|
Auteur |
Bericht |
PeterB
Harderwijk
|
964, roze bril effect ?
De 964 wordt hier de laatste tijd behoorlijk opgehemeld maar is dat wel terecht ? Na 3 jaar een 964 gehad te hebben heb ik hem verkocht, 8mnd geen Porsche en nu een 996 mk1 (jawel, die lelijke) Na enige tijd gereden te hebben met de 996 is mijn conclusie dat de 964 'just another old car' is met alle nadelen. Het uiterlijk is mooi, maar ja dat zijn bijna alle Porsche's Maar voor de rest? Het motorgeluid is wel mooi maar na een uur of wat ben je er echt wel klaar mee. Rij eigenschappen wel oke maar niet bijzonder goed, altijd oppassen en handjes goed op stuur houden.
En dat is nu het mooie van de 996, rijdt nog mechanisch (afgezien van psm) en zoveel beter dan 964. Geluid is bij normaal rijden op de achtergrond en boven de 4000 toeren super. Airco en comfort goed zonder dat de sportiviteit verloren gaat. En dat iedereen de auto zo lelijk vindt is voor mij juist een aankoop argument geweest (ik vind het juist een mooi ontwerp!) En gelukkig zijn ze nog lekker betaalbaar want die prijzen van de oudere Porsche's slaan nergens meer op.
Zo kom maar op......
_________________________________________ 924, 911 3.2, 951, 968, 951, 968 , 964 ,944, 996 mk1,944S en nu 944S2
|
12 okt 2013 9:09 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: 964, roze bril effect ?
Ben het helemaal met je eens .... Behalve wat je schrijft .... Je vergeet de geur, 964 stinkt ook nog
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
12 okt 2013 9:12 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: 964, roze bril effect ?
....en de mijne heeft ook geen airco.....drama auto die 964.....als je hem niet meer hebt.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
12 okt 2013 9:15 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: 964, roze bril effect ?
Vind je de 996 nu wel of niet mooi? In mijn ogen combineert de 964 het klassieke ontwerp met moderne techniek. Bovendien is / was hij redelijk betaalbaar. De prijzen voor een goede 964 gaan omhoog. De betrouwbaarheid is (mits je hem goed onderhoud) prima. De standaard 996 rijdt hetzelfde als een Volkswagen Golf. Alleen vind ik een Volkswagen Golf mooier.... Wat de prijzen. Die kunnen niet veel lager meer, toch? Betrouwbaarheid lijkt me niet verkeerd, als hij maar niet ploft. U vraagt, wij draaien
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
12 okt 2013 9:30 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 964, roze bril effect ?
....over 8 maanden kom ik hier op terug.... Ik weet niet wat voor 964 jij hebt gehad, maar ik herken jouw 'klachten' niet. Ik vondt de 964 altijd superstrak rijden, zeer relaxed, hij rook juist erg lekker, ik kon handsfree rijden met 1 knie aan het stuur om te kunnen bellen , hij is mooooooi. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten (behalve dynamo-avontuur in Bern), toch even 60.000 km op de teller erbij gezet! Van de oer-911 het laatste en beste model, met wat technische vleugjes van de 959. Daarom wordt ie de hemel in geprezen. En ja, alle auto's hebben hun nukken, maar die zijn allemaal op te lossen. En Peter, misschien ben je gewoon niet zo'n liefhebber van klassiekers. Dat kan, en begrijpelijk. Om een klassieker te waarderen, moet je een bepaalde denkwijze hebben over auto's. De meeste mensen willen het nieuwste, luxe, zuinig en vooral stil, dat is de bouwwijze van de nieuwste auto's. Saai dus
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
12 okt 2013 9:42 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 964, roze bril effect ?
Mijn 964 was mijn favoriete Porsche, ik was er helemaal weg van. Nu nog als ik een rode 964 zien, komt er een tikje verdriet in me op. De geluid was subliem, de reuk van de warm olie als ze stond te tikken in de garage na een leuke rit. En de reuk van de interieur, dat is zo uniek aan oude Porsches (ook 924/928/944/968), ik kan dat overal herkennen. ze zou het als aftershave moeten verkopen Maar... Mijn 997 voor een 964 verruilen? Nooit. Ik heb ongeloofelijk veel lol met mijn 997, hij trek zo lekker op, bochten is een feest en ja hoor, de 997 ontwikkeld ook langzamerhand dat oude Porsche interieur reukje. Is de 964 de coolste luftie? Zonder twijfel JA! Is het beter dan een 996 of 997, never als de nooit niet.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
12 okt 2013 10:01 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 964, roze bril effect ?
Geef mij maar de 3.2. 964 al te modern.
|
12 okt 2013 10:07 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 964, roze bril effect ?
964 cool? vrouwenlufti.
_________________________________________ oud is beter
|
12 okt 2013 10:08 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 964, roze bril effect ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 okt 2013 10:11 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: 964, roze bril effect ?
Nog nooit in een type Porsche van na 1991 achter het stuur gezeten....... En eerlijk gezegd heb ik die behoefte ook niet. Blij, heel blij met wat ik heb !
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
12 okt 2013 10:13 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: 964, roze bril effect ?
Oh, how time flies... Je zou eens de posts over de 964 van een jaar of vijf geleden moeten lezen. Was toen ook op zoek naar een 911. De 964 werd toen toch wel afgeschilderd als de minst betrouwbare luftie. Olie spoot uit de motoren. Koppelingen waren rampzalig, net zo roestgevoelig als een 3.2 en verwarmingspanelen die allemaalde geest gaven. En geen 'echte' 911, want de eerste die intern 964 genoemd werd. Nee, een 964, daar kon je maar beter van wegblijven. Deed ik overigens niet. Aantal 964-tjes proefgereden, maar uiteindelijk een 3.2 gekocht. Die vond ik toch leuker rijden, zonder 'al' die electronica. Meer een 'echte' auto... En natuurlijk veel betrouwbaarder, volgens de aankoopadviseurs hier Man, wat heb ik klauwen met geld in die 3.2 gestopt nou reed ik er ook veel mee, maar er ging toch ook wel eea kapot. Nu dus een 996 Ja. Voor mij ook een shock. Was er door de Lotus achter gekomen dat nieuwere auto's ook heel leuk kunnen rijden. Ik heb het hier al eerder gezegd, Maar toen ik voor het eerst in de 996 stapte, voelde dat na een seconde weer als 'thuis'. Want er is niets dat rijdt als een 911 Lekkere Zware kont, licht nerveus op de voorwielen en ook weer dat geluid Maarreh, de auto die ervoor gezorgd heeft dat ik weer in een 911 rij? De wel hele mooie 964 van ErikE De 964 overrated? Ik vind van niet. Geen 911 is dat en de tijd van de 996 komt ook wel, want die zit qua leeftijd nu in het verdomhoekje. Maar dat is straks natuurlijk 'de meest pure waterkoker', met zo'n mooie ingetogen small body. Net zoals de echte oudjes Om het verhaal nog even af te maken. Weten jullie nog hoe er hier over de eerste impactbumper gesproken werd; de 2.7 dat was toch echt helemaal niks.... Maarreh, laatstelijk nog de prijzen gezien van deze dingen in Rosmalen De tijd heelt alle wonden, zullen we maar zeggen
_________________________________________ rouge et noir
Laatst bijgewerkt door MickRS op 12 okt 2013 10:51, in totaal 2 keer bewerkt.
|
12 okt 2013 10:18 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: 964, roze bril effect ?
Een mooi statement!
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 okt 2013 10:21 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: 964, roze bril effect ?
Ik ben destijds overgestapt van een 1989'er 3,2 naar een 1991'er 964 Carrera 4. Had er na een zeer korte tijd al spijt van. Als de 3,2 nog bij de specialist had gestaan had ik de deal terug gedraaid.
Het hele luchtgekoelde verhaal kan me überhaupt ook niet zoveel meer schelen. Elke Porsche heeft zo zijn charme. De één alleen wat meer dan de andere.
En uiteindelijk is het maar gewoon blik.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 okt 2013 10:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964, roze bril effect ?
Tja, als je een 964 hebt en hier op reageert dan wordt het ongetwijfeld meteen als verdediging gezien Als ik echter lees dan ben ik het met steef eens dat je waarschijnlijk gewoon geen liefhebber van klassiekers in het algemeen zult zijn. De rij-eigenschappen en problemen met airco die je schrijft herken ik niet. Ze zeggen niets over een 964 in het algemeen, maar over jouw ex-964 in het bijzonder. Comfort zoek ik niet in een 911 en mis ik dus ook niet. Het geluid is samen met de geur en het uitzicht vanachter het stuur ("klassieke" dashboard en de spatborden als kanonlopen) juist iets dat na meer dan 10 jaar nog steeds voor een zorgt en ik bij iedere volgende auto zal missen . Ik heb het al eerder geschreven: vanaf de 996 is de 911 wat mij betreft meer GT geworden zoals een 928. Supersnel, maar (te) comfortabel en (te) luxe. Gemaakt voor een andere, bredere doelgroep en dat blijkt ook uit de verkoopaantallen Een klassieker in het algemeen en een 964 in het bijzonder lijken me niets voor jou, dus geniet van de 996 en veel plezier ermee! PS. Mooie avatar! Die zou ik ook zo houden als in het onwaarschijnlijke geval dat ik een 996 zou hebben
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 okt 2013 10:50 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: 964, roze bril effect ?
Toch nog maar eens naar de aantallen van bv de 993 en 964 per jaar lezen... http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=39666
_________________________________________ rouge et noir
|
12 okt 2013 10:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964, roze bril effect ?
964 63.753 993 68.839 996 185.843 997 218.4431 OK, aantal jaren in productie / verkoop is niet gelijk en dus geen geheel eerlijke vergelijking. Geeft echter ook aan dat het model de bredere doelgroep langer aanspreekt?!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 okt 2013 11:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964, roze bril effect ?
elke sjaak zijn eigen smaak. een 964 vind ik de mooiste 911. heb er altijd met veel plezier in gereden. Zou ook veel plezier hebben van een cayman of boxster S, een 993 (4)S, een 3.2, een 356, een 991 of een 997. Ach met alles wel. Maar een 964/965 blij ik de mooiste vinden. Maar je mag prima wat anders vinden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 okt 2013 11:10 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: 964, roze bril effect ?
Het verhaal van de TS begrijp ik volkomen. Absoluut legitiem. Het is zijn mening en zijn gevoel. De reactie van EriC4C is mij uit het hart gegrepen. Niet negatief naar de TS (het is immers zijn mening), maar wel verklarend. Verder niets aan toe te voegen, dus......+1 Horn was me net voor...dus +2
Laatst bijgewerkt door jan-1 op 12 okt 2013 11:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 okt 2013 11:16 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 964, roze bril effect ?
Problemen met de airco? Zijn er niet. De airco in een 3.2 doet gewoon niks, en dat geldt voor 3.2 tjes zonder airco, met een kapotte airco, en met een functionerende airco. Geen probleem. Gewoon heel voorspelbaar en transparant. Daarom houd ik zo van hem/haar.
|
12 okt 2013 11:17 |
|
|
AndrevD
|
Re: 964, roze bril effect ?
Het is maar goed dat iedereen een andere smaak heeft ,allemaal de zelfde auto's op de weg is ook niet leuk . Elke keer als ik me garage in loop en me porsche 996 zie staan denk ik wow die is toch maar mooi van mij , nooit gedacht een porsche te kunnen bezitten ! En niet te vergeten rijden, elke keer als ik de deur open en de (oude) leerlucht ruik en de sleutel omdraai en het zware geluid de garage ruiten doen trillen denk ik ik ga weer genieten en dat doe ik dan ook
|
12 okt 2013 11:35 |
|
|
PeterB
Harderwijk
|
Re: 964, roze bril effect ?
De 964 die ik had was een top exemplaar dus daar lag het niet aan. Het is gewoon een feit dat het een oude auto is die ook rijd als een oude auto. Ook toen de 964 nieuw was, waren de concurrenten vaak beter (b.v.Honda NSX, lekker Japanse auto) Ik heb ook lang gedacht dat de 964 dé Porsche zou zijn mede door al de verhalen hier, en dat de 996 een waardeloze 911 zou zijn. Gelukkig heb ik de goede keuze gemaakt en lekker de 996 gekocht.
Laatst nog een rally gereden en wat dan opvalt is dat de deelnemers met de oudere Porsche's bezweet en vermoeid uit hun auto komen. En het allerbelangrijkste: géén glimlach op hun gezicht !!! Die zijn tijdens de lunch echt aan het bijkomen. Een mooie auto is één ding, maar lekker rijden is toch ook wel belangrijk.
groeten en wacht jullie reacties weer af....
(ik moet inderdaad mijn avatar eens gaan veranderen)
_________________________________________ 924, 911 3.2, 951, 968, 951, 968 , 964 ,944, 996 mk1,944S en nu 944S2
|
12 okt 2013 11:52 |
|
|
PeterB
Harderwijk
|
Re: 964, roze bril effect ?
avatar is gewijzigd!
_________________________________________ 924, 911 3.2, 951, 968, 951, 968 , 964 ,944, 996 mk1,944S en nu 944S2
|
12 okt 2013 12:14 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Re: 964, roze bril effect ?
Normaal reageer ik niet op dit soort (domme?) opmerkingen, maar zeker nooit in een GT3 gereden. Ergo, laten we het hier vooral leuk houden, en elkaars 911's bewonderen en niet afzeiken. De zaken die topic starter beschrijft zijn voor mij de reden geweest om niet naar een ouder model te gaan, voor mij is de GT3 perfect, want bijzonder dynamische rijeigenschappen en heel erg puur en voor mij als bonus "race heritage"!. Nieuwer is voor mij tot nu toe geen optie geweest, de grens ligt dan nog weer hoger en dat wordt het rijden bij legale snelheiden juist weer te makkelijk. Groeten, Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
12 okt 2013 12:17 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: 964, roze bril effect ?
Ik heb als daily nog een 2005 Jetta. Dat is dus een Golf met rugzakje.... en dat is dus een aardige dweil op de weg vergeleken met de Porsche-standaard. De 996 stuurt echt veel leuker. Die vergelijking gaat dus inderdaad mank. Met een moderne Porsche zit je wel trouwens comfortabeler dan de oudjes, dus wellicht werd dat bedoeld. porsje911 schreef; Maar is het ook niet afhankelijk van je eigen leeftijd? Ik ben van '84 en heb in '02 mijn rijbewijs gehaald. Toen was een 964 dus al een 10 jaar oude auto en waarschijnlijk minder comfi als de Ford Ka van mij ma destijds. Maar als je in '80 je rijbewijs hebt gehaald, dan kan ik mij voorstellen dat je door herinnering aan nog oudere techniek de 964 mooie mix vindt.
|
12 okt 2013 12:28 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Re: 964, roze bril effect ?
Sure sure! Wat een geloel
_________________________________________ ......
|
12 okt 2013 12:46 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|