Auteur |
Bericht |
oljebyte
Amsterdam
|
Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Jongens,
Gisteren reed ik van Amsterdam naar Harlingen. Stukje naar begin Afsluitdijk reed ik zo'n 160 steeds, airco vol aan. Voor de Afsluitdijk was de brug open even stilgestaan, toen op de Afsluitdijk ging de auto niet harder dan 50 60 km per uur. Toen op de vluchtstrook gaan rijden. Net voordat ik op de parkeerplaats was voelde de auto weer normaal. Toch gestopt motorkap open, kwam rook uit, volgens mij verbrande snaren. Even gewacht toen verder, airco uit niet sneller dan 90. Vandaag weer teruggereden naar Amsterdam niets aan de hand. Zou dit oververhitting zijn geweest? Iemand nog tips? Was gisteren ook wel warm, maar zal in Italië vaak zo warm zijn .
_________________________________________ Nothing is so difficult as not deceiving oneself. Ludwig Wittgenstein
964 C4 1990
|
13 jul 2014 22:13 |
|
|
oljebyte
Amsterdam
|
Re: Motor oververhit ?
Het gaat om een 964 C 4 1990
_________________________________________ Nothing is so difficult as not deceiving oneself. Ludwig Wittgenstein
964 C4 1990
|
13 jul 2014 22:17 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Motor oververhit ?
Wat 't ook is, het hoort niet. Zou iig even langs een specialist rijden.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
13 jul 2014 22:25 |
|
|
bully
|
Re: Motor oververhit ?
Even langs de aircoboer de zaak laten vullen.
|
13 jul 2014 23:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
niet harder dan 50/60, in geen enkele versnelling? lijkt op noodloop - max. snelheid nadat DME ernstig probleem heeft geconstateerd - maar zit dat al op een 964?
verbrandende snaren zou ook niet normaal zijn overigens.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jul 2014 9:40 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
En Airco uit ook niet harder dan 90?! Snaar vd compressor af en proberen? Maar iig een specialist opzoeken indd. En dan natuurlijk hier laten weten wat het was/is
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
14 jul 2014 10:19 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
wat gaf de olietemperatuur meter aan?
_________________________________________ Make the most of now!
|
14 jul 2014 12:06 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
da's ook een goeie ja!
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
14 jul 2014 12:17 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Motor oververhit ?
Ja, goede tip bij oververhitte motor
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
14 jul 2014 12:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Kan de airco niet vastgelopen zijn?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 jul 2014 12:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Zou ik ook gokken, gezien de verbrande riemen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 jul 2014 13:11 |
|
|
bully
|
Re: Motor oververhit ?
Ach het zou zomaar de oorzaak kunnen zijn. Lege airco die vastloopt
|
14 jul 2014 13:41 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Heeft airco bijvullen dan zin?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
14 jul 2014 16:47 |
|
|
bully
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Ze vullen em samen met een smeermiddel. Wrslk gaat deze airco niet in noodloop. Er kan natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn maar het is het proberen waard.
|
14 jul 2014 17:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
De standaard airco van de 964 zou bij te laag niveau niet mee moeten draaien.
Als deze bv vast slaat zou de riem kunnen slippen Echter of de auto dan ook niet meer vooruit wil betwijfel ik. Ook denk ik dat de v snaar zo stuk is als de airco poulie vast staat.
_________________________________________ remmen is angst
|
14 jul 2014 17:36 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Een airco in noodloop?? Als het systeemdruk beneden een bepaald niveau komt, slaat de aircopomp niet aan. Mocht de aircopomp zijn vastgelopen, dan helpt vullen en olie bijvullen ook niet meer natuurlijk. Enige oplossing is dan nieuwe aircopomp en daarna afvullen met de juiste hoeveelheid koudemiddel en olie en de juiste olie natuurlijk. Maar een aircospecialist kan dat zo opzoeken.
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
14 jul 2014 17:44 |
|
|
bully
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Als de airco loopt en de druk wordt te laag, zoiets Nogmaals het kan ook iets anders zijn.
|
14 jul 2014 18:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
'mijn' noodloop slaat op problemen in de motor, dit in verband met genoemde max. snelheid. die is bij een 997 50 km/u, zeker weten
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jul 2014 18:39 |
|
|
oljebyte
Amsterdam
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Bedankt voor de reacties. Het is dus niet zo dat de airco uitsloeg, hij stond volop aan. Ik dacht misschien is er een verband. Olie temp. was niet verhoogd. Dacht vandaag dat de LMM mss even door de hitte was blijven hangen. In ieder geval nu geen problemen, zal het melden bij Porschecentrum en houd jullie op de hoogte.
_________________________________________ Nothing is so difficult as not deceiving oneself. Ludwig Wittgenstein
964 C4 1990
|
14 jul 2014 18:53 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
964 heeft noodloop functie. Ff uitlezen.
|
14 jul 2014 19:00 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
koelvloeistof getsjekt?
_________________________________________ oud is beter
|
14 jul 2014 19:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Wolf, ik weet dat voor jou alles na 1970 modern is, maar het is een 964. Geen 996
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jul 2014 19:38 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
geintje horn. de 964 is natuurlijk wel het eerste dikke varken.
_________________________________________ oud is beter
|
14 jul 2014 19:50 |
|
|
bully
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
Dynamo en airco. Een van de twee.
|
14 jul 2014 20:35 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Motor oververhit - 964 C 4 1990 - ?
handrem gebruikt die bleef hangen?
_________________________________________ Make the most of now!
|
15 jul 2014 16:52 |
|
|