Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:03

Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
997 cabrio uit italie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht 997 cabrio uit italie
na verkoop van mn boxster blijft het toch wel een gemis om af en toe effe te blazen maar ook even een rondje toeren.
nou worden de 997 uit 2005 2006 met 125K tot 150K toch redelijk betaalbaar vooral Italie maar ook in Duitsland komen ze onder de 40 K en als je bied dan kan er altijd nog wel 5K af.

Nu een C4 is wel mooi maar gebruik je dat ook in ons land en wat zijn de verschillen tussen een carrera of een S
wat zijn jullie bevindingen van auto s uit het buitenland en hoe zithet met kosten aan deze wagens en motoren of andere zwakke plekken van deze modellen

19 okt 2012 8:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 997 cabrio uit italie
klik!

19 okt 2012 8:44
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
+1 Maarten!

19 okt 2012 8:54
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Een 997 in Duitsland onder de 40k, en als je biedt gaat er nog wel 5k vanaf: no way, niet in Duitsland! Zo werken ze daar niet. De prijs is de prijs, kan misschien iets vanaf maar stel je er niet teveel van voor. Zelfs 2k eraf (op zo'n bedrag) zal meestal niet lukken.

19 okt 2012 10:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010
Regio Arnhem
Mee eens dat deze informatie via de zoekfunctie te vinden is op het forum echter de wijze waarop dit word gecommuniceerd :x
-1

@ ErikWolff
Veel van de vragen die je stelt zijn inderdaad terug te vinden via de uitgebreide zoekfunctie zoals Maarten aangaf.
Probeer je eerst in te lezen in de diverse topics. Mocht het zo zijn dat je dan nog vragen hebt zijn er vast medeforum gebruikers die deze vraag kunnen beantwoorden maar refereer dan wel even aan het feit dat je deze niet kunt terug vinden.

Om je toch op weg te helpen...

Prijzen:
Zoals MS964 aangeeft werkt de automarkt in Duitsland net iets anders, prijzen zijn vaak vast en er gaat zelden iets af. Soms heb je geluk.

C4:
Dit is vooral een persoonlijke mening, dus zoveel mensen, zoveel reacties, zoveel meningen.
Onder normale droge omstandigheden heb je geen 4wd drive nodig, wil je sportief rijden dan geven sommigen de voorkeur aan 2wd.
Pas bij wat extreme omstandigheden (bv nat wegdek, winterse omstandigheden) komen de 4wd eigenschappen naar boven, en kan het voor sommige bestuurders een uitkomst zijn, de vraag is of de Porsche dan nog op het scherpst van de snede moet rijden. Winterbanden zijn ook al een goede optie.
Wil je perse 4wd dan "go for it", maakt het je niet uit dan zou ik er niet te veel op focussen. Hoe je van de turbo looks (bredere achterkant) dan kan dit een motivatie zijn om voor een C4 of 4S te gaan.

Carrera of Carrera S:
Verschil zit hem vooral in de pk's zoek maar even op het forum of op internet.

Zwakke plekken:
Dit zijn de eerste modellen 997, deze hebben nog dezelfde 3.6 motoren als de 996 dus hier kun je dezelfde problemen verwachten. Ook hier is uitgebreid over geschreven. Pas vanaf modeljaar 2009 zijn er andere motoren toegepast ( ook al zijn deze beter ze zijn nog steeds niet probleemloos).
Nu moet je deze problemen wel nuanceren.. op forums worden veelal problemen besproken en niet hoe goed de auto is. Je leest dus veela horror verhalen en nooit de verhalen van mensen die geen problemen hebben. Er zijn wereldwijd zeer veel 996 en 997 wagens verkocht waarbij eigenaren geen noemenswaardige problemen hebben. Dit betekend echter niet dat er geen problemen met deze motoren zijn (geweest).

Ik zou zeggen lees je in...

Groet,

Ricky

19 okt 2012 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Vergeet niet dat de invoerbelasting ook nog een bult kost. ga voor de grap maar eens rekenen. Dan moet je echt wel een hele geschikte in het buitenland vinden...

29 okt 2012 10:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Hij bedoelt BPM denk ik.

29 okt 2012 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja sorry, BPM. Deze pagina is handig om even snel te rekenen. Komen natuurlijk meer kosten bij van de RDW maar dat is niet schokkend iets van een 200,00.

Hieronder een 2005 911 carrera coupe, kost je zo'n 5100,00 aan BPM:

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php?id=32967&jaar=2005

29 okt 2012 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 cabrio 1984
Beek
Je mag uitgaan van het laagste bpm bedrag (in voorbeeld dus obv afschrijving ipv afschrijving+Co2 klasse) en dus 3.865,-. Echter niet vergeten om ook de opties af fabriek bij de catalogusprijs te tellen. Tja, dan moet je idd wel een erg goedkope weten uit te halen (vaak met achterstallig onderhoud) :pale:

07 nov 2012 15:46
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
MS964 schreef:
Een 997 in Duitsland onder de 40k, en als je biedt gaat er nog wel 5k vanaf: no way, niet in Duitsland! Zo werken ze daar niet. De prijs is de prijs, kan misschien iets vanaf maar stel je er niet teveel van voor. Zelfs 2k eraf (op zo'n bedrag) zal meestal niet lukken.

Klopt helemaal..... en wij Hollanders die altijd willen pingelen, staan dan vaak raar te kijken.

07 nov 2012 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Ik ben met een mooie 997 cabrio bezig ik hoop hem binnen 3 weken uit italie te kunnen halen vlieg ernaartoe en rijd terug
zit alleen even met een tijdelijk kenteken heb RDW gebeld maar die wisten natuurlijk niets

07 nov 2012 18:47
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Tijdelijk kenteken kan je bij het verkeers-ambt in Duitsland halen - en zelfs online bestellen.

Of Italie een export kenteken heeft weet ik niet.

RG996 heeft ook 'n Porsche uit Italie gehaald. :arrowl: lees dat topic eens :wink:

Over het Duitse export/import kenteken kan je veel vinden op dit forum, door de zoekfunctie te gebruiken :idea:

07 nov 2012 18:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Ja bedankt Olaf ik had hem al gevonden heb hem een mailtje gestuurd over hoe en wat te doen

07 nov 2012 19:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex964, ex993, 997S cab, 970
Heb zelf een 997 S cabriolet geimporteerd en gekocht, zorg allereerst dat je een harde garantie hebt anders kun je lelijk op de koffie komen.
Op het Duitse Porsche forum staan heel wat lezenswaardige verhalen hierover maar ook ook over betaling, eigendom, transport, verzekering, keuring en wat je verder moet weten.
http://www.pff.de
Succes en ik heb niet enkel goede ervaringen...

07 nov 2012 20:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Begrijp niet dat mensen een auto uit Italie willen.
De wegen zijn zo slecht, dat je je onderstel versneld afschrijft.

07 nov 2012 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4 GTS Lotus Elise MKI (ex)
Ook uit het zuiden
Ik heb ook gekeken voor een Porsche uit Italie. Prijs is aantrekkelijk, maar ik kreeg de indruk dat Italianen iets minder zorgvuldig met een auto omgaan dan de Duitsers. Je moet al heel erg zeker zijn dat de auto ok is als je naar Italie afreist. De drempel voor Duitsland is in ieder geval voor mij een stuk lager geweest.

07 nov 2012 20:39
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
ricky911 schreef:
Carrera of Carrera S:
Verschil zit hem vooral in de pk's zoek maar even op het forum of op internet.

Dat is wel een beetje kort door de bocht.
Niet alleen PK's, maar ook koppel en motorinhoud, 3.6 vs. 3.8 liter, onderstel (PASM), grotere remmen, andere remklauwen, 18" vs 19" velgen etc.
Maar dat laatste is natuurlijk eenvoudig opgelost. :wink:

07 nov 2012 22:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex964, ex993, 997S cab, 970
Als je de keuze hebt: altijd de S...
Heb ze beide gehad en de S is de meerprijs meer dan waard

07 nov 2012 22:06
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Hebben ze in italie uberhaupt auto's die niet onder de butsen en krassen zitten???

07 nov 2012 22:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
ik probeer wat foto die ze me gemaild hebben te plaatsen maar ze zijn te groot

hij zegt dat alla coupons gestempeld zijn bij de porsche dealer
alleen bij verkoop moeten we hem laten overschrijven bij een notaris volgens het verhaal van RG 996 was dat anders
wie weet hoe het nu geregeld word

07 nov 2012 23:39
Profiel WWW Facebook 
erikwolff schreef:
alleen bij verkoop moeten we hem laten overschrijven bij een notaris
Straks is het een niet betaalde auto en zit jij met de restschuld :wink:

07 nov 2012 23:54
Profiel
PorscheForum Junkie
erikwolff schreef:
alleen bij verkoop moeten we hem laten overschrijven bij een notaris

:roll: :roll:

Tuurlijk...

08 nov 2012 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
N-H
Ik heb mijn Porsche toendertijd idd overgeschreven bij een plaatselijke Anwb/vvv kantoor, let wel op de openingstijden :idea:

Als je stempels hebt gezien in de boeken, zou je zoals wat ik heb gedaan ook de plaatselijke, dichtbijzijnde Porsche dealer kunnen
bellen om het eea te controleren, je hebt neem ik aan de Italiaanse kentekenplaat nummers? :idea:

08 nov 2012 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
N-H
Om precies te zijn de ACI, Automobile Club D'italia, ff opgezocht... :salut:

Afbeelding

08 nov 2012 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Ik heb van morgen de tickets geboekt naar italie voor het kijken en evt kopen van de 997 cabrio.
het is een zwart/zwart 997 S met 100000 km op de teller we hebben een afspraak gemaakt bij de porsche dealer die hem aan de computer hangt en evt storingen kan uitlezen ik wil hem op de brug hebben voor evt. olielekkages of andere dingen die we anders niet kunnen zien.
Ik heb een kopie gekregen van het kenteken bewijs en PON gebeld over de vraag of ze ook iets kunnen vinden op dit chassis nr maar dat hoor ik hoop ik volgende week.
Als er nog liefhebbers zijn die mij nog wat aanwijzingen kunnen geven waar ik eventueel ook nog op letten moet als hij bij de dealer staat. dan hoor ik dat graag.
Daarna wil een stuk proefrijden en tenslotte bij de notaris hem laten overschrijven en vervolgens de export platen er op richting Nederland gaan

10 nov 2012 16:54
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende