Auteur |
Bericht |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Wat snel komt is goed!
Helemaal goed! Die prachtige 966 cabrio van Hartwiek Zo loop je op zondag rond met het idee dat het misschien toch weer een Porsche moet worden, en zo rij je vier dagen later in je nieuwe droom op wielen naar huis Het relaas: Maandagavond een pb-tje van Hartwiek. Of ik niet geinteresseerd was in een van zijn Porsches? Nou de s4 kan ik sowieso niet betalen, maar die cabrio, dat lijkt mij wel wat. Want die dag in een hele mooie coupe gereden van de Waalgarage en met eigen ogen kunnen zien dat een grijs interieur WEL mooi is. En geleerd dat het voor mij toch wel een cabrio moet worden. Want ondanks dat ik een coupe mooier vind, zoek toch net iets meer spektakel dan dat wat de coupe kan geven. Je weet wel, Cobra, 3.2 en Lotus Oh, en ondanks dat het al tegen elfen in de avond is, kan er gewoon nog gebeld worden. Dat wordt dus een latertje. Twee autogekken die elkaar veel te veel te vertellen hebben. ik zeg nog, ik zal dan toch eerst de Lotus moeten verkopen. Nee, Hartwiek lijkt dat wel wat. Ook eens lekker vreemdgaan... Heel laat nog wat fotootjes van de Elise en nog later de reactie: "wauw, wat een car!, wij bellen morgen." De volgende dag dus bellen. En al snel zijn we eruit en spreken we af. Vanochtend zit ik om kwart voor negen voor een rit van 200 km in de Elise. Topless, natuurlijk Na een half uur komen de twijfels. Sjezus, wat is dit toch een kicken sportauto. Zo puur, alsof je aan iedere arm en aan ieder been een wiel hebt zitten. Dat doet de Porsche dus niet. Hardop vloekend zit ik ide Lotus: "potverdrie, waar ben ik mee bezig?" Maar ik weet dat deze 996 wel een hele goede is met alle modificaties die je als aspirant koper wil, zodat je met een gerust hart het gaspedaal in durft te drukken. Dus ik rij toch door en geniet nog een keer van een sportauto in de geest van Colin Chapman 11 uur, ik rij voor bij Hartwiek. En ik zie de 996 staan. Dat is idd wel een hele mooie. Hartwiek komt enthousiast naar buiten lopen en roept "wat een ding". De rest is 'history'. Hartwiek rijdt met de Lotus en heeft een smile van oor tot oor. Mick rijdt met de Porsche en heeft een smile van oor tot oor. De hand wordt gedrukt en wij zijn twee heel blije jochies
_________________________________________ rouge et noir
Laatst bijgewerkt door MickRS op 12 sep 2013 23:10, in totaal 2 keer bewerkt.
|
12 sep 2013 23:06 |
|
|
MickRS
|
Re: Wat snel komt is goed!
Potverdrie? volgens mij typte ik wat anders...
|
12 sep 2013 23:07 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Congrats man en geweldig dat er nu 2 mensen zijn met een nieuwe kar!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
12 sep 2013 23:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Potverdrie da's een mooi verhaal! Geniet ervan! ben wel benieuwd of je Elise gaat missen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 sep 2013 23:16 |
|
|
MickRS
|
De Lotus missen? Dat weet ik wel zeker. Voor mij heeft Hartwiek nu een soort van dream garage. Een hele stoere 911 voor een bezoekje bij de oosterburen en de wat meer alledaagse ritten en de Lotus voor de topless fun. Hoe goed kan het leven zijn
|
12 sep 2013 23:20 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Mooi verhaal!
Ik heb zelf ook Lotus en 996 gereden; dat zijn twee verschillende werelden! Foto's van de trade?
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
12 sep 2013 23:32 |
|
|
Hartwiek
|
Mick, als je eens in de buurt bent mag je er nog wel eens mij rijden hoor ;')
|
12 sep 2013 23:34 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Als ik in mijn 4Sje stap, mis ik de Lizzy echt niet meer! Was ff leuk, maar zie het dat toch meer als een one night stand...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
13 sep 2013 1:02 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Leuk verhaal Mick, veel plezier met je nieuwe aanwinst de 996
_________________________________________ Less is more !
|
13 sep 2013 12:27 |
|
|
bully
|
Mick gefeliciteerd, je hebt een toppertje te pakken
|
13 sep 2013 15:00 |
|
|
Hartwiek
|
Thanks Bully....daar ben ik ook van overtuigd..
|
13 sep 2013 15:10 |
|
|
Tom
|
Gefeliciteerd, mooi verhaal!
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
13 sep 2013 15:22 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Goh, echt een leuk verhaal zeg. Super dat het zo kan lopen. Beiden veel plezier gewenst met jullie speeltjes.
|
13 sep 2013 19:46 |
|
|
MickRS
|
|
13 sep 2013 21:07 |
|
|
de911gek
|
Zo makkelijk kan het soms gaan! Leuk verhaal en heel veel plezier met de 996
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
14 sep 2013 8:31 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Zo'n introductie wil ik graag zien van elke nieuwe eigenaar Geniet ervan!
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
14 sep 2013 8:39 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Hey Mick, beetje laat maar ook langs deze weg (vanuit zonnig MotoGP Rimini) nog maar een keer: Gefeliciproficiat! Weer een 911 met potentie er bij in ons dorp. Wat een avontuur man. En je moet maar denken, je hebt nu gewoon een 111R met een extra jasje aan. Voor de winter . Have Fun, ik hoor je wel passeren...
_________________________________________ Take the long way home....
|
14 sep 2013 20:20 |
|
|
MickRS
|
Ha Erik; de aanstichter van dit alles Vermaak je je daar een beetje? Maandag maar even een rondje Eerst die hard top er af. Die gaat er ergens in november wel weer op...
|
14 sep 2013 22:49 |
|
|
bully
|
Waar blijven de foto's Mick?
|
14 sep 2013 23:30 |
|
|
MickRS
|
Komt goed. Eerst even de hard top eraf, iets beter weer en dan in het Twiske wat mooie foto's maken. Dan weer bewerken in lightroom en uitvogelen hoe ik ook alweer foto's op het forum zet... Kortom, geduld is een schone zaak
|
14 sep 2013 23:59 |
|
|
MickRS
|
|
15 sep 2013 13:06 |
|
|
bully
|
Nice Mick
|
15 sep 2013 13:08 |
|
|
Hartwiek
|
bling bling
|
15 sep 2013 14:10 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Bling bling en zeer netjes
_________________________________________ Nie janken.
|
15 sep 2013 16:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... dat kost je 70 euro
|
15 sep 2013 17:09 |
|