Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:50



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
van 996 naar 997?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht van 996 naar 997??
Nu onze cabrio total loss is en mijn vrouw en ik nog steeds gek zijn op het Porsche "leven" zijn we aan het overwegen, een 996 of door naar de 997?
Onze 996 was een 3.6 met X51 pakket en sportuitlaat. Zo'n 345pk. Nu zie ik de 997 met 3.6 maar ook met 3.8 motor. Die laatste zit op 355pk.
Moet ik voor een 3.6 of een 3.8 kiezen? Kleven er nadelen aan de één of de ander?
Er zijn natuurlijk veel forummers die deze auto's hebben. Vertel me!!!
Is het verbruik van de 3.8 veel hoger? Is de 3.6 dezelfde als in onze oude 996 uit 2003 of heeft ie alweer modificaties ondergaan?
Ik ben benieuwd naar jullie wetenswaardigheden! Bij voorbaat mijn dank!

Gr. Léon :thumleft:
_________________________________________
De 996 leerde ons een les.
De 997 leert ons het échte leven.
(hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!


12 okt 2012 20:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: van 996 naar 997??
He, meteen weer goed bezig! Heb recent een verhaal op de site van Hartech gelezen over de boxermotoren, in de buyersguide. Een lang verhaal overigens maar interessant. Verschil tussen de 996 3,6 en 997 3.6 is volgens mij niet zo groot. Echter vanaf de facelift zijn ze bij Porsche een closed deck cilinderwand gaan toepassen. Dit belemmerd het vervormen van de cilinders. Daardoor op de lange termijn een betere smering van zuiger en cilinder en dus minder kans op slijtage aan de zuiger cq cilinder bij hoge belasting. Serie 2 dus weer iets beter, maar nog steeds niet fool proof. Turbo's en GT 's hebben nog steeds de beste naam. Weet niet of dat aan het betere ontwerp ligt waarbij de marges verder weg liggen, of aan de gebruikers die er beter mee omgaan......
Enfin zoek met je hart, en koop met je verstand!
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


12 okt 2012 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: van 996 naar 997??
Altijd voor de S gaan.Buiten de pk heeft die veel lekkere opties standaard tov de gewone.
Voor mij telt oa PASM,Big reds, etc
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


13 okt 2012 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: van 996 naar 997??
In het tijdschrift 911 & Porsche World van Oktober 2012 staat een uitgebreid artikel over "M96/M97 Engines: Problems and solutions".
Alhoewel Engels (maar volgens mij voor jou/jullie niet zo'n probleem) en redelijk technisch, toch een goed leesbaar verhaal over de ins en outs van dit niet geheel onbelangrijke onderdeel. Ook een overzicht(je) van de verschillende motortypen ontbreekt niet.
Wellicht dat het kan helpen de keuze voor een 996 of 997 verder te bepalen.

Gr.
Ric


14 okt 2012 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: van 996 naar 997??
@ts

In dit topic kan je iets terug vinden betr. verbruik:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=34780&hilit=verbruik&start=125

Ik heb nog nooit met een 996 X51 gereden het verschil kan ik dus niet presenteren.
Natuurlijk rijdt de 3,8 goed, wat had je gedacht :mrgreen: .

Succes met je zoektocht en ook ik hoop voor jouw op een goede afhandeling van de 996.
_________________________________________
997S


14 okt 2012 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: van 996 naar 997??
Goed om te zien dat de schrik alweer uit de benen is (dat heb je trouwens echt snel gedaan :res: ) en de zoektocht is begonnen.

Ik kan niet helemaal met je meedenken want ik had een 3.4 996 met 300pk maar ben ook van de 996 naar de 997 overgestapt. Ga eens proefrijden, dan weet je t. Doe niet net als ik (of juist wel) en stap eerst in een 997 S want dan denk ik dat je er wel uit bent. Het moet een 3.8 worden.... Ik was meteen verkocht na de eerste proefrit.

Brandstofverbruik ligt bij mij duidelijk hoger maar dat komt omdat ik in Duitsland woon nu en dus gemiddeld duidelijk hogere snelheden rijdt. Andere 997 rijders zitten op een verbruik, dat dicht lag bij wat ik in Nederland ´deed`zo tussen de 1:9 en 1:10. Nu zit ik meer rond de 1:7 a 1:8 maar zoals gezegd ligt meer aan mijn gasvoet en de mogelijkheden die rijden in Duitsland nu eenmaal bieden.

Maar zoals zo vaak gezegd, de zoektocht alleen is al heerlijk.... Zoek binnen je budget een zo nieuw mogelijk exemplaar dan heb je een motor aan boord die (meer) modificaties heeft gehad.
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


17 okt 2012 16:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: van 996 naar 997??
966, 997 S met 355 1e generatie, 997 S met 385 pk en compleet ander blok sinds model 2009 (zomer 2008)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


17 okt 2012 20:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.