Auteur |
Bericht |
xsork
|
Meest waardevaste model voor komende 10 jaar
Mag nogal graag beleggen in aandelen/og. Wat nu als ik de komende 10 jaar zou willen beleggen in P's, welke modellen komen dan in aanmerking?
Ik heb het dan niet over hele speciale modellen maar meer over het gangbare spul.
Enig idee?
|
30 jul 2005 14:19 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
aandelen beleg je in om er meer van te maken, iig dat is altijd mijn bedoelig over het algemeen. Ondanks dat Porsche redelijk waardevast (vergeleken met ander blik) zijn, blijft het vooral een belegging in herinneringen....en die pakt niemand je meer af.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
30 jul 2005 14:29 |
|
|
xsork
|
marcel, dat laatste is mooi geschreven.
Toch denk ik dat je wel degelijk 'geld kunt maken' met een P. Het zullen geen rendementen zijn a la OG , maar toch. Dan is het ook nog eens leuk dat je in je verzameling kunt rijden. Dat doe je niet zo snel met je OG of aandelen.
Ik denk er aan om verschillende modellen te kopen en deze weg te zetten om ze vervolgens over een jaar of 10 uit het plastic te halen.
|
30 jul 2005 14:37 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk dat het moeilijk is om te beleggen in wagens. de bedoeling moet dan toch zijn dat als je ze nadien verkoopt je er geld aan over houdt. Rekening houden met het feit dat als je het geld op de bank zou plaatsen dit ook intrest op brengt 't is wel niet veel maar toch iets.
Neem nu de 964RS deze is een verschrikkelijk waardevaste wagen.
Aankkoop in 1991 +/- €75.000. Nu kan je tussen de €45.000 en €60.000 maken van een 964RS. Op zich heb je dan zeer goedkoop gereden, maar om van een goede belegging te spreken?
Porsche zijn er om plezier mee te hebben, niet om te beleggen. dan had je 35jaar geleden 356 en dan nog liefst die zonder vast dak moeten kopen. Dan had je waarschijnlijk nog wel een 550 op de kop kunnen tikken en dan had je nu van een goede belegging kunnen spreken. Ik denk niet dat we in deze tijd van over productie en consumptie nog moeten geloven dat er kan geld verdient worden met wagens in de vorm van beleggingen. Misschien met enkele uitzonderingen en dan nog.
Zoek een goed productie bedrijf waar je in gelooft en steek daar je geld in. Je draagt bij aan de economie, en kan van de winst lekker met een P rijden zonder dat je je zorgen moet maken wat hij na enkele jaren nog waard is.
Anders alles met RS of Speedster is redelijk vast.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 jul 2005 14:41 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
30 jul 2005 14:44 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar
Ga jij ALSJEBLIEFT ff ergens anders spelen met je 'beleggingen' zeg....
_________________________________________ Take the long way home....
|
30 jul 2005 14:46 |
|
|
xsork
|
Lekker coulante reactie Erik E, het is juist om het mooie merk in stand te houden en te conserveren en te behoeden voor mensen die het merk verkwanselen.
|
30 jul 2005 14:57 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Wat ErikE bedoeld is volgens mij:
Porsche = Emotie.
Het gaat erom dat je koopt wat je graag wilt. En welke je kunt betalen.
Wil je een "redelijke" inverstering doen: Koop dan de 911 2.7 RS welke bij Theo Jansen te koop staat. Kost een paar centen, maar je schrijft niet of nauwlijks af.
Inderdaad draait het bij waardevaste Porsche's altijd om de volgende types: RS-en, Speedsters, Spyders.
Erick
.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
30 jul 2005 15:08 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Was toch iemand van het forum naar wezen kijken??
Was daar niet iets mee?
|
30 jul 2005 15:10 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik heb 'm al 10x bekeken.
Het onbreekt mij aan die 126.000,= op m'n rekening.....
Anders stond ie allang hier in de garage!!!
tja,....................(toch maar weer zo'n staatslot kopen...)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
30 jul 2005 15:16 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
ik vind dit wel een reele discussie. Met de rente van tegenwoordig- 3% is een bijzondere Porsche misschien wel een alternatief. 5 jaar geleden had ik een van de laatste 930's met 23.000 km, toen verkocht i.v.m. een investering, maar laatst zag ik er een bij Roock te koop staan met een dergelijke stand en die was snel verkocht met een vraagprijs van het dubbele van wat ik ervoor gekregen had en dat is tot op heden met mijn investering nog niet gebeurd . Nu de aandelenmarkten weer behoorlijk geklommen zijn en commercieel OG ook lastig is - winkels en kantoren is een b.v een 993 RS - 993 2S, 993 Turbo 98 tot 25.000 km o.i.d. zijn echt wel te vinden, wel een leuke belegging mits je ze makkelijk kunt stallen en heb je ook nog kijkplezier en ze tellen niet mee voor de vermogensrendementheffing
Laatst bijgewerkt door thomas993 op 30 jul 2005 23:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 jul 2005 15:23 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Lekkere investering.
Zou als je ze had toch nog een keer gaan kijken voor je ze uitgeeft.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 jul 2005 15:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar
Die twee zaken sluiten elkaar volgens mij uit.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 jul 2005 15:47 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
EriC4C denkt er hetzelfde als ik over, maar wat was er nu precies mee?
Eric?
|
30 jul 2005 15:48 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Juist... en dat is wat (verreweg) de meesten hier doen met hun bezit.... maar ik trek toch ernstig in twijfel dat de spelers hier hun P zien als "belegging".
Beetje beladen term om op te nemen in je openingsstatement op *dit* forum... dat is wat mijn ergernis wekte!
_________________________________________ Take the long way home....
|
30 jul 2005 15:49 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik zal 'm niet helemaal quoten, maar Paul's woorden hadden ook de mijne kunnen zijn..
|
30 jul 2005 15:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Niet netjes om er hier inhoudelijk over te posten, maar volgens mijn informatie zou een serieus geïnteresseerde aspirant koper er verstandig aan doen om eerst met Rens Ruts, vorige eigenaar, te praten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 jul 2005 16:04 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
de P onderdelenman uit Vugt die er opeens niet meer in deed
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
30 jul 2005 16:12 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
als je wil beleggen in een porsche moet je TOCH WEL een aparte uitvoering kopen
RS, TURBO [S],356,959
SUCCES MAAR OF HET WERKT
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
30 jul 2005 18:29 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Turbo is niet waardevast Robbie... Turbo-S misschien, maar een Turbo zeker niet...
Ook een RS twijfel ik aan (de huidige 996-GT3-RS is over 10 jaar echt minder waard als het huidige geld + rente op de bank )... Stomme vraag, maar wat kostte de GT3-RS nieuw in Belgie? Staat er nu eentje voor 102k bij de dealer daaro he
|
30 jul 2005 19:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Wat een dom gel*l...
Als je wilt beleggen in een Porsche moet je er sowiezo niet in gaan rijden.
Koop een Carrera GT, zet dat ding op blokken en probeer hem over 30 jaar te verkopen met 0 km op de teller.
In auto's investeren is zo'n onzeker verhaal dat je beter je centjes op een Zilvervloot rekening kan zetten. Hoeveel auto's zijn er nou in hoeveel jaar meer waard geworden.
Inderdaad een Mercedes Gullwing of een 356 Speedster.
50 jaar geleden gekocht voor 20.000 gulden. Nu met een beetje mazzel het 35-voudige waard. Had je er niet in moeten rijden of had je er een hoop centen bij moeten storten om hem in goede conditie te houden/krijgen.
Kans dat je dus een goede investering doet is klein, payback time duurt nog vele jaren. Dus het antwoord op je vraag is eigenlijk geen enkele Porsche.
Ja, inderdaad de turbo's verliezen minder snel hun waarde, de 993 biturbo zal ook hoger in waarde blijven, maar meer waard worden? veel zal het niet zijn. Gebruiksvoorwerpen zijn het! En gelukkig maar!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jul 2005 21:50 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
_________________________________________ Take the long way home....
|
30 jul 2005 21:53 |
|
|
F@RGO
|
en wat doe je dan met al dat geld op de bank indien je dan es winst maakt door porsches te kopen en verkopen na 35 jaar,
euh,
eens een porsche kopen om in te rijden zekers
|
30 jul 2005 22:16 |
|
|
Cohiba
911 Carrera 2 cabrioletWilnis
|
Vul deze tot de nok toe af met olie en verkoop hem dan over 10 jaar.....
Da's volgens mij nog de meest zinvolle belegging
|
31 jul 2005 0:38 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Xsork,
Ik snap heel goed dat je op zoek bent naar een goede belegging, doe ik ook wel af en toe om niet alles op een stomme spaarrekening die amper wat opbrengt te laten staan. Naar wat ik lees is het misschien mogelijk dat een bepaald type Porsche na (héél) wat tijd één of andere winst zal opleveren.
Probleem is hier op dit forum echter dat we allemaal Porsche- liefhebbers zijn die die knappe machines liever zien doen waarvoor ze gemaakt zijn : rijden. Wij houden nl. van deze auto's en ik denk niet (jongens, meisjes, correct me if I'm wrong! ) dat iemand van ons ooit er aan zou denken om een Porsche te gaan bekijken of gebruiken als een belegging. Het gebeurt wel dat iemand een Porsche aankoopt, er een hele tijd mee rijdt, er dingen aan verbetert en hem dan weer verder verkoopt met soms wel eens wat winst. Niet zozeer met de bedoeling om winst te maken maar om na verloop van tijd eens een andere Porsche te bezitten en VOORAL te ervaren.
Persoonlijk zou ik het gewoon niet aankunnen om een Porsche in mijn garage (of elders) te hebben staan waar een doek over ligt en die daar maar staat. Ik zou er - als ik dat ondertussen al niet ben geworden - gewoon gek van worden.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
31 jul 2005 0:58 |
|
|