| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
km stand versus draaiuren http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=37432 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Harry700 [ 01 maart 2013 23:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | km stand versus draaiuren | |||||||||
Zoals al eerder gepost ben ik op zoek naar een 997 2 of 4. Nu heb ik iemand gesproken die mij vertelde dat vooral Porsches uit het buitenland vaak worden "teruggedraaid". Ook op dit forum heb ik verhalen gelezen over terugdraaien van bekende wagens. In Duitsland schijnt het niet eens strafbaar te zijn. Ik vind het best bizar dat zo'n groot merk als Porsche geen goede beveiliging hier voor heeft. Nu heb ik ook gehoord dat er voor €200 een apparaatje kunt kopen dat wel de draaiuren kan uitlezen (heb ik ook wat over gevonden in dit forum). Ik het een aantal vragen. -1. Bestaat zo'n apparaat en waar kan ik die kopen. -2. Als ik de draaiuren uit kan lezen wat betekent dat dan? Bijvoorbeeld hoeveel draaiuren heeft een wagen met 50.000 km ongeveer? en die met 100.000 km. Wanneer weet je echt dat het niet klopt. Bijvoorbeeld ik lees net het volgende:
Klopt dat een beetje? |
Auteur: | dubsport [ 01 maart 2013 23:59 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Als je een aankoopkeuring bij een p specialist laat uitvoeren kunnen ze je het aantal uren zo vertellen. Volgens mij zelfs het aantal keren dat de auto in de toerenbegrenzer heeft gereden. |
Auteur: | Harry700 [ 02 maart 2013 0:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren | |||||||||
Ik ga liever niet met elke Porsche waar ik even naar ga kijken naar de Dealer. Dat doe ik liever wanneer ik bijna zeker van de koop ben. |
Auteur: | Delnoy [ 02 maart 2013 1:06 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Weet je Harry, de koop van een Porsche moet ook een beetje fun zijn, afgaan op je gevoel, lekker sturen in diverse modellen, kijken wat bij je past en waar je hart sneller van gaat kloppen. Op een forum als dit (eigenlijk ieder auto forum wel) doen de meest ellendige verhalen de ronde. Niet door laten afschrikken. Uiteraard zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen maar dat zijn echt uitzonderingen. Als er iemand een gevoelige IMS Lager heeft gehad dan heb je daarna 7 pagina's "zie je nou wel" etc staan zonder dat de mensen die gereageerd hebben hier daadwerkelijk ervaring mee hebben gehad. Fraude hier, gevoelige IMS Lager zus, het komt hier allemaal voorbij. Voelt de wagen goed, is de prijs netjes en je hebt er zelf een goed gevoel bij, laten keuren en kopen. De "ja maar" en "wat als" dingen komen haast niet voor IRL. Succes en plezier gewenst met je zoektocht. ![]() |
Auteur: | Gizmo [ 02 maart 2013 1:56 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren | ||||||||||||||||||
Je hoeft ook niet met iedere Porsche naar de specialist te gaan enkel alleen met degene die je wil kopen. En ff serieus je wil toch niet € 200,- uitsparen bij het kopen van een Porsche? |
Auteur: | horn [ 02 maart 2013 7:35 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren | |||||||||
kijken naar de algehele staat. of je gevoel zegt dat het klopt. in duitsland is terugdraaien van de teller zeer strafbaar en de gevolgen zijn groot (google knows ![]() het lijkt nu uit jouw post alsof 1 op de 10 auto's niet is teruggedraaid. dat is de situatie niet.
Dit vind ik wel een mooie quote. Hoe denk je dat mensen hun teller terugdraaien? Met hun vinger op het knopje op het dashboard drukken waarop staat 'teller terugdraaien'? Kan je me een merk noemen dat wel zo'n beveiliging heeft als waar jij het over hebt? Waarvan de teller dus niet terug te draaien is, als je echt wil? ![]() |
Auteur: | 993 C2 [ 02 maart 2013 7:43 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Apparaatje voor de "hobby markt" is een Durametric. Hiermee kan je de auto modules uitlezen op storingscodes en resetten. Je kan ook het aantal bedrijfsuren uitlezen en overrevs range 1 tot 6 voor een 997 (= aantal ignitions boven een bepaald toerental en op hoeveel uren voor het laatst. handig als je je auto hebt uitgeleend en hij doet gek....) Ervan uit gaande dat de gemiddelde snelheid in NL op 45 -50 is er een simpel rekensommetje te maken. 100.000km / 45km/u = 2200uur. Dus als de auto 100.000 km heeft gelopen met 4000 uren dan klopt er duidelijk iets niet en vereist wel enige aandacht waarom. Bij overeffs boven range 4 snel weg ![]() Range 1: 7300-7500 U/min Range 2: 7500-7700 U/min Range 3: 7700-7900 U/min Range 4: 7900-8400 U/min Range 5: 8400-9500 U/min Range 6: 9500-11000 U/min Een beetje specialist of handelaar met de juiste apparatuur (PIWIS/ Durametric) kan je dit ook vertellen en de informatie geven. |
Auteur: | Delnoy [ 02 maart 2013 9:23 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren | |||||||||
![]() ![]() |
Auteur: | 2.2VTEC [ 02 maart 2013 14:24 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Bij dagelijks verkeer (dus geen lange vakantierit) haal ik met de DD op 1 tank (= ca. 1.000 km) zelden een gemiddelde snelheid van 60 km/h... Zit doorgaans tussen de 50-55 km/h dus een goede indicatie van 993C2 is het wel |
Auteur: | dobbelsteen [ 02 maart 2013 14:36 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren | ||||||||||||||||||
Je moet maar eens je boordcomputer van je daily instellen op gemiddelde snelheid per rit. Het zal je verbazen hoe laag je snelheid gemiddeld ligt. Alleen op lange autostradestukken haal ik rond 90km/u gemiddeld. (Mits ik 120 rij, geen 200 natuurlijk ![]() |
Auteur: | Lambiek [ 02 maart 2013 19:04 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
gemiddelde snelheid kan bij een Porsche die lang in bv Duitsland gereden heeft , wel eens veel hoger uitpakken ![]() |
Auteur: | EVO [ 02 maart 2013 19:13 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Draaiuren zijn door experts ook aan te passen in de computer van de auto dus ook al laat je de auto uitlezen, nog steeds kan de kilometerstand niet kloppen. Een sluitende onderhoudshistorie, liefst met facturen erbij, zodat je kan checken of het onderhoud ook daadwerkelijk is uitgevoerd, wanneer, door wie, en bij welke kilometerstand lijkt mij meer zekerheid geven dan puur alleen de kilometerstand. Succes met je zoektocht. |
Auteur: | Enguess [ 02 maart 2013 19:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren | |||||||||
Je bent toch wel een echte baas als je hem in range 6 hebt weten te trappen |
Auteur: | André [ 02 maart 2013 19:30 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Dat toont het nut weer aan van de boekjes en stapel facturen..... |
Auteur: | WillemB [ 02 maart 2013 19:55 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Draaiuren is alleen voor belang van de motor, kilometerstand geeft ook "wear and tear"aan van de rest vd auto ![]() |
Auteur: | Pacoloco [ 02 maart 2013 22:33 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Dacht eigenlijk dat het gemiddelde rond de 60 km/uur lag. Maar zal idd per auto verschillen. En je kunt idd ook zien hoe vaak ze door de toerenbegrenzer is gegaan. Zoals gezegd: gevoel goed, prijs goed? Akk.. |
Auteur: | 993 C2 [ 03 maart 2013 7:51 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Wat de gemiddelde snelheid is, ieder z'n mening en rijstijl maar ik denk dat we wel kunnen concluderen dat als er met de teller gekloot is (totaal km / draaiuren) erg laag is zeg maar <30 dat er wel een erg oud vrouwtje in heeft gereden of iedere dag 2 uur in de file.... Bij hoog, >80 stevig doorgereden, track car of de teller omhoog gedraaid... |
Auteur: | ver boven de 200 [ 03 maart 2013 12:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren | |||||||||
Volledig met bovenstaande eens! Met als aanvulling dat je altijd onderhoud aan je auto zult hebben. |
Auteur: | horn [ 03 maart 2013 13:21 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
En wil je het (bijna) zeker weten? Nieuwe kopen... ![]() |
Auteur: | Franz [ 03 maart 2013 14:25 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Maar ja, dan wordt er weer gerommeld met de btw? ![]() |
Auteur: | molen934 [ 03 maart 2013 14:44 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
This eigenlijk wat Rob (Delnoy) zegt, je moet er een goed gevoel bij hebben ![]() Kocht mijn 997 bij PCL en heb op de factuur laten zetten dat hun garanderen dat de km stand klopt en dat hij geen (grote) schade heeft gehad ![]() |
Auteur: | Harry700 [ 05 maart 2013 11:14 ] |
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren |
Heren, Bedankt voor alle informatie. Ik heb inmiddels ook een aanbod binnen voor zo'n apparaat dus daar ga ik zeker gebruik van maken. |
Auteur: | Apolo2 [ 05 maart 2013 13:13 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: km stand versus draaiuren | |||||||||
Baas of prutser, met accelereren zal je dat niet lukken wel met een handbak (bij tt of PDK kan dit niet) bij goed trappen van de 5 naar de 2 terug harken ipv 4. Gebeurt natuurlijk sneller bij iemand die eens een circuit meepikt. Dat zou voor mij de reden zijn betreffende gegevens uit te lezen, de kans dat je nuttige info over km c.q motorbelasting (dat wil je uiteindelijk toch weten) hieruit haalt is echter net zo klein als dat de teller is aangepast imho. Het is allemaal zo relatief, een auto met 50k die veel circuit heeft gezien, hoog in de toeren is gereden (heerlijk toch) zou ik laten staan voor een zakelijk gereden autobahnbrenner met 100k. Ik ga mee met Rob, volg je gevoel. Laat een AKK doen, kijk of de slijtagesporen passen bij de km stand, als er nog garantie op zit mooi meegenomen maar laat hem dan toch even uitlezen om te voorkomen dat er toch een ueberdreher stufe 6 in de computer staat om discussie te voorkomen. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |