Auteur |
Bericht |
Kever69
Boxster 987Veluwe
|
Boxster striping verwijderen
Met het risico dat ik verschillende liefhebbers vreselijk op hun ziel ga trappen ga ik toch de volgende vraag stellen. Ik overweeg een gele Boxster 987 aan te schaffen, maar diverse kandidaten hebben op de flank zwarte striping met de tekst "Porsche" of "Boxster". Ziet er allemaal origineel uit, maar met een gele Boxster val je al genoeg op - die striping maakt het wat mij betreft een beetje ordinair. (Ja, ja, ik weet het, geel is ook niet stijlvol, maar die kleur vind ik de auto prima staan.) Je voelt hem al aankomen: is die striping te verwijderen zonder de lak te beschadigen?
_________________________________________ If you pay peanuts, you get monkeys.
|
30 jan 2013 0:04 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Boxster striping verwijderen
Föhn erbij en langzaam eraf trekken.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
30 jan 2013 0:49 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Met een fohn (of beter een electrische verf afbrander) de folie goed warm stoken Zowel de folie als de lijmlaag worden dan zacht en je kan de folie dan redelijk makkelijk van de auto trekken Als er een fastoenlijke laklaag op de auto zit, zal de folie die niet aantasten en dan is de lak onder de folie zelfs mooier dan die op de rest van je auto Afhankelijk hoe lang de sticker er op gezeten heeft kan het zijn dat je een klein beetje kleur verschil hebt. Meestal is dat met een goeie poets beurt weg te werken.
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
30 jan 2013 0:56 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Geel yes! ik zou hem helemaal laten beplakken met wrap. Maar dat wilde je niet geloof ik.
|
30 jan 2013 1:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En niet haaks, maar parallel aan het oppervlak
|
30 jan 2013 9:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In hoeverre is er een risico dat na verwijdering de lak onder de sticker minder is verkleurd dan de rest van de lak? Want dat lijkt mij ook niet fraai eerlijk gezegd...
|
30 jan 2013 15:17 |
|
|
Olaf
|
Ik denk dat dat ook van de lak-kleur af hangt. Heb zeker 3 jaar met (dezelfde) stickers op de zilveren 993 rond gereden - en na het verwijderen op bovengenoemde manier was er niks meer van te zien na een poetsbeurt. Wat ik wel gemerkt heb is dat bij het niet goed schoonmaken na het verwijderen van de stickers, je de contouren weer gaat zien doordat er vuil op de toch nog aanwezige lijm blijft zitten .. Ik stoorde me overigens meer een de verkleurde (lijm achter de transparante) steenslag stickers
|
30 jan 2013 16:30 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Je weet het pas of (of hoeveel) kleurverschil er is als je de sticker eraf hebt...
|
30 jan 2013 16:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, dat zou voor mij dan al weer een reden zijn om er een te zoeken zonder sticker.
Je zou ook denken dat geel wat gevoelig is hiervoor, maar dat is meer een inschatting van mij. Bij rood weet ik het zeker. Al zijn de lakken die Porsche gebruikt volgens mij wel hoogwaardig.
|
30 jan 2013 16:42 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Grappig, ik denk wel eens om ze erop te plakken. Fohn lijkt me prima, VERFSTRIPPER zou ik dus nooit doen. Die krengen worden echt bloedheet en m.i. is het risico op lakbeschadiging dan vrij groot. Ennuh, wat is er mis met geel ? Mark.
|
30 jan 2013 17:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Een föhn als je echt niks anders hebt (behalve veel geduld). Levert veel te weinig warmte... Verfstripper werkt perfect. Sterker nog, het is de "tool of the trade". Ik heb er nog NOOIT lak mee beschadigd. Ik heb zelfs stickers van auto's verwijderd met een gasbrander (zonder schade of andere ellende)
|
30 jan 2013 18:14 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Op andere fora zeggen ze dat je met een haarföhn al te veel warmte kan geven. Zelf heb ik al meerdere keren stickers van een auto gehaald en je hebt echt niet veel warmte nodig voor die stickers los te krijgen hoor.
|
30 jan 2013 18:22 |
|
|
horn
PF #57
|
heb een gewrapte auto van zijn wrap ontdaan. toen het buiten 34 graden was en een fohn erbij. kreeg kramp in mijn handen van het aan die folie trekken... en als Jeroen zegt verfstripper, neem ik dat graag aan. die heeft al zoveel ge- en ontstickerd...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jan 2013 18:27 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
...en dus ervaring met de verfbrander. Ga da met Boxster naar Jeroen, reken af en laat hem het doen.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
30 jan 2013 18:41 |
|
|
Olaf
|
.. dat hangt er ook weer vanaf hoe lang ze op de auto zitten - en wat voor soort sticker en lijm het is
|
30 jan 2013 18:46 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Stickers op een porsche plakken,..........Hmmmmh weet het niet........
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
30 jan 2013 19:39 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Wat Horn ook al zegt, wanneer Jeroen914 zegt dat het met een verfbrander beter is zou ik dat advies opvolgen. Denk de meest ervaren persoon hier.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
30 jan 2013 19:50 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
+1 Zeker en forum plakker
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
30 jan 2013 19:55 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Beetje off topic en toch ook weer niet: ik heb zojuist met een visdraadje en een föhn 'Carrera 4' van m'n motorkap gehaald. Ging supersnel, edoch .... lijmresten zitten er natuurlijk nog 4 cm dik op. Volgens mij zijn de lijmresten zelfs nog hoger dan toen het logo er nog op zat Natuurlijk even een duimnageltje gebruikt (ook met föhn shit, wat is dat heet ...), maar het resultaat is nog steeds niet zo mooi. Las met de zoekfunctie dat lampenolie goed schijnt te werken. Maar hoewel ik wel een luchtkoeler rijd, ben ik al sinds enige tijd overgestapt op gloei-/ledlampen ... (toch geprobeerd, maar dat krast vreselijk ) Iemand een bruikbare tip?
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
30 jan 2013 21:24 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Als ik dit topic doorlees; Verfstripper erbij, warm maken, en eraf peuteren.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
30 jan 2013 22:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
voor het verwijderen van lijmresten heb ik dan weer een ander goedje...
|
30 jan 2013 22:37 |
|
|
Kever69
Boxster 987Veluwe
|
Allemaal bedankt voor de reacties en adviezen. Ik heb gisteren een voorlopig koopcontract getekend voor een Boxster 987 zonder striping/stickers en ben uiteindelijk gezwicht voor een zilvergrijze omdat ik geen gele heb gevonden, geen zin had nog langer te zoeken en zilvergrijs een heel goede tweede keus was. Over twee dagen wordt deze jongensdroom gekeurd. Ik ben benieuwd of deze beauty - in tegenstelling tot de gele 986 die ik eerder liet keuren - wel door de keuring komt.
_________________________________________ If you pay peanuts, you get monkeys.
|
03 feb 2013 10:32 |
|
|
Olaf
|
Nu we het toch over stickers hebben je kan 'm natuurlijk altijd vakkundig geel laten wrappen
|
03 feb 2013 11:00 |
|
|
Patrick
|
Een 987 zou ik geen tweede keus noemen Ik zou eerder de 986 in dit geval twee keus noemen. Heb je al foto's ?
|
03 feb 2013 11:43 |
|
|
Jous
987 Boxster S070
|
Een 987 is zeker geen tweede keuze! En zoveel zitten er eigenlijk niet op dit forum, dus zodra alles rond is.... even voorstellen (met foto's uiteraard)
|
03 feb 2013 11:52 |
|
|