Auteur |
Bericht |
rdyksman
996 c4 tip mk1etten leur
|
carrera 2 handbak of carrera 4 met automaat
In mijn zoektocht naar mijn eerste 911 vandaag bijna 500 kilometer door het land gereden en er verschillende bekeken. Ik twijfel een beetje tussen een carrera 2 met een 6 bak en een carrera 4 met een automaat. Ik heb in beide nog niet gereden maar beide auto's ogen en klinken erg netjes. De carrera 2 heeft minder opties maar 70000 km minder op de klok (111000). de carrera 4 heeft een automaat (waar ik de voorkeur aan geef) en een volledige nationale autopas, meer kilometers, meer opties maar geen onderhoudsboekje de laatste 20000 km (voor de rest alles er bij). Bij deze auto worden versleten remmen vervangen en auto krijgt een grote beurt. De carrera 4 is ook 1 jaar jonger (2000). Ik neig te gaan voor de carrera 4. rijdt een carrera 4 wezelijk beter/anders dan een carrera 2? Wie heeft er info voor een aspirantkoper?
|
23 feb 2013 20:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: carrera 2 handbak of carrera 4 met automaat
koop waar je voorkeur naar uitgaat. laat hem vooraf nakijken (aankoopkeuring). verschil C4 en C2 is veel minder groot dan handbak vs automaat. veel wijsheid!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 feb 2013 20:47 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik zou C2 met handbak doen. Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
23 feb 2013 21:39 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Indien bij beide de onderhoudsgeschiedenis goed gedocumenteerd is, zou ik voor de C2 met handbak gaan, zeker omdat er 70.000 km minder op staat. Het verschil in uitvoering kan je alleen zelf meewegen, ik weet niet om welke extra's het gaat en hoe belangrijk deze voor je zijn.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
23 feb 2013 21:43 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Ik ook, maar ja, je gaf al aan dat je voorkeur neigt naar de tiptronic. Persoonlijk zie ik bij die andere alleen maar voordelen: minder km (substantieel), handbak, en C2 (lichter, dus sneller/sportiever weggedrag).
Verwacht deze reactie overigens van het overgrote deel van dit forum.....
Probeer het eerste zelf, en kijk dan of je nog steeds neigt naar de tip. Welke versie van de 911 hebben we het hier over? 964, 993, 996 of 997? bij de latere 2 versies is de tiptronic al weer een iets ander verhaal dan bij de eerste 2.
|
23 feb 2013 21:47 |
|
|
rdyksman
996 c4 tip mk1etten leur
|
Het gaat om een tiptronic van een 996 uit 2000. theoretisch benadert zou ik zeggen dat een carrera 4 wat beter op de weg zou liggen en dus een toegevoegde waarde is. de carrera 4 heeft 188000 gelopen en er is de laatste 4 jaar erg weinig mee gereden
|
23 feb 2013 22:20 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Bij een 996 C4 tip met ruim 180k op de teller zou ik lekker blijven doorzoeken naar een model met minder kilometers op de teller. Er is genoeg aanbod namelijk. Vooral met tip.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
23 feb 2013 22:23 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
De C4 heeft de laatste 4 jaar vrij weinig gereden en je vermeld dat er geen onderhoudshistorie is de laatste 20.000 km..... Ik zou goed opletten
|
23 feb 2013 22:25 |
|
|
horn
PF #57
|
een c4 heeft geen toegevoegde waarde tov een c2. in de praktijk van gebruikte porsches eerder het omgekeerde. de laatste jaren weinig gereden is ook geen voordeel. ik zou de c2 nemen, maar jouw voorkeur gaat uit naar een automaat. dan zou ik die nemen. je laatste post klinkt een beetje als mijn vrouw die zichzelf aan het overtuigen is dat haar keuze toch echt de juiste is...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 feb 2013 22:25 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Eens, vind het nogal wat dat er eerst nog een keuze moet worden gemaakt tussen een handbak en een tip... Een wereld van verschil! Zou eerder verwachten, rdyksman, dat je keuze zou willen maken uit een aantal tiptronics c.q. automaten die je hebt gespot. Misschien eerst eens fijn gaan proefrijden in een aantal tiptronics? Succes!
_________________________________________ Take the long way home....
|
23 feb 2013 22:47 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik sluit me aan bij de meningen: ga eerst uitzoeken of je een handgeschakelde bak wilt of een tiptronic door met beiden een flink eind op verschillende wegen te rijden. Ga dan een aantal met dat type bak op een rij zetten. Deze autos zijn te verschillend om uit te kiezen als je nog niet weet wat je wilt.
Handbak verkoopt m.i. makkelijker omdat er mee vraag naar is; veel 911 rijders willen zelf schakelen, rijdt directer. Om die reden zijn tiptronics doorgaans ook iets voordeliger meen ik.
Als blijkt dat je toch liever zelf wilt schakelen, dan is deze C2 wellicht een prima optie. Als je zeker weet dat je een tiptronic wilt, dan zou ik nog even verder zoeken naar eentje waar je een beter gevoel bij hebt kwa kms en historie. Met de C4 haal je ook weer complexere techniek met navenante potentiele problemen binnen; een goede C2 tiptronic is dan wellicht nog de beste optie.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 feb 2013 23:07 |
|
|
sunnyfunny
|
Da's een dilemma. Handbak of tiptronic en 70000 km verschil.... Zoals iedereen al aangeeft, en jijzelf ook, je zoekt een tiptronic. Dus doorzoeken naar een ander aangezien je de auto die je gezien hebt niet ziet zitten met km stand en onderhoudshistorie in ogenschouw nemend. Succes en veel plezier met zoeken..
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
23 feb 2013 23:39 |
|
|
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniekharlingen
|
ik heb een tip en wil eigenlijk niets anders meer waneer schakel je nou alleen op het circuit of soms als je even wil maar grotendeels rij je toch gewoon in dezelfde versnelling
ik zou zeggen gewoon proefrijden
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
|
23 feb 2013 23:49 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Wees maar heel erg blij met haar Gruss, rene
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
Laatst bijgewerkt door Lambiek op 24 feb 2013 12:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 feb 2013 0:02 |
|
|
bully
|
Wat zoek je precies? Moet je inruilen? Wat mag het kosten enz. Zoek ik even mee. Dat zijn forummers. Kom toch veel Tip-rijders tegen.
|
24 feb 2013 0:25 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Kom ik weerrrrr.......als je op leeftijd bent en lui aangelegd.....lekker een automaatje nemen. Als je bang bent om weg te glijden, en je bent een beetje traag van begrip en reactie.....C4
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
24 feb 2013 1:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Merkte dat ook met mijn zoektocht, ze keken snel in de 993, ha gelukkig een handbak verkoopt makkelijker Maar gaf al rap aan hem te behouden
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 feb 2013 11:50 |
|
|
Wielen
993 C2 1994
|
Als deze twee auto's de enige twee zijn waaruit je kunt kiezen dan zou ik voor de lage km stand kiezen, te groot verschil! Daarnaast, vooral veel proefritten maken, geen korte ritjes maar de wagen goed warm laten worden en af en toe op zn staart trappen. Was zelf tijdje op zoek naar een 993 C2 heb alleen in handgeschakelde versie proefritten gemaakt (was ook mijn voorkeur) en voor mijn gevoel allemaal verschillende auto's gereden. Heb vervolgens de auto gekocht die het beste reed (stabiel, geluid, remmen, sturing, etc), er het mooist uitzag, compleet was gedocumenteerd en goedgekeurd!!
Succes!
|
24 feb 2013 12:03 |
|
|
Pacoloco
|
ik ken je budget niet maar misschien eens hier op het forum kijken naar een auto, Er staat een mooie c4 uit 2001 te koop voor een nette prijs. Die zou ik bijna zonder akk durven kopen. sluitende historie goed onderhouden etc.
alleen geen tip
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
24 feb 2013 12:24 |
|
|
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
Eerst natuurlijk zelf rijden, niet te veel blindstaren op km-standen. Het is maar net hoe er mee gereden is, hoe de onderhoudshistorie is, hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. Er is genoeg te koop van de genoemde bouwjaren dus neem de tijd. Heb zelf destijds gewoon een lijstje gemaakt met criteria in volgorde van "must-have", daar het aanbod doorheen gehaald en toen gaan kijken/rijden. Heb nog steeds geen spijt van de tiptronic, rijdt relaxed als het moet en als je 'sportiever' wil gebruik je die knoppen. Succes en vergeet niet te genieten van de zoektocht!
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
24 feb 2013 12:36 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Carrera 2 of 4 zijn al topics over vol geschreven. Hangt een beetje van je persoonlijke voorkeur af. Overigens heeft ook een C4 de meeste tractie op de achterwielen staan (70%) en worden de voorwielen alleen van meer tractie voorzien wanneer de grip achter minder wordt. Ook hand of tiptronic is een keuze van persoonlijke voorkeur. Ik blijf zelf een handgeschakelde auto meer controle geven dan de tiptronic maar zoals gezegd dat is puur persoonlijk. Gewoon eens gaan rijden biedt uitkomst. Zoals hierboven vermeldt, zoek in ieder geval een auto met een gedocumenteerde historie en onderhoud. De kilometerstand op zich is niet alles zeggend. Als de auto netjes gereden is en zijn beurten heeft gehad zou ik me daar niet al teveel zorgen over maken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 feb 2013 12:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik vind 'The Wolffman' wel een erg stoere naam voor jou, bij nader inzien....
|
24 feb 2013 13:25 |
|
|
bully
|
+2 Dat is dus deze oftewel deze
|
24 feb 2013 14:10 |
|
|
rdyksman
996 c4 tip mk1etten leur
|
toen ik gisteren de post plaatste was ik er voor mezelf al bijna uit. Mijn voorkeur was de C4 tip. Na een aantal post draaie ik bij op basis van de km stand. Nu ben ik op het punt dat ik eerst in beide gereden wil hebben om het verschil te voelen. De porsche die hier op het forum staat is erg mooi. Probleem is dat ik een auto heb om in te ruilen (mercedes 300SD turbo diesel 1982). Als ik deze "kwijt" ben wordt het makkelijker en hoef ik me niet te beperken tot autobedrijven die in kunnen ruilen.
|
24 feb 2013 18:18 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Niet als hij met die ene versnelling de R bedoelt.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 feb 2013 18:23 |
|
|