Auteur |
Bericht |
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
De 996 onterecht ondergewaardeerd!!
Hallo allemaal. We kennen allemaal die vreselijke verhalen over de tegenvallende Porsche 911 996 door de "waarschijnlijke" veel falende motor en de voor velen verschrikkelijke koplampen van de eerste generatie. Ja er zit een constructiefout in de motor waardoor cilinder 6 niet goed gekoeld word waardoor er een kans bestaat dat hij door oververhitting en niet goed smerende olie op dat punt kan gevoelige IMS Lager. Maar zijn de cijfers die de ronde doen over de gevoelige IMS Lager motoren werkelijk zo hoog? Lees artikel onderaan deze pagina!! Vorige week zijn we met een groep Porsche rijders bij een revisie bedrijf geweest ( ik zal de naam nog niet noemen) waar ze voornamelijk de motoren reviseren van de 996 en de 997. Goede uitleg gehad en ook wat motoren mogen bekijken. Wat ik niet wist is dat er ook regelmatig motoren van de 997 stuk gaan. Het is zelfs zo dat er ook 3.8 motoren de geest geven. Dus de 3.4 is niet de enige en doet niet veel onder voor de 3.6 en de 3.8. En daar hoor je niemand over!!! Om deze zorg en twijfels bij alle rijders van deze types weg te nemen is er een goede koelsysteem modificatie ontwikkeld die ervoor zorgt dat de motoren beter worden gekoeld en dus het risico dat de motoren een keer kunnen gevoelige IMS Lager zo goed als weg is. Dit is de oplossing die er ook voor kan gaan zorgen dat vooral de 996 weer positief op de kaart word gezet. Want het is een geweldige machine!! Ik rij sinds een half jaar zelf in een 996 3.6 MK2 met een sinds kort volledig gereviseerde motor. En om alle risico's uit te sluiten laat ik volgende week mijn koelsysteem modificeren. Als dat is gebeurd heb ik een als nieuwe motor met de modificatie en hoef ik niet meer bang te zijn dat hij door te weinig koelen stuk loopt. Geeft me wel een fijn gevoel ook als ik wat rondje rij op een circuit. Ik zal volgend weekend een nieuw topic starten met info en foto's van de modificatie. Hieronder een link van een artikel uit Total 911 magazine over de 996. Moeten jullie echt even lezen. http://www.total911.com/in-praise-of-the-porsche-996-carrera/Berrie
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
Laatst bijgewerkt door Ber op 25 jan 2015 13:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jan 2015 13:26 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: De 996 onterecht ondergewaardeerd!!
Mee eens Berrie,
Het genot van Porsche rijden deel ik zeker met m'n 996 MKII.
De mijne gaat 3 maart naar Resto voor de modificatie van het koelsysteem.
_________________________________________ De precisie 911
|
25 jan 2015 13:38 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Heel goed, en ik denk dat er nog heel veel gaan volgen.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
25 jan 2015 13:53 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik begrijp dat jullie in groepstherapie zijn geweest?!
|
25 jan 2015 14:34 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Krijgen we nu ook nog topic's over. Rood is wel een mooie kleur. Vrouwen kunnen wel goed inparkeren. Een hond in de auto hoeft niet te stinken. Er zijn wel degelijk ambtenaren die ook werken.
_________________________________________ Nie janken.
|
25 jan 2015 14:45 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
|
25 jan 2015 15:05 |
|
|
Ber
|
Hey daar heb je de verwachte mierenneukers!!! Leuk dat jullie ook commentaar leveren op mijn positief bedoelde topic.
|
25 jan 2015 15:35 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik ga je topic met interesse volgen, Ber
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
25 jan 2015 15:45 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Gisteren van mijn zoon de nieuwste uitgave van PUUR gekregen, staat ook een aantal interviews met 996 eigenaren erin....
En collega van mij heeft een 996...en......geen problemen ermee.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 25 jan 2015 15:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jan 2015 15:48 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik had eens ergens gelezen dat deze cijfers echt wel enorm hoog lagen.
|
25 jan 2015 15:49 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Fijn dat jou/jullie met die modificaties betrouwbaarder worden. Ga er lekker vsn genieten Maar ik blijf die koplampen niet te verteren vinden, dus ook al zouden ze vanaf dag 1 super betrouwbaar zijn, dan nog kwam er niet zo'n lelijk ding.
Laatst bijgewerkt door porsche964 op 25 jan 2015 16:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jan 2015 15:56 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Zeg Ber,
Alles wat je schrijft is toch al bekend?! Eenieder die hier regelmatig meeleest weet dat je met de juiste aanpassingen van je 996 bij een bedrijf als bijvoorbeeld resto een betrouwbare goed rijdende 911 kunt krijgen als je dit laat uitvoeren.
Hierover hoeven we niet te discussiëren want ik ben het met je eens. Volgens mij heb ik jou destijds ook welgemeend gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Juist omdat dit al zo vaak besproken is hier kwam ik in de verleiding om een flauw grapje te maken. Trek het je a.u.b. niet aan!
Ik dacht dat je me inmiddels vaak genoeg gezien had om de inschatting te maken dat dit niet serieus bedoeld was...
|
25 jan 2015 15:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
25 jan 2015 16:07 |
|
|
chelsea
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Heeft niks te maken met mierenneukers. Volg het forum dagelijks en kan mij toch nog wel de volgende topic voor de geest halen van de afgelopen tijd: 3.4 eigenlijk beste blok. viewtopic.php?f=3&t=43603 Iets met 996 is ook een mooie Porsche. (waarin ik zelf ook wel eens positief post) viewtopic.php?f=23&t=35888 Dan natuurlijk het topic over het bezoek bij Resto. viewtopic.php?f=3&t=40763&hilit=resto viewtopic.php?f=16&t=43016&hilit=resto+nijmegen . En dan de ontelbare motortopics. Beetje elke keer hetzelfde onderwerp... @ Zie dat Ewout er ook zo over denkt. Is geen persoonlijke aanval ofzo. Menig 996 is een aanwinst voor de weg
|
25 jan 2015 16:08 |
|
|
Stephan911
|
@ Ber, ben het volledig met je eens, jammer dat mensen zo negatief zijn en een ander de passie van t merk niet gunnen. 996 is ook voor mij een zeer fijne rijdersauto, en al helemaal met mijn pas nieuw geplaatste schroefset van KW variant 1, helemaal een top machine Eigelijk zelfde verhaal als bijv, de 914 of een 944 die ook word ondergewaardeerd, hiervoor had ik een 944 , deze heb ik zeer veel mooie en goede herinneringen aan/mee beleefd. Mis em nog steeds maar heb helaas de ruimte niet voor 2 Porsche's was een 163pk van bouwjaar 1983, als je deze goed/tijdig onderhoud, heb je net als de 996 er een superfijne auto aan. En ja ik spreek uit ervaring. K heb ook zo'n hekel aan mensen die t niet snappen. zo van oh das zo'n audi ofniet? met vw motor? ook zoiets. K vraag wel eens aan zulk volk van, heb je er weleens in gereden?? En dan hun gezicht. staan ze met een mond vol tanden. ook bijv de mooie 50-50 gewichtsverdeling van een 944 vind ik top, ze worden niet voor niets zoveel als circuit-auto gebruikt.. Ach ja, t is je passie of t is t niet. Maar laat iedereen in zn waarde en heb respect naar ieders auto of hobby, waarom zijn mensen zo snel jaloers tegenwoordig?? t zal wel typisch gevalletje Nederland zijn denk k dan soms. valt r 1 sneeuwvlokje is t hele land in paniek pffff. Wou t toch even kwijt. nogmaals niemand is perfect, geen 912,2,7 ,944,924,928,914,928,964,993,996,997,918 of zelfs 991... maar t is wel een prachtmerk wat ik in hart en nieren waardeer goed of minder goed.
|
25 jan 2015 16:19 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
@Ber: ben geen mierenn##ker. Maar alles wat je meldt is met google of zoekfunctie binnen het forum te vinden, inclusief onderbouwingen van de betrokken mensen die de problemen hebben herkend en een oplossing voor bieden. Geniet van je 911.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
25 jan 2015 16:25 |
|
|
chelsea
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Filmpje van een mierenneuker die hij op zijn favorieten heeft staan, https://www.youtube.com/watch?v=4RPL_3H ... 63t0-uFxow
|
25 jan 2015 16:29 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Na Charlie Hebdo is de vrijheid van meningsuiting nog meer onder de aandacht gebracht. Blijft belangrijk dat dit blijft
Dit geeft ook tegenstanders de kans hun mening te ventileren. Voor elk merk elk type is wat te zeggen. Belangrijk is respect te hebben voor iemands opvatting. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ik ga ook niet nogmaals mijn mening schrijven. Dit is genoegzaam bekend.
Belangrijk op dit forum is dat ieder blij is met de Porsche(s) die men bezit en dit hier mag uitdragen. Men kan vragen stellen. Kritisch zijn. Antwoorden geven. Maar bovenal deelt men hier een passie.
Ik ga men plezier dit topic volgen omdat ik het interessant vind en geraakt ben door het enthousiasme wat Ber voor zijn Porsche heeft.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
25 jan 2015 16:31 |
|
|
Ber
|
Luitjes, Sorry dat ik zo reageerde op het bericht van Ewout en Chelsea. Ik heb dit topic met al mijn enthousiasme geplaatst omdat ik graag wil dat iedereen weet dat er een oplossing is voor dit probleem. Ik wil dit graag met iedereen delen. Maar ik had beter eerst kunnen zoeken naar vergelijkbare topics blijkbaar. De reden dat ik zo reageerde komt ook omdat ik in heel veel topics zulke nare reacties lees en mij daar vreselijk aan stoor. Soms denk ik wel eens waarom lees ik het eigenlijk nog. Hebben we echt allemaal dezelfde passie of zijn er onder ons die alleen maar op zoek zijn naar een zwakke plek bij de ander of het altijd beter weten? Gelukkig zijn er ook mensen die ondanks dat ze weten dat dit al vaker is gepost toch gewoon en leuk reageren. En zo moet het ook. En vindt je het niets reageer dan gewoon niet. Nogmaals sorry. PS. Ik weet dat je het als grap bedoelde hoor Ewout!!
|
25 jan 2015 16:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Zo lezende denk ik dat het top is dat je de blokken van een 996 betrouwbaarder kan maken. Ik vond ook het overall enthousiasme na het bedrijfsbezoek bij Resto erg leuk om te lezen. En ik geloof ook dat je dit topic met een positieve insteek bent gestart. Echter, het komt een beetje over als 'cognitieve dissonantie', het zoeken van bevestiging voor de aankoop van je (droom)auto (en dan bedoel ik niet jou persoonlijk maar veel 996-rijders in het algemeen en op dit forum in het bijzonder). Ik vind altijd dat als je er zelf blij mee bent, je schijt moet hebben aan wat anderen ervan vinden. En als jij, met twee uitroeptekens , gaat roepen dat de 996 onterecht ondergewaardeerd is, klinkt dat een beetje als 'en daarom adviseren wij van WC-Eend .... WC-Eend!!' Degene die een 996 niks vinden overtuig je niet en degene die een 996 waarderen hoef je niet te overtuigen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2015 17:26 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Je topictitel sluit niet echt aan op de inhoud; je tracht naar voren te brengen dat het lang niet zo slecht gesteld is met het motortje van de 996 als de verhalen doen vermoeden, echter heeft dat in mijn optiek maar weinig met de vermeende onderwaardering van de 996 te maken. Velen ( ik bijvoorbeeld) vinden het gewoon het minst geslaagde 911 ontwerp en smaak valt nu eenmaal lastig te onderbouwen. Waardering of onderwaardering (mits aantoonbaar) is per definitie nooit onterecht; jij bent van mening dat het niet terecht is maar dat is heel wat anders. Ga toch lekker rijden man! of ben je werkelijk zo onzeker?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
25 jan 2015 17:35 |
|
|
AvM
Noord-Limburg
|
Ik wil best geloven dat de 996 een goede auto is, dan wel kan zijn. Maar mijn grootste 'maar' zijn de koplampen. Daar heeft de auto voor mij al de oorlog mee verloren, gevoelige IMS Lager of geen gevoelige IMS Lager. Het is mooi om te zien dat er mensen zijn die het wel kunnen waarderen, dat verdient een P natuurlijk wel.
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
25 jan 2015 17:44 |
|
|
Ber
|
Bedankt voor je reactie Horn, Je hebt wel een beetje gelijk. Het is ook een beetje bewijzen dat de 996 met een aanpassing niet slechter is dan een ander model. Komt ook omdat ik tot nu toe Porsches heb gehad die in een hoekje worden gedrukt. Een 924, Boxster en nu de 996. Je wordt toch door velen niet als vol gezien met bepaalde modellen. En dat hebben leden van dit forum mij wel eens heel duidelijk laten merken terwijl ze naar mijn wagen stonden te kijken. Achter elke grap of opmerking die gemaakt wordt zit toch vaak meer dan de grap zelf snap je. En dat vind ik niet leuk, waar is die gezamenlijke passie op dat moment?? Maar geloof me dat ik uiteindelijk toch doe en koop wat ik wil. En ben ik erg blij en trots op wat ik nu heb. Jaja ik geef me beetje bloot nu Men zegt vaak dat het niet uitmaakt wat je rijd en dat het belangrijkste de passie is welke we samen delen. Maar zo zit het niet altijd in elkaar helaas. Ber
|
25 jan 2015 17:45 |
|
|
Ber
|
Horn
gooi dit topic maar op slot dan verwijder ik het wel. lijkt me het beste, einde discussie en rust in de tent.
|
25 jan 2015 17:48 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Waarom zelfs moeite doen om daarop te reageren? Ofwel zijn het totale auto leken en gaan die het nog niet snappen nadat jij je uitleg doet. Ofwel weten ze goed wat ze zeggen en willen ze gewoon je auto afkraken uit jaloezie.
|
25 jan 2015 17:49 |
|
|