Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:00



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Van 964 naar 997? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Van 964 naar 997?
Goedemorgen allemaal 8)
Zat deze week als tijdverdrijf eens op t net te kijken wat er zoal allemaal te koop stond.. tot mijn verbazing (laat ik t zo zeggen had er niet echt bij stil gestaan) zie ik dat de prijzen van de vroege 997tjes (bijna) binnen budget vallen.. Nu vind ik dat echt een mooie 911 om te zien, heb niet zoveel met de looks van de 996, kwestie van smaak natuurlijk..maar zit na bijna 7 jaar 964 wel eens te denken aan wat anders.. zonder noodzaak overigens want heb nog steeds plezier voor 10 in mijn `ouwe meuk`;-)
Zijn er mensen hier die deze overstap reeds gemaakt hebben? Wat viel er achteraf mee? En wat tegen?
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


09 nov 2013 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooi
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Ik stapte een jaar geleden over van een Lotus Elise Mk1 naar een 997 4wd einde 2007. De 997is een complete auto. Je kan daar ook makkelijk met 2 volwassen en kinderen inzitten. Dat is bij de 964 toch anders. De auto is wel zo " sophisticated" dat je het sportieve gevoel van de 964 (en ik toen van de Lotus) aanzienlijk minder hebt. Vooral de snelheidssenatie die ik had in de elise mis ik in de 997: bij 200 km per uur voelt het alsof je 100 rijdt in een kleinere auto. Maar daar krijg je wel een auto voor terug die je iedere dag zou kunnen gebruiken.

En dan het uiterlijk..... Wow, wat issue mooi die 997! Een 996 was ook voor mij geen optie: koplampen en de veel te slanke achterkant. Ook vanwege dat laatste ben ik voor de 997-4 gegaan.

Er is veel te koop. Let op voor de goedkopere 997's. Informeer goed bij de garage waar de auto is onderhouden. Daar kent men de auto vaak goed. Pas op met 997's met onduidelijke geschiedenis (Italie, USA enz) en 997's die veel eigenaren hebben gezien!

IK weet zeker dat je op dit forum nog veel goede reacties zal krijgen van veel ervarener rijders dan ik! Succes!
_________________________________________
997-1


09 nov 2013 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Wat wil je ermee gaan doen?
Ik denk af en toe hetzelfde, vind de 997 ook erg fraai.
Als ik veel zou rijden, ook als DD, zou ik de overstap maken.
Reden dat ik het niet doe is dat de 964 hobby is, en ik bijna zeker weet dat ik bij de tours, weekendjes en vakanties zeker niet meer lol zou hebben met een 997, en misschien zelfs wel minder..
Sleutel zit denk ik dus in hoe je 'm wilt gaan gebruiken.
(Ik zou zelf wel een 997 als DD willen hebben naast de 964.. :wink: )
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


09 nov 2013 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Johan 2 schreef:
Citaat:
Ik stapte een jaar geleden over van een Lotus Elise Mk1 naar een 997 4wd einde 2007


Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?

Meer in het algemeen: Financieel zijn er in elk geval geen beletselen meer om van een goede 964 de overstap te maken naar een 997.


09 nov 2013 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Van 964 naar 997?
geen beletselen? de 997 zal afschrijven tot 996 niveau.
_________________________________________
oud is beter


09 nov 2013 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Van 964 naar 997?
De 964 is nu nog echt een hobby-auto.. Daarnaast heb ik een BMW E46 323i als DD.. maar die laatste zou dan misschien beter de deur uit kunnen als ik dagelijks met een eventuele 997 zou gaan rijden.. Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


09 nov 2013 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Regio Utrecht
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Ik krijg mijn 993 al in een klassieker verzekering, scheelt natuurlijk ook als je dan bijvoorbeeld max. 7k KM opgeeft.
Hoe doet een 997 het in de verzekering? Dit kan financieel ook verschil maken denk ik.
_________________________________________
993 S


09 nov 2013 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Van 964 naar 997?
valt erg mee.Ik betaal ca 1200,- per jaar allrisk op taxatiewaarde bij Assicuro(die betaald ook nog eens de taxatie)
Wel 1000 euro eigen risico.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


09 nov 2013 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Re: Van 964 naar 997?
antwoord is hier al gezegd - heb een tijdje een 997S gehad als daily driver en door andere werkkring daarna leaseauto - en voor hobby weer terug naar 993 -voor mij zou het makkelijk zijn - als je de kans hebt om er dagelijks in te rijden is het de overstap waard. Anders zou ik gewoon doorsturen, zeker als je auto nog goed is


09 nov 2013 13:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht Re: Van 964 naar 997?
jan-1 schreef:
Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?


Als je een 964 koopt die lekt, stinkt, rammelt, kraakt en waar je altijd aan moet sleutelen, dan is op het rijcomfort na de 964 een beetje te vergelijken... De Lizzy voelt meer skelter aan maar zal nooit de degelijkheid evenaren van een Porsche, zelfs niet van een pré-'73er of zelfs een 356...
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


09 nov 2013 14:11
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Mijn overstap van 964 naar de 997 was via een 968. De 997 is een totaal ander type auto dan de pre 996 elfjes. Je kunt ze gewoon niet vergelijken en dat moet je ook niet willen doen. Liefs had ik een F-model en mijn 997. De 997 is een super wagen en zo vreselijk mooi. Iedere dag als ik de garage binnen loop wordt ik er blij van.

Hier is mijn stelling: Een standaard 997 oogt veel stoerder dan een standaard 964, is sneller, luukser en beter in elkaar gezet (behalve misschien dat zwakke puntje in de motor :roll: ). Maar, een 997 is niet de Porsche waar ik verliefd op werd, voor mij was dat een rode Carrera 3.2 en later de 964 liefs in smurfblauw met RS op de motorklep. Daarom zal een 997 voor miij nooit magische zijn en de oudjes wel. Wil ik weer een 964? Ja, een RS in mijn rooskleurige wereld, maar in de realiteit heb ik een jonge gezin en weinig tijd voor hobbies en sleutelen. Dus 2 keer per week pak ik de 997 naar mijn werk en ik weet dat hij daar tegen kunt winter en zomer door en dat ik geen 3k rekeningen ontvangen voor onderhoud....totdat de motor ploft natuurlijk :twisted:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 nov 2013 14:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Johannvb schreef:
Mijn overstap van 964 naar de 997 was via een 968. De 997 is een totaal ander type auto dan de pre 996 elfjes. Je kunt ze gewoon niet vergelijken en dat moet je ook niet willen doen. Liefs had ik een F-model en mijn 997. De 997 is een super wagen en zo vreselijk mooi. Iedere dag als ik de garage binnen loop wordt ik er blij van.

Hier is mijn stelling: Een standaard 997 oogt veel stoerder dan een standaard 964, is sneller, luukser en beter in elkaar gezet (behalve misschien dat zwakke puntje in de motor :roll: ). Maar, een 997 is niet de Porsche waar ik verliefd op werd, voor mij was dat een rode Carrera 3.2 en later de 964 liefs in smurfblauw met RS op de motorklep. Daarom zal een 997 voor miij nooit magische zijn en de oudjes wel. Wil ik weer een 964? Ja, een RS in mijn rooskleurige wereld, maar in de realiteit heb ik een jonge gezin en weinig tijd voor hobbies en sleutelen. Dus 2 keer per week pak ik de 997 naar mijn werk en ik weet dat hij daar tegen kunt winter en zomer door en dat ik geen 3k rekeningen ontvangen voor onderhoud....totdat de motor ploft natuurlijk :twisted:



Thanks! Dit zijn verhalen waar ik wat mee kan... 8) NIet dat de keuze er enigzins makkelijker door wordt :evil:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


09 nov 2013 15:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Thomas993 schrijft precies wat ik denk.
Ofwel de 964 voor hobby en fun erbij houden. Of 964 + 323i inruilen op een 997 en elke dag met een glimlach naar en van je werk rijden... Lastige keuze joh :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 nov 2013 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Wat een luxe problemen ! Blij dat ik geen DD nodig heb, met het werk wat ik doe.......
Persoonlijk zou ik mijn 964 nooit weg doen voor een 997.

Warme groet vanuit Nha Trang ( Vietnam)
:salut:
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


09 nov 2013 15:21
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Nee, maar ik zou ook niet echt graag met een 964 50.000 km/jr rijden... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 nov 2013 15:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Van 964 naar 997?
In geen enkele auto..... :mrgreen:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


09 nov 2013 16:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Van 964 naar 997?
GhostRider schreef:
jan-1 schreef:
Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?


Als je een 964 koopt die lekt, stinkt, rammelt, kraakt en waar je altijd aan moet sleutelen, dan is op het rijcomfort na de 964 een beetje te vergelijken... De Lizzy voelt meer skelter aan maar zal nooit de degelijkheid evenaren van een Porsche, zelfs niet van een pré-'73er of zelfs een 356...


Weet niet hoor, maar mijn DD mk2 lotus was zo'n beetje de betrouwbaarste auto die ik ooit gehad heb... Nooit aan hoeven sleutelen, altijd probleemloos echt hard kunnen rijden en hij was een stuk minder hard geveerd dan mijn 996. Het voelt idd nooit zo degelijk als een porsche, maar de latere toyota-lotussen zijn uiterst betrouwbaar. En als het al kapot gast kost het ook niet de wereld.

Nu wat meer OT: ga er gewoon eens mee rijden. Wie weet bevalt het super. :idea: ze zijn niet te vergelijken, maar rijden beide als een 911 :drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


09 nov 2013 16:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht Re: Van 964 naar 997?
brian951 schreef:
Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?

Ik denk het niet. Het zal gewoon worden. In weer en wind. Incl. files. Het zal een hele luxe zijn, maar je zal na een jaar of 3 echt wel weer wat nieuwer willen. En als je dan na die paar jaar weer eens in de gelegenheid bent om een ritje te maken in een 964, zal je daar met heimwee aan terug denken. Ik zou zeggen, lekker in de BMW kilometers maken en voor de hobby genieten van je 964.
_________________________________________
3.0 SC 1983 coupe


09 nov 2013 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooi
Bericht Re: Van 964 naar 997?
jan-1 schreef:
Johan 2 schreef:
Citaat:
Ik stapte een jaar geleden over van een Lotus Elise Mk1 naar een 997 4wd einde 2007


Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?

In feite kan je alles vergelijken.... Maar ik begrijp je punt. Het zijn twee verschillende auto's maar wat ze gemeen hebben is dat ze heel direct sturen en voelen. Een 964 en een elise geven meer het gevoel van een echte sportauto. In die zin zijn ze te vergelijken.
_________________________________________
997-1


09 nov 2013 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooi
Bericht Re: Van 964 naar 997?
MickRS schreef:
GhostRider schreef:
jan-1 schreef:
Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?


Als je een 964 koopt die lekt, stinkt, rammelt, kraakt en waar je altijd aan moet sleutelen, dan is op het rijcomfort na de 964 een beetje te vergelijken... De Lizzy voelt meer skelter aan maar zal nooit de degelijkheid evenaren van een Porsche, zelfs niet van een pré-'73er of zelfs een 356...


Weet niet hoor, maar mijn DD mk2 lotus was zo'n beetje de betrouwbaarste auto die ik ooit gehad heb... Nooit aan hoeven sleutelen, altijd probleemloos echt hard kunnen rijden en hij was een stuk minder hard geveerd dan mijn 996. Het voelt idd nooit zo degelijk als een porsche, maar de latere toyota-lotussen zijn uiterst betrouwbaar. En als het al kapot gast kost het ook niet de wereld.
:

Volstrekt met mee eens. Ik rij nu bijna 30 jaar auto. De Elise die ik heb is de meest betrouwbare auto die ik ooit heb gehad. De enkele keren dat er iets aan moest gebeuren waren de kosten zeer te overzien. Dat het rammelt en kraakt is niet zo gek: de Elise is niet aan alle kanten geïsoleerd en dichtgeplakt. Wat mij betreft een van de meest pure sport auto's die er te vinden is. Dat laat onverlet dat de 911 een briljante auto is en degelijker is.
_________________________________________
997-1


09 nov 2013 17:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Van 964 naar 997?
Ik heb 60.000km achter mijn kiezen met de 964, in bijna 7 jaar tijd, ging uiteindelijk als DD tóch vervelen.
Ik merkte dat ik telkens stond te popelen om met de Donkervoort weg te kunnen. Een échte sportauto, met een dito ervaring!
Net als de Lotus nauwelijks kosten, dat kan natuurlijk ook niet anders, want er zit niks op of aan wat stuk kan gaan. En daarom degelijker dan een 911!

Ik heb de 997 GT3 Clubsport gereden, maar behalve het geluid, kon ik er niet warm voor lopen.
Het is gewoon een luxe auto, met een goede wegligging, en een mooi geluid.......een massaproduct, net als de gewone 997. Niks speciaals aan. Ik kreeg er geen bijzonder gevoel in. Raar, want hij heeft alles wat ik zoek in een auto.
Misschien over een paar jaar lekker een nette 997 cabrio, met tip, misschien zelfs met 4- wiel aandrijving.....
De keuze is zo immens groot, dat ook ik het niet meer weet. Waarom een 964? Waarom een GT3? Waarom een 997 of 991?

Ze kunnen allemaal niet tippen aan de rijbeleving van een Lotus of een Donkervoort. En ik kan het weten.
Alle 911-jes zijn zwaargewichten, dus op de korte stukjes en bochtige wegen gewoonweg lomp.
Met een 911 rij je naar Duitsland, om vervolgens 300 te rijden en met een sukkeldrafje weer terug naar je woonplaats.
Als DD zou een 997 natuurlijk perfect zijn, alles erop en eraan, veilig, snel en mooi. Mooier dan wat er gemiddeld rondrijdt. De 964 krijgt steeds meer een klassieker-status, en is zonde om nog langer als DD te gebruiken.
Nog even wachten, en dan zou de 997 of waarom geen 996 daar beter geschikt voor zijn. En voor wie het kan betalen: de 991. Dus 964 netjes in de garage, en een 997 erbij.... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 nov 2013 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Van 964 naar 997?
brian951 schreef:
Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?


Dat ligt geheel aan je eigen instelling. Ik reed 40.000 km per jaar met mijn 996 en het was fantastisch, elke dag een feest om er mee te rijden... Of iets speciaal is, ligt volledig aan je eigen mindset...
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


09 nov 2013 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Van 964 naar 997?
brian951 schreef:
De 964 is nu nog echt een hobby-auto.. Daarnaast heb ik een BMW E46 323i als DD.. maar die laatste zou dan misschien beter de deur uit kunnen als ik dagelijks met een eventuele 997 zou gaan rijden.. Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?


Als je de mogelijkheid hebt om het zo te doen, DOEN dan!! 964 zal niet in waarde dalen, eerder stijgen. Hoeveel rente krijg je nu nog op je spaarrekening.....1,3% ofzo? Hoeveel km rij je per jaar met de DD? Tot 20dkm hele interessante verzekering zonder nachtclausule en je rijdt dan elke dag met een big smile op je gezicht! :drive: :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


09 nov 2013 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Van 964 naar 997?
erwin996 schreef:
brian951 schreef:
Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?


Dat ligt geheel aan je eigen instelling. Ik reed 40.000 km per jaar met mijn 996 en het was fantastisch, elke dag een feest om er mee te rijden... Of iets speciaal is, ligt volledig aan je eigen mindset...


+1

Ben het trouwens ook met Steef eens. Ik kan mij voorstellen dat na 7 jaar ook een 911 gaat vervelen. Ik had dat al een beetje met de 3.2 na drie jaar :scratch: Bij de Cobra als DD duurde dat 12 jaar. Maar goed een 911 zal in ieder geval altijd specialer voelen dan een Beamert.
_________________________________________
rouge et noir


09 nov 2013 23:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Van 964 naar 997?
wolf schreef:
geen beletselen? de 997 zal afschrijven tot 996 niveau.

Dat denk ik niet...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 nov 2013 0:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pojanssen26


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.