| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Porsche Targa USA '76 goudkleurig http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=42099 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Rove [ 06 jul 2014 16:22 ] |
Berichttitel: | Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Hallo, ik heb een jaar geleden een mooie oude Porsche gekocht, die nog compleet moet gerenoveerd worden. Ik ken er niks van, maar het was altijd mijn droomauto en nu heb ik hem dus. Nu is blijkbaar de motor kapot (een cylinder) en dat zou een totaal ander kostenplaatje geven.... De kosten om hem helemaal weer in orde te maken zijn geraamd op 30.000 euro. Maakt me echt triestig. Kan iemand me vertellen of dit het waard is? Of verkoop ik hem beter nu? Bedankt voor jullie reactie. Groeten, Rove |
Auteur: | horn [ 06 jul 2014 16:46 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
"een cilinder kapot" is niet echt genoeg informatie om 30K te verklaren... |
Auteur: | Rove [ 06 jul 2014 16:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig | |||||||||
Hi Horn, hij moest zeker gerestaureerd worden, maar verrassing voor mij, daar komt nu ook de motor bij en dat maakt het heel duur blijkbaar. Weet jij wat een volledig gerestaureerde waard zou kunnen zijn? |
Auteur: | bully [ 06 jul 2014 16:57 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Wat de volgende gek er voor geeft |
Auteur: | Master Ken [ 06 jul 2014 18:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig | |||||||||
Klinkt als het topic elders op dit forum. Alleen had die de rekening al betaald. Tja wat is verstandig? Misschien dat je het stap voor stap kun doen, alleen dan zal het lang duren voor je in je droom kunt rijden. |
Auteur: | Ronaldo [ 06 jul 2014 18:45 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Wie gaat het doen, en geeft je deze raming? Check wat technisch in orde maken kost, zonder extra poespas. M.a.w. goed in orde zodat je er mee kunt rijden. Dat de carrosserie slechte plekken heeft en er niet top uitziet is dan bijzaak, dan kan je i.i.g. genieten van het rijden. |
Auteur: | Patrick [ 06 jul 2014 19:27 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Op basis van de beperkte informatie die je geeft is het lastig om een goed antwoord te geven. € 30.000 voor een revisie van de motor, de auto geheel over spuiten en het interieur onder handen nemen klinkt niet heel raar. Is het verstandig om de auto in de huidige staat te verkopen ? Misschien wel, aan de andere kant zou je ook gefaseerd de auto in goede conditie kunnen brengen. Eerste de motor laten maken en dan lekker gaan rijden en sparen. Zoals hierboven ook al geadviseerd wordt. |
Auteur: | Maarten [ 06 jul 2014 19:41 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Lekker verpatsen zou ik zeggen. Moneypit. |
Auteur: | Luc21 [ 06 jul 2014 20:15 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Hi Rove, Restaureren loont bijna nooit, dwz je verdient de kosten niet meer terug bij verkoop. Allereerst ligt het aan het type 911, maar een '76 targa zal niet gauw de hoofdprijs opbrengen op korte termijn, kijk maar even op mobile of autoscout. Mocht je de auto heel lang in de familie willen houden, dan weet je na een restauratie wel precies wat je hebt. Let wel; die 30K wordt gauw 40K! Succes met je beslissing! Gr Luc |
Auteur: | Cloaca [ 06 jul 2014 20:50 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Wellicht even een foto posten.... Kunnen we kijken in wat voor staat (van ontbinding) de auto is.... |
Auteur: | lindemans [ 06 jul 2014 22:47 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Een auto als project is alleen rendabel als je heel veel zelf doet, als hobby en voor je plezier zonder haast. Een slechte LATEN opknappen door anderen tegen gangbare uurtarieven is per definitie niet rendabel, in de zin dat je bij verkoop die kosten er weer uit zo krijgen. Zoiets is alleen emotioneel te rechvraadigen, bijvoorbeeld het weer perfect in orde brengen van een auto waar je emotionele binding mee hebt. Met de beperkte info is een inschatting lastig, maar een motorrevisie waarbij de dure delen herbruikbaar zijn zit je gauw richint 10k, met een setje nieuwe zuigers en cilinders 13k minimaal. Plaatwerk en spuitwerk kan ook flink oplopen, als je het goed wilt doen kom je ongetwijfeld delen tegen die sterker verroest zijn dan je nu denkt. Verkopen, iets verlies nemen, en geld bijleggen voor een echt goede; dat is waarschijnlijk goedkoper dan deze goed proberen te krijgen.... |
Auteur: | Bertroex [ 07 jul 2014 23:49 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Het is moeilijk iemands rekening te maken. Laten we even veronderstellen dat de wagen origineel is, een 911 2.7 targa met 165 pk en 5 bak is (geen duitse 4 bak of omgebouwede sporto,) op Fuchs velgen, in originele kleurcombo buiten en binnen, met weinig vooreigenaren, met alle boekjes en papieren erbij, en zeg maar 180 000 km. Absolute top prijs: 35000 euro. snel verkopen prijs: 24500 euro. Laten we eens even rekenen: Motor revisie (2.7, 3 litre- K-jetronic beetje dezelfde prijs) 7500 euro (stukken en werkuren) Juiste ontstekingskaarsen, bougiekabels, oliefilter (Knecht, de framm en andere merken hebben vaak meer "gorgelend geluid") airfilter, benzine filter, kleppen stellen, CO juist zetten, even kijken of alle cylinderbouten ok zijn en niet gebroken zijn, cam timing controleren en zetten met Porsche TOOL of via aircooled Porsche specialist, starter motor connecties controleren/reinigen, alternator riem vervangen en kijken of de juiste hoeveelheid "rondelletjes" aanwezig zijn zodat de riem er niet afvliegt (tussen 3 en 5), verse Swepco 201 olie in de versnellingsbak, kijken of de connectors en bushes van de versnellingspook en het mechanisme aan de versnellingsbak niet zijn uitgeleurd, kijken of versnellingspook centraal staat (anders 2de en 3de versnellings kraken, of sneller beschadigd) koppelingskabel en omegaspring reinigen/smeren/op spanning zetten, accelerator mechanisme (pedaal zelf, kabel onderaan de bodem, dingetje aan de motor vaak uitgeleurd) nakijken/reinigen/op spanning zetten/rubber connectors vervangen, Koetswerk: ontmantelen van de wagen: 20 uren 30 uren las werk richten op bank want de targa gaat altijd een beetje de banaan uithangen en na 30 jaar is de achterkant 1 graad verschillend van de voorkant: kleine roest en lood werken: 45 uren Preparatie paintwork: 32 uren spuiten en polijsten: 25 uren opnieuw aankleden van auto: ramen, deuren, deurklinken edm... 32 uren originele onderdelen zoals kidney bows x 2, outer sills, front top and bottom tank support panel, 1 floor repair panel, 2 wings, ... 2200 euro. ---------- 10 000 euro? Interieur: Opnieuw vinyl bekleden van de ruitstijlen, 3/4 inner rear guards, fire wall.... nieuwe tapijten Voorstoelen opnieuw bekleden in origineel Vinyl/stof herbekleden stuurwiel met leder nieuwe zonnekleppen -------------- 4000 euro Targa dak opnieuw bekleden buiten-en binnenlagen: 650 euro SSI en RVS uitlaat: 1800 euro Nieuwe bilstein/boge shokbrekers, busjes, repainting/powdercoating van de anti roll bars. voor A armen, blasting of rear banana suspension arms,.... 1500 euro nieuwe koppeling: 350 euro revisie 2 en 3 de versnelling: 2300 euro uitlijnen en uitwegen alle electrische connectors even nakijken (spiegels/ramen/verwarmings blazer in voetruimte en motorruimte), kleppen van verwarming aan de heatexhangers vrijmaken, insmeren, afstellen, of vervangen, heat exchangers en uitlaat controleren op lekken, negative earth (3x) reinigen/ ontroesten/ invetten, stuurhuis op spelling controleren, speling op wielen nakijken en indien nodig, vervangen van kogelllagers, tracking voor/achter doen en stuur recht zetten, controle schokdempers op lekkage/versleet en vervangen indien nodig, alle bushes van de ophanging controleren op splits/droogte/ en vervangen indien nodig, banden nakijken op matching merken per as, ideaal zelfde merk & type voor/achter en in de juiste maten (SC op 16 fuchs is 205/50/16, 225/50/16 IIRC met W snelheidskenmerk, zoniet MOGELIJK problemen indien ongeval in Germany), liefst niet ouder dan 5 jaar (controleer DOT code week/week/jaar),banden uitbalanceren. Raam mechanisme smeren: motor en gelijders, open dak mechanismes en kabels smeren, rubbers met vaseline invetten, zekeringen/relais vervangen of met contact spray reinigen, sucro kit/relay kit zetten achter de koplampswitch in het dashboard, remolie vervangen door super blue dot 5, en remmen zelf controleren/reinigen/vervangen, nakijken remleidingen en invetten met transparant vet, master cylinder van rem en koppeling controleren op lekken en vervangen/overhaul indien nodig, parkeer rem mechanisme & kabel nakijken, op spanning zetten en juist afstellen, ruitenwissermechanisme smeren, ruitensproeier mechanisme nakijken en reinigen, (lekken?) en ook de high intensity discharge reiniging voor de koplampen nakijken, reinigen, controleren op lekken, batterykabels nakijken en battery vastzetten, kijken of geen 13 mm sleutel tussen de benzinetank en de battery is gevallen en "wat is toch dat geratel altijd?!", controleren van cigarette aansteker voor de satnav of het reserveband lucht blazer motortje (en functie controleren van motortje), alle externe en interne lichten controleren, smeren van deursloten, koffer en motorkap mechanisme en scharnieren, spindle mechanisme van achterruit wisser even invetten en centrale bout ervan vastzetten, vervangen alle ruitenwissers en voorruit met RAIN x insmeren, BENZINE LEIDINGEN controleren op lekken, vlotter in benzinetank uithalen en reinigen, vlotter in olietank uithalen en reingen, alle dashboard klokjes en knopjes controleren of lichtjes werken, pedaal rubbers van koppelingspedaal en rempedaal vervangen indien nodig.... 250 uren + materiaal en onderdelen? Fuchs velgen restaureren: 750 euro (165 per velg en transport x2) Uurprijs aan 40 euro/h + BTW, maakt 47 euro. 1000 km mee rijden en dan GROOT ONDERHOUD: cams timing nakijken, CO afstellen, kleppen stellen, enz enz. En rijden. hoeft niet 30 000 euro te zijn, mar als je het goed wil doen,..... MvG, Bert |
Auteur: | Enguess [ 08 jul 2014 5:56 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Bert.... |
Auteur: | Neppert [ 08 jul 2014 8:25 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Bert....Hulde voor je antwoord!!! Hier ga ik een apart topic voor openen!! |
Auteur: | Rove [ 13 jul 2014 22:06 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Wow, super bedankt voor alle info. Als ik beetje langzaam reageer is het meer daar ik niet altijd op de computer zit. Auto staat momenteel in garage en wacht op definitieve antwoorden over herstellingskosten. Denk er aan om hem terug te laten rijden in eerste instantie of te verkopen als wrak, volledige herstelling is te duur. Helaas ken ik er zelf te weinig van dus kan niets zelf doen. Ik geniet van de auto, geluid, look, etc, maar moet leuk blijven. Probeer foto in te laden, maar is nog niet gelukt. Vind jullie reacties echt super, dank je. |
Auteur: | oljebyte [ 14 jul 2014 18:55 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Niet toevallig bij bva Auctions gekocht? |
Auteur: | Rove [ 14 jul 2014 19:00 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Nee, heb ook geen bewijs slechte wil, dus wil verkoper niet melden. |
Auteur: | lindemans [ 15 jul 2014 18:15 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Het hangt er ook maar vanaf wat je er voor betaald hebt. EUR 10-12k voor een auto met flink wat werk hoeft niet te veel te zijn ... |
Auteur: | Rove [ 15 jul 2014 19:01 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche Targa USA '76 goudkleurig |
Wacht nu eerst op id wat het kost om de auto terug te laten rijden. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |