| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Koppeling 914 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=43358 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Pielewapper [ 14 dec 2014 20:56 ] |
Berichttitel: | Koppeling 914 |
Kan mij iemand helpen heb een 914 waar ik aan het sleutelen ben hij kraakt altijd bij het in de eerste gang of in Achteruit de bak is uit elkaar geweest en gemaakt was een as afgebroken heb ook een kompleet nieuwe koppeling gemonteerd alles gemonteerd maar de koppelingsgaffel vindt ik kan maar weinig op spanning worden getrokken met de kabel dan zit hij tegen het gat aan van de bak waar de gaffel uitkomt nou is het mij vraag kan het dat de gaffel door de jaren heen langzaam verbogen is ? Hopende op een goede reactie van iemand alvast bedankt Gr Eric Janssen |
Auteur: | Hessel [ 14 dec 2014 21:00 ] |
Berichttitel: | Re: Koppeling 914 |
Je weet dat er tegenwoordig ook punten en comma's worden gebruikt in tekst? Maakt het wat duidelijker om te lezen. |
Auteur: | Nine-eleven [ 14 dec 2014 23:35 ] |
Berichttitel: | Re: Koppeling 914 |
Ik heb er maar wat punten en komma's ingezet, wat al te lange zinnen afgebroken . . . EN vertaald in het Algemeen Beschaafd Haags Misschien dat die er chocolade van kunnen maken . . . Ken mèn iemand hellepe? Ik hep een 914 waah ik an ut sluitele ben. Hè kraak altèd bè ut in de eâhste gang of in Achterùit. De bak is ùit elkaah geweis en gemaak, r was een as afgebrauke. Ik hep auk een kompleit nieuwe koppeling gemonteâhd, alles gemonteâhd maah de koppelingsgaffel, vindt ik, ken maah wènig op spanning worde getrokke. Met de kabel dan zit hè tege ut gat an van de bak waah de gaffel ùitkom. Nâh is ut mèn vraag ken ut dat de gaffel doâh de jare hein langzaam vebauge is ? Haupende op een goeie reactie van iemand alvas bedank |
Auteur: | Erwin [ 15 dec 2014 0:18 ] |
Berichttitel: | Re: Koppeling 914 |
Koppelingsgaffel verbogen komt zelden voor. Zit er een goed ( nieuw) kunststof busje in de gaffel? Voor als die twee onderdelen goed zijn: Wat zou kunnen is dat je een te dikke koppelingsplaat hebt (of een verkeerd afgedraaid vliegwiel) waardoor de diafragma verder moet ontkoppelen dan de slag van de koppelingsgaffel toelaat. Een dikke ( verkeerde) koppelingsplaat komt wel eens voor. Wat je ook kunt doen is controleren of de kogel waarover de gaffel draait wel goed in de bak bevestigd is. Misschien eens een dunne M10 ring er onder monteren? En als je reageert neem jij nu vast ook wel de moeite om duidelijk leesbaar te schrijven. Succes met jouw 914! |
Auteur: | Pielewapper [ 20 dec 2014 18:59 ] |
Berichttitel: | Re: Koppeling 914 |
Goedenavond heren, Sorry voor mijn slecht taalgebruik, in mijn eerste bericht! Heel erg bedankt voor de goede reacties! Het zit bij deze auto zo: origineel was het een 2.0 ltr. uitvoering, maar ben er achter gekomen dat de vorige eigenaar er een 1.7 ltr. Motor in heeft gelegd. Zelf denk ik dat dit misschien ook een oorzaak hiervan kan zijn. Hopende op nog meer reacties, Eric Janssen |
Auteur: | Nine-eleven [ 20 dec 2014 19:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Koppeling 914 | |||||||||
|
Auteur: | Erwin [ 21 dec 2014 23:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Koppeling 914 | |||||||||
Ik denk dat niet........... want een vliegwiel en koppeling zijn hetzelfde van een 914-1.7 en 914-2.0 |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |