| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Stralen of zuurbad http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=43976 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Den_tony [ 03 maart 2015 11:27 ] |
Berichttitel: | Stralen of zuurbad |
Hallo, ik ben mijn 911 van 1971 volledig aan het strippen voor restauratie. Nu heb ik al verschillende mogelijkheden gehoord om de kas bloot te maken. Stralen maar daar kom niet alles mee af en moet je eerst de onderlaag helemaal afkrabben. Iemand ervaring met een zuurbad? Of andere opties? Grtn Anthony |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 03 maart 2015 11:45 ] |
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad |
Zelf geen ervaring mee, maar zuur kruipt ook in alle naden/holle ruimten, dus effectiever. Moet wel goed geneutraliseerd worden... |
Auteur: | Heinz [ 03 maart 2015 12:47 ] |
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad |
In het clubblad van klassieke 911 en 912 club schreef Theo Siemerink een artikel over de voor- en nadelen van logen en stralen. Link Eind conclusie: Logen niet doen |
Auteur: | Olaf [ 03 maart 2015 13:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad | |||||||||
Straalzand ook ... Zou dan laten ijs-stralen .. of een student inhuren die goed met een krabber en staalborstel overweg kan ![]() |
Auteur: | ccr-timo [ 03 maart 2015 14:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad | |||||||||
Als de dat goed doet zoals het hoort geen enkel probleem. 3 behandelingen totaal, maar de prijs € 5500,00 schrikt de meeste af. ![]() ![]() ![]() ![]() Den Triumph stag die wij gedaan hebben 10 jaar gelede ziet er nog als nieuw uit, en werkt nergens op wat ze altijd zeggen. Voordeel van deze baden is da overal waar de normaal nie bij kunt komen proper, zuiver en beter als nieuw is. Ook nieverans geen grit in ruimtes waar je niet meer bij kan komen. |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 03 maart 2015 15:19 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad | ||||||||||||||||||
Bedoelde dat zuur/loog plekken bereikt waar straalzand niet komt, namelijk tussen felsnaden ed, dat het dus beter is dan stralen. Allerbelangrijkste is de nabehandeling, als die goed is, geloof ik meer in zuur/loog dan in stralen. |
Auteur: | Olaf [ 03 maart 2015 18:05 ] |
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad |
Bedoelde dat zand overal komt, ook waar je niet straalt ![]() |
Auteur: | bassraf [ 03 maart 2015 22:48 ] |
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad |
Met een zuurbad ben je van al je problemen af, hoef je ook niet meer op te bouwen ![]() |
Auteur: | thedutchguy [ 04 maart 2015 11:22 ] |
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad |
idd gewoon iets langer erin! Je wilt de 911 toch extra knapperig? ![]() |
Auteur: | quickstep [ 04 maart 2015 13:57 ] |
Berichttitel: | Re: Stralen of zuurbad |
De suggestie om de auto thermisch te ontlakken heb ik nog niet voorbij zien komen. Op een van de beursen retro Classics of Techno Classica zag ik een soort van pasta te koop aangebonden worden die na afdekken met plastic folie ervoor zorgt dat je de lak en zo kan af scheppen. Tot slot verschillende bedrijven gezien die onder zeer hoge druk de auto kaalspuiten met leidingwater. Dit kan eventueel op locatie gebeuren waarna de auto gedroogd moet worden. Deze laatste procedure is vast onderdeel van het Freri Classic programma. Iemand ervaring met bovenstaanden? Groeten, Guido |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |