Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 0:42

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Nog enkele 996 vragen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Bericht Nog enkele 996 vragen
Beste mensen

Ik heb nu 2 dagen een 996 en ben er uiteraard blij mee. Heb toch nog een paar vragen aan andere (ex)996 bezitters.

1. Ik heb Continental voorbanden besteld. (18 inch). Is een prijs van 237 Euro per band inclusief montage een redelijke prijs?
2. De achterbanden zijn vrij nieuw. Helaas zit er in één band een heel klein spijkertje, maar als je die verwijderd loopt de band langzaam leeg. Is hier iets (veiligs) voor te bedenken i.p.v. een set nieuwe achterbanden?
3. De lucht/massa sonde is aan vervanging toe. Die kost bij Porsche 620 Euro. Is er een goedkoper alternatief?
4. De navigatie en boordcomputer is in het Duits of Engels. Kan ik deze op de e.o.a. manier in het Nederlands krijgen?
5. Is er een recente navigatie cd te krijgen? Deze is van 2009 en m'n eigen straat (die al meer dan 200 jaar bestaat) staat er niet eens op.

Alvast dank!

23 nov 2012 20:19
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Nog enkele 996 vragen
Voor wat betreft punt 1 zie het draadje: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=33678, voor punt 2 is een draadje geweest over een beschadigde band. Reacties hierop komen denk ik overeen met wat je hier kunt verwachten: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=36253.

De overige punten laat ik aan de anderen over om te beantwoorden. Ik weet dat er over navigatie wat topics lopen, maar die heb ik niet gevolgd. Gebruik normaal gesproken mijn eigen 'losse" navigatie. Die kan ik thuis voorprogrammeren.

23 nov 2012 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
1. Komt mij niet duur voor, maar aangezien je ze al besteld hebt... wat maakt het nog uit?
2. Ga je veel op hoge snelheid rijden, of circuit... zou ik het niet doen. Rij je een beetje leuk door de polder is een paraplu prima mits in het loopvlak.
3. Geen idee, maar voor dat bedrag zou ik geen zoektocht doen. Dat vind ik nl. een alleszins redelijk bedrag voor een lucht-massa meter.
4. Nee. (anders had je het ook niet gevraagd :mrgreen: )
5. Bel even met de dealer zou ik zeggen. Maar als jouw straat al 200 jaar bestaat, dan zou die zo maar er ook niet op kunnen staan op de versie van 2013...

23 nov 2012 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
MOD: Volledige en onnodige Quote van direct bovenstaande post geveegd :salut:

1. Kan ze nog annuleren
2. Ik heb de auto niet voor 'zondag's door de polder toeren' gekocht, maar ook niet voor het circuit. Zit midden in loopvlak.
3. Ik vind het een hoop geld. Bijna zelfde ding zit in m'n HR ketel en kost 40 Euro.
4. Wel, want misschien heeft iemand ervaring hoe je dat op NL krijgt (overbodige vragen stel ik alleen aan mijn vrouw)
5. Zie punt 5

23 nov 2012 20:43
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
1. Je kan goedkoper uit zijn denk ik. Bel eens met Leen Post in Sliedrecht. De prijs die je daar krijgt is een van de laagste, zo niet de laagste in NL.
2. Maar ga je vaak 200+ rijden, of niet? Ik zou het niet doen, maar ik reed gisteren nog 300+. Bij dat soort snelheden ben je sowieso al gestoord, maar om dan op banden te besparen...
3. Voor een auto vind ik het niet duur. Ik zou niet weten of dat ding in jouw HR ketel ook werkt. Probeer het eens zou ik zeggen. :mrgreen:
4. Als jij die in het Nederlands kan krijgen, vertel dan even hoe, weet de rest het ook... (anders gezegd: ik verwees naar de wijze van vraagstelling, maar het antwoord op de vraag die je wilde stellen is ook nee).
5. Dan zeg ik gewoon dat ik het niet weet.

23 nov 2012 21:01
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
LMM: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=27064&start=25
Op MP 249 euro: http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/porsche-onderdelen/m618492606-nieuwe-lmm-luchtmassameter-porsche-vanaf-2002.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Navigatie: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=14503

Banden zijn niet duur. Achterband zou ik niet laten plakken maar vervangen maar dat is persoonlijk.
Navigatie CD bij de dealer wordt een uitdaging. Zelfs de 997 Mk1 is niet hoger dan 2010 te krijgen. Laat staan voor een 996.

23 nov 2012 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Ik zou persoonlijk ook nieuwe set achterbanden kopen. Moet er niet aan denken dat bij hoge snelheid een band snel leegloopt o.i.d.

23 nov 2012 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
HaraldL schreef:
3. Ik vind het een hoop geld. Bijna zelfde ding zit in m'n HR ketel en kost 40 Euro.

Misschien moet je even kijken hoeveel pk je hr-ketel heeft, zou zo maar kunnen passen!

23 nov 2012 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
MOD: Quote in bovenstaande post geminimaliseerd - en de mega Quote in deze post geveegd :arrow: Hou het forum overzichtelijk en vooral leesbaar - Quote met beleid - of geef alleen een antwoord (de knop daarvoor zit links :idea: )

hehehe :wink:

Ik weet toevallig dat het om exact hetzelfde principe gaat en het qua onderdeel dus bijna overeenkomt. Waarom Bosch wél voor 40 euro zo'n ding aan mijn ketel fabrikant kan leveren maar niet aan Porsche? Of zou Porsche gewoon heel veel marge maken? :oops:

23 nov 2012 21:33
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bel je toch eens met Bosch of ze 'm zo aan je kunnen leveren :popcorn:

... vergeet niet dat je CV ketel stil staat - of aan een muur hangt .. en je Porsche dat vooral niet doet als dat onderdeel in gebruik is :wink:

23 nov 2012 21:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Olaf schreef:
Bel je toch eens met Bosch of ze 'm zo aan je kunnen leveren :popcorn:

... vergeet niet dat je CV ketel stil staat - of aan een muur hangt .. en je Porsche dat vooral niet doet als dat onderdeel in gebruik is :wink:

:wink:

23 nov 2012 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
duik eens op ebay.de

lmm porsche 996

Keuze genoeg en ook Bosch voor een pak minder

24 nov 2012 0:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]