| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=37025
Pagina 1 van 2

Auteur:  renetrzes [ 12 jan 2013 17:49 ]
Berichttitel:  electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag

Vandaag op stap geweest met een electrische lotus .
Echt niet normaal wat een accelaratie.
Onze porsches staan gewoon stil vergeleken hierbij .
Ik heb dit nog nooit meegemaakt hoe zo'n electrische wagen optrekt.
wat ik wel mis is een motor geluid. Ik hoor nu alleen een zoemend geluid.
Ook maakt het volgens mij niet veel uit in welke versnelling je optrekt .
Maar wat een sensatie. Wel ff wennen met instappen je moet bijna een acrobaat zijn. :mrgreen:

Afbeelding

Auteur:  Johann [ 12 jan 2013 18:24 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

De Tesla roadster is gebouwd op een Elise platform...Ik vraag me af of de cirkel nu weer rond is en dat dit dan gewoon Tesla techniek is met elise body erop?

Auteur:  mbembe [ 12 jan 2013 19:00 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Ja het motorgeluid maakt vaak dat het lijkt alsof het nog harder gaat. Wat is de acceleratie van de Elise van 0-100?

Auteur:  dobbelsteen [ 12 jan 2013 20:34 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

De elise doet er gemiddeld 6 sec over (afhankelijk van motortype).
De tesla roadster bijna de helft 3,7 sec.

Overigens zou ik heel graag een Tesla Model S als daily hebben.

Auteur:  Johann [ 12 jan 2013 21:09 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

dobbelsteen schreef:
Overigens zou ik heel graag een Tesla Model S als daily hebben.


Dat wou ik ook doen, maar de prijs in Nederland is niet normaal. In Amerika heb er al een tje voor $60k, maar hier moeten we volgens mij 90K euro voor betalen :cry:

Auteur:  RichardP [ 12 jan 2013 22:22 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Deze elektrische Elise doet 0-100 in 4,7 seconden.

Zo'n elektrische Lotus kost wel 128.750 euro... :shock:

Auteur:  dobbelsteen [ 12 jan 2013 22:58 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Huh er zijn blijkbaar 2 verschillende auto's?
De Lotus Elise ECE, blijkbaar later op de markt gekomen en blijkt een seconde trager naar de 100 te gaan volgens bovenstaande post en blijkt peperduur te zijn.

En dan heb je de Tesla Roadster, heeft niets meer met Lotus te maken, behalve het feit dat ze de Elise als basis hebben genomen. Maar het is toch serieus veranderd, de lengte zou zelfs met 5cm toegenomen zijn en volledig uit carbon gemaakt zijn.
Maar nu zijn ze daar mee gestopt en gaan ze met de Model S een volledig eigen model maken (van wat ik toch gehoord heb op NGC).

ECE :150 KW - 250km bereik - prijs bovestaande post 128K
vs
Tesla Roadster: 180 KW - 300 tot 400km bereik - instapmodel = 100K

Dan lijkt mij dat de Tesla Roadster toch wel de betere keuze is. Moet pijnlijk zijn voor het bedrijf ECE.

Auteur:  renetrzes [ 12 jan 2013 23:12 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Maar hoe komt het dat het voor mijn gevoel niet uitmaakt in welke versnelling die staat.pas boven de 100 naar 2 e versnelling gegaan en in drie zaten we al over de 200

Auteur:  dobbelsteen [ 13 jan 2013 0:19 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Zal wel met elektrische dingen te maken hebben, die kan je wellicht niet vergelijken met de toerentallen van een brandstofmotor.

Auteur:  Enguess [ 13 jan 2013 10:56 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Heb ook wel eens in zo'n Tesla gereden en onderschrijf je ervaringen volledig. De acceleratie is nekspieronvriendelijk fenomenaal. Er stond allang een Tesla in mijn garage als hij niet zo achterlijk duur zou zijn.

Auteur:  Johann [ 13 jan 2013 12:06 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Gelukkig is Tesla Roadster niet echt mooi....de Elise, daarintegen wel...maar daar pas ik niet in :cry:

Auteur:  de911gek [ 13 jan 2013 14:22 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Heb vorig jaar ook en ritje mogen maken in de Tesla Roadster. De acceleratie is inderdaad adembenemend! Voor de rest is hij klein en had het gevoel dat ik in een tupperware bakje reed zonder solide bescherming, zonder enig geluid waardoor echt niemand je hoort (aankomen). Acceleratie dus super (kan de 911 Turbo nog niet aan tippen) maar als je naar de totale beleving kijkt houd ik het graag bij mijn P...... maar het was wel even een leuke ervaring .....

Auteur:  Enguess [ 13 jan 2013 14:36 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Johannvb schreef:
Gelukkig is Tesla Roadster niet echt mooi....

Vind ik wel!

Auteur:  dobbelsteen [ 13 jan 2013 14:59 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Bedoel je niet tesla model s? Want de roadster lijkt op de elise.

Auteur:  Enguess [ 13 jan 2013 15:53 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Roadster vind ik wel mooi (is idd Lotus). Model S vind ik dan weer niet mooi.

Maar ach... meningen....

Auteur:  Johann [ 13 jan 2013 17:21 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Nou een Tesla Roadster is wel degelijk anders qua looks. Ze lijken weinig op elkaar...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Auteur:  renetrzes [ 13 jan 2013 17:26 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Begin nu te twijfelen of het toch niet een tesla was. Ze lijken zo op elkaar. Anyway het blijft een enorme ervaring die ik niet snel zal vergeten.

Auteur:  bully [ 13 jan 2013 17:36 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Elektrische bommetjes

Auteur:  GhostRider [ 13 jan 2013 19:25 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Tis lekker snel zo'n ding, maar neem maar van mij aan. Ik heb m'n Lotus niet voor niets net weg gedaan. Zelfs de 60/70er jaren Porsches zijn een slag degelijker dan de 90er jaren Lotussen. Blijft Brits....
En als iets snel gaat (pas in een Tesla Roadster gereden), dan wil je, lijkt mij tenminste, uitlaatgassen, rubber en brandstof ruiken, en een blok horen ronken. In zo'n naaimachine moet je op het dashboard kijken of 'ie aan staat. Groot gemis aan fun in zo'n ding.
My 2p.

Auteur:  Godspeed [ 14 jan 2013 14:25 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

de911gek schreef:
Acceleratie dus super (kan de 911 Turbo nog niet aan tippen)


De 997 Turbo MKII gaat zelfs met handbak die tijd van 3,7 sec (tijd van de Tesla Roadster) evenaren. De Turbo S met PDK gaat zelfs met de 3s flirten...

Auteur:  dobbelsteen [ 14 jan 2013 16:30 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Zal wel met gevoel te maken hebben zeker? En de turbolag misschien ook?
Nog nooit in een turbo gezeten, ondanks dat een van de beste vrienden van mijn ouders een hebben. :evil:

Auteur:  Boxster2010 [ 17 jan 2013 22:37 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Ik rijdt zakelijk in de Tesla roadster. Hij is idd erg snel.
De 400 km ga je er niet mee halen. Nadeel op de snelweg bij 120 km/h en nette rijstijl is hij snel leeg.
Nadeel 2 laden doet hij op 1 fase. Dwz bij 16A kan ik 13A laden. Laadtijd bij lege accu 14 uur.
Ik heb de mogelijkheid om met 1 fase 32A te laden. In dat geval is de auto met 5 uur vol en kan er 300 km worden afgelegd.
Bij het koude weer op moment duurt het enige tijd dat de accu op temperatuur is, bij een koude accu levert de auto ook niet zijn rem energie aan de accupack.
Hieronder de tesla in actie

Gr. Mark

http://www.youtube.com/watch?v=2ssMan_-BQQ

Auteur:  Jeroen914 [ 18 jan 2013 2:56 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Boxster2010 schreef:
Ik rijdt zakelijk in de Tesla roadster.

Heel slim :thumleft:

Een electro motor levert direct zijn maximale koppel, daardoor kan je er enorm mee accelereren. Daar kan geen brandstofmotor aan tippen.
en 150 of 180kw is echt niks voor een electro motor. 1000kw is ook geen probleem 8)
De accu's zijn de zwakke schakel. Nog te groot en zwaar ten opzichte van de capaciteit en er moet dus op motorvermogen ingeleverd worden om een beetje acceptabele actieradius te houden.

Auteur:  Hansvanduin [ 18 jan 2013 4:14 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Ik heb wel eens met een tesla mogen rijden maar er gaat toch echt niets boven een benzinemotor vind ik.

Ik mis gewoon de hele beleving

Auteur:  Pieter_964 [ 18 jan 2013 9:48 ]
Berichttitel:  Re: electrische lotus elise

Vast ongelofelijk bruut om mee te maken maar als ik 100k ging verbranden kost ik een 997 Turbo (S) pdk tweedehands. Gaat nog sneller naar 100 en is veel en veel praktischer (en leuker, maar dat is persoonlijke mening). Ook daar is de tank binnen de 400km leeg maar is ie wel na 5 minuten weer gevuld en klaar voor de volgende 400km...

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/