Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:40



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Porsche 944 vragen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche 944 vragen
Hallo allemaal,

Zoals sommigen misschien al wel hebben kunnen lezen in mijn 'voorstel-topic' ben ik erg geïnteresseerd in een Porsche 944!
Het lijkt mij geweldig om een 944 aan te schaffen na aankomende zomer, en hem vervolgens weer naar showroom staat te brengen en technisch in orde te maken! Om er vervolgens mee te gaan rijden natuurlijk, en mijn droom 'eindelijk' waar te maken!

Nu heb ik wel een aantal vragen over de 944;
- Het is mij inmiddels duidelijk dat de 944 type 1 een kwaliteit slecht dashboard heeft en allemaal scheurtjes krijgt, maar hoe zit dat met type 2? Die heeft een kwaliteit beter dashboard had ik gelezen, dus deze zou dan ook geen scheurtjes meer moeten vertonen na verloop van tijd?
-Kan ik ergens de onderdeel prijzen vinden van de 944? Ik had gekeken op mijngrossier.nl , alleen zag ik er nu opeens geen prijzen bij staan?! Die prijzen zijn toch wel erg belangrijk om te weten voor de haalbaarheid om straks al een 944 te kunnen aanschaffen.
-Ik zie op verschillende sites staan dat de Porsche 944 euro 98 nodig heeft.. Is dit echt zo? Redt hij het niet met euro 95??
-Als ik het goed herinner was de 944 type 1 bijna volledig verzonken, en type 2 echt helemaal. (of de 924 was deels verzonken, alle 944's helemaal) Betekend dit echt dat de carrosserie (haast) niet kan roesten/rotten?
-Verder geen kwaaltjes/kinderziektes voor de 944 naast dashboard type 1 die belangrijk zijn om te weten? Ik weet dat de 944 type 2 diverse verbeterde punten heeft zoals betere draagarmen, betere oliepomp, betere luchtventilatie interieur, dashboard etc.

Dit waren voor nu even de vragen die ik kan bedenken, hopelijk kunnen jullie deze vragen beantwoorden!
En nu maar hopen dat die nieuwe regeling van oldtimerbelasting niet doorgaat... anders betekend het dat ik staks volle MRB kan betalen en verzekering... En dan wordt de 944 echt duur aan al die vaste lasten... :(

Hoor graag van jullie!


15 dec 2013 15:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Hoi en welkom hier,

Heb je het Porsche 944 forum ook al bezocht ?
Dat is echt een heel goed forum voor de vragen die je stelt. Daar zit veel meer kennis over de 944.
Ik vind ze ook erg behulpzaam.


15 dec 2013 15:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Ik heb er een account aangemaakt gister, maar ik zou toch liever alles via één zo'n forum doen ;)

Maar ik zal er toch maar even een topic starten :)


15 dec 2013 15:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Op het 944 forum idd heel veel kennis, ook kun je er dagen inlezen voor de vragen die je stelt.
Als de wegenbelasting een struikelblok is om een 944 te rijden dan zou ik alles nog maar even op een rijtje zetten of het wel haalbaar is. Zoals met elke auto kun je mazzel hebben en weinig tot geen kosten hebben maar je kan er ook op leeglopen.
Succes en veel wijsheid.


15 dec 2013 16:01
Profiel
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Porscha schreef:
Ik heb er een account aangemaakt gister, maar ik zou toch liever alles via één zo'n forum doen ;)

Maar ik zal er toch maar even een topic starten :)

In dat geval hier afmelden en dan gaan voor het 944forum.com Voor 944 onderwerpen is daar veel meer kennis en interesse dan hier. Maar je kan natuurlijk gewoon op beide fora actief zijn. Kijk hier ook elke dag even rond en bezoek meetings van beide fora.
Het dashboard probleem is eigenlijk niet echt relevant maar meer de staat van onderhoud van de rest van de wagen. Een type I is meer old school en een leuke Porsche om mee te beginnen maar vaak hebben veel 944 die op MP staan achterstallig onderhoud. Op het 944forum worden vaak wagens van forum leden aangeboden en is er veel over de historie van de wagen terug te vinden op het forum. Bezoek eens een meeting en dan kun je de verschillende types naast elkaar zien. Van type II heb je nog de S en de S2 uitvoering en dan is er nog de Turbo. De opvolger van de S2 is de 968 maar die is wel in het duurdere segment. Wat betreft de MRB zou ik daar niet echt op letten omdat die kosten peanuts zijn in verhouding tot alle andere kosten. De staat van de wagen is vele malen belangrijker en hou een zak met geld ahter de hand voor onvoorziene uitgaven. Het eerste jaar kan dat oplopen tot 2000 euro aan extra onderhud zoals distributie, banden en ander onderhoud. Bij een tweedehands is meestal sprake van achterstallig onderhoud. Je doet een wegen meestal niet weg als je net groot onderhoud hebt uitgevoerd, je kan natuurlijk wel geluk hebben en als je zelf handig bent kan je veel zelf bij een 944 als je zin hebt en het leuk vnd om zelf te klussn.
Succes met je zoektocht.


15 dec 2013 16:11
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Nouja,
Als ik straks volle mep MRB kan betalen, en geen oldtimerverzekering, zal dat denk ik gauw 800 euro meer kosten per jaar...
Daarnaast zal ik hem denk ik niet het hele jaar houden, maar daarnaast ook af en toe een maand schorsen en dan weer motor rijden.

Vragen zijn inmiddels ook gesteld op het 944forum, dus we wachten even af :)

Ik kan idd zelf wel onderhoud uitvoeren, dus distributie enzo kost voor mij alleen de onderdelen.
Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar een aantal onderdeelprijzen.

Bedankt voor de reacties! Ik zal tegen die tijd als de droom echt waar wordt gemaakt meteen goed controleren op achterstallig onderhoudt! Ik zie ook heel veel verschillende kilometerstanden, dus de historie is ook wel een punt van aandacht.

Groetjess


15 dec 2013 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Hi,

Ik zou gelijk eentje kopen die consequent is bijgehouden. Een 944 zal nooit echt waarde hebben, dus kan het volgens mij niet uit om een opknapper te kopen.

Groeten,

Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


15 dec 2013 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Mbt 95 danwel 98: dan van mij loopt wel op 95, maar boven de 500p rpm (en dat rij ik regelmatig op circuit) dan hort en stoot de motor. Ergo als je wilt gassen dan 98.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


15 dec 2013 20:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Porscha schreef:
maar daarnaast ook af en toe een maand schorsen en dan weer motor rijden.


Je moet minimaal 3 maanden schorsen, korter mag maar dan betaal je met terugwerkende kracht de motorrijtuigenbelasting over de geschorste periode. :wink:


15 dec 2013 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Porsche 944 vragen
Ga voor een type 2 en als je kan een S2, zeker technisch de beste versie +de look van de turbo. Op termijn ook de beste investering qua behoud waarde denk ik. Als de prijs van een S2 te hoog gegrepen is : kijk ook eens naar een 924S ! Mechanisch veel 944 upgrades en persoonlijk vind ik hem mooier dan een type 1 944. Er staat al een hele tijd een 924S Lemans te koop = speciale serie. Heeft wat opknapwerk nodig, maar is misschien net wat je zoekt. En gezien het een speciale serie is (met weinig gebouwde exemplaren, 160pk, sportophanging, sportstoelen etc) zal hij altijd meer waarde houden dan een standaard 944.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=226385172&asrc=st
Ik heb hem eerder dit jaar gezien en gereden en mechanisch leek hij goed in orde, veel facturen van onderhoud en reparaties de afgelopen jaren. Karosserie heeft wel aandacht nodig, auto zou herspoten moeten worden om hem echt netjes te hebben en ook het interieur heeft aandacht nodig.

Voor onderdelen prijzen : check http://www.944online.com
Complete site met prijzen (wel usa, maar geeft toch een idee) en ook een forum met heel veel info.
Op sommige zaken een stuk goedkoper dan origineel Porsche, op andere zaken is het verschil klein en zou ik voor origineel gaan. Zeer veel 944 onderdelen zijn nog nieuw verkrijgbaar bij Porsche zelf.

succes !


15 dec 2013 20:27
Profiel
Bericht Re: Porsche 944 vragen
boxi schreef:
Hi,

Ik zou gelijk eentje kopen die consequent is bijgehouden. Een 944 zal nooit echt waarde hebben, dus kan het volgens mij niet uit om een opknapper te kopen.

Groeten,

Boxi

Dat denk ik ook maar TS vind het wel leuk zelf te sleutelen maar een spuitbeurt ofzo dat kun je niet zelf en die investering verdien je dan nooit terug. Dus eventueel een exemplaar met motorstoring kopen en die dan weer lopend krijgen is misschien wel lonend. Wat is het budget dat je in gedachte hebt? Voor 1500 koop je een sloper en tussen de 3000-4000 een goede. De klassen tussen 1500-3000 zou ik ik laten staan.


16 dec 2013 7:14
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.