Auteur |
Bericht |
Driver
|
Schorsen Porsche
Hallo, Ben voornemens om de Porsche vd winter te schorsen. Ik zie op de website dat dit 24 euro kost voor een auto ouder dan 15 jaar http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/V ... nline.aspxZitten hier adertjes onder het gras ? M.a.w zijn er ook weer aanmeldkosten, wat is wijsheid mbt verzekering ? Iedere vorm van advies/informatie is welkom! Thanks peter
_________________________________________ Kosten waarvan het resultaat niet meetbaar wordt, moet je niet maken
|
06 aug 2014 20:26 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Schorsen Porsche
Geen aanmeldkosten, mi geen addertjes.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
06 aug 2014 20:31 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Wel verzekerd laten. Als de plek af fikt of gestolen wordt.
|
06 aug 2014 20:47 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Schors de Porsche ook gedurende de winter. Kan allemaal online,heel simpel. Inderdaad wel verzekerd.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
06 aug 2014 21:18 |
|
|
barrie
Ex 993 '94, 997 4s '06Flevoland
|
Enige "adder" is dat je minimaal 3 maanden moet schorsen.
|
06 aug 2014 21:28 |
|
|
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Daar kan ik niks over terug vinden op de sites van RDW en Belastingdienst? Er wordt alleen gesproken over de schorsing binnen een maand opzeggen= die maand wegenbelasting betalen.
|
06 aug 2014 21:38 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Is 1 maand geworden sinds dit jaar:
RDW: Als u de schorsing beëindigt binnen 1 maand na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst stuurt u dan een naheffingsaanslag. Zie hiervoor de site van de Belastingdienst.
Toch een addertje:
Als u een schorsing vóór de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na begin van de eerste schorsing, dan moet u een hoger schorsingstarief betalen. Dit tarief vindt u onder aan deze pagina (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing).
|
06 aug 2014 21:39 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Het hogere tarief voor schorsing binnen een jaar na de vorige schorsing geldt niet voor voertuigen ouder dan 15 jaar!
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
06 aug 2014 22:12 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Wat betreft verzekering: ook die kan je eventueel stopzetten tijdens schorsen. Maar daar zitten wel kanttekeningen aan; vergeet je de de auto weeer weer aan te melden bij de verzekering bij terughalen uit schorsing dan volgt een stevige boete (zie ook topic elders op dit almachtige forum), en bij brand of diefstal dekt niet elke verzekering de schade. Sommige verzekeraars hebben een soort winterstalling-dekking waarbij de auto wel tegen diefstal & schade is verzekerd zolang die in een afgesloten garage staat maar je niet de volle prijs hoeft te betalen.
|
07 aug 2014 8:17 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik schors de P altijd in de wintertijd (6 maanden) inclusief de verzekering. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
07 aug 2014 11:40 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Maar als je je verzekering stopzet, waar ben je dan voor verzekerd als het misgaat? Valt niet onder je inboedel.
|
07 aug 2014 16:28 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
P-track: Vorig jaar de tip om de verzekering tijdens de winterperiode in de "slaapstand" te zetten. Nu weer de tip, dat de minimale termijn voor schorsing van drie maanden naar een maand is gegaan. En eh....ik doneer al jaarlijks een bedragje aan het forum
|
07 aug 2014 16:45 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Dat is dus het punt met uit de verzekering halen. Als er iets met de auto gebeurd, dan is dat jouw probleem bij sommige verzekeraars. Maar er zijn ook maatschappijen die tijdens schorsen wel diefstal of schade door brand etc gedekt houden, terwijl je niet de volle prijs voor die maanden hoeft te betalen.
|
08 aug 2014 9:16 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Voor mij is dat een weloverwogen risico. Ik kies er voor om 700 euro te besparen met de schorsing. Deze winter wordt tie voor de 8ste x geschorst. Staat in een verwarmde garage.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
08 aug 2014 11:13 |
|
|