat je misschien wel héél hard hebt gewerkt om je Porsche te bekostigen. Onze Porsche is met 110/120 km/u op een snelweg total loss gegaan in de regen en wat mijn vrouw van sommige collega's hoorde was: Tja, natuurlijk veel te hard gereden, want.... Porsche.
Véél mensen zijn zeer kortzichtig. Doe wat je leuk vindt, als gezegd.
Je leeft maar één keer, alhoewel er mensen zijn die daar ook weer anders over denken, maar IK neem het risico niet. We willen WEER een Porsche. ZO is dat!!
Oh ja en wat betreft Prius........ Van m'n leven geen Prius dus!

Geniet zo lang je kunt!

Gr. Léon :drive:

13 okt 2012 10:52
Profiel Facebook 
Olaf schreef:
Wat denk je dat de productie van een prius voor schade aan het milleu toe brengt :?:
:

Dat klopt.
De Prius komt te vroeg heb ik van collega's begrepen.
Er worden zeer veel zeldzame grondstoffen gebruikt bij de productie die later als we een waterstof economie hebben niet meer beschikbaar zijn. Het Prius rijden geeft de eigenaar voornamelijk het gevoel "goed bezig" te zijn maar kijk je naar de ecologische voet van zo'n wagen dan is het niet zo gunstig. verder word de Prius niet zo gereden als de bedoeling is waardoor het gebruik veel minder gunstig is.

Citaat:
Oh, interessante stelling, vooral als je in eerste instantie jezelf niet in een hokje wilt plaatsen maar gemakshalve Porsche rijders schaart onder volk dat niets heeft met natuur of wereldvrede.

Dit is niet zo bedoeld. Ik verwacht eigenlijk een dat een deel van de Porsche bezitters ook net als mij van natuur houden. Het rijden in een 20 jaar oude Porsche en deze behoeden voor de schredder is ook een duurzaam streven. Het omzetten van Porsche naar Prius kost aardig wat energie en 10k km per jaar is geen grote mileu belasting voor mijn gevoel.

Citaat:
dat het gros op dit forum op de rechterkant zit en wel wat groen wil inleveren voor een betere infrastructuur van de wegen
Dat meeste Porsche rijders aan de rechterkan zitten is mij wel bekend maar er zijn meer nuances. De uitslag van de verkiezingen is de onderhandelingen tussen VVD en PvdA nu is het ultieme Dualisme toch. Kan ook tot creative oplossingen leiden. Paars 1 was ook een succes en dat zou nu ook wel weer kunnen gebeuren.

Dualisme is meer dan alleen verschil tussen liks en rechts.
je hebt ook verstand en gevoeg
goed en slecht
liefde en haat
etc.
Wie kent misschien de boeken van Herman Hesse?
Hij kon er erg mooi over schrijven.
In ben al 35 jaar bewust Dualist en het maakt mij niet ongelukkig.
Van het rijden van mijn Porsche wordt ik meestal erg blij.

13 okt 2012 11:08
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Dit verruimt het forumdenkraam wel; weer es wat anders dan een draadje over een defect DME relais... :)
Maar ben zelf niet zo filosofisch aangelegd.

13 okt 2012 11:30
Profiel ICQ 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Geef iedereen een Porsche en veel frustraties zouden verdwijnen, dit komt wereldvrede ten goede.
Dus Porsche past hier zeker in het plaatje :cheers: .

Alleen, dan hebben wij geen zo'n unieke wagens meer, ook niet leuk :).

13 okt 2012 11:48
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ik geloof niet dat het hebben van een Porsche hoeft te leiden tot gewetensbezwaren. Ook ik draag de natuur en de toekomst van de aarde een warm hart toe, al was het maar omdat ik drie kinderen heb die ik een goede en gezonde toekomst wens, evenals hun generatiegenoten, hun kinderen, kleinkinderen enzovoorts.

Ik denk dat je je moet afvragen hoeveel jij/jouw gezin bijdraagt aan de belasting voor het milieu. Zeg maar je persoonlijke "carbon footprint". Je kan op vele manieren bijdragen aan een betere wereld - bijvoorbeeld recycling, letten op wat voor voedsel je koopt en consumeert, benutten van solarpower mogelijkheden voor je huis, en hoe je omgaat met mobiliteit. De totale optelsom is wat telt. Is het goed om lekker groen in een Prius te rijden, terwijl je je huis verwarmt met een oude, oliegestookte ketel en je elke dag vlees eet? Is het goed om elke drie maanden een nieuwe iPhone te kopen, omdat je elke dag met de trein naar je werk gaat?

Het koesteren van een mooie Porsche en daarmee wat kilometers te maken kan best passen in een verantwoorde, duurzame levensstijl. Je omgeving moet gewoon iets dieper doordenken als ze daar problemen mee hebben.

13 okt 2012 12:02
Profiel
Enguess schreef:
Ik geloof niet dat het hebben van een Porsche hoeft te leiden tot gewetensbezwaren.
.....
Het koesteren van een mooie Porsche en daarmee wat kilometers te maken kan best passen in een verantwoorde, duurzame levensstijl. Je omgeving moet gewoon iets dieper doordenken als ze daar problemen mee hebben.

Mooi gesproken :thumleft:
Het gaat voor het "goede gevoel" over het totaal plaatje wat je doet.
Op mijn werk zet ik mij voor 100% in om iets goeds te doen voor de natuur en het mileu en dat is voor mijn gevoeg goed in evenwicht met Porsche hobby. De 10k km die ik er per jaar mee rijd is geen zware mileu belasting en op droge dagen fiets ik 2x 25km naar mijn werk, thuis hebben we groene stroom en ik ben binninkort aandeelhouder van de windcentrale en krijg 16 jaar"gratis stroom" voor terug.

13 okt 2012 12:41
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
@Enguess: +1. Had t zelf niet beter kunnen verwoorden :thumleft:
MilieuBewustzijn kan prima samengaan met Porscherijden. Gaat erom dat je een beetje nadenkt bij wat je doet en niet klakkeloos een Prius of Ampera gaat rijden omdat dat zo goed voor het milieu zou zijn.
Ik rijd weinig, woon-werk met de trein, zonnepanelen en collector op mn dak, en voel me dus niet schuldig dat ik een paar duizend km per jaar wat onzuiniger rijd.

13 okt 2012 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Vindt het maar "zweverig" gedoe....

13 okt 2012 14:33
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Clemento schreef:
Enguess schreef:
Ik geloof niet dat het hebben van een Porsche hoeft te leiden tot gewetensbezwaren.
.....

Mooi gesproken :thumleft:
Het gaat voor het "goede gevoel" over het totaal plaatje wat je doet.
Op mijn werk zet ik mij voor 100% in om iets goeds te doen voor de natuur en het mileu en dat is voor mijn gevoeg goed in evenwicht met Porsche hobby. De 10k km die ik er per jaar mee rijd is geen zware mileu belasting en op droge dagen fiets ik 2x 25km naar mijn werk, thuis hebben we groene stroom en ik ben binninkort aandeelhouder van de windcentrale en krijg 16 jaar"gratis stroom" voor terug.

het lijkt of je hier nogmaals wil goed praten dat je een P rijdt. voor wie: voor je eigen gemoedsrust, voor de buitenwereld? :scratch:
ik geloof niet dat je verantwoording schuldig bent aan anderen wanneer je anderen niet bewust kwaad doet.
als je vindt dat je het aan jezelf moet kunnen verantwoorden dan heb je dus geen rust in je beslissing en zou ik m snel verkopen. gevoel en ratio zijn ook vaak dualisten, maar je gevoel zegt wat het werkelijk is. je probeert nu met ratio je gevoel weg te poetsen, lijkt me niet goed voor je gezondheid...

13 okt 2012 14:34
Profiel
3.2S
010
Als je uit overtuiging op Groenlinks stemt en tegelijkertijd het liefst gelood/Super tankt, dan noem ik dat geen dualisme, maar schizofrenie.

13 okt 2012 15:08
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ga door weer en wind op de fiets naar m'n werk en als nieuwe DD heb ik ook een "groene" auto gekozen, british racing green welteverstaan :mrgreen:

13 okt 2012 15:21
Profiel
Moderator
PF #57
:mrgreen: :mrgreen: ik ben maar een simpele ziel. hou van een wandeling in het bos met de hond. kijk graag naar Whale Wars en vind Femke H een leuk mens. Daar houdt het qua milieu wel een beetje op. Oja, rij een groene benz. :mrgreen:

13 okt 2012 15:25
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ben ook schizofreen genoeg om vier keer per jaar het vliegtuig te nemen en vervolgens in het bos te genieten van de schone lucht en de natuur.
Ik heb ondanks dat geen last van m'n groene geweten. Zou ik een mileu-psychopaat zijn? :pale:

13 okt 2012 15:37
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Wat????!!! En dat je het durft op te schrijven ook nog!

13 okt 2012 15:42
Profiel
LEEUWARDEN
Volgens mij heb je zelf het antwoord gegeven op het Topic
Citaat:
Dualisme is meer dan alleen verschil tussen liks en rechts.
je hebt ook verstand en gevoeg
goed en slecht
liefde en haat
etc.

Voor Porsche gekken is:
Porsche MEER DAN GOED
Porsche ECHTE LIEFDE
Porsche VOLLE EMOTIE & GEVOEL

Dus..... :cheers: :cheers: .Er is maar 1 mogelijkheid...... :drive: :thumleft:

13 okt 2012 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Citaat:
Dus..... :cheers: :cheers: .Er is maar 1 mogelijkheid...... :drive: :thumleft:

topicstarter is niet goed bij zijn hoofd :thumleft:

13 okt 2012 16:14
Profiel
barolo schreef:
Als je uit overtuiging op Groenlinks stemt en tegelijkertijd het liefst gelood/Super tankt, dan noem ik dat geen dualisme, maar schizofrenie.

tussen waanzin en wijsheid is een smalle grens.

13 okt 2012 16:42
Tja, tussen pijn en genot ook he :mrgreen:

13 okt 2012 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Toch fijn dat we op dit forum elkaar met respect blijven behandelen zonder een oordeel over iemand te geven......

13 okt 2012 17:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Gelukkig zeggen sommige reacties meer over de één dan over de ander :wink:

13 okt 2012 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
mbembe schreef:
het lijkt of je hier nogmaals wil goed praten dat je een P rijdt. voor wie: voor je eigen gemoedsrust, voor de buitenwereld? :scratch:
ik geloof niet dat je verantwoording schuldig bent aan anderen wanneer je anderen niet bewust kwaad doet.
als je vindt dat je het aan jezelf moet kunnen verantwoorden dan heb je dus geen rust in je beslissing en zou ik m snel verkopen. gevoel en ratio zijn ook vaak dualisten, maar je gevoel zegt wat het werkelijk is. je probeert nu met ratio je gevoel weg te poetsen, lijkt me niet goed voor je gezondheid...

Volledig eens, zo leef je constant in een tweestrijd. Als je overtuigd bent van het feit dat rijden in een Porsche slecht is voor het milieu en dat vervolgens voor jezelf wilt compenseren op andere vlakken dan rijst de vraag hoe ver je die compensatie gaat doorvoeren. Wanneer is voor jou je slechte gevoel voldoende gecompenseerd? Door GL te stemmen? Max Havelaarkoffie te drinken? Een zonnepaneel op je dak te zetten? Toch maar het linnen draagtasje i.p.v. plastic? Neem je toch maar de korte route i.p.v. die leukere bochtenweg want dat scheelt weer wat CO2?...
Ik zou er gek van worden en dat is verre van duurzaam.
Niks mis met jouw dualisme lijkt me. Doe wat jou het beste lijkt, luister niet te veel naar anderen maar des te beter naar je gevoel. Anders zit je straks toch nog in zo'n eco-excuusauto.
Heb overigens wel het idee dat vanuit linkse hoek altijd eerder een oordeel gevormd wordt over een "rechtse" hobby als het rijden van een Porsche dan andersom.
Eigenlijk zou je dit topic eens moeten starten op een forum van milieu-defensie of iets dergelijks. Volgens mij barst het daar van het dualisme...

...sterkte :wink:

13 okt 2012 19:05
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende