|
Auteur |
Bericht |
bully
|
Is er iets mis mee?
Nou is er een koper mag die de auto niet laten keuren. Is er iets mis mee? MOD: Afgesplitst van een verkoop topic
|
07 jan 2013 23:29 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Vertel ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
08 jan 2013 0:20 |
|
|
bully
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Alfa man heeft geen zin in een keuring. Je mag bij zijn garage naar de auto vragen maar dat is het dan ook zo'n beetje. Koper wil een AKK elders en dat mag niet. Blok zweet oa.
|
08 jan 2013 0:32 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
"Zweten" zou voor mij niet een showstopper hoeven zijn, geen AKK wel.
Er zal ongetwijfeld nog wel een reactie van de TS volgen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
08 jan 2013 0:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Is toch zijn recht, om dat niet te willen Ondanks dat de evt, koper de AKK zou betalen, kost het de verkoper toch tijd en geld ... ben er zelf ook niet al te happig op om zomaar ergens heen te rijden - met het risico (ook bij positieve AKK) de wagen niet te verkopen.
heb dit inmiddels al 2 keer meegemaakt - dat de Porsche's goed door de AKK kwamen, maar dat de verkoper er toch vanaf zag ... o.a. omdat het toch wel veel geld was voor een auto voor erbij
|
08 jan 2013 0:37 |
|
|
bully
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Olaf, neem aan dat je mee gelezen hebt. De koper stelde het zweten vast waarop de garage achteraf vertelde dat dat 8 uur werk is. Koper is serieus, uit belgie gaan kijken, en wilde kopen na een positieve akk, niets mis mee toch? Staat al een behoorlijke tijd te koop, waarom dan geen akk?
|
08 jan 2013 0:46 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Misschien goed om een deal te maken onder voorbehoud AKK ( bepaal samen een bedrag wat er aan kosten bij mag komen; Nul is geen optie )
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
08 jan 2013 0:47 |
|
|
bully
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Koper wil gewoon kopen klaar. Hij wil alleen weten wat ie koopt, vandaar een keuring.
|
08 jan 2013 0:51 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Plausibele eis!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
08 jan 2013 0:51 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Laten we wachten op het verhaal van Alfa Male.......
|
08 jan 2013 13:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Ik heb inderdaad hier meegelezen, Bully. En inmiddels ook op het PF.BE waar jij je informatie vandaan (b)lijkt te hebben. Even een quote van de jongen die geintereseerd is in de hier aangeboden 968 Er staat dus nergens dat de 968 geen AKK mag ondergaan - er staat o.a. wel wat de garagist allemaal over de Porsche verteld heeft. Inderdaad - en aan de hand van zijn reactie zal dit topic wss geveegd of gesplitst gaan worden. .. dus mocht je opeens 1 van je berichten hier missen
|
08 jan 2013 14:36 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Zo. Eindelijk tijd om in dit fantastisch ontspoorde topic te reageren. Ik weet wel dat een forum reacties kan uitlokken maar hier was ik toch even over verrast. Laat ik dit even puntsgewijs doen:
- Als verkoper voel ik me in mijn recht om zelf, per potentiële koper, te bepalen onder welke voorwaarden ik tot een eventuele transactie wil komen. Dit heb ik in de afgelopen dagen gedaan en ik sta gewoon achter mijn handelen.
- Mijn insteek in dit verkooptopic en in mijn omgang met potentiële kijkers/kopers voor mijn auto (wel twee tot nu toe), is op volledige openheid gericht geweest. In de OP heb ik zeer veel informatie gedeeld (wat sommige mensen niet verstandig vonden). In de gesprekken met de twee geïnteresseerden heb ik alles over de auto verteld wat ik weet. Ik heb ook mijn specialist gevraagd om in gesprek met de serieus geïnteresseerden geen blad voor de mond te nemen en alle informatie te delen.
- Ik voel mij niet bijzonder geroepen om de manier waarop ik mijn auto wens te verkopen, tot in elk detail te bespreken met derden die met de verkoop van mijn auto niet direct te maken hebben. Ik begrijp dat dat voor sommigen aan de zijlijn wellicht onbevredigend is; helaas.
- Bully; iedereen mag zich op dit forum profileren zoals hij/zij dat wenst. De manier waarop je je echter in dit topic manifesteert met slechts indirecte, incomplete en zoals door Olaf al vastgesteld, ook incorrecte informatie, vind ik beneden elke pijl. De manier waarop je dat nu ook op het Belgische Porscheforum doet laat ik helemaal voor je eigen rekening. Voor zover ik weet heb ik je nooit ontmoet of gesproken en heb je mijn auto nooit van dichtbij gezien. Waar je de rechtvaardiging voor je uitlatingen over mijn auto en mijzelf vandaan haalt is mij compleet een raadsel.
- M.b.t. de laatste potentiële koper; ik ga hier niet teveel woorden aan besteden. Wie op zoek is naar enige indicatie voor mijn terughoudendheid in de onderhandelingen, kan daarvoor in het publieke domein op het Belgische forum wellicht enige indicatie vinden.
Tenslotte:
- Ik sta rond achter mijn auto en de manier waarop ik ‘m wil verkopen. De auto wordt eerlijk voorgesteld, geen informatie wordt achtergehouden en de prijsstelling is in lijn met hetgeen aangeboden wordt. Elke potentiële koper kan volledige openheid verwachten en, onder de juiste voorwaarden, is een AKK bij een gezamenlijk overeengekomen locatie geen probleem.
Ik heb niet de illusie dat met deze post een evenwicht ontstaat met het geweld van de afgelopen dag. Op zijn minst is het wat ik altijd voor ogen heb gehad; openheid van zaken.
Jasper
|
08 jan 2013 21:43 |
|
|
bully
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Mooi stukje Jasper, knap dat je ergens gelezen hebt over mijn uitlatingen naar jouw auto want die zijn er niet. W wilde de auto laten keuren bij PSH en jij wilde dat niet. Het kon bij je eigen garage of niet. Ik heb toen porschecentrumrotterdam voorgesteld maar jij zei tegen W ik heb er geen zin in dat er allerlei pietlullige dingen naar boven komen. Had graag mee geholpen aan de verkoop van jou 968 maar bij geen keuring houd het op. Nu kom je met dat een AKK geen probleem is, waarom dan er niet uitkomen met iemand die helemaal uit Belgie naar je toe komt?
|
08 jan 2013 22:07 |
|
|
bully
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
|
08 jan 2013 22:20 |
|
|
bully
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
| | | | Citaat: Vooral het incompleet en incorrect spreekt mij aan. Ik heb nooit iets verzwegen of anders verteld dan tussen de verkoper (Jasper, Alfa Male) en mij gezegd of geschreven is. Om even op te sommen, en Jasper, je mag me verbeteren indien ik incomplete of incorrecte info schrijf: Ik heb contact opgenomen met de verkoper (Jasper) wegens interesse in zijn 968. De wagen leek mij in goede, correcte staat dus hebben we afgesproken zodat ik de wagen kon gaan bezichtigen. Tijdens de bezichtiging heeft Jasper mij veel slechte punten van de wagen laten zien, zoals de lak, achterruit (zwarte band),... Ook de documentatie mocht ik inkijken en een proefrit maken. Alles zeer correct! We zijn toen een prijs overeen gekomen onder voorbehoud van wat er tijdens de jaarlijkse beurt en de AKK boven zou komen. Jaarlijkse beurt gehad, stelmotor van koplamp en stuurstang vervangen, dit alles ook weer correct! Ik mocht contact opnemen met de garagist in kwestie om de algemene staat van de wagen ook met hem eens te bespreken, dus dit heb ik gedaan. De man vertelde mij dezelfde dingen die Jasper mij ook allemaal verteld had op 1 punt na, een zwetend blok. Dit was volgens de garagist al even een punt maar kon volgens hem geen kwaad en was nog niet dringend aan herstelling toe. Echter hierover had Jasper mij nooit iets verteld! Nochtans was het al enige tijd geweten. Toen ik Jasper hierover aansprak werd het wat afgewimpeld en mocht er géén AKK meer doorgaan, enkel bij zijn garagist! De plek die ik voorgesteld had vertrouwde hij niet, alle respect hiervoor, maar deze had ik enkel voorgesteld omdat deze kortbij zijn woonst gelegen is en dus gemakkelijk voor hem. Hij had geen zin meer in een AKK omdat er anders pietlullige dingen naar boven zouden komen en dat zag hij niet zitten. Toen ik hierop zei dat dat nochtans de bedoeling is van een AKK werd ook dit afgewimpeld! Ik vertelde Jasper toen dat ik verdere informatie wou opzoeken over een zwetende motor omdat ik niet geheel bekend was met dit begrip (vandaar mijn mislukte google search) en heeft hij me tot 3x toe angstig gevraagd hoe ik deze informatie ging zoeken en of ik dit NIET op het PF.NL wou doen. Ik heb hem gerust gesteld dat ik zowiezo niet op PF.NL actief ben dus dat zou niet gebeuren. Over PF.BE is niets gezegd geweest dus... Enkel kon ik onmogelijk weten dat bully hierover zou beginnen op PF.NL. Dit is dus volledig buiten mijn weten gebeurd en ookal had ik het geweten had ik hem nog niet tegen gehouden. Mensen mogen weten wat er aan de hand is met een wagen die te koop aangeboden staat! Ik ben nu nog steeds niet zeker of de wagen al dan niet "slecht" is, maar dit zullen we nooit te weten komen aangezien een AKK enkel mogelijk is door zijn garagist. En om eerlijk te zijn, wie vertrouwd zoiets nu 100%? Door al de laatste acties van de verkoper heb ik dus afgehaakt van de koop. Heeft hij gelijk? Tuurlijk, hij mag verkopen zoals hij wilt. Maar er kan niet ontkent worden dat zijn manier wantrouwig over komt. En wanneer ik de zaak niet vertrouw dan neem ik een stapje terug. Jasper, u mag verbeteren wat hieraan niet correct is of incompleet. Maar ik wil niet afgeschilderd worden als leugenaar! Ik had meer dan interesse in uw wagen, heb ik ook zeker laten blijken, zowel aan u als hier in dit topic. Maar de reden dat ik van de koop afzie heeft totaal aan uzelf gelegen. Informatie "achterhouden" (pas melden als ernaar gevraagd word) over een zwetende motor en geen AKK toelaten bij iemand anders dan uw garagist (wat u nu weer probeert te weerleggen). Dus veel succes gewenst met de verkoop van uw wagen, ik hoop echt dat u hem snel verkocht krijgt, maar ik vrees ervoor dat u uw verkoopstrategie toch maar eens opnieuw moet overdenken en aanpassen waar nodig of u zal nog heel lang 968 rijden ipv de 964 die u wilt.
| | | | |
|
08 jan 2013 23:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Maar je blijft olie op het vuur gooien
|
08 jan 2013 23:49 |
|
|
bully
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Tja altijd dat corrigerende vingertje van jou. Dat vind ik olie op het vuur. Geen woord over zweten
|
09 jan 2013 0:18 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Ben hier een halfjaartje of zo niet geweest maar het is zo te zien nog steeds even gezellig.
_________________________________________ Boxer power.
|
09 jan 2013 1:36 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
ik ga me niet mengen in de discussie, maar wil evn mijn ervaringen met een gelijkardige situatie aangeven, je doet ermee wat je wil : - ik ben vorig jaar ook helemaal naar Sittard gereden om een 964 te bekijken - de auto beviel mij op het eerste zicht, maar er ontbrak toch een deel onderhoudshistorie. Wel een grote beurt recent gehad bij een P specialist in de buurt van Sittard (Speedservice om geen namen te noemen ). - ik heb zelf contact genomen met deze specialist om naar de auto te informeren, hij wist nog vrij goed wat ze destijds gedaan hadden (een klein jaar voordien). - ik heb toen afgesproken om bij die specialsit een AKK te laten doen, hoewel de verkoper er dus ook klant was. Waarom : het is iemand die ook een reputatie heeft en als hij mij ernstige gebreken gaat verzwijgen lijkt mij dat ook in zijn belang niet zo slim + het is één van de beste 964 specialisten die je kan vinden volgens mij. - uit de AKK zijn een aantal zaken boven gekomen : enkele goede dingen die mij geruststelden dat de auto in het verleden echt wel correct is onderhouden geweest en enkele zaken die aangepakt moesten worden, oa een lek aan de servosturing en slijtage van remblokken en remschijven. Ik vind trouwens niet dat een AKK moet dienen om te laten noteren dat er een kras op de lak is of dat het stuur toch wel erg afgesleten is : dat zijn dingen die je zelf kan zien. Een keuring moet toch vooral gaan over de mechanische kant van de zaak + eventueel herstelde ongevalschade opmerken . - zowel ikzelf als de verkoper waren aanwezig bi jde keuring en dit is naar mijn gevoel heel correct verlopen - met de AKK in de hand heb ik dezelfde dag nog een prijs overeengekomen met de verkoper en heb de auto gekocht. En nog geen dag spijt van gehad. Ik begrijp Jaspers terughoudendheid om eender waar een AKK te laten doen : hebben ze wel ervaring met het model en kunnen ze gebreken correct inschatten ? Als Jaspers eigen garage zelf al het probleem meldt van de zwetende motor, lijkt het mij een faire man (ik weet niet wie het is), dus waarom niet vertrouwen op zijn oordeel ? Bel evt ook eens met andere 944/968 specialisten, bvb Wolfs in Limburg, of RFF om te informeren naar het "probleem" en hun visie hierop.
|
09 jan 2013 11:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Dat is af te leiden uit het eerste bericht in dit topic
|
09 jan 2013 12:12 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Met aankoopkeuringen (AKK) heb ik ook zo mijn ervaringen, dus ik dacht 'laat ik ook eens in dit topic reageren'... Er zijn van die dingen die uit een AKK kunnen komen waar 'verschillend gewicht' aan kan worden gehangen. Even een aantal waargebeurde zaken (ter overweging): - Als een bepaald onderdeel een geluidje maakt en de garagist, waar de AKK wordt gedaan, meldt dit en geeft tevens aan dat hij niet weet wat het is en dat hij dat pas kan onderzoeken als hij het onderdeel demonteert (à raison de € 500,00). Wie moet die € 500,00 dan betalen? De verkoper of degene in wiens opdracht de AKK wordt verricht? - Vinden jullie het terecht als je een AKK toestaat (waar je zelf als verkopende partij natuurlijk graag bij bent) en je staat toe dat de AKK plaatsvindt bij een garage 50 km van de woonplaats van de verkopende partij, hij hier een halve dag vrij voor moet nemen en voor 100 km (heen en weer) brandstof verstookt hij hier een bedrag (zeg € 150,00) voor mag/kan verlangen ongeacht of de koop doorgaat? - Als tijdens een AKK 'gebruikelijke zaken' aan het licht komen (de remschijven of blokken hebben weliswaar nog voldoende dikte, maar zullen waarschijnlijk binnen een km of 5.000 vervangen moeten worden, de uitlaat is weliswaar nog dicht, maar heeft wel roestvorming en ook die zou wel eens binnenkort kunnen gaan lekken (maar het kan ook nog jaren goed gaan), etcetera, enzovoorts, enzoverder) is dat dan een reden om de vraagprijs van de verkoper ter discussie te stellen? Bedenk: we hebben het over een auto van ruim 20 jaar oud - Als iemand een auto als schadevrij heeft gekocht (en ook onderzoek ernaar heeft laten doen en er geen (schade)reparaties bekend zijn) en de auto -dus ook- als zodanig adverteert en tijdens de AKK blijkt dan dat er ooit een nieuw spatbord en een nieuwe bumper op de auto is gemonteerd en dat die reparatie wel heel goed is uitgevoerd, mag je de auto dan niet meer als 'schadevrij' adverteren? En heeft dat invloed op de verkoopprijs? Ik ben door schade en schande wijs geworden en weet inmiddels dat een AKK ook vaak door 'potentiële kopers' voor andere doeleinden wordt aangewend dan waarvoor deze -naar mijn mening- bedoeld is: zo wordt de aankoopkeuring vaak als een stok gebruikt om de prijsonderhandelingen mee in te gaan... Als ik nu nog eens een auto zou gaan verkopen en de potentiële koper (PK) wilt een AKK, is dat wat mij betreft geen probleem, maar 1) de kosten voor de aankoopkeuring zijn voor de PK, 2) er wordt niet geschroefd en gesleuteld aan de auto tijdens de AKK, 3) de prijs voor de auto wordt vóór de AKK vastgesteld en na de AKK is het 'take it or leave it, 4) de PK vergoedt vóór de AKK sowieso -naast de kosten voor de AKK- ook een vergoeding voor de door de verkoper gemaakte kosten a.g.v. de AKK. Wat vinden jullie?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 jan 2013 13:00 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
@Olaf: Wellicht beter om topic nu te sluiten, iedereen heeft zijn zegje kunnen doen. Beide kanten.
Blijft advertentie netjes open staan
|
09 jan 2013 13:07 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
In alle eerlijkheid...ik geloof niet in AKK's.
Op mijn eerste Porsche, een 924, heb een AKK laten doen door een specialist. Van hem kreeg ik toen de advies dat het een prima auto was. Heb de auto gekocht en heb alleen maar elende gehad.
Sindsdien ben ik een beetje slimmer geworden en weet waar ik voor moet opletten. De daarop volgende 7 Porsches heb ik gekocht met geen enkele vorm van AKK. Gewoon de auto gereden, goed naar gekeken, beetje op mijn kniee gegaan en een gevoel gekregen van de eigenaar/verkoper. Als iets me niet bevalt, liep ik weg. Een slechte auto is best wel goed te identificeren.
Het is al voorgekomen dan ik na een maand of twee wel een rekening van ~2k heb gehad, maar nog nooit heb ik een slechte auto gekocht.
Ik heb Jasper's Porsche enkele keren gezien op de 968 KZ's, en ik had altijd de idee dat hij daar veel geld en liefde in stopt. Was ik in de markt voor een 968, zou ik zeker zijn auto in overweging nemen.
Dus, AKK....meh.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
09 jan 2013 13:16 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
Wat loopt iedereen toch te zeiken......dit is gewoon een mooie Porsche, laat hem aub wat zweten, daar gaat een auto niet dood aan. Dat is leeftijd, en er zal stevig mee gereden zijn. Voor 10K koop je geen Golfje, en nog niet de helft zo leuk om te rijden. Dit is zakelijk een topper om te rijden. 3K aan bijtelling, en als je dan een motordingetje van 3K aan je broek krijgt, SO WHAT! (Tis dat ik onder de plak zit bij Totmbo , anders had ie al bij mij voor de deur gestaan....)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 jan 2013 13:21 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Is er iets mis mee?
Het is vrij simpel...
Een koopovereenkomst komt tot stand als beide partijen het eens zijn, anders niet. Dat laatste lijkt het geval.
Een verkoper heeft het recht te bepalen hoe hij wil verkopen. En heeft dus ook het recht om geen zin te hebben in een keuring, kopers hebben daar soms wel behoefte aan.
Vervolgens heb ik er geen enkele moeite me als er een discussie ontstaat over de zin en onzin van een keuring.
Wat een emotie zeg, gewoon laten staan dat ding !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jan 2013 13:47 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Peter62 |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|