Auteur |
Bericht |
JD 911
|
 Buitenhoes
Goedemiddag Medeforummers,
Ik heb op het forum al wat gelezen over buitenhoezen of een regenhoes. Mijn auto staat van april t/m september buiten. Nu is mijn plan om de auto in ieder geval af te dekken voor de grotere buien. Hebben jullie tips voor een betaalbare hoes (lees niet meer dan € 100,-) die wel enigszins aansluit bij de 911/964?
Iemand?
Grt Jeroen
_________________________________________ Porsche 964 Carrera 2
|
01 apr 2014 12:07 |
|
 |
charles964
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classicArnhem
|
 Re: Buitenhoes
Hoi JD 911,
Ik heb zelf voor de 964 een Moltex buitenhoes. Is wel wat meer dan 100 euro. Ik zou daar niet op bezuinigen. Grote voordeel is dat die ademend is en wat dikkere stof heeft zodat die niet met de geringste wind staat te klapperen. Past redelijk maar is wel een soort hobbezak.
groet Charles
_________________________________________ Door het trekken aan het gras zal het niet sneller groeien.
|
01 apr 2014 12:17 |
|
 |
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Uit eerdere ervaring weet ik dat er wel degelijk verschillen zijn tussen de hoezen. Je hebt grofweg de hoezen van 30 - 60 euro (2 - 3 laags) of de dikkere Moltex hoezen van 200 euro (5 laags).
Grofweg doen de goedkopere hoezen hun werk alleen voor een kortere periode. Ze zijn echt wel waterdicht en sluiten goed aan (bij de juiste maat) en beschermen de auto aardig goed. Ze zijn gevoeliger voor wind, maar door de touwen (geen spanbanden in dit geval) blijven ze aardig op hun plaats. Bij heftige wind valt het aan te bevelen om de hoes (goedkoop of duur) te verwijderen, aangezien het lang of kort kan duren voordat de auto eenzijdig of tweezijdig van de auto waait. Dit geeft meer rust dan de hoes te laten zitten. Extra touwtjes of iets dergelijks kunnen wellicht hulp bieden. Ik weet niet hoe je de auto wil positioneren. Het is in ieder geval raadzaam om een hoes te kopen met tenminste 2 spanbanden. Klapperen doen ze allemaal wel.
Waarom ik schrijf voor een kortere periode. Bij mij hebben de eksters de hoes volledig stuk getrokken en ook gescheurd. Geen enkele beschadiging aan de auto (niet meer in mijn bezit). De hoes kon meteen weg. De goedkopere hoezen zijn gewoon wat slapper en zullen eerder stuk gaan.
Voor krassen hoef je niet zo bang te zijn. Zeker als je de wagen bij aardige vervuiling even afspuit bij de wasbox, gaat deze aardig schoon onder de hoes.
Neem in ieder geval geen hoes met luchtraampjes! Dit lijkt zo mooi, aangezien je denkt dat de hoes goed kan luchten, maar deze zorgen er juist voor dat de hoes als een ballon om je auto zal bollen bij aardige wind. Ook wordt regen in de hoes geblazen wanneer er wind staat.
Hoezen voor de 964 (niet specifiek, maar passen wel) hebben ze bij Classicoldtimeradvies.
|
01 apr 2014 14:40 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Zojuist precies zo één besteld bij de producent : http://www.1classadditions.nl/cms/carco ... itenhoes-1Porsche 964, maat Sport-L 208,= incl. BTW
|
01 apr 2014 16:45 |
|
 |
JD 911
|
Bedankt voor de reacties.
Ik ga voor de hoes bij autohoezenonline (80,-)
Gewoon het weer in de gaten houden en bij slechte voorspellingen hoesje er weer overheen.
|
02 apr 2014 10:31 |
|
 |
Thijsch
Utrecht
|
Ik had nog even willen reageren, maar bij deze. Ik heb er zelf ook een van autohoezenonline. Degelijke kwaliteit, het is een dikke hoes met dubbele gestikte naden en zachte stoffen binnenkant. Opvouwen is wel een ramp want de hoes is erg stug. Maar al met al ben ik tevreden (prijs/kwaliteit), auto gaat er droog onder en komt er ook weer droog onder vandaan. 
|
02 apr 2014 10:56 |
|
 |
horn
PF #57
|
gewoon buiten zetten. hoeft geen hoes overheen. let wel op dat als je de hoes er lang op laat buiten, de kans is dat je rubbers groen uitslaan ivm vocht etc... Dus als hij niet onder een boom staat (vogelstront) zou ik hem lekker zonder hoesje buiten zetten. Heb ik jaren gedaan, is me prima bevallen. Een grotere bui kan hij best hebben 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 apr 2014 11:13 |
|
 |
JD 911
|
Bedankt Horn en thijsch, Helemaal goed! De auto staat nu buiten zonder hoes in de regen. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is om die buien te weren en de hoes er weer af te halen. Hiermee voorkom je toch ook vocht wat tussen je plaatdelen loopt. Ik heb gezien hoe hard een 964 kan rotten goed weekend allen!
|
04 apr 2014 10:33 |
|
 |
JD 911
|
Toch maar even mooi blij met deze hoes  . Het kost wel 1 minuut om hem erop of eraf te halen maar voorkomt de meeste regen. Zodra het droog is of een aantal dagen droog is kan de hoes er weer af om te luchten. (en bij harde wind) En na de zomer kan de elfer weer in de stalling.  Enn hup  Tadaa. 
|
01 mei 2014 9:53 |
|
 |
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Ziet er goed, maar ik zou wel even de spiegels inklappen als je de hoes erover gooit, zit ie nog strakker 
_________________________________________ Less is more !
|
01 mei 2014 14:38 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Heb je de hoes er inmiddels al een keertje vanaf gehaald en gecheckt of je auto inderdaad (nog) droog is? Ik heb de vorige keer ook een wat goedkopere versie gekocht en als het weer erg vochtig was (niet als het regende), ontstond er condens tussen de hoes en de auto. Als ik de hoes er dan vanaf haalde, was alles 'klam' hetgeen op den duur zelfs tot een muffe geur leidde... Ik heb er nu eentje van http://www.classicoldtimeradvies.nl/Die is echt prima!  Hopelijk ben je ook op termijn tevreden met je hoes... 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
01 mei 2014 14:54 |
|
 |
JD 911
|
Bedankt voor de spiegel tip.
Nee nog geen vochtige hoes tot op heden.
|
01 mei 2014 17:12 |
|
|