Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Racenummer voor Black Betty... Input gevraagd!
Ik ben niet handig met photoshop, Illustrator en dat soort programma's; geef mij maar de ouderwetse kleurpotloden, wasco's, viltstiften, vingerverf en dat soort spul... Dat wil echter niet zeggen dat ik niet weet wat ik wil Het racenummer is nu een 'hot item'. Ik wil een racenummer dat: 1) herkenbaar is (als je het nummer ziet, moet dat je meteen aan Black Betty doen denken); 2) 'vierkant' of 'rond' is, zodat het racerondje lekker gevuld kan worden met het racenummer; 3) Outlaw appearance heeft; 4) Qua kleurencombi goed bij mijn auto past...Nu heeft een medeforummer die handschoen opgepakt en eens wat zitten fröbelen met mijn input. Ik vind het resultaat echt heel goed geslaagd; ik vind dat ik (en Marco; thanx' by the way...) de spijker op z'n kop hebben geraakt. Wat vinden jullie? Ik vinnum tof, maar wat vinden jullie? Andere ideeën? Ik sta open voor alles (mits serieus bedoeld; dus a.u.b. geen grapjes)
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 feb 2013 22:20 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Racenummer voor Black Betty... Input gevraagd!
Antoine, als jij het zo goed vindt waarom nog veranderen Persoonlijk zou ik een meer ronder lettertype gebruiken, wat mijn inziens beter bij de rondingen van de auto en de periode van de auto past. Zie onderstaand plaatje van Gunnar Maar nogmaals het is jouw auto Ik heb afgelopen weekeinde nog alle 25 pagina's van je topic doorgeworsteld en man man wat een geduld en precisie heb je
|
12 feb 2013 22:39 |
|
|
Black Betty
|
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben met zo'n 'simpel' nummer ook aan het stoeien geweest... Dit vind ik de ultieme Outlaw: Ik denk dat je nu wel snapt waarom ik tóch voor een wat opvallendere 67 opteer. Bovendien wil ik een 67 die echt 'uniek' is en zo vormgegeven is dat als je deze specifieke 67 ziet je meteen aan Black Betty denkt. Een beetje als de 46 van Valentino Rossi (als je begrijpt wat ik bedoel). Niettemin hartstikke bedankt voor je input
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 feb 2013 22:49 |
|
|
horn
PF #57
|
mijn smaak is ook het simpele van Willem. Ik vind zowel de 67 als de 80 van jouw outlaw gezocht en daardoor gekunsteld. Maar ik geloof heilig in 'wie betaalt bepaalt'. jouw auto is een totaalplaatje met hele typische kenmerken en dito combinaties. Daar niemand je nummer apart gaat zien maar altijd met je auto en je auto ook nog eens een bijzondere verschijning is maakt het qua nummer volgens mij niks uit wat je er op plakt. Blijft bijzonder... ik persoonlijk vind dit mooi. rond nummer, subtiel rood randje eromheen en het nummer vult de witte cirkel optimaal. en minilites, ook wow!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 feb 2013 22:59 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
De stijl van '67' doet mij een beetje Dukes of Hazzard achtig aan. Ik zou zelf meer de Herbie stijl kiezen maar je geeft zelf al aan dat het erg bij je past en bijzonder is het zeker (of je er nou een nummer op plaatst of niet).
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
Laatst bijgewerkt door Michiel911 op 12 feb 2013 23:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 feb 2013 23:13 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Zit nog eens naar je foto te kijken, en als ik door draaf moet je het ook zeggen , een iets dikkere rode rand en nog een paar "gaatjes" in de cijfers. Kan helaas geen voorbeeld maken want ik ben net zo handig met die programma's als jij Lijkt het een beetje op je velgen en je handremhandle
|
12 feb 2013 23:18 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Ik vind de rondere klassieke letters ook wel wat hebben. Zal nog eens wat prutsen en plaatsen. Maar nu niet meer. Drink mn wijntje op en ga lekker pitten
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
12 feb 2013 23:32 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Ik vind de "67"-sticker nogal groot uitgevallen tov de lengte vande 356 ; Suggestie van Willemb vind ik in tegenstelling tot de "80"-sticker, persoonlijk idee Maar het is jouw project, laat je dus vooral niet te veel beinvloeden
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 feb 2013 23:48 |
|
|
Black Betty
|
Grappig: verschillende fora, verschillende reacties... En al surfend over het net, zoekend naar wat ík mooi vind, kom ik dit tegen: Gaaf... Ik val kennelijk op 'big numbers'...
|
13 feb 2013 0:09 |
|
|
Black Betty
|
Misschien heb je wel gelijk... Jeugdsentiment: Helemaal nix miz mej!
|
13 feb 2013 0:25 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Black Betty, de B is de 2e letter van het alfabet als je de 2 gaat vergelijken met een B dan kan deze in iets ronde vormen overlopen naar een 2 wat een overeenkomst geeft met de ronde vormen van de koets. als kleurstelling zal ik hoofdzakelijk voor het rode gaan met een creme schaduw effect in diezelfde ronde vorm van de "hoofd letter" met andere woorden, ik zal kiezen voor het nummer 22 ik kan het je alleen niet laten zien, hier op papier in schets vorm ziet het er redelijk uit maar je zal het aan een vakman over moeten laten om een goede indruk te krijgen van het geheel. de cijfers 22 over laten lopen in hun eigen schaduw en dan iets scheef naar voeren gedrukt ziet er ook uit als een B en is zeer uniek en geeft snelheid aan. Succes ermee, het is niet makkelijk.
_________________________________________ Picasa album
|
13 feb 2013 0:40 |
|
|
Black Betty
|
Nummer 22 is ook erg leuk, maar het moet toch echt nummer 67 worden... Ik ben zelf geboren in 1967, al sinds jaar en dag is 67 m'n geluksgetal (terwijl ik niet eens bijgelovig ben) en ik heb bewust gezocht naar een chassis van 1967 om m'n Black Betty op te bouwen. So... 67 it is! En als ik de 'gumballs' gewoon leeg laat? Heeft ook wel wat...
|
13 feb 2013 0:48 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
ok 67 had ik niet helemaal mee gekregen maar de gumball is wel erg groot, in ieder geval ver naar boven geplaatst. het nummer 67 iets scheef naar voren geplaatst zodat er een beetje snelheid in zit en dan met een andere kleur schaduw in maken???? (wederom rood als hoofdkleur en crème als schaduw)
_________________________________________ Picasa album
|
13 feb 2013 1:07 |
|
|
Black Betty
|
Dat is bij dit soort auto's wel vaker het geval... Kan zelfs nog groter:
|
13 feb 2013 1:32 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Ik vind jouw 67 te modern en die 13 te militairistisch voor jouw BB. Ik zou ook voor rond gaan, zwart met rood accent. Die nummer zes ontwerp (maar dan in 67 natuurlijk) met een iets dikker rood randje lijkt me ook erg goed passend. Denk dat het moeilijk is een nummer ontwerp te vinden dat eer doet aan die geweldig mooie auto!
|
13 feb 2013 4:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Ja, en er een smiley van maken
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 feb 2013 7:08 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
De 67 die je nu hebt vind ik strak maar het is voor mijn gevoel heel Amerikaans. Ik vindt deze mooier, meer klassiek Maar misschien is dit ook wat
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
13 feb 2013 8:46 |
|
|
Black Betty
|
|
13 feb 2013 12:27 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Deze is top!
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
13 feb 2013 12:35 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Zoveel mensen zoveel meningen... Zo vind ik deze mooi;
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
13 feb 2013 13:52 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Op een of andere manier doen de cijfers me een beetje denken aan mijn basketball jack uit mijn jeugd. Mooie combinatie zo alhoewel ik zelf de cijfers misschien iets minder vet (slanker) zou maken. Bij de bouw van mijn Formule Vee heb ik me behoorlijk verdiept in de mystiek van de racenummers toen ik mij afvroeg waarom er op de zijkant altijd “FV” te lezen was. Op zich staat dat natuurlijk voor Formula Vee maar daarna was ik benieuwd hoe dat zat met de afkortingen die ik zag op oude foto’s van racende 356-jes. In Amerika werden veelal clubraces georganiseerd door de SCCA (Sport Car Club of America). In het begin (de tijd van de beeheeves) kreeg de 356 de klasse code “F” (foreign) mee en later “EP” (European Production). Met betrekking tot de uitgifte van racenummers zie je dat je relatief simpele nummers en wat duurder uitgevoerde versies tegenkomt. De simpele soms gemaakt met plakband of gewoon met waterverf voor de gelegenheid opgekalkt. Was je actief SCCA clubracer dan had je voor een heel jaar hetzelfde nummer en dat was ofwel een vrij nummer in het startveld (newbee) ofwel de plaats waarop je het vorige seizoen was geëindigd. Deze rijders konden hun nummers het hele jaar op de auto laten en daardoor wat het dus ook mogelijk wat duurdere, persoonlijke nummers op de auto te plakken. Was je geen actief clubracer, en reed je af en toe wat races mee, dan werd het nummer ter plaatse uitgedeeld door de organisatie en dan plakte men de nummers (of schilderde) met wat er op dat moment voorhanden was. Jouw fraaie startnummers horen dus eigenlijk thuis op een auto van een actief clubracer! En daar hoort dan volgens de oude SCCA regels ook de “EP” klasse aanduiding bij. Die zou ik dus ook bijplakken. Dat maakt het wel af. De minimale nummeraanduiding was: zijkant en voorkant van de auto en altijd zichtbaar voor de wedstrijdleiding. Centraal op de neus was dan logisch aangezien je de nummers dan altijd goed kon zien op zowel de circuits die met de klok mee maar ook op de circuits die tegen de klok in reden. Grappig is dat jij onbewust misschien een auto hebt die daarmee voldoet om op een circuit te rijden dat tegen de klok in rijdt… Laguna Seca? Niet het minste circuit om op te rijden.
|
13 feb 2013 14:01 |
|
|
Black Betty
|
Cool... Testirosa? Dan is mijn racenummer nog heel bescheiden
|
13 feb 2013 16:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als je die sticker mooi "rond" wilt vullen - zou ik 1 cijfer nemen ...
|
13 feb 2013 18:01 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
En dan voor de 6 gaan. Perfect getal, gelijk aan de som van zijn eigen delers (1+2+3=6) Volgend perfect getal is 28 en dat staat toch minder mooi...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
13 feb 2013 18:24 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Persoonlijk vind ik deze vintage stijl erg mooi voor jouw auto:
|
13 feb 2013 18:34 |
|
|