Auteur |
Bericht |
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Einde aan atmosferische 911?
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
29 maart 2015 13:22 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
|
29 maart 2015 13:26 |
|
|
Marc996
Den Dungen, N-Brabant
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
Daarom vind ik wat ze op het moment bij Mazda doen zo mooi. Gewoon tegen de massa in blijft het merk trouw aan atmosferische non-turbo motoren, groot slagvolume en hoge compressie waarden. Dus nix downsizen! Ik mag het wel.
|
29 maart 2015 13:41 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
http://thumbsnap.com/vY2eOKq1Terecht punt, met beperkt publiek @PTT; de GT's zullen atmosferisch blijven volgens Andreas Preuninger. Nuancering dus en nu snel allemaal sparen voor een GT3(RS) dus.......
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
29 maart 2015 14:47 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
ik zou dan toch voor de "gewone" gt3 gaan... net wat minder over de top opsmuk en voor hoe ik ermee rij net zo snel. plus, die is waarschijnlijk nog te doen om wat langere ritten mee te rijden buiten het circuit
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
30 maart 2015 0:09 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
Je moet he dan afvragen hoe atmosferisch de GT3RS eigenlijk is.... Heb je het luchtinlaat systeem al eens bestudeerd? Dat is namenlijk wezenlijk anders dan een gewone atmosferische 911. De luchtinlaat zijn de openingen in de wielkasten achter en worden via een slim airduct systeem naar de motor geleid waardoor de druk bij de inlaat oploopt. Komt ook nog eens bij dat hoe harder je gaat rijden hoe hoger de druk in de inlaat wordt. Kan tot ongeveer 0,6 bar oplopen. Zit dus geen mechanische turbo in maar wel een hele slimme manier om een hoge inlaatdruk te krijgen en toch binnen de FIA reglementen van komend jaar te passen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 maart 2015 10:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
Ooit was de 911 turbo het summum en nu is een 911 met turbo een schande? Lijkt mij niet hoor. Niets mis met turbo's. En ook niet met PDK. De wereld verandert... mijn advies: verander mee.
|
30 maart 2015 14:52 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
Dan kun je ook de flat six opgeven en er een 3.2 TFSI motortje in leggen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 maart 2015 15:01 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
dit. ik had eigenlijk verwacht dat de hybride techniek het zou winnen zie 918. dus high-rev 6 boxer met hybride power erbij voor de emissies en dat soort dingen. turbo is makkelijker i guess.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
31 maart 2015 0:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Einde aan atmosferische 911?
Dat is geen vergelijk. Dat hoef ik hoop ik niet uit te leggen.
|
31 maart 2015 17:36 |
|
|