Auteur |
Bericht |
bas911
|
porsche 911 2.4 E 1973
hallo
ik heb een tijdje geleden een porsche gekocht. normaal is dit een 2.4 e maar op het boekje staat 2653 cc.
een carrera rs heeft 2687cc.
een 2653 cc is een tax formula?
kan iemand mij helpen met wat een tax formula is
|
31 mei 2013 22:17 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Dat is een formule om je hoeveelheid belasting uit te rekenen
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
31 mei 2013 22:21 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Gefeliciteerd met je aanwinst,
Wat is het motor en chassis nummer?
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
31 mei 2013 22:38 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Ik ken geen enkele 911 boring/slag combinatie die 2653 op zou leveren. Lijkt me dus een type fout, maar zoals andre al zegt, wat is motornummer en weet je verder iets van de historie?
|
01 jun 2013 3:57 |
|
|
bas911
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Het chassisnummer is 9113200251 Een motor zat er niet in maar bij porsche zou je een rs motor hebben kunnen krijgen als optie misschien is het dat
|
01 jun 2013 13:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
|
01 jun 2013 13:52 |
|
|
bully
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Is dat een aparte uitvoering Olaf? Lijkt mij een gewone impact 2.7. Dacht dacht ze ook meer pk's hadden.
|
01 jun 2013 14:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Wat een grap.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 jun 2013 14:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Geen idee mms dat de verkoper meer informatie heeft .. kwam met google ook nog 'n diesel tegen
|
01 jun 2013 14:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Vast niet. Is gewoon een 1973 911E waarin een 911/52 (2.341 cc/165 PK) motor zou horen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 jun 2013 14:30 |
|
|
bully
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Plaats eens foto's van de porsche en het boekje...
|
01 jun 2013 14:45 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Klopt een standaard had 150 pk en ook een 4 bak. Wel apart zo'n oude en zo'n zeer fraaie 911 te zien
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
01 jun 2013 15:03 |
|
|
bas911
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Voor het ogenblik geen fotos
|
01 jun 2013 22:24 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Mijn eerste 911 was van 1976 en had 165 pk en een 4 bak. Die derde versnelling had een enorm bereik en haalde ruim 200 in zijn 3. Maat van me had er een uit 1974 met 150 pk en die was zo lekker rauw bij het doortrekken. Waren best rappe auto's, deels door hun lage gewicht rond de 1000 kg en geen poespas erop.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
01 jun 2013 22:37 |
|
|
bas911
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Weet er nog iemand iets
|
04 jun 2013 23:53 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Wat wil je nog meer weten?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 jun 2013 23:57 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
vraag bij en porsche garage anders ff een geboorte certificaat op
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
05 jun 2013 0:13 |
|
|
bas911
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Ze zijn er al een hele tijd meebreng
Wat is een tax formula en waarom die cc
|
05 jun 2013 0:47 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Ontspan.
"Tax formula" kan van alles betekenen maar in deze context gok ik dat er bedoeld wordt dat de motorinhoud is afgestemd op wegenbelastingschijven. In Italie hebben/hadden ze dat meen ik: hoe hoger de cilinderinhoud, hoe meer belasting.
Waarom er in jouw boekje (wat voor boekje?) 2653cc staat weet ik niet. IS het een amerikaan?
|
05 jun 2013 7:42 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Post gewoon je motornummer! Hier te vinden: groen is motornummer, rood is type. En zoals Enguess al aangeeft: het zou zo maar eens iets met wegenbelasting te maken kunnen hebben.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 jun 2013 8:07 |
|
|
bas911
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Ik heb nog geen motor omdat er een kever motor inzat Ik verkoop ook nog de kevermotor en versnellingsbak voor 1500 euro
|
05 jun 2013 15:41 |
|
|
bas911
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Met boekje bedoel kentekenbewijs of inschrijvingsbewijs
|
05 jun 2013 15:44 |
|
|
bully
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
|
05 jun 2013 15:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
En vervolgens ga je je drukmaken over iets wat op een boekje geschreven staat
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 jun 2013 18:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: porsche 911 2.4 E 1973
Leuke anekdote, Zien jullie het begin van de groene pijl Achter de poelie zie een soort bus die uit het blok komt. Van mijn eerste blauwe 911 was mijn motor stuk gegaan, het rubber van de ketting geleider liet los en kwam tussen de ketting en tandwiel, alle kleppen krom en tussentandwiel stuk en motor moest geheel uit elkaar. Gedaan door een monteur van Kinzo (Porsche dealer in A.veen) in zijn avonduren. Maar hij lekte tussen die bus en het blok, paar druppeltjes maar niet naar mijn zin en hij wilde hem niet meer uit elkaar halen. Heb een bronzen bus laten draaien die net over de bus ging en aan de zijde van het blok een kleine schuine kant laten aanbrengen. Wat rubberen afdichtingringen gekocht en degene die het beste paste erop gebracht. Alles goed schoongemaakt, de rubberen ring aangebracht, toen de bronzen bus met loctite en een persje erachter en een nachtje laten zitten. Kort daarna ging ik naar Zwitserland en reed 1000 km en bij aankomst gekeken en alles was geheel droog Daarna de auto nog 7 jaar gehad en bleef lekvrij en heb dit later ook nog voor een andere Porsche liefhebber gedaan. Mooi hé hoe creatief je kan zijn, want wees nou eerlijk 30 jaar terug was de knip minder gevuld dan op heden
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 jun 2013 21:24 |
|
|