Auteur |
Bericht |
MarkGT3
|
997 carrera S - 996 GT3 MK1 of toch de good old 993 4S
Beste kenners, Als groentje op dit forum heb ik aardig wat zitten lezen tussen alle verschillen tussen de diverse modellen maar krijg ik alleen meer twijfels over welke Porsche ! Als huidige beziiter van een C6 corvette zoek ik wat anders en als oud BMW 335 coupe liefhebber kom ik toch weer bij de Duitse Grundlichheid.... althans dat dacht ik tot ik meerdere vehalen over de Plofmotor heb gelezen .. Ik wilde voorheen nog voor een Corvette Z06 gaan maar daar lopen de lagers nog wel eens uit het blok met als enige optie een nieuw blok Porsche zal enkel en alleen als funauto op zondag worden gebruikt en ik had mijn zinnen gezet op een 2005 997 C2 met handbak met maar 49700 km maar krijg dus nu twijfels over dat blok !... heb als optie ook een 2000 GT3 op het oog met maar 32000 km maar ja dat is de eerste generatie watergekoelde motor waar heel veel dure onderdelen opzitten dus als die de geest geeft ben ik helemaal de Tsja als ik dan toch zo'n 50 ruggen uitgeef dan wellicht beter voor een luchtgekoelde 993 of bijvoorbeeld supervette 964 bij auto baak... al heeft die wel 158000 km gelopen maar is in 2011 gereviseerd. Alle tips zijn welkom... zo kan je het blok van de Z06 laten aanpassen zodat het lager blijft zitten.... problem solved... wellicht is er voor de 997 ook een voortijdige oplossing voor het blok de geest geeft...... al zie ik ook veel exemplaren met hoge kilometerstanden dus ??????? Sorry voor de berg info van deze newbe. Bedankt alvast voor alle info. Gr.
_________________________________________ Drive it like you stole it
Laatst bijgewerkt door MarkGT3 op 23 aug 2012 11:54, in totaal 2 keer bewerkt.
|
20 jun 2012 2:11 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Dag Mark
Welkom. Je hebt meerdere verhalen gelezen, maar blijkbaar niet allemaal of niet volledig. Je scheert namelijk meerdere modellen over één plof.
De één zegt dat de problemen met de 996 worden overdreven de ander niet. Dat je een risico loopt is bekend, maar dat loop je met elke Porsche. Zoek ook even op resto, dat is iemand die ea bij een [naderende] plof kan helpen. Voor je gemoedsrust kun je eventueel die kosten dan alvast reserveren. Op het forum staat ook een 996 die reeds is aangepakt te koop.
De 996 GT3 heeft een andere motor dan de reguliere 996, bullit proof en zeker een ervaring en uitdaging als je die op een zondag start.
In de 997 is de motor tov de 996 gemodificeerd en in een later stadium is de 997 motor ook nog een keer gemodificeerd. Daarmee is het risico tov de 996 afgenomen.
Tja en bij de 993 en 964 loop je weer tegen onderhoud ivm de leeftijd aan. Zo is er altijd wat. Daarom zou ik meer naar de karakters van de auto's kijken. Tussen 1989 en 2011 zit een heel verschil.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
20 jun 2012 7:05 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
3.4 is een risico blok, hoewel er meer zijn die niet gevoelige IMS Lager staan ze i.d.d. niet bekend om hun betrouwbaarheid. 3.6 van de 996 is al veel beter maar zoals je weet zijn hier ook plof gevallen van bekend. 3.6 en 3.8 van de 997 zijn nog beter maar ook deze zijn niet storingsvrij. Nogmaals, de meesten hebben geen problemen en ik zou me dan ook niet al teveel aantrekken van de horror verhalen hier. Zoals reeds vermeld, GT3 heeft een ander blok (Turbo ook overigens) maar is dan ook een hele andere wagen. Als je op zondag lekker wil gaan toeren zou ik niet voor een GT3 aan. Zit je elke zondag op het circuit dan is dat je wagen. Hou wel rekening met hogere onderhoudskosten bij een GT3 of Turbo. 993 en 964 zijn luchtgekoelde motoren en gezien de leeftijd zijn lage km standen redelijk zeldzaam. En mocht je ze al treffen met lage km stand is het nog maar de vraag of dit wel zo goed is. Ook schitterende wagens met een dito sound maar het blijft ouwe meuk en dat vertaald zich weer in het onderhoud. In goede conditie hebben en houden zorgt wel voor waardevastheid en misschien zelfs waarde stijging op termijn. Dat heb je bij een 997 van 50K niet, die schrijft nog wel even af. Gelet op je forum naam heb je de keuze toch al gemaakt en geloof me, niks mis met een 997
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
20 jun 2012 7:35 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Wat je ook kiest het zijn allemaal mooie porsches een C6 is trouwens ook niet verkeerd. Wel nog het vermelden waard dat de onderhoudskosten bij een luchtgekoelde best meevallen mits je er een koopt die geen achterstallig onderhoud heeft, de meeste kosten zitten vaak in het wegwerken van achterstallig onderhoud.
Ik zou voor de GT3 gaan.
|
20 jun 2012 9:19 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
ik ook, GT3
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
20 jun 2012 9:49 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Welkom op het forum trouwens http://www.porscheforum.nl/viewforum.php?f=23GT3 is te gek maar of dat nou de beste keus is om lekker mee te toeren
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
20 jun 2012 10:03 |
|
|
kaldenbach
997 turbo 2007. boxster spyder 2012Leidschendam/Leusden
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Ik zou voor de 996 GT3 MKI gaan!!.... maar dat is alleen maar mijn persoonlijke mening natuurlijk.
|
20 jun 2012 10:07 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Het is maar wat je wilt met je Porsche. Voor mij zou het een 997 worden.
|
20 jun 2012 10:21 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Het is maar net wat je onder lekker toeren verstaat Mark997 wil hem trouwens als fun auto gaan gebruiken en daar lijkt de GT3 me uitermate geschikt voor.
|
20 jun 2012 10:33 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Tis maar wat je onder fun verstaat Voor mij zou het ook een 997 worden. Sterker nog, dat is 'm geworden.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
20 jun 2012 10:35 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
997 is nog (behoorlijk) afschrijven 996 gt3 Mk1 waarschijnlijk niet.. en meer icoon voor mij ook de enige mooie 996, vind zelfs de 4s nu "lelijk" worden...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
20 jun 2012 12:03 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Ooit voor min of meer dezelfde keuze gestaan; had een 996C2MKII en wilde iets anders. Gekeken naar 997S en 996GT3MKI en MKII. Mijn keuze was toen gevallen op de in mijn optiek meest hardcore auto (GT3MKI) waar ik nimmer spijt van heb gekregen. Kosten voor onderhoud zoals hierboven aangesneden vielen mij alleszins mee en zijn voor mij (!) niet hoger geweest als de 996C2. Inmiddels ruim een jaar geen GT3 in bezit en bewust nog meer hardcore gekozen --> 964C2 welke helemaal RS Cup wordt/is gebouwd. Zie mezelf in de toekomst weer een (jongere) GT3 aanschaffen (naast 964) met comfortstoelen voor die zondagmorgen of Zuid-Frankrijk rit. Geen ratio, pure liefde
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
20 jun 2012 15:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
|
20 jun 2012 16:59 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Het meeste zinnige is inmiddels al gezegd. Voorlopig hou ik het "maar" bij mijn 993 R, vertroetel haar op en top en zie bij iedere taxatie de waarde stijgen (zegt op zich natuurlijk niets). Persoonlijk zou voor mij de volgende stap een 996 GT3 MK1 zijn, nu al een icoon en op zeker een toekomstige klassieker. Ik denk dat de prijzen van dit type zo langzamerhand de bodem aan het bereiken zijn en in de nabije toekomst wellicht zullen gaan stijgen
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
20 jun 2012 17:26 |
|
|
Erik997S
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Ga vooral testrijden. Ik heb gisteren op de kartbaan een C6-eigenaar (2008) gesproken. Hij ging vooral op circuit rijden en was er fier op dat z'n banden maar 5000 km mee gingen. Met een Porsche carrera had hij ook al gereden, die van zijn moeder nvdr. en die vond hij maar heel braaf tov de C6. Daar stond ik dan te blinken met mijn S. Mooie auto en enorme geroffel uit de aangepaste sport-uitlaat, maar mijn inziens is de auto veel te groot en te lang. Hij wees me er op dat ie fantastisch in de bochten gaat. Dus aub laat het weten dat de 996GT3 het beter doet.
_________________________________________ 997S
|
20 jun 2012 17:35 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
20 jun 2012 18:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
als funauto: GT3 anyday. Anders een 997.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jun 2012 21:46 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Helaas is een C6 net zo snel dan een GT3 mk1, ook op het circuit. En een stuk comfortabeler. Alleen dat imago .......
|
20 jun 2012 22:18 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Wie van ons twee zou het eerste een 997 cabrio kopen
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
20 jun 2012 22:43 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Voor mij zou het de mooiere van de twee worden. De 997 dus, want ik houd niet van spiegeleieren (996 Mk1).
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
20 jun 2012 23:16 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
20 jun 2012 23:37 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Doorsparen voor een 997 GT3 RS
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
21 jun 2012 0:26 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
21 jun 2012 7:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
In Belgie wordt de waarde momenteel sterk beinvloed door het wijzigen van een belastingwet ...
|
21 jun 2012 7:31 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: 997 carrera 2 of 996 GT3
Dit kan idd een koopje zijn maar misschien is 33K nog teveel voor dit exemplaar, dat weet je pas wanneer je hem irl hebt gezien. Veel "koopjes" die hier geplaatst worden blijken dat achteraf toch niet te zijn.
|
21 jun 2012 8:01 |
|
|