Hallo allemaal,
Zoals sommigen misschien al wel hebben kunnen lezen in mijn 'voorstel-topic' ben ik erg geïnteresseerd in een Porsche 944!
Het lijkt mij geweldig om een 944 aan te schaffen na aankomende zomer, en hem vervolgens weer naar showroom staat te brengen en technisch in orde te maken! Om er vervolgens mee te gaan rijden natuurlijk, en mijn droom 'eindelijk' waar te maken!
Nu heb ik wel een aantal vragen over de 944;
- Het is mij inmiddels duidelijk dat de 944 type 1 een kwaliteit slecht dashboard heeft en allemaal scheurtjes krijgt, maar hoe zit dat met type 2? Die heeft een kwaliteit beter dashboard had ik gelezen, dus deze zou dan ook geen scheurtjes meer moeten vertonen na verloop van tijd?
-Kan ik ergens de onderdeel prijzen vinden van de 944? Ik had gekeken op mijngrossier.nl , alleen zag ik er nu opeens geen prijzen bij staan?! Die prijzen zijn toch wel erg belangrijk om te weten voor de haalbaarheid om straks al een 944 te kunnen aanschaffen.
-Ik zie op verschillende sites staan dat de Porsche 944 euro 98 nodig heeft.. Is dit echt zo? Redt hij het niet met euro 95??
-Als ik het goed herinner was de 944 type 1 bijna volledig verzonken, en type 2 echt helemaal. (of de 924 was deels verzonken, alle 944's helemaal) Betekend dit echt dat de carrosserie (haast) niet kan roesten/rotten?
-Verder geen kwaaltjes/kinderziektes voor de 944 naast dashboard type 1 die belangrijk zijn om te weten? Ik weet dat de 944 type 2 diverse verbeterde punten heeft zoals betere draagarmen, betere oliepomp, betere luchtventilatie interieur, dashboard etc.
Dit waren voor nu even de vragen die ik kan bedenken, hopelijk kunnen jullie deze vragen beantwoorden!
En nu maar hopen dat die nieuwe regeling van oldtimerbelasting niet doorgaat... anders betekend het dat ik staks volle MRB kan betalen en verzekering... En dan wordt de 944 echt duur aan al die vaste lasten...
Hoor graag van jullie!