Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:28

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Het grote Magnus Walker topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Het grote Magnus Walker topic
Magnus Walker wordt vereerd en verguisd, geliefd en gehaat. Veel andere onderwerpen op het forum worden al gelijk Magnus Walker topics zodra 1 keer zijn naam valt of er naar hem wordt verwezen. Daarom dit centrale topic waar iedereen zijn mening kan geven.

Ik vind de auto's van Magnus mooi voor wat ze zijn en volgens mij is hij een ultieme 911 liefhebber. Of hij er nu veel of weinig geld mee verdiend maakt mij niet uit en doet niet ter zake. Hij is een 911 liefhebber net zoals ik.

09 sep 2014 12:18
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote Magnus Walker topic
Zullen we gewoon hier verder gaan :?: :idea:

09 sep 2014 12:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Neppert
Neppert
Het zijn mooie auto's idd en het afwerkingsniveau zal ook niet beroerd zijn.
Maar (zoals al eerder gemeld) zitten op veel van zijn auto's gewoon Porsche spullen. Met andere woorden.....dit is ook wel makkelijk zelf te maken/bedenken.
Maar omdat het een MW zal het me niks verbazen dat de prijzen de lucht in blijven gaan (vooral als hij ooit dood is).
Mensen geilen alleen maar op het merkje/naampje en dat vind ik een beetje jammer.

09 sep 2014 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Ik was al enige tijd fan:
Hot Rodjes zijn gewoon leuker dan ‘stock’ wagens. :thumleft:

Eerst en vooral dienen ze om mee te rijden en te genieten in plaats van in concours-staat te staan verstoffen in een of andere hal bij een verzamelaar/speculant. Volgens mij had net Magnus dit goed begrepen. :idea:

Ten tweede al die matching-numbers zever is ook aan mij niet besteed. Een oude Porsche 911 is nou net makkelijk te upgraden met betere aftermarket onderdelen (bv: ophanging e.d.) of deze van latere Porsche (wat betere remmen, een 3.2-tje erin e.d.). Dus met zorg geselecteerde en met kennis van zaken uitgevoerde aanpassingen maken dat zo’n pré-impact best nog leuk kan rijden ook (meer dan wat flaneren aan de golf-club).

Ik denk dat wat Magnus onderscheid, het feit is dat hij wagens bouw(t)(de) voor zichzelf en niet voor verkoop, met andere woorden hij deed gewoon zijn goesting. :res: Zeker initieel was het zijn drijfveer om de “perfect driver” te maken; om te genieten; “pedal to the metal”. :drive:
En geloof mij, na 40-50 keer proberen en (honderd-) duizenden testkilometers, zit dit wel snor. :thumleft:
TOPTIP: Misschien eerst eens eentje rijden alvorens 'dat kan iedereen samengooien' statements?

Soit, Ik denk dat de focus pas later naar het cosmetische geschoven is.
Maar hierbij dus: Ten derde, de meeste MW’s zien er bangelijk uit. Eenheidsworst is er al genoeg, toch.

En aansluitend ten vierde: spin-off effect is dat ook andere mensen geïnspireerd worden om leuke dingen te doen met een oude 911 of 912. Daar kan ik alleen maar vrolijk om worden. :cheers: :cheers:

Kritische noot: gaat ie te commercieel? Verliest ie ermee authenticiteit?
Moeilijk te zeggen: hij was altijd al een business man dus waarom nu niet? Het is nu eenmaal eigen aan de American way of life. Ik zou dus durven concluderen van niet. Het gevaar is eerder dan wegens de stijgende prijzen zijn wagens mogelijks zullen belanden bij verzamelaars welke de wagen kopen voor de naam en niet voor de wagen zelf. En dat zo het “get out and drive”, “stay in and accumulate” wordt. Time will tell.
Maar ook hier: ondertussen kosten bijna alle goed gerestaureerde / gebouwde pre-impacts een fortuin, waarom zouden deze van MW dan goedkoop moeten zijn?

Nu ja, helemaal onbevooroordeeld ben ik natuurlijk niet meer. :mrgreen:

09 sep 2014 13:44
Profiel
Ik vind het inspirerend wat hij doet en geef geen rat's ass om originaliteit. Het is toch geweldig dat hij centjes verdiend met iets waar hij goed in is?

09 sep 2014 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
@STD. Mooi verwoord allemaal en kan mij er helemaal in vinden. :thumleft:

Misschien hadden we dit beter het grote Magnus Walker fan topic moeten noemen. :cheers:

09 sep 2014 14:13
Profiel
foxtrot / oscar
Snap de hype niet...

MW zet 2 of 3 filmpjes op youtube en iedere nitwit doet alsof hij het concept "hot rod porsche" heeft uitgevonden.
De auto's die hij bouwt (ik vraag me overigens af hoeveel hij zelf aan z'n auto's sleutelt en hoeveel van het werk door anderen wordt gedaan) zijn niets nieuws onder de zon en ook niet van dermate kwaliteit dat het heel bijzonder is.

Kenmerkend was dat op RS Fest van afgelopen weekend, Gijs van Lennep (wél een echte Porsche-held) zich de hele middag stierlijk zat te vervelen aan een leeg tafeltje terwijl vorig jaar op het zelfde evenement hele hordes volwassen kerels als een stelletje losgeslagen pubermeisjes achter MW aan renden.

De hele hype zegt dus niet zo veel over MW (of zijn auto's) maar meer over de mensen die er een hoop heisa over maken.

09 sep 2014 16:18
Profiel WWW
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Gijs van Lennep... :thumleft:

Over de P 917: "daar zat je met je voeten helemaal voorin de neus. Je moest er niet aan denken wat er van je benen zou overblijven bij een frontale crash. Dus dat deden we dan ook maar niet".

Maar wel tegen de 400km/u knallen met die auto's. Held, idd.

Sorry, off topic

09 sep 2014 16:30
Profiel
Moderator
PF #57
Jeroen914 schreef:
Gijs van Lennep (wél een echte Porsche-held) zich de hele middag stierlijk zat te vervelen aan een leeg tafeltje

Dat was vorig weekend op de historic grandprix in Zandvoort wel anders... :shock:

09 sep 2014 17:17
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Magnus is gewoon een geslaagde kunstenaar, een soort Herman Brood van de 911-jes :mrgreen:
Dus die auto's gaan gewoon ook zo de historie in. Over 100 jaar doen die het beter dan de standaard 911-jes…
Ik hoop niet dat hij eerdaags een oor afsnijdt….

09 sep 2014 17:23
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Jeroen914 schreef:
Snap de hype niet...

MW zet 2 of 3 filmpjes op youtube en iedere nitwit doet alsof hij het concept "hot rod porsche" heeft uitgevonden.
De auto's die hij bouwt (ik vraag me overigens af hoeveel hij zelf aan z'n auto's sleutelt en hoeveel van het werk door anderen wordt gedaan) zijn niets nieuws onder de zon en ook niet van dermate kwaliteit dat het heel bijzonder is.

+1

Jeroen914 schreef:
Gijs van Lennep (wél een echte Porsche-held)

+2 :drive: :drive: :drive:

En Vincent van Gogh (weliswaar middels zijn oor) noemen naast MW en Brood, dat mag als zeer beledigend voor Van Gogh gezien worden... :wink:

09 sep 2014 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Ik begrijp het ook niet helemaal, dat je aan auto's sleutelt is allemaal prima maar waarom zijn auto's zo 'speciaal' zijn begrijp ik niet.
Kennelijk een goede marketing van hem.
Denk ook dat de waarde van originele auto's hoger zal zijn dan MW auto's.
Maar ja dat vind ik ook van Rauwelt Porsche's, ook veel spektakel over verschrikkelijke mishandelde Porsche's

10 sep 2014 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Voor mij is hij best een inspirator hoor. Een hoop mensen zijn voor zo origineel mogelijk. Nu is mijn impact bumper 911S uit ’77 ook voorzien van SC flares en passende SC achterbumper, dus origineel is hij al niet meer. Aangezien de lak erg slecht is had ik al een re-paint op mijn lijstje staan. Na het zien van zijn creaties ben ik serieus aan het onderzoeken of ik hem ga back-daten naar een pre ’74 model qua voor en achterbumpers. Als ik dan zie wat voor effect het heeft om de voor en achterbumper dan ook nog in een contrasterende kleur uit voeren.. man, man, man.. dat vind ik prachtig!

Een mooie Porsche belettering op de zijkanten maakt hem dan nog extra speciaal.. Vooral het back-daten en de RS-clones wordt al jaren gedaan.. Mijn P. is puur voor de fun..en als je erin zit merk je helemaal niets van de buitenkant dus zou ik hem prima zo kunnen laten voor het rij-gevoel. Maarja als hij dan in de garage staat of ergens op een parkeer terrein wilt het oog ook wat. Origineel is hij dan niet meer, maar ik heb hem niet gekocht als investering.

Ik vind het prachtig wat hij doet en hij is inderdaad een zakenman… misschien een hype maar wat hij maakt vind ik prachtig 

10 sep 2014 14:28
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
walker is een beetje de tegenhanger van die poetsfreaks die niet verder komen dan een ritje om de kerk.

10 sep 2014 14:39
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
MickRS schreef:
En Vincent van Gogh (...) noemen naast MW en Brood, dat mag als zeer beledigend voor Van Gogh gezien worden... :wink:

Tja, en als er in Vincent's tijd internet had bestaan, had men op het schilderforum vast ook gezegd: "Van Gogh vergelijken met Michelangelo...." :mrgreen:

Ik vind niet alles wat ie doet mooi, maar ik zou best graag z'n inzicht, 'n collectie en z'n appartement willen hebben. :res:

10 sep 2014 14:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ricoberg schreef:
Een mooie Porsche belettering op de zijkanten maakt hem dan nog extra speciaal..

Extra? :shock:

10 sep 2014 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
wolf schreef:
walker is een beetje de tegenhanger van die poetsfreaks die niet verder komen dan een ritje om de kerk.

:cheers: :cheers:

Ten vijfde: ik poets ook niet graag :ba:
62489

10 sep 2014 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
En nu voor 115.000 :shock: bij witmer nog 80k

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =199090663

10 sep 2014 20:49
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Desondanks wordt niet alles gevolgd wat MW doet. Toen hij enkele maanden geleden een 924 turbo kocht, werd er snel geroepen dat de 924 turbo booming zou worden omdat hij er 1 kocht. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee.

Overigens lijkt het me een super aardige vent met de beentjes goed op de grond en mag een 924 turbo zo bij mij de garage in! :popcorn:

10 sep 2014 21:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Citaat:
Snap de hype niet...

Kenmerkend was dat op RS Fest van afgelopen weekend, Gijs van Lennep (wél een echte Porsche-held) zich de hele middag stierlijk zat te vervelen aan een leeg tafeltje terwijl vorig jaar op het zelfde evenement hele hordes volwassen kerels als een stelletje losgeslagen pubermeisjes achter MW aan renden.

De hele hype zegt dus niet zo veel over MW (of zijn auto's) maar meer over de mensen die er een hoop heisa over maken.

+1 !

R-Gruppe bestaat al meer dan 10 jaar in California en meneer Walker maakt hele goede R-Gruppe 11-jes, punt.

https://www.facebook.com/RGruppe911

10 sep 2014 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Magnus heeft weer een nieuw leuk filmpje nu van een 911 SC die hij in 6 weken met low budget heeft aangepast naar eigen smaak.

http://youtu.be/aEt52UzGpds

Cool :cheers: :salut: :thumleft:

22 okt 2014 10:50
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Ik snap de hype ook niet helemaal. Ik vind de auto's die hij onder handen heeft gehad (of eigenlijk heeft laten doen) best geslaagd, daar gaat het niet om. Maar zoals hier al gemeld is dat niks nieuws en gebeurde dat voor de hernieuwde MW jaartelling ook al.
MW is gewoon een hele slimme vent die de marketing goed aanpakt. En dan zijn er altijd hele volksstammen die daar als hondjes achteraan lopen en zo iemand verafgoden.
Ik heb vorig jaar meer fotos van mensen met MW op de foto voorbij zien komen dan van zijn autos zelf. Dat zegt al genoeg.
Neemt niet weg dat het een hele aardige relaxde kerel is.

22 okt 2014 11:03
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Ik krijg momenteel niet alle filmpjes geopend in Youtube.....gebeurt zowel op de comp als op de ipad.....zijn er meer mensen met deze problemen?

Ah, ik snap het al: YouTube, Google en Microsof hebben de handen ineen geslagen.....en dan worden er bugs op de Apple-prducten en andere browsers losgelaten.....een zogeheten 'pest-beleid' (of ben ik nu toch weer paranoia.... 8) )

22 okt 2014 11:21
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Doe eens een linkje als voorbeeld Steef? Dan check ik effe want normaal moet het onder OSX gewoon werken. IPad ondersteunt gelukkig geen flash dus daar zou nog een verklaring voor zijn.

22 okt 2014 12:05
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Explorer werkt ie wel, Chrome weer niet...(dus eigenlijk had ik andersom verwacht).
Op de ipad sommige filmpjes: blijft gewoon zwart. Andere filmpjes draait ie weer wel....
Is iets van de laatste maand, daarvoor werkte alles redelijk goed. Dus op de laptop werkte bovenstaand linkje helemaal niet onder GChrome.

22 okt 2014 12:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende