Vragen m.b.t. modificeren 986
Beste medeforummers,
Ik kijk natuurlijk nog regelmatig een beetje rond (ben nou eenmaal sinds ruim 4 jaar besmet met dat stomme Porsche-virus
) en vind qua rijplezier voor je geld verhouding een 986 3.2S nog altijd een hele goede keuze en een enorm ondergewaardeerde auto.
Wat heb ik geleerd van de 986 3.2S die ik zelf bijna een jaar (persoonlijk record) in bezit gehad heb:
- Ze hebben een fantastische wegligging en rijgedrag.
- Standaard al voldoende vermogen om je redelijk mee te kunnen vermaken.
- 2.5 is niks voor mij (dat is natuurlijk persoonlijk).
- Tiptronic is niks voor mij (mijn 3.2S was 6-bak en mijn 2.5 was Tip).
- Ik zou nooit meer een PCM 1 willen (ziet er uit als Tetris en heeft de route berekend tegen de tijd dat je op je bestemming aangekomen bent).
- Zijn m'n enige Cabrio's/Roadsters geweest maar heb hier enorm veel gebruik van gemaakt en enorm van genoten. Ook in de regen en in de winter was de kap omlaag (stoelverwarming aan en kachel op standje BBQ + in de regen boven bepaalde snelheid blijven).
- Ik heb het plezier dat ik van mijn 986 3.2S had helaas nooit meer kunnen terugvinden in welke andere auto/Porsche dan ook...al kan dit ook zijn omdat het mijn 1e Porsche was.
- Standaard uitlaatsound laat te wensen over (eveneens persoonlijk).
- Ik zou ze graag wat willen customizen want de standaard looks vind ik nou niet bepaald spannend en een beetje 13 in een dozijn (al heb ik dat met vrijwel elke auto, ik wil altijd net even iets anders dan standaard/de meerderheid).
Onderstaand exemplaar lijkt me (alleen op foto's gezien en in het voorbij rijden) een heel mooi exemplaar en een paar modificaties spreken me wel aan. Daarom onderstaande vragen:
- Is de auto van iemand van hier?
- Heeft iemand enig idee welke maten de "Lobster Claw" velgen onder deze auto hebben en of deze origineel of replica zijn?
- I.c.m. welke bandenmaat?
- Past een 996 MK2 voorbumper i.c.m. koplampen een op een en is dit vrij simpel zelf uit te voeren (dit vroeg ik me al af toen DSP die groene nog had)?
- Weet iemand wat voor een onderstel er onder deze auto zit of hebben jullie zelf een aantal leuke opties?
Bij voorbaat dank, een dagdromende Mudje
PS: Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen concrete plannen om op korte termijn weer een P voor Prive gebruik aan te schaffen en het lukt me al bijna 2 jaar om mezelf daarvan te weerhouden.