Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:39

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Kopen 911 4S Cabrio 2013 (en voorstellen!) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Bericht Kopen 911 4S Cabrio 2013 (en voorstellen!)
Dag mensen, ik ben Bas en na het (met moeite) wat jaren voor mij uit geschoven te hebben moet het dan toch gaan gebeuren.

Ik zou graag voor "ritjes in het weekeinde" een 911 4S Cabrio (991) aanschaffen, zwart en met beige interieur.
Een tijdje terug zag ik er een aantal, maar momenteel slechts enkele en niks Porsche approved.
Nu vraag ik mij dus af wat verstandig is als eerste Porsche ervaring.. Approved of...?

Hier bijvoorbeeld: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=251607294&asrc=st|as

Het is niet dat ik hem morgen ga ophalen, maar kan je zoiets nu zonder risico aanschaffen of toch maar via Porsche.. of keuren bij Porsche of.. hoe zit dat?
Ik ben bang dat de vraag al talloze malen voorbij gekomen is, maar ik hoop dat jullie mij toch wat op weg kunnen helpen om de risico's te beperken.

Bas

26 okt 2014 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Kopen 911 4S Cabrio 2013 (en voorstellen!)
Los van emotie wel/niet dealer heeft een Porsche gewoon 2 jaar fabrieksgarantie.
Verder zou ik altijd een AKK doen.

Welkom hier en succes met je zoektocht (persoonlijk zou ik voor een Cayman gaan n als je open wilt een Bixster, maar ja dat ben ik dan weer).

26 okt 2014 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Hah, gelijk heb je en het liefst zou ik er OOK een Cayman GTS bij hebben :drive:. De 911 geeft mij momenteel denk ik de beste combinatie en de vriendin ziet zichzelf al door de alpen gereden worden in de 911. Voor het (nog betaalbare) smijtwerk ga ik volgend jaar eens naar een Exige kijken.. (ja.. ik droom wat af...).

Het ging mij niet zozeer om de garantie zelf, maar meer hoe heb ik de zekerheid dat er niks geks (buiten de boeken) hersteld is oid.
Indien het niet onder garantie viel zegmaar.. voor dit soort bedragen kan ik mij voorstellen dat gesjoemel al snel loont.. (of beledig ik nu mensen?)

Kon het zo snel niet vinden, maar een AKK lijkt mij een keuring bij een Porsche dealer zelf?
Je mag dus verwachten dat "gekke dingen" dus uit zo een keuring wel blijken...?

(ik merk dat ik wat angstig/paranoia word bij het idee dat ik dit soort bedragen voor "een auto" ga neerleggen! :roll: )

26 okt 2014 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Als je zo jong gaat shoppen dan zou ik bij 'n dealer kopen met de porsche approved garantie en klaar. Doe ik ook en bevalt prima. Zal best wat extra kosten maar goed op het totaal is het niet zoveel. Daarnaast loont het zich ook nog wel om met zo'n jonge auto de beurten bij de dealer te laten doen ivm de boekjes en inruil waarde. Ik weet niet hoe lang je van plan bent de auto te houden want dat maakt voor dit verhaal wel 'n beetje uit natuurlijk.

Verder zijn er inmiddels aardig wat 991's maar het kan (zeker bij de aanschaf zonder inruil) lonen om bij de buren te kijken in duitsland omdat je dan (veel) meer keuze hebt. Ik weet echter niet hoe ver je van de grens woont. Méér dan 2 uur rijden voor 'n auto om te gaan kijken heb ik slechte ervaring(en) mee.

En verder? Bedenk van te voren goed wat voor jou super belangrijk is. Is dat dat het een Cabrio is? Kleur? Sportuitlaat? etc. Wat is het doel van de auto? knallen in het weekend of touren met de vriendin/vrouw? (of beide) Voor iedere smaak/wens is er inmiddels wel 'n 911 / cayman / boxster die daar precies bij past :)

26 okt 2014 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
@Caelin Ik moet zeggen dat dat mijn eerste gedachte was, maar nu blijkt dat ik de gezochte auto en bijbehorende opties wellicht niet zomaar bij de dealer ga vinden ben ik toch maar eens even verder aan het kijken.

Een weekendje munchen en omstreken ging ook al door mijn hoofd, maar ik heb er zo bar weinig ervaring mee dat ik tegen wat moois aan kan lopen en dan nog niet weet of ik dat dan zomaar kan doen.. (maar ben mij er nu dus in aan het verdiepen)..

Een lijstje met wensen/opties heb ik inmiddels (ik geloof dat dat het makkelijkste deel is..)..
Een beetje toeren en wat korte ritjes in en rond het dorp is inderdaad het idee, zakelijk gezien rijd ik vrijwel niks.
Het plan is (nu in elk geval) om hem niet snel weer weg te doen, maar jaren lang plezier van te hebben, vrijwel elk model blijft tenslotte prachtig.

Hoezo heb je slechte ervaringen met méér dan 2 uur rijden? Vallen aangeboden modellen over de grens in de praktijk vaak tegen?

Laatst bijgewerkt door bassraf op 27 okt 2014 6:25, in totaal 1 keer bewerkt.

27 okt 2014 0:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Als je zo'n jonge zoekt, bij een Duitse dealert, en je hebt vantevoren even contact gehad over de auto, dan zal het toch niet zo snel tegenvallen?

27 okt 2014 0:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Welkom!
Succes met je zoektocht.

Ben je dit weekend bij het porsche approved weekend gaan kijken :?:

27 okt 2014 9:25
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Via deze link: http://locator.porsche.com/ipl-customer ... .ipl?cid=1 zoek je in een occasion bij de Duitse Porsche dealers. Er staan daar 41 991 4S cabrio's te koop uit 2013. Keuze genoeg lijkt me!

Succes met de zoektocht :!:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

27 okt 2014 9:46
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Even naar PZ Dresden:

http://locator.porsche.com/ipl-customer ... .ipl?cid=1

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

27 okt 2014 13:05
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bij PC Gelderland staat een zwarte met bi-color interieur: zwart/beige. Geen foto's beschikbaar

http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=6

27 okt 2014 13:09
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
welkom! goed in verdiepen en bij een aantal auto's gaan kijken, dan doe je vanzelf ervaring op. niet te gehaast te werk gaan

27 okt 2014 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom, mooie keuze. Ik rijd zelf ook de 991 4S Cabrio met als doel deze als auto voor de mooie weekeinden aan te houden. Hij is nu nog geen anderhalf jaar oud en er staat toch al 18.000 km op de teller. Rijdt te lekker om te laten staan!!! Ik zou zelf ook gewoon voor de dealer gaan. Waarom niet uit Duitsland halen? Of een zoekopdracht geven. Er zijn bedrijven die dit zo voor je regelen (Cabrioland in Den Haag bijvoorbeeld, maar zo zijn er meer).

27 okt 2014 15:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Welkom en prima keuze... Prachtauto! :-)

27 okt 2014 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Wat een geweldig leuke respons jongens! dank dank.

@pacololo nee.. jammer genoeg was ik aan het werk en geheel vergeten dat het dit weekeinde was. Een schrale troost is dat er (als ik de locator mag geloven) geen zwart (donker) met beige bekledig tussen zit momenteel.

@outletvalve thanks, die had ik inmiddels gevonden en ben tegen dezelfde auto aangelopen als die Marc' Oh Oh hier post (Dresden).
Ik heb eens even geinformeerd wat de BPM op deze auto zou zijn (via website) en kreeg terug dat die zo'n 10 a 11k zou bedragen.

@mbembe het is zwaar, maar ik doe mijn uiterste best om niks overhaast te doen, ik voel me als een klein kind in een snoepwinkel!

@ArnoM Ik denk dat er inneens veel meer mooie weekeinden in het jaar zitten zodra ik hem voor de deur heb staan ;)

Wat betreft het zoeken, zoek opdracht geven, NL of DE etc.. ik heb dus een voorzichtig beginnetje gemaakt, en ga zeker eens even goed rondkijken.. maarrrrrrr......

Even kort door de bocht:

Kijk een paar duizend meer of minder op dit soort bedragen gaat het verschil niet maken, maar ik merk al dat het vergelijken van prijs in DE tov NL nog niet zo makkelijk is..
De opties en natuurlijk de KM's zijn vrijwel altijd anders en zonder exact te weten wat welke optie waard is... is het voor mij natuurlijk vrijwel niet te zeggen of ik in duitsland nu per direct goedkoper uit ben (tenzij het verschil overduidelijk is natuurlijk) ... Het kan heel goed zijn dat ik gewoon nog niet genoeg heb vergeleken.. maar is er op dit soort bedragen/jaartallen (2013) iets zinnigs te zeggen over hoeveel het nou zou schelen wanneer je hem uit Duitsland haalt? Of is het meer zinnig omdat je gewoon meer keus hebt?

Hoe dan ook, het aanbod in Duitsland blijkt nu al groter (geen verassing natuurlijk!).
In NL rondkijken ben ik al aan het doen, maar bij wie raden jullie eens aan te informeren qua import (ik zou dit zowiezo laten doen, te weinig tijd en geen verstand van zaken :)) ?
Wellicht kan het ook geen kwaad om eens te praten met een bedrijf met verstand van zaken wat voor mij gaat zoeken naar een specifieke set wensen?

Kunnen jullie wat namen roepen die hier op het forum het meest als betrouwbaar worden gezien?

28 okt 2014 1:41
Profiel
PorscheForum Junkie
weet niet hoeveel tijd je hebt maar zoekopdracht & bedrijf dat voor jou de import doet = echt zonde van je geld. Is namelijk doodeenvoudig kost je alleen een (halve) vrije dag.

De reden waarom ik niet meer dan 2 uur ver weg wil kijken is dat ik altijd gemakkelijk terug wil kunnen gaan mocht er (wat kleins) zijn. Maakt toch 'n andere band. Daarnaast heb ik ook wel meegemaakt dat ik voor 'n mooie auto ging kijken op de plaatjes en alles en dan bleek bij keuring of nadere inspectie toch vanalles mis te zijn. Ik zoek dan ook altijd naar écht goede exemplaren dus wellicht dat dat een extra bottleneck is (praat hier even over meer dan alleen P's).

Ik zou dus nu met mijn ervaringen geen auto kopen die meer dan 2 uur rijden weg is want dan weet degene van wie je 'm koopt dat je waarschijnlijk nooit meer terugkomt. Is toch andere relatie in het hele verkoop proces.

Ik gebruik voor porsche trouwens alleen de porsche locator. Dat ivm garantie, dealder, etc. Daar komen echt hele mooie auto's voorbij en de prijs is altijd ongeveer hetzelfde (als je km's etc mee neemt). Dat zal vast niet de beste deal zijn maar je weet wel dat je wat fatsoenlijks koopt en mocht dat niet zo zijn dan heb je de garantie etc om op terug te vallen.

28 okt 2014 1:57
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Duidelijk en die 2 uur kan ik mij ineens prima wat bij voorstellen inderdaad.. slim.
Tijd kan en moet ik natuurlijk gewoon maken, misschien zelfs wel een hele dag ;) (tis meer de rompslomp, maar dat lijkt na wat lezen en reacties van jullie wel mee te vallen)

Ik zal mij eens verdiepen in het zelf importeren, dat van de papieren meen ik nog te weten, tijdelijk kenteken en RDW etc.. het BPM verhaal aanmelden/afdragen heb ik nog echter nog geen idee van (hoe/wat/waar/en wie bepaalt etc..).

Ah.. net even gekeken op http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen/een-auto-importeren/belasting-betalen
Dat moet wel lukken denk ik zo.. neem je dan gewoon tijdelijke kentekenplaten mee naar zo'n duitse dealer (gehaald bij RDW) en dan op naar de RDW in NL ?
Ik ga het nog eens doorlezen..

28 okt 2014 3:15
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Je kunt ook naar een dealer gaan en een zoekopdracht geven.
Porsche Centrum Gelderland doet dat in ieder geval voor je.

Weetje, volgens mij zijn hier enthousiastelingen genoeg die je een keer een middagje willen helpen hun, c.q. jouw auto te kopen! :mrgreen:

28 okt 2014 7:44
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Zo, ik ben officieel begonnen :mrgreen:

Vandaag even bij Porsche Centrum Gelderland langs geweest om naar die Zwarte C4S met bi-color Beige/Zwarte bekleding te kijken.
uni-color beige lijkt mij toch echt het mooist, maar wat mij opviel bij een cayman die daar stond is dat je een licht dashboard natuurlijk wel in je raam terugziet?

Is hier iemand die een een lichte kleur dashboard heeft? Is dat irritant of merkt je daar niks van bij normale omstandigheden?

Nog iets.. ik zal hem vaak binnen zetten, maar zit hier met veel bomen.. zo'n cabrio kap.. blijft dat schoon/is dat goed schoon te maken?

(p.s. keus in Nederland blijkt beperkt momenteel wordt al snel in DE zoeken)

(p.s.2 man man .. wat is zo'n Cayman GTS toch ook een mooi ding...)

02 nov 2014 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Toen ik mijn Cayman 981 bij PCG kocht is mijn keuze voor bi color (barnsteen oranje bekleding met aagtgrijs dashboard) o.a. bepaaald door de, in de sales instructie verplichte opmerking, dat een lichte dashboardkleur reflecteert in de vooruit. Er stond toen ook een klantauto met licht dashboard.........zou er nooit voor gaan, maar wens iedereen er plezier mee :wink:

Ben erg blij geweest met mijn combi en sowieso met de hele auto (staat nu te koop in Leusden). Van cabrio's weet ik niks, behalve dat je kap perfect gereinigd kan worden (o.a. door SwissTec weet ik van een vriend met een AM DBS Volante :shock: )

02 nov 2014 1:29
Profiel
PorscheForum Junkie
als je niet persé voor 'n 911 wil gaan dan is boxster/cayman zeker een zeer goede optie, vooral ook voor de b-wegen etc in NL. net wat kleinere auto en betere handling waar je minstens zoveel lol mee zal hebben. Dus als je minder/niet gevoelig bent voor "het icoon" status van de 911 dan is dat wellicht zelfs een betere keuze....de Cayman GTS is écht het snoepje van de hele line-up...

02 nov 2014 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Ik blijf natuurlijk bij mijn advies voor de Cayman, maar als je dan toch een 991 cabrio in de juiste kleurencombinatie wilt (die van mijn vorige Cayman :mrgreen: ) is dit misschien iets voor je: http://www.akker.nl/aanbod/occasion/245 ... cabriolet/

Wel wat aan de prijs....... :shock:

03 nov 2014 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Ik heb de vriendin wijsgemaakt dat er twee kleine kinderen achterin de Cabrio kunnen, kap open en het is een familie wagen.. :mrgreen:

Het is dun bezaaid met wat ik zoek momenteel, de enige in duitsland die voldeed is alweer weg :?
Die bij vd Akker zojuist weer bekeken, ga nu waarschijnlijk voor bi-color dus hij doet weer mee..(nou ja..)
De prijs is vergeleken wat ik in duitsland had gevonden pittig, die DE auto was welliswaar uit midden 2013, maar had gelijk aantal KM's, vergelijkbare opties (in elk geval wat ik zocht en meer) en scheelde na import toch snel +/- 20k.
Als ik zo dicht bij de nieuwprijs kom... dan zou ik voor nieuw gaan, maar net dat jaartje eraf zou fijn zijn ;)

Ze moeten het gehoord hebben.. lees zojuist dat de BPM ook weer omhoog gaat...!

04 nov 2014 1:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Porcay schreef:
..... in de sales instructie verplichte opmerking, dat een lichte dashboardkleur reflecteert in de vooruit.....

Ik heb een 997.2 met Sand-beige interieur. Reflectie in de voorruit is me nooit opgevallen.
Persoonlijk vind ik uni kleur mooier maar het is (wordt) jouw auto. Veel plezier met de zoektocht!

04 nov 2014 2:09
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Ok.. aangezien ik momenteel niks kan vinden bij de officiele dealer ben ik toch weer terrechtgekomen bij een dealer in duitsland die een uitvoering (uni-color beige) heeft staan uit 2013 met zeer weinig KM's.

De afstand is te doen, dus ik kan eens even van dichtbij gaan kijken.. maar stel nu dat hij er goed uitziet:

Hoe weet ik dat hij echt in orde is en hoe krijg ik hem vervolgens bij porsche zodat ik de fabrieksgarantie kan verlengen etc?
Ik begreep een AKK laten doen? waar staat dit voor (zodat ik het in het duits ook weer kan duidelijk maken) en hoe krijg ik zonder hem eerst te kopen bij een porsche garage, doet zo'n dealer dat normaal op verzoek/tegen betaling) of moet ik dat tijdens een evt testrit doen?

Na aanschaf + AKK rijd ik vervolgens naar een porsche center in NL en verleng simpelweg mn fabrieksgarantie? (of eh.. niet? :))

Dank weer :)

04 nov 2014 3:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Je verlengd de fabrieksgarantie aan het einde ervan, dus met een 2013 heb je nog wel even tijd om daar over na te denken (kost een boel.....vraag is of je het uiteindelijk wilt).

Zelf geen ervaring met kopen in Duitsland, maar ik heb me laten vertellen dat regels mbt informeren klant er strenger zijn dan in Nl. Ik zou vragen om een schriftelijke verklaring omtrent de staat van de auto, met de mogelojkheid daa op te claimen als bij aankomst er afwijkingen zitten. Overigens zou ik me sowieso bij zo'n jonge auto en via een dealer weinig zorgen maken. Het is geen pak melk dat je bij een electricien gaat kopen :D

04 nov 2014 7:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende