Auteur |
Bericht |
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
maar liefst 3 klassieke porsche gestolen
Op rallynews.eu het volgende bericht:
Vanmorgenvroeg is de Coppa d'Europa vanuit kasteel Vaeshartelt in Maastricht van start gegaan. Echter niet alle deelnemers gingen vrolijk van start want toen degenen die in het kasteel hadden overnacht 's ochtend op de parkeerplaats aankwamen bleek dat er 6 auto's waren opengebroken en maar liefst 3 klassieke Porsches waren gestolen.
Dit is toch echt bizar, blijkbaar zoeken professionele dieven actief naar dit soort momenten waar uit een assortiment gekozen kan worden. Ook voor organisatoren een wake up call om voor betere beveiliging te zorgen.
|
19 maart 2015 21:46 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: maar liefst 3 klassieke porsche gestolen
Dit zijn berichten die je eigenlijk niet wilt zien....vorig jaar ook al eentje in Rosmalen.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
19 maart 2015 21:52 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
...en bij Louwman, Den Haag....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 maart 2015 22:05 |
|
|
Niels
|
Hmm opvallend vaak in regio Limburg
|
19 maart 2015 22:17 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Ben je lekker snel de grens over maar het zal je maar gebeuren
_________________________________________ Less is more !
|
19 maart 2015 22:20 |
|
|
Blauwe Blazer
|
In Limburg zou een professionele bende actief zijn die het met name heeft gemund op duurdere klassiekers. Schijnt toch wel erg moeilijk te zijn om ze te pakken. Grenzen zijn natuurlijk dichtbij en de afzetmarkt hebben deze lieden meestal ook goed voor elkaar .
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
19 maart 2015 22:22 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Pakken is niet zo moeilijk, maar daar ontbreekt vaak het 'budget' dan weer voor, en er zijn natuurlijk andere prioriteiten....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 maart 2015 22:40 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Verbaas me toch steeds weer over het feit dat er op dit soort locaties geen doeltreffende maatregelen genomen worden omtrent diefstal.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 maart 2015 22:48 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Daar zal zo langzamerhand geen ontkomen meer aan zijn
|
19 maart 2015 22:57 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Waarde stijgt en daarmee de interesse ook.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
19 maart 2015 23:01 |
|
|
swiddy
Student Technische BedrijfskundeHelden
|
Internet is vandaag de dag een goede bron voor georganiseerde misdaad. Waarschijnlijk hebben de criminelen al veel informatie over o.a. de planning en locaties kunnen lezen. De politie waarschuwt zo ook al jaren dat men niet op Facebook o.i.d. moet plaatsen dat ze op vakantie gaan. Maar helaas is niet altijd te voorkomen dat de verkeerde mensen dingen kunnen lezen voor deze organisaties.
|
19 maart 2015 23:30 |
|
|
Burdy1999
|
Zendertje plaatsen in je Porsche?
|
20 maart 2015 8:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... of wellicht meteen alle details prijs-geven ... in plaats van alleen maar te melden "3 klassieke Porsches"
|
20 maart 2015 9:04 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
waarschijnlijk staan ze al ergens in een container of loods, maar ik snap die stilte ook niet. Hoe eerder je daar publiciteit aan geeft, hoe hoger de kans dat mensen iets gezien hebben.
|
20 maart 2015 9:09 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
In Limburg zou een professionele bende actief zijn die het met name heeft gemund op duurdere klassiekers. Schijnt toch wel erg moeilijk te zijn om ze te pakken. Grenzen zijn natuurlijk dichtbij en de afzetmarkt hebben deze lieden meestal ook goed voor elkaar Dat klopt. En ze zijn al heel lang actief daar. Is ook al eens aangekaart door een prive detective die door een paar bestolen liefhebbers was ingehuurd omdat het niet de prioriteit was van de lokale koddebeiers aldaar om er in te duiken. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2107 ... old__.htmlWaarschijnlijk hebben ze hun straf uitgezeten (een weekend tuinschoffelen bij de burgermeester of zoiets;)
|
20 maart 2015 14:47 |
|
|
skeijmel
|
ik was een jaar ofzo geleden op vakantie bij mijn vriendin in frankrijk. En ik was daar naar een kasteel gaan kijken. En daar was toevallig ook een porsche club. alle auto waren ingeslagen en leeggerooft. ging om een tiental auto's
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
21 maart 2015 17:12 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Parkeren bij kastelen is vragen om problemen. Ridders hadden vroeger al een slechte naam als het om plunderingen ging.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
21 maart 2015 17:25 |
|
|
boxstercup
F360M
|
|
21 maart 2015 17:29 |
|
|
DutchmanPhotos
|
Heel vervelend dit..... Dat soort bendes moet kei hard aangepakt worden, maar inderdaad, is er budget voor...?
Doet me herinneren aan een aantal jaar geleden toen er een klassieke Triumph chopper werd gestolen van een vriend van me in L.A... Die was binnen twee dagen terecht mede door hulp van internet forums, flyers, etc..
Twee junks hadden 'm gestolen en de jongens zijn de motor zelf terug gaan halen, met wat hulp van "een bepaalde motorclub"....... De heren junkees die dachten een leuke bike gestolen te hebben moesten het uiteindelijk doen met een ochtendje "handjes tussen de bankschroef" in hun eigen schuur... Geen grap!!
Maar goed, die bendes die hier Porsches komen halen zullen geen stomme junkees zijn....... Helaas..
|
23 maart 2015 14:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Los nog even van de discussie dat men met de handen van andermans eigendom af moet blijven, maken we het de criminelen ook wel heel erg makkelijk in de huidige tijd. Alle evenementen staan breed aangekondigd op sociale media en fora. Helemaal voor zijn kun je het niet want het dievengilde dat dit soort diefstallen pleegt is bijzonder goed voorbereid en haalt een auto onder de ogen van het publiek gewoon weg, zo blijkt ook uit recente diefstallen op klaarlichte dag. Voor organisatoren zeker wel een extra service om ook eens over de beveiliging na te denken, zeker gedurende de nacht. Voor bijvoorbeeld de Elfstedentocht waar veel mensen blijven overnachten proberen we altijd voor een stuk bewaking en stalling te zorgen gedurende de nacht maar ook de locaties tijdens bv de Kurvenroute worden altijd afspraken gemaakt betreft parkeren en beveiliging gedurende de nacht. Nogmaals, helemaal voorkomen kun je het niet en het is triest dat het moet, maar soms kun je met kleine ingrepen al een stukje extra veiligheid inbakken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 maart 2015 14:52 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Voorkomen kun je het niet helemaal, goed verzekeren wel....maar ja, daar heb je niet zoveel aan als het om klassiekers gaat..
|
23 maart 2015 16:04 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou bijna bang worden om in April een tourtje door de Alpen te gaan maken met mn zoon en de 3.2 ... Weet iemand hoe het kan dat de buurt dan nooit gewekt woredt door een alarm dat in de meeste autos toch wel zit ? Moet ik m dan toch maar gaan inruilen voor een Audi TT zoals mn vrouw wel zou willen ? Heb ik ook nog geld over voor deze WAANZINNIG mooie fiets.... http://www.dejongalphen.nl/shop/index.p ... ct_id=1121
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 maart 2015 17:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Bij mijn buren gaat regelmatig 'n alarm af .... ging in het begin nog weleens kijken, maar neem nu de moeite niet meer .. Daarnaast denk ik zomaar dat deze klassiekertjes geen alarm hebben (of hadden) ... en dat het boevengilde wel zo bijdehand is om een eventueel alarm dat er in zit, niet af te laten gaan
|
23 maart 2015 20:49 |
|
|
horn
PF #57
|
vorige week werd de navi 's nachts uit de Passat CC van de overbuurman gesloopt om 3.30u 's nachts. Ik werd wakker van zijn alarm. Na een minuut loeien ging ik in de badkamer uit het raam kijken, zag 2 jonge gastjes uit de auto klimmen met de navi. Ben er achteraan gegaan, heb deel van het kenteken en merk/model van vluchtauto plus signalement van daders. Kom 5 min later terug bij huis, staat dat kreng nog te loeien. Voor de deur van de eigenaar. Is nooit wakker geworden. Niemand heeft verder gereageerd. Toen ik hem om half 7 sip naast zijn kapotte autoruit zag staan ben ik hem maar even de info gaan brengen. Mensen reageren gewoon niet meer op een auto alarm. Zeker niet als je in een stad woont...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 maart 2015 21:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Olaf, Horn, ik snap wat jullie zeggen. Maar als je naast een Kasteel Hotel in de natuur of dorp enkele klassieke Porsches op een rij zet, dan valt een alarm dat afgaat toch wel op lijkt me. Tenzij de dieven in staat zijn het alarm niet af te laten gaan. Met name dat laatste ben ik in geinteresseerd: hoe neem je een auto met alarm mee zonder dat dat afgaat. Als ik weet hoe dat kan, dan kan ik er ook iets aan doen Slaap kan inderdaad erg diep zijn overigens, mn zoon kwam onlangs 's nachts laat thuis terwijl ik t alarm thuis al scherp had staan. Een enorm kabaal in huis, ik zat meteen rechtop in mn bed, de andere 3 hebben niets gehoord ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 maart 2015 0:31 |
|
|