Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:23

Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Help ik stotter........... - KJN Turbo - 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
PorscheCayenne 2010 Honda Varadero 1000 VW-Kever 72 Aixam
Bericht Help ik stotter........... - KJN Turbo -
En ja hoor niemand weet t meer en de importeur heeft meer gevalletjes zoals de mijne.
Wat dan?

Mijn Cayenne Turbo houdt in toenemende mate in bij het accelereren vanaf 1500 toeren in de vijfde&zesde versnelling. Het stotteren treed op in zowel de automaat- als ook in de tiptronic stand.

De dealer heeft inmiddels alles aan computer de nodige updates gegeven (management en bak), injectiesysteem, benzinetank en -leidingen gereinigd, bobines en bougiekabels gecontroleerd. ook de distributie en nokkenas zijn bij de 90.000 km beurt weer op tijd gezet. Daarnaast is gewisseld van 95 naar 98RON benzine. Alles zonder succes.

Inmiddels is de auto op de rollenbank bij Beek Tuning/ Den Haag geweest om te te kijken wat de makke is en het enige wat de computer laat zien dat de auto, bij het genoemde toerental, een onverklaarbare korte voorontsteking geeft. Correctie hierop, net als tuning naar minder 'schraal lopen' i.v.m milieu, helpt eveneens niet.

De makke schijnt veelvuldig voor te komen bij het nieuwe type Cayenne 8 cylinder. Er zijn al diverse auto's, via de importeur en dealers, retour gegaan naar de fabriek. Daar heeft men ook auto's uit andere landen retour gekregen, men constateert het probleem en stuurt de auto's onverrichter zake retour met het schrijven dat meerdere auto's het beschreven symptoom vertonen en een geluid maken, echter OMDAT meerdere auto's het hebben moet zulks als 'NORMAL' worden beschouwd. Einde oefening?
De brief kent overigens de volgende mooie dooddoenende tekst:

Graag willen wij u hierbij informeren over het reparatieverloop inzake de Porsche Cayenne Turbo met chassnr. 9p8la81869

Na een uitvoerige controle en diverse aanpassingen door uw bedrijf en de controle dmv een uitgebreide proefrit door onze technici van Porsche Import kunnen wij constateren dat er geen technisch mankement voorhanden is.
Ook hebben wij Porsche AG in deze nog geraadpleegd en het statement van Porsche AG luidt als volgt:

"Das Fahrzeug entspricht dem Serienstand eines Cayenne Turbo MJ08. Eine ausführliche Untersuchung mehrere identische Fahrzeugs durch mehrere Entwicklungs-Fachbereiche und das TCC hat ergeben, dass sich die Kundenbeanstandung nachvollziehen lässt, es sich dabei allerdings um ein normales Funktionsgeräusch der Fahrzeugs handelt. Die Vibration konnte besonders im manuellen Tiptronic-Modus im 5. und 6. Gang in einem niedrigen Drehzahlbereich von 1400-2000 U/min reproduziert werden - im Automatikmodus tritt die Vibration selten auf. Das durch den Kunden beanstandete Fahrzeug verhalten konnte auch in verschiedenen anderen Cayenne Turbo nachvollzogen werden, die zum Vergleich herangezogen worden sind.“

In goed nederlands:

De auto voldoet aan de standaard normen van een Cayenne Turbo MJ 08, een uitgebreid onderzoek aan de auto, door meerdere ontwikkeling- en vakbetrokken medewerkers van het ontwikkelingscentrum Weissach en de medewerkers van het Technical Competence Center, hebben de bemerkingen van de klant kunnen oproepen. Het handelt zich echter om een normaal functioneringgeluid/trilling van de auto. De trillingen zijn reproduceerbaar in het bijzonder bij een manuele schakeling in de 5e en 6e versnelling tussen een toerental van 1400 en 2000 RPM. In Tiptronicstand treed deze trilling zelden op. (in verband met vroegtijdig terugschakelen). De door de klant opgemerkte bemerkingen zijn bij meerdere Cayenne Turbo vaststelbaar die bij dit onderzoek zijn betrokken.

Inhoudelijk betekent dit dat er geen sprake is van een technisch defect en dat deze Porsche Cayenne Turbo volledig aan de standaards van Porsche AG voldoet.
Wij hopen u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Pon Porsche Import

Kortom; das auto entspricht den Serienstand, oftewel valt binnen de zelf gestelde tolleranties dus U kunt het uitzoeken. Tsja, een auto van 176.000 Euro die in de garantie is en waarbij horten en stoten als Typennormal afgedaan wordt.

Iemand enig idee of ervaring hoe e.e.a wel opgelost is bij auto's met het zelfde 'normale Cayenne 8-cyl' gedrag???

14 jan 2010 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Help ik stotter...........
1400 rpm in 5/6 is weinig. wat gebeurt er bij kickdown?

14 jan 2010 16:11
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Heb zoiets meegemaakt bij de BMW.
Zij spraken toen van een product eigenschap en moest er maar mee leren leven.
Ja mijn hoela en heb in samenspraak met de ANWB een brief opgesteld met een termijn om de auto in goede staat te brengen, zoniet zou ik stappen ondernemen tegen de dealer die hem heeft geleverd.
Moet zeggen zij kwamen met een keurig voorstel om de (nieuwe) auto binnen een jaar in te ruilen :res:

14 jan 2010 16:20
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Aston M. = Marcel N.? :?: :wink:

14 jan 2010 17:52
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
ECT II?

14 jan 2010 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik zou geen genoegen nemen met het standpunt van Porsche AG en via juridische weg een oplossing afdwingen, een auto die zoveel geld kost hoort niet te stottteren, pruttelen of anderzijds minder dan perfect te functioneren.

Ken voorbeelden van audi en volvo die na een aangetekende brief van een gerenormeerd advocatenbureau toch eieren voor hun geld kozen en alsnog met een oplossing kwamen.

14 jan 2010 20:54
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Erg benieuwd hoe dit verloopt

14 jan 2010 21:04
Profiel
PorscheForum Rookie
997turbo
Middelburg
klinkt als een defecte bobine.

komt het probleem altijd voor of is het "soms" voelbaar
Wat voor brandstof wordt er getankt ?

De enige echte 98 is BP ultimate.

Door een testrit en de cilinders indiviueel te loggen zou je een slechte bobine er uit moeten kunnen halen.

Laatst bijgewerkt door arjanh op 14 jan 2010 21:22, in totaal 2 keer bewerkt.

14 jan 2010 21:12
Profiel WWW
Veghel
Maarten schreef:
ECT II?

was ook mijn gedachten, alleen heeft hij dan buiten die kjenne ,AM, spiksplinternieuwe 997 Turbo :shock: :wink:

Citaat:
Vanochtend reed ik in mijn spiksplinternieuwe 997 Turbo een beetje te hard thv Apeldoorn. Werd van de weggehaald door een motoragent. Binnen 2 dagen mijn nieuwe auto inleveren ....
Verbazing was erg groot toen bleek dat deze motoragent een van mijn beste jeugdvrienden is die ik al geruime tijd niet meer gezien heb. We waren sprakeloos en na wat uitwisseling van telefoonnr's, gebabbel en wat gelachen te hebben ging ik zonder bon weer naar huis.

Morgen kom ik bij hem op bezoek.

Hier begon ECT zijn hiernamaals :mrgreen:

14 jan 2010 21:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Maarten schreef:
ECT II?

???? What the verrek is ECT II???

14 jan 2010 21:52
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
:popcorn:

14 jan 2010 22:00
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
kakker uit het gooi.

14 jan 2010 22:10
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Kakker uit een randgemeente van De Haagh :!:

Waar hij woonde en ik nog steeds :oops: :mrgreen:

14 jan 2010 22:20
Profiel
Veghel
ECT= Laren ,Als ik het goed heb :wink:

Correctie, ik heb net gelezen dat paul & Lydia hem kennen :oops:

14 jan 2010 22:23
Profiel
Omg. Amsterdam
zullen we weer lekker ontopic gaan.... :mrgreen: zo word die kakkert nooit geholpen! :bang:

Wat is een KJN eigelijk :roll: :ba: :mrgreen: :cheers: toch geen kia jeep/keep?! :bang:

15 jan 2010 1:53
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
http://www.stotteren.nl/view.php

Misschien heb je daar wat aan? :mrgreen:

Ik zou ook geen genoegen nemen met het standpunt, blijkbaar is er een, al dan niet productiegerelateerd, defect of probleem met de motor.

15 jan 2010 2:27
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Het feit dat ze het allemaal hebben wil nog niet zeggen dat het normaal is....

15 jan 2010 8:21
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Zou ook zeker geen genoegen nemen met de opmerking dat het vaker voorkomt en dus maar als normaal moet worden gezien.
Ben wel benieuwd naar de afloop.

15 jan 2010 13:01
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
PorscheCayenne 2010 Honda Varadero 1000 VW-Kever 72 Aixam
Joepie ik lees dat ik naar het Gooi ben verhuisd! Als dat de manier is om van mijn stotter af te komen ga ik meteen.

Resume: Bobines zijn gecheckt; idem bekabeling, bougies, injectoren, alle computers. Benzine 98 van BP en race octaan erin gekieperd. Klopsensor past zich prachtig aan bij alle octaangehaltes. Verder met computer in de auto gereden; zowel van porsche als van beek Autoracing; alle Cilinders afzonderlijk bekeken net als injectiessysteem en schakelmomenten.
Enige vreemde blijft een kort moment van voorontsteking.

Siemens computer kan gewisseld maar de Software is tegenwoordig 'auto-uniek' i.v.m diefstal, dus zelfs als ie vanaf de fabriek komt is ie gekoppeld aan chassisnummer en blijft identiek. Een tuner kan wel op het vermogen inkloppen. maar de rest is niet gekraakt; wie zou daar noodzaak toe hebben bij een normale auto.

De tips m.b.t jurist etc. zijn inmiddels ingezet en de eerste oplossing is de auto, net als collega-exemplaren, retour fabriek te sturen om dezelfde conclusie te trekken als in voornoemde brief.

Omdat het erger wordt met het ouder worden/ meer kilometers van de auto had ik gehoopt op een technische tip, of oplossing.
Dan maar de vervelende weg.

Dank voor alle tips tot zover en leuk om te lezen dat het heel veel gaat om wie je bent, waar je vandaan komt, of WIE MIJ KENT?? Dacht dat het hier over Porsches ging.

15 jan 2010 16:57
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
welnee joh. allemaal oude wijven hier met af en toe een kapper.

15 jan 2010 17:13
Profiel
Veghel
Citaat:
Joepie ik lees dat ik naar het Gooi ben verhuisd!

:mrgreen: :wink:

15 jan 2010 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Als ik de Duitse tekst lees, geven zij inderdaad toe, dat het beschreven fenomeen 'reproduceerbaar' is en bij vergelijkbare cayenne's is geconstateerd. Echter zijn bij mij Funktionsgeräusch en Vibrationen toch iets anders dan inhouden en/of stotteren.

Het schijnt dus te gaan om een geluid en een trilling? Ook lijkt het mij een verschil of dit altijd al zo is geweest, of pas recentelijk is opgetreden.

Mijn turbo heeft recentelijk op de bank gestaan bij Beek , en beide diagnoses bleken correct. (Bobine defect en een injector die niet optimaal werkte) Ik ben er van overtuigd dat die mannen weten waarover ze praten.

Vervelend probleem, ben benieuwd naar het verloop.

15 jan 2010 19:19
Profiel
PorscheForum Rookie
997turbo
Middelburg
Hopelijk komt porsche met een oplossing

15 jan 2010 20:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je met een turbo 1400 - 2000 toeren wil/ gaat rijden in zijn 6?

nou ken ik de V8 niet en de kjn ook niet trouwens, maar rondt die toerentallen lijkt het me niet meer dan normaal dat hij stottert omdat je volgens mij in de verkeerde toerenregionen zit :roll:

15 jan 2010 20:59
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
zie mijn post nr 2

15 jan 2010 21:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende