Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 17:51

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Boxster 987 automaat of schakel ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Bericht Boxster 987 automaat of schakel ?
Beste forumleden,

Ik sta op het punt om een Boxster 987 met handversnelling te kopen. Nu ben ik nogal lui en heb ook een 987 automaat gezien 8) . Qua prijs ontloopt het niet veel. De automaat komt uit 2005 en de handgeschakelde komt uit 2006.
Zijn er hier eigenaren met ervaring met deze verschillen ? Hoe zit het bv. met de kosten (lees onderhoud) van de verschillende versnellingsbakken ? Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf ? De 2006 heeft al een distributierevisie achter de rug. Beide Boxster hebben de 100.000 km bereikt.

Bedankt voor de reacties ;-)

09 okt 2013 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Boxster 987 automaat of schakel ?
Tiptronic verbruikt iets meer op papier... verder persoonlijke smaak.
Wel ervaar ik bij de tiptronic dat hij net wat geluid van de moter laat horen bij 120 km/u. Met een zesbak handgeschakeld rijdt hij deze snelheid wellicht met een net wat lager toerental? Ik heb het nooit kunnen vergelijken, maar wellicht in beide een keer test rijden?

Tiptronic rijdt ook wat luier, schakelt snel op naar een hogere versnelling, maar is volledig afhankelijk van hoeveel gas je geeft. Bij wat meer intrappen van het gaspedaal schakelt bij pas bij een hoger toerental. In het dagelijkse verkeer ideaal...verder ook gewoon met de hand te beinvloeden wanneer hij moet schakelen.

Geen noemenswaardige kosten gehad, geen issue met koppelingsplaten bij de Tiptronic...

Succes met je keuze!

09 okt 2013 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
ik heb zelf ook tiptronic, ben zelf ook nogal lui :)

rijd relaxed maar je kunt ook gassen en "sportief" rijden (wat is daar eigenlijk sportief aan .... je doet zelf niks :? )

heb dat nooit begrepen :shock:

09 okt 2013 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Heb met beide gereden en heb 7 jaar geleden voor handgeschakeld gekozen. Dat rijdt toch net even iets spannender. Als ik nu een nieuwe zou aanschaffen dan zou ik voor de PDK automaat gaan. Als je zelf al zegt liever lui dan moe te zijn, dan zou ik zeggen de automaat.

10 okt 2013 9:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Bedankt voor de reacties zover. Ik ga morgen voor de handgeschakelde kijken. Vandaag de automaat gezien. Mooi car maar heb mijn twijfels over het lakwerk (overgespoten)

10 okt 2013 20:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]