Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:43

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Indicatie kosten cosmetisch werk 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Indicatie kosten cosmetisch werk 964
Er is vast wel een expert hier met ervaring Maar waaraan moet ik indicatief denken bij:

- Spuiten van de kop van een 964 (grijs metallic)
- Spuiten achterbumper 964
- Nieuwe reflectorbalk en achterlichten 964

Heb een aardige Auto gezien (Ex Japan) bij de Classic Remise in DDorf maar de bagageklep ziet er zo slecht uit die moet overgespoten worden en de gehel achterlicht unit is ook toe aan een opknapbeurt. Mocht ik met de goede man gaan praten will ik graag een Idee hebben waaraan ik moet denken.

Afbeelding

Voor de attente meelezers uit een ander Topic, de gele 993 is min of Meer afgeschoten door TOTMBO (vrij geciteerd uit het Duits "je hebt nu zo´n mooie Auto, daar koop je toch dat gele ding niet voor terug???")

05 nov 2014 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Indicatie kosten cosmetisch werk 964
Is moeilijk een auto gedeeltelijk spuiten ivm kleurverschil
Maar ik denk dat je toch wel rond de 5 duizend zit
En belangrijker is een goede spuiter vinden want er lopen nogal wat knoeiers tussen

05 nov 2014 15:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Neppert
Neppert
5k voor een bumper een kofferklep en een de lichtbak achter?
Lijkt me nogal aan de ruime kant.
Achterlichten zijn goed zelf te doen met motip (als er niet teveel barsten inzitten). Busje kost een paar tientjes.

Bumper en kofferklep hoeft volgens mij niet meer dan 1k te kosten lijkt me.
Ook afhankelijk van hoe je het aanlevert. Als je zelf de delen los aanlevert en misschien aan kaal maakt dalen de kosten natuurlijk ook weer.

05 nov 2014 16:01
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Los aanleveren, zou ik niet doen: dan is de kans op kleurverschil natuurlijk giga. Bovendien wil een goede schadehersteller liefst zelf de voorbewerking doen en bij het spuiten van (alleen) een kofferklep hoeft die er -over het algemeen- niet af...

Een goede spuiter kan de kleur perfect matchen (zonder kleurverschil), dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik denk dat het spuiten van een kofferklep en een achterbumper (mits er geen herstelwerkzaamheden aan hoeven plaats te vinden zoals uitdeuken, plamuren, of scheuren repareren) zo'n € 1.000 à € 1.500 zal kosten (incl. BTW en met rekening :wink: )

05 nov 2014 16:33
Profiel
Achterbumper demonteren, spuiten en weer monteren kostte mij (de verzekering) € 1000 inclusief middenstuk dus reken voor het gemak € 650 voor de achterbumper incl. de monteren en monteren. Los spuitwerk zal rond de € 300 liggen

Achterlichten en reflector is compleet rond de € 800. Spuiten zoals ik heb gedaan 1 uurtje werk en € 13,- aan Motip (en ja het ziet er nog keurig uit)

Voorbumper was bij mij (een week na de achterbumper) € 1800 inclusief demonteren, spuiten, bumper van € 1000 en weer monteren. Hier dus
ook € 300 aan bumper spuitwerk. Kofferklep en schermen plus uitspuiten schat ik in op € 2000 in de BTW inclusief voorbewerken en afwerken.

Totaal een ruime 2,5 mille denk ik.

05 nov 2014 16:35
Profiel
Neppert
Neppert
@Black Betty

Waarom zou dat kleurverschil dan giga zijn?
Je kan toch de kleur laten meten?
Daarna maakt het toch niet uit of de delen op de auto zitten of wel?
Of zit ik nu heel erg mis!??!?!
Dat ze de voorbereiding zelf het liefst doen kan ik me wel indenken ja.
Maar kaal aanleveren kan toch altijd.....dan kunnen ze zelf herstellen.

En als ik kijk naar het verhaal van giulia lijkt me dit wel de moeite waard om allemaal zelf te doen.
Als onderhandelings argument zou ik dan wel weer giulia's verhaal aanhouden. :wink:

05 nov 2014 16:40
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Kleur inmeten/scannen kan wel natuurlijk, maar ook dan kan er tóch kleurverschil optreden. En niet alleen kleurverschil, maar ook glansverschil (dat vaak als 'kleurverschil' wordt gezien). Bovendien zou ik als spuiter graag willen weten/zien hoeveel metallic/mica deeltjes er in de (originele lak) zitten...

Overigens hoeft bij correctief spuitwerk (aan bijvoorbeeld een bumper) tegenwoordig de bumper (mits deze niet is beschadigd en herstelwerkzaamheden eraan moeten plaatsvinden) niet meer gedemonteerd te worden en kan een bumper zonder 'afplakranden' uitstekend (deels) gespoten worden zonder dat je dat ziet.

Een in goede staat verkerende (geen deuken of hele diepe krassen en alleen 'steenslag') kofferklep en achterbumper moet toch echt voor € 1.500 (max en inclusief BTW) hersteld/gespoten kunnen worden...

05 nov 2014 17:07
Profiel
Neppert
Neppert
Klinkt idd logisch!
Weer wat geleerd :D
:thumleft:

05 nov 2014 17:22
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Klopt inderdaad dat de spuiter vaak niet de onderdelen krijgt aangeleverd. Niet alleen de juiste kleur dmv kleurmeting is belangrijk maar ook de vleug waarin gespoten wordt is van belang. Daarnaast treed verkleuring in verschillende mate op bij liggende en verticale delen.
Mijn ervaring is dat de spuiter graag de auto aangeleverd krijgt en dan zelf kan bepalen hoe hij het spuitwerk levert.

05 nov 2014 17:30
Profiel WWW
Wat heel belangrijk is, is de zgn. "flop" van de metallicdeeltjes. Na meting van mijn Sonderfarbe kwam er Mercedes rauchsilber 732 uit de meting. Waaier erbij en daar zaten 4 stalen in van die kleur met allemaal een andere metallic flop. Op het eerste gezicht weinig te zien totdat je de staal kantelde. Sommige flops zijn dan zilver, andere worden gewoon zwart qua aangezicht.

Gewoon uitbesteden ook qua montage. Scheelt je echt een hoop ergernissen en geklooi.

05 nov 2014 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
februari 964 targa laten spuiten bij duindam, spuiten 6K, nieuwe rubber 2K, nieuwe achterlichten met tussenbalk 1300. Ruim 9K dus. Maar dan heb je wel de enige nite lekkende targa van nederland :cheers:
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

05 nov 2014 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
München
Dank allen voor het meedenken. Het ging er mij Meer om bij deze toch niet kinderachtig geprijsde Auto (43k geloof ik) beetje gevoel te krijgen als ik ga onderhandelen (weet t nog niet) waar ik aan moet denken.

Dank!

05 nov 2014 19:08
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Voordat je de kop laat spuiten heel goed (laten) controleren dat het echt alleen om cosmetisch spuitwerk gaat en dat er geen roest zit op de bekende zwakke plaatsen. Voorruit bij de rubbers of richting de zijschermen. Als dat namelijk wel zo is dan komt er al snel meer bij w.o. mogelijk ook een nieuwe voorruit.

05 nov 2014 20:29
Profiel
Aha...zij verkopen ook die oranje metallic 993 die helemaal uitgebouwd en opgevoerd is. Die noemen ze de Zyklon.....redelijk ziek zeker voor een Duits bedrijf.

05 nov 2014 21:06
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Voor 43K verwacht ik een 964 in concoursstaat. :salut:

05 nov 2014 21:10
Profiel WWW Facebook  Twitter 
+1

Ik was er 2 weken geleden en in Duitsland staan echt niet altijd de mooiste exemplaren vond ik. Wel overal de hoofdprijs opgeplakt bij alles wat er te koop stond bij Classic Remise Dusseldorf

05 nov 2014 21:13
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Dat is inderdaad een prijs voor een buitengewoon mooie. Niet voor een met werk... :idea:

05 nov 2014 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Voor dat geld zou ik deze nemen, europese auto met weinig km, en je geniet zoveel meer van je cuprohr zonder dak :D
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

05 nov 2014 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
http://www.bavariamotors.be/nl/wagens/5 ... icehistory
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

05 nov 2014 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
hmm, 964 Pieter? laatste keer dat ik je sprak tijdens forum camp had je 't over een 997 turbo :scratch:

are u sure? zit aardig wat verschil tussen :uh:

05 nov 2014 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
München
Ja steeds een beetje meer zeker. Zondag nog flink stuk gereden en moet zeggen dat ik meer geniet van t vegen Dan van 200+ rijden... Ik word oud denk ik..

05 nov 2014 22:47
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik begrijp je helemaal :thumleft:

05 nov 2014 22:49
Profiel WWW
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Haha... Vegen... :drive:

05 nov 2014 23:45
Profiel WWW
993 4S
Vegen is veel leuker dan 200+ :thumleft:

06 nov 2014 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Citaat:
Kleur inmeten/scannen kan wel natuurlijk, maar ook dan kan er tóch kleurverschil optreden. En niet alleen kleurverschil, maar ook glansverschil (dat vaak als 'kleurverschil' wordt gezien). Bovendien zou ik als spuiter graag willen weten/zien hoeveel metallic/mica deeltjes er in de (originele lak) zitten...

Overigens hoeft bij correctief spuitwerk (aan bijvoorbeeld een bumper) tegenwoordig de bumper (mits deze niet is beschadigd en herstelwerkzaamheden eraan moeten plaatsvinden) niet meer gedemonteerd te worden en kan een bumper zonder 'afplakranden' uitstekend (deels) gespoten worden zonder dat je dat ziet.

Een spuiter gaat niet tellen maar begint met de basis . Vergelijkt de metallic op grofte .flop en de kleur in die flop. Daarom spuiten we ook de aangrenzende delen uit om de ligging van deze metaal deeltjes gelijk te krijgen en uit te vloeien.

Spuiten zonden demonteren is goed mogelijk is voordeliger maar is minder kwalitatief . Er zitten nadelen aan zoals hechting bij de afplakranden . Zoals vocht intreding ter plaatse van die randen waardoor de lak weer op termijn kan loslaten..

07 nov 2014 1:11
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende