| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

porsche 911 2.4 E 1973
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=38381
Pagina 1 van 2

Auteur:  bas911 [ 31 mei 2013 22:17 ]
Berichttitel:  porsche 911 2.4 E 1973

hallo

ik heb een tijdje geleden een porsche gekocht.
normaal is dit een 2.4 e maar op het boekje staat 2653 cc.

een carrera rs heeft 2687cc.

een 2653 cc is een tax formula?

kan iemand mij helpen met wat een tax formula is

Auteur:  Jan A. (997 4S) [ 31 mei 2013 22:21 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Dat is een formule om je hoeveelheid belasting uit te rekenen :roll:

Auteur:  André [ 31 mei 2013 22:38 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Gefeliciteerd met je aanwinst,

Wat is het motor en chassis nummer?

Auteur:  patrick911 [ 01 jun 2013 3:57 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Ik ken geen enkele 911 boring/slag combinatie die 2653 op zou leveren.
Lijkt me dus een type fout, maar zoals andre al zegt, wat is motornummer en weet je verder iets van de historie?

Auteur:  bas911 [ 01 jun 2013 13:19 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Het chassisnummer is 9113200251
Een motor zat er niet in maar bij porsche zou je
een rs motor hebben kunnen krijgen als optie misschien is het dat

Auteur:  Olaf [ 01 jun 2013 13:52 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

2653 CC

Auteur:  bully [ 01 jun 2013 14:08 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Is dat een aparte uitvoering Olaf? Lijkt mij een gewone impact 2.7.
Citaat:
Bouwjaar: 1974
Aantal cylinders: 6
Cylinder inhoud: 2653 cc ( 110 pk )
Aantal versnellingen: 4
Dacht dacht ze ook meer pk's hadden. :wink:

Auteur:  Maarten [ 01 jun 2013 14:19 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Wat een grap.

Auteur:  Olaf [ 01 jun 2013 14:22 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

bully schreef:
Is dat een aparte uitvoering Olaf?



Geen idee 8) mms dat de verkoper meer informatie heeft :wink:

.. kwam met google ook nog 'n diesel tegen :popcorn:

Auteur:  Maarten [ 01 jun 2013 14:30 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

bas911 schreef:
Het chassisnummer is 9113200251
Een motor zat er niet in maar bij porsche zou je
een rs motor hebben kunnen krijgen als optie misschien is het dat



Vast niet. Is gewoon een 1973 911E waarin een 911/52 (2.341 cc/165 PK) motor zou horen.

Auteur:  bully [ 01 jun 2013 14:45 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Plaats eens foto's van de porsche en het boekje...
bully schreef:
Foto plaatsen op de oranje-letters klikken, succes....

Auteur:  molen934 [ 01 jun 2013 15:03 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

bully schreef:
Is dat een aparte uitvoering Olaf? Lijkt mij een gewone impact 2.7.
Citaat:
Bouwjaar: 1974
Aantal cylinders: 6
Cylinder inhoud: 2653 cc ( 110 pk )
Aantal versnellingen: 4
Dacht dacht ze ook meer pk's hadden. :wink:


Klopt een standaard had 150 pk en ook een 4 bak.
Wel apart zo'n oude en zo'n zeer fraaie 911 te zien :thumleft:

Auteur:  bas911 [ 01 jun 2013 22:24 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Voor het ogenblik geen fotos

Auteur:  molen934 [ 01 jun 2013 22:37 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Mijn eerste 911 was van 1976 en had 165 pk en een 4 bak.
Die derde versnelling had een enorm bereik en haalde ruim 200 in zijn 3.
Maat van me had er een uit 1974 met 150 pk en die was zo lekker rauw bij het doortrekken.
Waren best rappe auto's, deels door hun lage gewicht rond de 1000 kg en geen poespas erop.
15376

Auteur:  bas911 [ 04 jun 2013 23:53 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Weet er nog iemand iets

Auteur:  Maarten [ 04 jun 2013 23:57 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Wat wil je nog meer weten?

Auteur:  drknauf [ 05 jun 2013 0:13 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

vraag bij en porsche garage anders ff een geboorte certificaat op :idea:

Auteur:  bas911 [ 05 jun 2013 0:47 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Ze zijn er al een hele tijd meebreng

Wat is een tax formula en waarom die cc

Auteur:  Enguess [ 05 jun 2013 7:42 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Ontspan.

"Tax formula" kan van alles betekenen maar in deze context gok ik dat er bedoeld wordt dat de motorinhoud is afgestemd op wegenbelastingschijven. In Italie hebben/hadden ze dat meen ik: hoe hoger de cilinderinhoud, hoe meer belasting.

Waarom er in jouw boekje (wat voor boekje?) 2653cc staat weet ik niet. IS het een amerikaan?

Auteur:  Maarten [ 05 jun 2013 8:07 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Post gewoon je motornummer! Hier te vinden: groen is motornummer, rood is type.
Afbeelding
En zoals Enguess al aangeeft: het zou zo maar eens iets met wegenbelasting te maken kunnen hebben.

Auteur:  bas911 [ 05 jun 2013 15:41 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Ik heb nog geen motor omdat er een kever motor inzat
Ik verkoop ook nog de kevermotor en versnellingsbak voor 1500 euro

Auteur:  bas911 [ 05 jun 2013 15:44 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Met boekje bedoel kentekenbewijs of inschrijvingsbewijs

Auteur:  bully [ 05 jun 2013 15:49 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

bully schreef:
Plaats eens foto's van de porsche en het boekje...
bully schreef:
Foto plaatsen op de oranje-letters klikken, succes....

Auteur:  Maarten [ 05 jun 2013 18:22 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

bas911 schreef:
Ik heb nog geen motor omdat er een kever motor inzat

En vervolgens ga je je drukmaken over iets wat op een boekje geschreven staat :bang:

Auteur:  molen934 [ 05 jun 2013 21:24 ]
Berichttitel:  Re: porsche 911 2.4 E 1973

Maarten schreef:
Post gewoon je motornummer! Hier te vinden: groen is motornummer, rood is type.
Afbeelding


Leuke anekdote,

Zien jullie het begin van de groene pijl :?:
Achter de poelie zie een soort bus die uit het blok komt.
Van mijn eerste blauwe 911 was mijn motor stuk gegaan, het rubber van de ketting geleider liet los en kwam tussen de ketting en tandwiel, alle kleppen krom en tussentandwiel stuk en motor moest geheel uit elkaar.
Gedaan door een monteur van Kinzo (Porsche dealer in A.veen) in zijn avonduren.
Maar hij lekte tussen die bus en het blok, paar druppeltjes maar niet naar mijn zin en hij wilde hem niet meer uit elkaar halen.
Heb een bronzen bus laten draaien die net over de bus ging en aan de zijde van het blok een kleine schuine kant laten aanbrengen.
Wat rubberen afdichtingringen gekocht en degene die het beste paste erop gebracht.
Alles goed schoongemaakt, de rubberen ring aangebracht, toen de bronzen bus met loctite en een persje erachter en een nachtje laten zitten.
Kort daarna ging ik naar Zwitserland en reed 1000 km en bij aankomst gekeken en alles was geheel droog :cheers:
Daarna de auto nog 7 jaar gehad en bleef lekvrij en heb dit later ook nog voor een andere Porsche liefhebber gedaan.
Mooi hé hoe creatief je kan zijn, want wees nou eerlijk 30 jaar terug was de knip minder gevuld dan op heden :wink:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/