Auteur |
Bericht |
porschefabian
Projectleider
|
 Aluminium onderstel delen schoonmaken..??
Heb onder de 993 de complete voorophanging weggehaald. INmiddels alles delen onder hoge druk en met vuilfrees schoongespoten... Het is al een stuk netter maar mag van mij nog schoner en netter.
Glasparelen is een optie... maar dan moet je ook weer spuiten anders kruipt ehet vuil er zo weer in.... zijn er schoonmaak middelen om de zwarte aanslag er uit te krijgen.... Dasty van de wibra heb ik al gerobeerd en heeft veel geholpen maar niet genoeg.....
Sodablasting en allerlei andere vormen van stralen kan ook allemaal maar wil het eigenlijk alleen schoonmaken en niet uit gaan besteden. Budget is niet oneindig
mensen met ervaring of linkjes op het net..
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
01 jul 2012 12:57 |
|
 |
hoefnix
|
 Re: Aluminium onderstel delen schoonmaken..??
Ik heb goede ervaring met C5102 aluminium cleaner van Orapi Applied.
De verwerking is simpel 10 % van dit middel in water oplossen en met vernevelaar(net als glassex) opbrengen na een x aantal minuten afspoelen met water
|
01 jul 2012 13:36 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Soda blasting op you tube zoeken kan je zien het ze het thuis doen
Als je een compressor hebt kan je het ook
_________________________________________ remmen is angst
|
01 jul 2012 18:39 |
|
 |
porschefabian
Projectleider
|
waar kan ik als prticulier die orapi spullen kopen??
nog meer mensen met goede tips om alu als nieuw te krijgen....
|
09 mei 2014 15:47 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
droogijs stralen dan maar....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
09 mei 2014 15:50 |
|
 |
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Of waterstralen
|
09 mei 2014 18:59 |
|
 |
porschefabian
Projectleider
|
Ik zal wel weer bot gevonden worden, maar zoals in de startpost vermeld ga ik niet stralen. parelen blasten of whatever. Enkel schoonmaken is voldoende, maar het mag net iets schoner als dat het nu is.
kan me niet voorstellen dat er nu niemand in het verleden al eens aan het proberen geweest is om onderstel en motor delen schoon te maken....
|
09 mei 2014 19:41 |
|
 |
Neppert
NeppertNeppert
|
Nou nou....niet zo bot doen 
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
09 mei 2014 20:07 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Remmenreiniger of velgenreiniger al geprobeerd 
|
09 mei 2014 20:13 |
|
 |
porschefabian
Projectleider
|
remmenreiniger=ja dasty =ja een velgenreiniger=ja ( maar zijn er vele merken van.. ) Ik kreeg al een tip om ovenreiniger te gebruiken... er zijn diverse aluminium reinigers in de handel maar doen deze ook wat.. ???  Deze onderdelen wil ik er een stuk schoner uit laten zien, een beetje als nieuwe draagarmen enz.
|
09 mei 2014 20:34 |
|
 |
LEX
|
Vaatwasser tabletten. Blokje in emmer heet water en even laten weken. Daarna afspuiten.
Ik heb wel is iemand gezien die een deel van zijn motorblok gewoon even in de vaatwasser deed! Branschoon! Lol
|
09 mei 2014 21:25 |
|
 |
lambda
|
|
10 mei 2014 0:05 |
|
 |
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Tijdrovend maar met allerlei staalborsteltjes afgelopen winter alles netjes ontvet en schoon geborsteld.
|
10 mei 2014 1:45 |
|
 |
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Klinkt mss stom maar...........Biotex?
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
10 mei 2014 8:36 |
|
 |
Djurre
|
Wat wij nog wel eens willen gebruiken en wat goed werkt is remmenreiniger en scotch brite. Voor de hoekjes een tandenborstel. Krijg je de boel aardig schoon mee.
_________________________________________ VOF de Loods!
www.facebook.nl/vofdeloods
|
10 mei 2014 15:35 |
|
 |
porschefabian
Projectleider
|
Remmenreiniger en staalborstel doen ook niks.. dus de tandenborstel probeer ik maar niet eens..
auto heeft in het verleden pekel gezien, en daar bekomt het alu niet van...
Ik ga nog wel wat experimenteren...
|
10 mei 2014 19:42 |
|
 |
Djurre
|
Jiff is ook misschien wel wat?
_________________________________________ VOF de Loods!
www.facebook.nl/vofdeloods
|
10 mei 2014 19:53 |
|
 |
koekie
|
Try cola...
|
10 mei 2014 21:51 |
|
 |
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Met pindakaas boek je weinig resultaat hoor http://www.google.nl/imgres?imgrefurl=h ... =600&w=600Cif  werkt wel goed op alu, gewoon alles lekker met een afwasborstel afsoppen met pure Cif 
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
10 mei 2014 23:43 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Enige wat ik kan bedenken is zo'n alu-velgenreiniger die het toplaagje weg etst. Werkt op zich goed, maar het is zonde van je werk want onbehandeld aluminium is poreus en binnen een week kan je weer opnieuw beginnen...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 mei 2014 4:01 |
|
 |
porschefabian
Projectleider
|
Race glaze alubright schijnt goed te werken en te doen wat jeroen hierboven zegt.
Er is dan ook iets wat je weer kan gebruiken om te beschermen, al heb ik daar dan zelf ook wel weer iets voor staan..
|
11 mei 2014 11:11 |
|
 |
964HP
|
Nmm helpen poetsmiddeltjes en tandenborstels alleen goed als de aluminium delen om te beginnen goed verzegeld zijn geweest met cosmoline, en nog niet zijn aangevreten door jaren strooizout, taai spul om er netjes af te poetsen maar er komt maagdelijk alu onder vandaan.
Ik heb mijn ophangingsdelen zelf gestraald (setje voor op compressor ca. 50E inclusief flinke zak satijnzand) en ziet er weer uit als nieuw. Vervolgens een keer of drie coaten met Sonax motorplast / of Sonax 592 professional en het kan er weer jaren tegen. Dit is een verzegelingswax voor mchanische delen die complet neutraal van kleur en kleefvrij opdroogt.
Ben je echt van plan veelvuldig door weer en wind / pekel te gaan rijden zodra je auto af is dan zou ik nog opteren om alles na montage van een laagje cosmoline te voorzien, net als destijds in de fabriek gebeurde. Voor af en toe een zomers buitje volstaat alleen motorpast perfect...
|
11 mei 2014 13:56 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Wat ik nog wel eens doe bij aluminium of compositie delen . . . Goed schoonmaken (middeltjes genoeg) en daarna in de aluminiumverf . . . ziet er top uit en de delen zijn nog beschermd ook Gewoon met een kwast(je) aanbrengen, vloeit zeer goed uit (= ook zeer dun vloeibaar).
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
12 mei 2014 11:49 |
|
|