Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 9:36

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tja, wat is jullie mening?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 3.2S, 82er Targa Ex 996 GT3 MK1, Ex 911 '81 Targa Ex, 993 Targa " Smurf"
Papendrecht
Bericht Tja, wat is jullie mening??
Goedemorgen, ik ben gister wezen kijken bij een 930 Turbo uit '86. Speciale kleur (Bruin?!), Interieur (ook andere, speciale kleur) 95.000 km op de teller. Heel veel krasjes, steenslag, stof op de auto, je schrikt je echt rot als je hem ziet staan (in een loods, dingen die er tegen aan zijn gevallen) Heel veel extra optie die in het zogenaamde "Sonderwunsch Programm staan (dus de eerste koper had geld denk ik? Ander stuur, midden console, boxen achterin, telefoon ingebouwd) http://www.turbosition.com/_files/brochures/1985_-_Porsche_-_Sonderwunschprogramm.pdf

Wat is jullie idee? Is de auto origineel? Er zit echt wel veel werk aan en daar kan ik op zich nog wel doorheen kijken maar zijn de lucht inlaten in de achter schermen bijvoorbeeld origineel of later door een hobbyist erop gezet? Bij de bestuurders stoel lijkt het wel of er gelast is of het ziet er in ieder geval niet heel glad uit, bij de bestuurdersstoel daarintegen ziet het er echt puntgaaf uit.

Heb een album aangemaakt maar weet niet of ik deze er goed in heb geplakt.

De auto krijg maandag een AKK en ben vooral benieuwd of jullie denken of het echt een bijzonder exemplaar is of dat het een Turbo is die ze ooit onder handen hebben genomen.

Een Belgische forummer is ook weze kijken maar die vond hem te duur voor de staat waarin hij verkeerd. Zelf vond ik het vooral een hele bijzonder auto.

Graag jullie reactie!

Groet Arnold!

http://s1379.photobucket.com/user/arnoldvandalen/embed/slideshow/Turbo%20930

10 jul 2014 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Tja, wat is jullie mening??
Grote vraag is wat hij moet kosten. Voor 30k is het een koopje. Voor 60k niet. Paar vragen:
- Hoe hard is de km stand?
- Is er een build sheet van de Sonderwunschen beschikbaar?
- Als ik me goed herinner moet er een optieocode zijn voor Sonderwunch maar die staat er (nu) niet tussen
- De luchtinlaten zien er overigens wel origineel uit.

10 jul 2014 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.2S, 82er Targa Ex 996 GT3 MK1, Ex 911 '81 Targa Ex, 993 Targa " Smurf"
Papendrecht
Goedemiddag Maarten, bedankt voor je reactie. Er is eigenlijk weinig bekend van de auto bij de eigenaar, heb wel gezien dat hij de auto bijna 15 jaar heeft en een aantal jaren geschorst heeft gestaan.
-Laatste onderhoud bij Porsche in 2001 bij A'dam. Voor de rest maakte hij zich niet zo druk, de buurman heeft een autogarage dus daar deed hij het e.e.a. bij (hoeft toch allemaal niet zo duur bij de Porsche dealer??) Tja....
-Van de Sonderwunschen is echt niets terug te vinden, was de brochure tegen gekomen en daar zag ik pas dat de extra's (waar ik van dacht dat het niet origineel was hierin stonden) Heb ook geen idee of ze dat bij Porsche nog kunnen achterhalen, ze hebben mij in Amsterdam verteld het de Sonderwunschen ook niet op het geboorte certificaat of stickers terug te vinden waren of vermeld werden.
-De optie code heb ik dus ook niet kunnen vinden.
-De luchtinlaten zagen er ook echt goed uit, alleen bij de bestuurders stoel wat roest vorming.

Hij vraagt echt een behoorlijke prijs dus je koopt zo'n auto ook niet zomaar "ff", hoop dus daarom wat tips te krijgen of de herkomst of jullie gevoel van de auto.

Krassen e.d. kan ik nog wel doorheen kijken maar zoveel steenslag bij 95.000 km??? Ik heb het zelf nog nooit gezien.

Groet Arnold

10 jul 2014 12:21
Profiel
Zo....lekker period zeg. Cool.

Mijn gevoel zegt dat je hier een bijzonder origineel exemplaar te pakken hebt. De speakers, console, stuur zijn zaken die ook echt in het Sonderwunschlijstje voorkomen. Verder vind ik (vanaf de foto's gezien) de passing van de plaatwerkdelen wel erg goed.. Als hij geruime tijd is opgeslagen vind ik de KM stand ook wel aannemelijk gezien het niet uitgeleefde interieur. Maar dit allemaal op basis van de foto's.

Wat steenslag betreft...je hoeft maar een paar ritten met grit te hebben en je bent de pineut.

10 jul 2014 12:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Super kleuren combi en specs indd.
Voor 30K mag je hem doorbrengen hoor ;)
Gok ik de historie en de km's wel :lol:

10 jul 2014 12:30
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Jaren geleden stond zo'n soort turbo te koop bij Theo Jansen. Die had ook die luchtinlaten voor de achterwielen, maar daarvan was ook het interieur nog opgeleukt. Was meen ik ook een auto uit het Sonderwunchprogramm. Zal dus origineel zijn.

10 jul 2014 12:42
Profiel
964 c2
Den Haag
giulia schreef:
Zo....lekker period zeg. Cool.

Inderdaad, echt gaaf. Die telefoon maakt 't helemaal af.. 8)

10 jul 2014 13:02
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
nollo1 schreef:
Er is eigenlijk weinig bekend van de auto bij de eigenaar, heb wel gezien dat hij de auto bijna 15 jaar heeft en een aantal jaren geschorst heeft gestaan.

RDW zegt wat anders toch?
Citaat:
Vervaldatum APK 09-05-2015 BDatum eerste toelating 18-08-1986 IDatum tenaamstelling 11-09-2012 Tijdstip tenaamstelling 10:59Datum eerste afgifte Nederland 21-08-2000 Aantal eigenaren privé / zakelijk 2 / 0

10 jul 2014 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
RDW zegt wat anders toch?
Citaat:
Vervaldatum APK 09-05-2015 BDatum eerste toelating 18-08-1986 IDatum tenaamstelling 11-09-2012 Tijdstip tenaamstelling 10:59Datum eerste afgifte Nederland 21-08-2000 Aantal eigenaren privé / zakelijk 2 / 0
[/quote]

Hij gaf aan dat de reden was dat de auto een tijd geschorst is geweest, lijkt mij wel dat hij in NL in ieder geval de tweede eigenaar is geweest. Nieuwe tenaamstelling krijg je wel toch als je hem geschorst hebt? (heb ik zelf nog nooit gedaan)
Aan het stof te zien gebruikte hij hem in ieder geval niet dagelijks ;-) Sinds hij hem heeft had hij er 17.000 km mee gereden.

10 jul 2014 13:24
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
De roest op de B-stijl en kidney bowls lijk me een beetje eng. Ik denk dat de carrosserie daar erg verrot is, maar het is te maken. Voor de rest lijk de wagen origineel. volgens mij gaat het hier om een 930 S. Ze hadden dan af fabriek 400PK en de scoops en sideskirts waren op deze wagens standaard. De interieur is volgens mij ook allemaal origineel Porsche. Je had ook nog de optie om een flatnose te bestellen zoals op de 935, maar daar heeft deze 930 gelukkig niet onder geleiden.

Je zou eventueel een email aan het fabriek kunnen sturen, ze kunnen je dan vertellen wat allemaal gedaan waren onder de sonderwunsch programma.

10 jul 2014 13:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Dat interieur is groenig, ik heb zelfde soort kleur als interieur, alleen halfleder stoelen. Ziet er orgineel uit, die kleur kom je niet zo vaak tegen, console delen zijn inzelfde kleur, dus ik vermoed dat het zo door porsche is geleverd en niet achteraf is geplaatst.

10 jul 2014 13:42
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Wat een gave folder zeg. Mooi zo'n wit leren dashboard....

10 jul 2014 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Nu al blij met alle opmerkingen en toch wel de meeste positieve opmerkingen! AKK staat gepland dus daar zal ook wel wat uitkomen!

10 jul 2014 13:50
Profiel
Draadje er over. Met weer een mooi stukje van Bert.

10 jul 2014 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
nollo1 schreef:
Nieuwe tenaamstelling krijg je wel toch als je hem geschorst hebt? (heb ik zelf nog nooit gedaan)

Nee.

10 jul 2014 14:11
Profiel
Ja hoor...vaak genoeg gedaan. De nieuwe eigenaar moet hem dan wel weer zelf opnieuw schorsen op zijn naam uiteraard. En zorgen dat er een geldige APK op zit anders heb je binnen een paar dagen een prent heb ik 2 maal ondervonden.

10 jul 2014 14:44
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Hij kan 'm ook van zakelijk naar prive hebben overgeschreven. :idea:

10 jul 2014 15:14
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
mailtje naar die meneer van AG met het chassisnummer en geboortebewijs opvragen (hoe is dat ding de fabriek uitgerold?). :idea:

10 jul 2014 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
ja
in de Krimpenerwaard
wat een prachtbak, interieur vind ik echt super in die kleur zeg! 8)

10 jul 2014 18:21
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Zou inderdaad zomaar helemaal origineel ab Werk kunnen zijn, mooi vind ik t niet, wel conform mode van toen en wat dat betreft wel een heel unieke auto daardoor. Uit dat oogpunt interessante auto ...

10 jul 2014 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
giulia schreef:
Ja hoor...vaak genoeg gedaan. De nieuwe eigenaar moet hem dan wel weer zelf opnieuw schorsen op zijn naam uiteraard. En zorgen dat er een geldige APK op zit anders heb je binnen een paar dagen een prent heb ik 2 maal ondervonden.

Geloof dat je de vraagstelling verkeerd begrijpt. TS vraagt (of gaat er eigenlijk vanuit) of je 'n nieuwe tenaamstelling krijgt als je de auto uit de schorsing haalt, daarop is het antwoord nee.

11 jul 2014 10:30
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Ik dacht van wel......

11 jul 2014 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
F360M
Nee, auto blijft gewoon op naam en kentekenpapieren /card blijven behouden.

11 jul 2014 13:45
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Ok, weer wat wijzer. Dacht dat je een kruis door het oude deel II kreeg en bij "opnieuw tenaamstellen" een nieuw Deel II kreeg.

11 jul 2014 13:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Vind het persoonlijk toch wel mooie en aparte Turbo uit ´86 8)
Ben benieuwd wat de AKK doet en/of dit de eventuele (hoge-)vraagprijs rechtvaardigt :salut:

11 jul 2014 14:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende