Nu 570 PK op de oprit. Superrrrrr
Paar maanden terug begonnen met met zoektocht naar een Porsche.
De voorkeur ging uit naar een 993 en dan ook nog de 4S.
Hier zelfs ook 2 x een AKK voor laten doen. Echter er toen met de eigenaren niet uit kunnen komen.
Na de laatste teleurstelling stelde mijn vrouw de vraag. Die ik toen eigenlijk niet wilde horen; Wanneer ga je er eigenlijk in de porsche rijden?.
Verrast door zoveel wijsheid. Hebben we normen bijgesteld. We gaan op zoek naar een cabrio. Als het mooi weer is heb je tenminste een reden om te rijden.
Welke cabrio is dan geschikt?. Wellicht de 993?, Nee de cabrio vinden wij niet zo mooi. Een 997 Cabrio dan?, Dit is zowel dicht als open een echte schoonheid. Nadat we deze gezien hadden. Vonden we deze toch wel erg groot om er als 2e wagen bij te hebben.
Toen viel het oog op een Boxster.
Een Boxster, een Boxster? Dat is toch een dameskapper auto?.
Nou dat is allang niet meer zo. Al helemaal niet toen ons oog viel op een Boxster Spyder.
Hoewel ik een witte helemaal gewelding vind. Dacht de Missis hier anders over. Ze vindt een zwarte veeel mooier.
Nou kon me daar ook wel in vinden. Dus zijn we op zoek gegaan naar een zwarte.
In NL staat geen enkele Boxster Spyder te koop. Laat staan een zwarte.
Toen maar over de grens gaan kijken. En ja hoor een zeer mooi exemplaar gevonden in Duitsland.
Eerst gaan kijken en we werden zeer aangenaam verrast. De eerste eigenaar had de auto
wit had laten wrappen!!!
De wrap was inmiddels verwijderd en de fabrieksnieuwe zwarte lak kwam te voorschijn. Super!.
Met de eigenaar een prijs overeen gekomen en afgesproken dat we auto vandaag zouden afhalen. Wel op één voorwaarde dat we nog een AKK uit wilden laten voeren door het lokale PC.
Hier kwam de auto met vlag en wimpel uit, en de koop was rond.
We wilde de auto zelf terugrijden. Dus moesten er een exportkenteken geregeld worden.
Gingen we nog bijna de boot in daar alle ambtenaren in (D) vrijdag om 12u wochenende haben.
Om klokslag 12u liepen we trots met de exportplaten naar buiten en kon de thuisreis beginnen.
Na een paar honderd kilometer autobahn.
Moe, voldaan en bere trots thuis.
Thuis de gehele familie een proefritje gegund. Hierbij ook nog lekker aan het gummen geweest bij een lokale hairpin.
Bijna iedereen die we tegenkwamen was enthousiast over de looks van deze aparte P. Zelfs nog een enkele opgestoken duim was erg leuk om mee te maken.
Van te voren al bepaald dat deze auto wel binnen moest kunnen staan. Echter hier staan (stonden) ook de fietsen, die de kinderen iedere dag nodig hebben.
Daar het risico van beschadigingen toch wel erg groot is. Hebben we voor de fietsen een andere plaats gezocht.
1-0 voor de porsche
Maandag naar de RDW/Douane en de dagen tellen dat het kenteken binnen is.