Auteur |
Bericht |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Van 964 naar 997?
Goedemorgen allemaal Zat deze week als tijdverdrijf eens op t net te kijken wat er zoal allemaal te koop stond.. tot mijn verbazing (laat ik t zo zeggen had er niet echt bij stil gestaan) zie ik dat de prijzen van de vroege 997tjes (bijna) binnen budget vallen.. Nu vind ik dat echt een mooie 911 om te zien, heb niet zoveel met de looks van de 996, kwestie van smaak natuurlijk..maar zit na bijna 7 jaar 964 wel eens te denken aan wat anders.. zonder noodzaak overigens want heb nog steeds plezier voor 10 in mijn `ouwe meuk`;-) Zijn er mensen hier die deze overstap reeds gemaakt hebben? Wat viel er achteraf mee? En wat tegen?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
09 nov 2013 12:17 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Re: Van 964 naar 997?
Ik stapte een jaar geleden over van een Lotus Elise Mk1 naar een 997 4wd einde 2007. De 997is een complete auto. Je kan daar ook makkelijk met 2 volwassen en kinderen inzitten. Dat is bij de 964 toch anders. De auto is wel zo " sophisticated" dat je het sportieve gevoel van de 964 (en ik toen van de Lotus) aanzienlijk minder hebt. Vooral de snelheidssenatie die ik had in de elise mis ik in de 997: bij 200 km per uur voelt het alsof je 100 rijdt in een kleinere auto. Maar daar krijg je wel een auto voor terug die je iedere dag zou kunnen gebruiken.
En dan het uiterlijk..... Wow, wat issue mooi die 997! Een 996 was ook voor mij geen optie: koplampen en de veel te slanke achterkant. Ook vanwege dat laatste ben ik voor de 997-4 gegaan.
Er is veel te koop. Let op voor de goedkopere 997's. Informeer goed bij de garage waar de auto is onderhouden. Daar kent men de auto vaak goed. Pas op met 997's met onduidelijke geschiedenis (Italie, USA enz) en 997's die veel eigenaren hebben gezien!
IK weet zeker dat je op dit forum nog veel goede reacties zal krijgen van veel ervarener rijders dan ik! Succes!
_________________________________________ 997-1
|
09 nov 2013 12:35 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Van 964 naar 997?
Wat wil je ermee gaan doen? Ik denk af en toe hetzelfde, vind de 997 ook erg fraai. Als ik veel zou rijden, ook als DD, zou ik de overstap maken. Reden dat ik het niet doe is dat de 964 hobby is, en ik bijna zeker weet dat ik bij de tours, weekendjes en vakanties zeker niet meer lol zou hebben met een 997, en misschien zelfs wel minder.. Sleutel zit denk ik dus in hoe je 'm wilt gaan gebruiken. (Ik zou zelf wel een 997 als DD willen hebben naast de 964.. )
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
09 nov 2013 12:46 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: Van 964 naar 997?
Johan 2 schreef: Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964? Meer in het algemeen: Financieel zijn er in elk geval geen beletselen meer om van een goede 964 de overstap te maken naar een 997.
|
09 nov 2013 12:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Van 964 naar 997?
geen beletselen? de 997 zal afschrijven tot 996 niveau.
_________________________________________ oud is beter
|
09 nov 2013 13:05 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Van 964 naar 997?
De 964 is nu nog echt een hobby-auto.. Daarnaast heb ik een BMW E46 323i als DD.. maar die laatste zou dan misschien beter de deur uit kunnen als ik dagelijks met een eventuele 997 zou gaan rijden.. Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
09 nov 2013 13:07 |
|
|
PaulW
Regio Utrecht
|
Re: Van 964 naar 997?
Ik krijg mijn 993 al in een klassieker verzekering, scheelt natuurlijk ook als je dan bijvoorbeeld max. 7k KM opgeeft. Hoe doet een 997 het in de verzekering? Dit kan financieel ook verschil maken denk ik.
_________________________________________ 993 S
|
09 nov 2013 13:10 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Van 964 naar 997?
valt erg mee.Ik betaal ca 1200,- per jaar allrisk op taxatiewaarde bij Assicuro(die betaald ook nog eens de taxatie) Wel 1000 euro eigen risico.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
09 nov 2013 13:30 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Van 964 naar 997?
antwoord is hier al gezegd - heb een tijdje een 997S gehad als daily driver en door andere werkkring daarna leaseauto - en voor hobby weer terug naar 993 -voor mij zou het makkelijk zijn - als je de kans hebt om er dagelijks in te rijden is het de overstap waard. Anders zou ik gewoon doorsturen, zeker als je auto nog goed is
|
09 nov 2013 13:56 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: Van 964 naar 997?
Als je een 964 koopt die lekt, stinkt, rammelt, kraakt en waar je altijd aan moet sleutelen, dan is op het rijcomfort na de 964 een beetje te vergelijken... De Lizzy voelt meer skelter aan maar zal nooit de degelijkheid evenaren van een Porsche, zelfs niet van een pré-'73er of zelfs een 356...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
09 nov 2013 14:11 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Van 964 naar 997?
Mijn overstap van 964 naar de 997 was via een 968. De 997 is een totaal ander type auto dan de pre 996 elfjes. Je kunt ze gewoon niet vergelijken en dat moet je ook niet willen doen. Liefs had ik een F-model en mijn 997. De 997 is een super wagen en zo vreselijk mooi. Iedere dag als ik de garage binnen loop wordt ik er blij van. Hier is mijn stelling: Een standaard 997 oogt veel stoerder dan een standaard 964, is sneller, luukser en beter in elkaar gezet (behalve misschien dat zwakke puntje in de motor ). Maar, een 997 is niet de Porsche waar ik verliefd op werd, voor mij was dat een rode Carrera 3.2 en later de 964 liefs in smurfblauw met RS op de motorklep. Daarom zal een 997 voor miij nooit magische zijn en de oudjes wel. Wil ik weer een 964? Ja, een RS in mijn rooskleurige wereld, maar in de realiteit heb ik een jonge gezin en weinig tijd voor hobbies en sleutelen. Dus 2 keer per week pak ik de 997 naar mijn werk en ik weet dat hij daar tegen kunt winter en zomer door en dat ik geen 3k rekeningen ontvangen voor onderhoud....totdat de motor ploft natuurlijk
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
09 nov 2013 14:45 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Van 964 naar 997?
Thanks! Dit zijn verhalen waar ik wat mee kan... NIet dat de keuze er enigzins makkelijker door wordt
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
09 nov 2013 15:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Van 964 naar 997?
Thomas993 schrijft precies wat ik denk. Ofwel de 964 voor hobby en fun erbij houden. Of 964 + 323i inruilen op een 997 en elke dag met een glimlach naar en van je werk rijden... Lastige keuze joh
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 nov 2013 15:15 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: Van 964 naar 997?
Wat een luxe problemen ! Blij dat ik geen DD nodig heb, met het werk wat ik doe....... Persoonlijk zou ik mijn 964 nooit weg doen voor een 997. Warme groet vanuit Nha Trang ( Vietnam)
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
09 nov 2013 15:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Van 964 naar 997?
Nee, maar ik zou ook niet echt graag met een 964 50.000 km/jr rijden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 nov 2013 15:27 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Van 964 naar 997?
In geen enkele auto.....
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
09 nov 2013 16:17 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Van 964 naar 997?
Weet niet hoor, maar mijn DD mk2 lotus was zo'n beetje de betrouwbaarste auto die ik ooit gehad heb... Nooit aan hoeven sleutelen, altijd probleemloos echt hard kunnen rijden en hij was een stuk minder hard geveerd dan mijn 996. Het voelt idd nooit zo degelijk als een porsche, maar de latere toyota-lotussen zijn uiterst betrouwbaar. En als het al kapot gast kost het ook niet de wereld. Nu wat meer OT: ga er gewoon eens mee rijden. Wie weet bevalt het super. ze zijn niet te vergelijken, maar rijden beide als een 911
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2013 16:32 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Re: Van 964 naar 997?
Ik denk het niet. Het zal gewoon worden. In weer en wind. Incl. files. Het zal een hele luxe zijn, maar je zal na een jaar of 3 echt wel weer wat nieuwer willen. En als je dan na die paar jaar weer eens in de gelegenheid bent om een ritje te maken in een 964, zal je daar met heimwee aan terug denken. Ik zou zeggen, lekker in de BMW kilometers maken en voor de hobby genieten van je 964.
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
09 nov 2013 16:50 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Re: Van 964 naar 997?
Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964? In feite kan je alles vergelijken.... Maar ik begrijp je punt. Het zijn twee verschillende auto's maar wat ze gemeen hebben is dat ze heel direct sturen en voelen. Een 964 en een elise geven meer het gevoel van een echte sportauto. In die zin zijn ze te vergelijken.
_________________________________________ 997-1
|
09 nov 2013 17:05 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Re: Van 964 naar 997?
Volstrekt met mee eens. Ik rij nu bijna 30 jaar auto. De Elise die ik heb is de meest betrouwbare auto die ik ooit heb gehad. De enkele keren dat er iets aan moest gebeuren waren de kosten zeer te overzien. Dat het rammelt en kraakt is niet zo gek: de Elise is niet aan alle kanten geïsoleerd en dichtgeplakt. Wat mij betreft een van de meest pure sport auto's die er te vinden is. Dat laat onverlet dat de 911 een briljante auto is en degelijker is.
_________________________________________ 997-1
|
09 nov 2013 17:14 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Van 964 naar 997?
Ik heb 60.000km achter mijn kiezen met de 964, in bijna 7 jaar tijd, ging uiteindelijk als DD tóch vervelen. Ik merkte dat ik telkens stond te popelen om met de Donkervoort weg te kunnen. Een échte sportauto, met een dito ervaring! Net als de Lotus nauwelijks kosten, dat kan natuurlijk ook niet anders, want er zit niks op of aan wat stuk kan gaan. En daarom degelijker dan een 911! Ik heb de 997 GT3 Clubsport gereden, maar behalve het geluid, kon ik er niet warm voor lopen. Het is gewoon een luxe auto, met een goede wegligging, en een mooi geluid.......een massaproduct, net als de gewone 997. Niks speciaals aan. Ik kreeg er geen bijzonder gevoel in. Raar, want hij heeft alles wat ik zoek in een auto. Misschien over een paar jaar lekker een nette 997 cabrio, met tip, misschien zelfs met 4- wiel aandrijving..... De keuze is zo immens groot, dat ook ik het niet meer weet. Waarom een 964? Waarom een GT3? Waarom een 997 of 991? Ze kunnen allemaal niet tippen aan de rijbeleving van een Lotus of een Donkervoort. En ik kan het weten. Alle 911-jes zijn zwaargewichten, dus op de korte stukjes en bochtige wegen gewoonweg lomp. Met een 911 rij je naar Duitsland, om vervolgens 300 te rijden en met een sukkeldrafje weer terug naar je woonplaats. Als DD zou een 997 natuurlijk perfect zijn, alles erop en eraan, veilig, snel en mooi. Mooier dan wat er gemiddeld rondrijdt. De 964 krijgt steeds meer een klassieker-status, en is zonde om nog langer als DD te gebruiken. Nog even wachten, en dan zou de 997 of waarom geen 996 daar beter geschikt voor zijn. En voor wie het kan betalen: de 991. Dus 964 netjes in de garage, en een 997 erbij....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 nov 2013 17:34 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Van 964 naar 997?
Dat ligt geheel aan je eigen instelling. Ik reed 40.000 km per jaar met mijn 996 en het was fantastisch, elke dag een feest om er mee te rijden... Of iets speciaal is, ligt volledig aan je eigen mindset...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
09 nov 2013 19:29 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Van 964 naar 997?
Als je de mogelijkheid hebt om het zo te doen, DOEN dan!! 964 zal niet in waarde dalen, eerder stijgen. Hoeveel rente krijg je nu nog op je spaarrekening.....1,3% ofzo? Hoeveel km rij je per jaar met de DD? Tot 20dkm hele interessante verzekering zonder nachtclausule en je rijdt dan elke dag met een big smile op je gezicht!
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
09 nov 2013 22:36 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Van 964 naar 997?
+1 Ben het trouwens ook met Steef eens. Ik kan mij voorstellen dat na 7 jaar ook een 911 gaat vervelen. Ik had dat al een beetje met de 3.2 na drie jaar Bij de Cobra als DD duurde dat 12 jaar. Maar goed een 911 zal in ieder geval altijd specialer voelen dan een Beamert.
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2013 23:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Van 964 naar 997?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 nov 2013 0:07 |
|
|