Auteur |
Bericht |
Johan2
't Gooi
|
Boete voor te hard rijden hoger dan 30km/u
Gisteren een boete ontvangen voor te hard rijden binnen de bebouwde kom. Gecorrigeerd 86 waar ik 50 mocht.
Ik heb 2 vragen: 1. Heeft iemand een tip voor het maken van verzet? 2. Wat betekent dit voor een eventuele registratie en boetes in de toekomst?
_________________________________________ 997-1
|
24 sep 2014 11:07 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Boete voor te hard rijden hoger dan 30km/u
aiiii, maarrehhh, waarom protest? je reed toch te hard en wist van tevoren dat je dan risico loopt? Wonden likken en verder rijden. dit zegt Google:
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
24 sep 2014 11:12 |
|
|
MarcoB
|
Wanneer je het toch wil doen, dit zijn de stappen: Stap 1. Maak bezwaar bij de officier van justitieIndien u een verkeersboete krijgt en u bent het hier niet mee eens dan kunt u in beroep gaan bij de officier van justitie. Dit dient u binnen 6 weken na de datum op de beschikking te doen. Schrijf een aangetekende brief ( voorbeeldbrief bezwaar tegen verkeersboete) waarin u uitlegt waarom u het niet eens bent met de boete. Het adres en de overige informatie staan in de beschikking. Als u in beroep gaat hoeft u de bekeuring nog niet te betalen. U heeft automatisch uitstel. Stap 2. Wacht op de beslissing van de officier van justitieZo verloopt de procedure nadat u bezwaar heeft gemaakt bij de officier van justitie: •U krijgt een ontvangstbevestiging. •De officier van justitie moet nu binnen 16 weken een beslissing nemen. Die termijn is langer als hij eerst meer informatie van u nodig heeft. •Eventueel mag de officier van justitie de beslissingstermijn nog eens met 10 weken verlengen. Daarvan krijgt u bericht. •U krijgt schriftelijk antwoord. Er zijn verschillende mogelijkheden: - Uw beroep wordt afgewezen. De bekeuring blijft staan. - Uw beroep wordt geaccepteerd. De bekeuring vervalt of wordt lager. - Uw beroep kon niet behandeld worden, bijvoorbeeld omdat u het te laat heeft ingediend. Neemt de officier van justitie niet tijdig een beslissing, dan kunt u hiertegen in beroep gaan bij de kantonrechter. Stap 3. Ga in beroep bij de kantonrechterIndien u beroep wordt afgewezen door de Officier van Justitie, kunt u in beroep bij de kantonrechter. Dit dient u binnen 6 weken na de verzenddatum die op de beslissing staat te doen. Schrijf een aangetekende brief (voorbeeldbrief beroep tegen beslissing van officier van justitie) waarin u uitlegt waarom u het niet eens bent met de beslissing van de officier van justitie. Op de achterkant van uw beschikking staat precies hoe u dit moet doen. De bekeuring waar het om gaat moet u alvast betalen. Geeft de kantonrechter u gelijk, dan krijgt u uw geld terug. Stap 4. Ga in hoger beroep bij het gerechtshof te LeeuwardenIndien de kantonrechter uw beroep afwijst dan kunt u binnen 6 weken na de uitspraak in hoger beroep gaan bij het gerechtshof te Leeuwarden. Het Gerechthof Leeuwarden behandelt alle beroepen tegen uitspraken van de kantonrechter in Mulderzaken.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
24 sep 2014 11:16 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
86 in de bebouwde kom. Dan verdien je gewoon die prent en hoop ik van harte dat je ervan geleerd hebt.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 sep 2014 12:07 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
36 te hard is niet echt hard rijden. is gewoon pech hebben. ligt allemaal aan de situatie ter plaatse,die wij niet weten. dus moraalridders kunnen beter zwijgen
|
24 sep 2014 12:18 |
|
|
Pw250
964
|
Eens, kan zo wel wat wegen bedenken, ook in het Gooi, waar de borden 50 helemaal misplaatst staan. Maar: het is wel een keuze. 86 rijden waar je 50 mag ben je zelf bij....
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
24 sep 2014 12:19 |
|
|
MarcoB
|
Is inderdaad afhankelijk van de situatie. In Deventer loopt een 2x 2-baans weg langs een woonwijk (met ruime groenstrook) richting snelweg. Wanneer ik daar 89 zou rijden dan heeft echt niemand hier last van en breng ik geen voetgangers o.i.d. in gevaar. rij daar geregeld dus volgens de begrippen veel te hard. Maar ik weet wel dat wanneer ik een prent zou krijgen, gewoon moet betalen. Ik vind het anders om met 89 km/u door een straat te rijden met voetpad/fietspad/geparkeerde auto's erlangs te rijden. Dan gelijk rijbewijs in nemen wat mij betreft
|
24 sep 2014 12:25 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Dat is dus 40 te hard zonder correctie, dus 90 waar 50 toegestaan is. Moraalridders kunnen dan misschien maar beter zwijgen maar overtreders moeten niet janken als ze "gewoon pech hebben". Je zit fout en je bent gepakt. Jammer joh.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
24 sep 2014 12:35 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Dat is dan ook 95-100 op je teller. Dokken!
_________________________________________ rouge et noir
|
24 sep 2014 12:52 |
|
|
erwin964c4
|
Altijd bezwaar maken en niet zoals de meeste schapen hier betalen Kost justitie in ieder geval ook wat tijd en geld Elke km te snel kost ongeveer 10 euro dus reken maar uit In je bezwaarschrift moet in ieder geval staan dat je dus bezwaar maakt tegen de heffing anders nemen ze het al niet eens in behandeling Vragen naar bewijs van het geijkte apparatuur en of de desbetrffende ambtenaar gerechtigt was/is Voor foto's als bewijs moet je tegenwoordig betalen Das wel jammer want zo heb ik nog een prachtige zwart/wit foto van mezelf op de snelweg met vleugeltje omhoog en kapje naar beneden voor een boetebedrag van 20 euro Ik heb nog teruggeschreven of ik er meer kon bestellen voor dat geld helaas nooit antwoord op gehad Bezwaar maken scheelt je in ieder geval een paar maanden uitstel al denk ik eerlijk gezegd niet dat het ook afstel gaat worden,maar niet geschoten is altijd mis Je kunt ook bezwaar maken en meteen betalen ,dan betalen ze je weer het bedrag terug als je bezwaar toegekend word Succes ermee
|
24 sep 2014 13:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Niet wéér die discussie he. De wijze chinees zegt altijd: "Potje breken is potje betalen..."
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 sep 2014 13:09 |
|
|
MickRS
|
| | | | erwin964c4 schreef: Altijd bezwaar maken en niet zoals de meeste schapen hier betalen Kost justitie in ieder geval ook wat tijd en geld Elke km te snel kost ongeveer 10 euro dus reken maar uit In je bezwaarschrift moet in ieder geval staan dat je dus bezwaar maakt tegen de heffing anders nemen ze het al niet eens in behandeling Vragen naar bewijs van het geijkte apparatuur en of de desbetrffende ambtenaar gerechtigt was/is Voor foto's als bewijs moet je tegenwoordig betalen Das wel jammer want zo heb ik nog een prachtige zwart/wit foto van mezelf op de snelweg met vleugeltje omhoog en kapje naar beneden voor een boetebedrag van 20 euro Ik heb nog teruggeschreven of ik er meer kon bestellen voor dat geld helaas nooit antwoord op gehad Bezwaar maken scheelt je in ieder geval een paar maanden uitstel al denk ik eerlijk gezegd niet dat het ook afstel gaat worden,maar niet geschoten is altijd mis Je kunt ook bezwaar maken en meteen betalen ,dan betalen ze je weer het bedrag terug als je bezwaar toegekend word Succes ermee | | | | |
Hey Loser, dat kost mij mijn geld! Sorry Horn, maar ik kan hier zo pissig van worden. Echt k..mentaliteit...
Laatst bijgewerkt door MickRS op 24 sep 2014 13:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 sep 2014 13:10 |
|
|
erwin964c4
|
|
24 sep 2014 13:11 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Gewoon betalen. Alleen bezwaar als er een reden voor is, niet om overheid (en dus iedereen) onnodig op kosten te jagen. @ Erwin: Of ben je er ook zo één die voortdurend (onnodige) WOB verzoeken indient bij de gemeente in de hoop dat ze te laat zijn en je weer een paar euro kan pakken? GET A LIFE
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 sep 2014 13:12 |
|
|
MickRS
|
Zo, nu stop ik er weer mee...
|
24 sep 2014 13:13 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
lekker verder kijken en zoeken op het forum van flitsservice.nl Als je de boete onterecht vindt, go for it. Is het wel terecht, lekker betalen en doorrijden... voortaan wat beter opletten als je gas geeft
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
24 sep 2014 13:18 |
|
|
giulia
|
| | | | MickRS schreef: | | | | erwin964c4 schreef: Altijd bezwaar maken en niet zoals de meeste schapen hier betalen Kost justitie in ieder geval ook wat tijd en geld Elke km te snel kost ongeveer 10 euro dus reken maar uit In je bezwaarschrift moet in ieder geval staan dat je dus bezwaar maakt tegen de heffing anders nemen ze het al niet eens in behandeling Vragen naar bewijs van het geijkte apparatuur en of de desbetrffende ambtenaar gerechtigt was/is Voor foto's als bewijs moet je tegenwoordig betalen Das wel jammer want zo heb ik nog een prachtige zwart/wit foto van mezelf op de snelweg met vleugeltje omhoog en kapje naar beneden voor een boetebedrag van 20 euro Ik heb nog teruggeschreven of ik er meer kon bestellen voor dat geld helaas nooit antwoord op gehad Bezwaar maken scheelt je in ieder geval een paar maanden uitstel al denk ik eerlijk gezegd niet dat het ook afstel gaat worden,maar niet geschoten is altijd mis Je kunt ook bezwaar maken en meteen betalen ,dan betalen ze je weer het bedrag terug als je bezwaar toegekend word Succes ermee | | | | |
Hey Loser, dat kost mij mijn geld! Sorry Horn, maar ik kan hier zo pissig van worden. Echt k..mentaliteit... | | | | |
+100 wat een sneu gedrag zeg.
|
24 sep 2014 13:26 |
|
|
bully
|
Jongens kom op. Erwin komt uit Overijssel
|
24 sep 2014 13:28 |
|
|
erwin964c4
|
Nope floriaan maar ik vind de hoogtes van de boetes niet in verhouding staan met de gevaarzetting dus vandaar mijn quote In duitsland nog wat boetes verzamelt en die zijn in vergelijking met nl lachwekkend Maar de toppic ging daar niet over dus ik damk u allen en veel plezier verder Maar misschien volgend jaar eens bezwaar aantekenen tegen de woz beschiking Dankjewel voor het idee
|
24 sep 2014 13:29 |
|
|
erwin964c4
|
Nope tukkerland
|
24 sep 2014 13:30 |
|
|
bully
|
Jokkebrok
|
24 sep 2014 13:34 |
|
|
erwin964c4
|
Dat was voor de domme westerlingen die nooit verder komen dan hun woonplaats Maar je hebt gelijk
|
24 sep 2014 13:39 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Wat wil jij daarmee zeggen vriend?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
24 sep 2014 14:13 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Ehhh,WOZ is wat anders dan WOB, goegel maar even. En de laatste keer dat ik - vanuit het wilde westen - naar Borne in Tukkerland reed, kwam ik toch echt in Overijssel terecht. Wat betreft het bezwaar maken: als je het er niet mee eens bent DAT je een boete krijgt, akkoord. Maar ga justitie niet lastig vallen omdat je een - op zichzelf terechte - boete te hoog vindt. Daarvoor moet je in Den Haag zijn.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 sep 2014 14:16 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Das wel jammer want zo heb ik nog een prachtige zwart/wit foto van mezelf op de snelweg met vleugeltje omhoog en kapje naar beneden voor een boetebedrag van 20 euro Ik heb nog teruggeschreven of ik er meer kon bestellen voor dat geld helaas nooit antwoord op gehad Hahahahahaha
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
24 sep 2014 14:21 |
|
|