Auteur |
Bericht |
Jack Daniels
|
Kilometerstanden belangrijk?
Sinds gisteren ben ik nieuw hier en heb mij al voorgesteld. Ik ben dus bezig om mij te orienteren op de Porschemarkt, en vraag mij af: wat is een goede kilometerstand om mee te beginnen. Of is geschiedenis van de auto ongeacht de kilometerstand meer relevant?
Of speelt ouderdom ook een rol?
Het kan bij mij nog alle kanten op, heb NOG NIET een specifiek model in gedachten. Kan er 1 worden uit de sixties of uit de zero´s. Wat ik wel weet is dat ik er maar 1 koop en die het liefst voor altijd bij mij blijft.
Wat kan ik het beste aanhouden, zijn er uberhaupt richtlijnen?
|
22 maart 2015 19:48 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Ik denk dat je er eerder over na moet gaan denken welk type/model je wil. Als je daar over uit bent zal het iets makkelijker zoeken worden Als je de voor jezelf hebt bepaald welke auto het moet worden, zal er een kilometerstand bij horen. Deze dient, naar mijn mening, aangetoond te kunnen worden door onderhoudspapieren (boekje) of nog beter de originele facturen. Als je dan tenslotte je auto hebt gevonden, altijd een AKK (AanKoopKeuring) bij een Porsche Dealer of Specialist laten uitvoeren, zodat je weet wat je koopt, of er nog verborgen gebreken zijn, en welke kosten je op korte termijn nog kan verwachten. Succes met je zoektocht.
|
22 maart 2015 20:24 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Een goede kilometerstand om mee te beginnen? Ongeveer 15.000 .......dan is de inrijperiode voorbij Boven de 200.000 worden ze oud, ook al zijn er altijd (goed onderhouden) uitzonderingen.
_________________________________________ Rebel engineering
|
22 maart 2015 20:27 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
als je zelf ermee wil rijden zou ik op zoek gaan naar één met een hoge km stand maar wel volledige historie en goed onderhoud.
als je wil investeren/beleggen/glazen bol kijken neem er dan één met heel weinig km.
bovenstaand is niet van toepassing op jonge(re) auto's maar ik ging er even van uit dat je naar de lufti's zit te kijken.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
22 maart 2015 20:28 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Bij een uit de jaren 60/70 is de kilometerstand totaal niet relevant, uitzonderingen daargelaten. Goede keuring wel. Trouwens wel een zeer groot verschil, een klassieker of een 997. Eerst maar eens nadenken wat je er mee wil doen en wat je budget is. En niet alleen voor aankoop.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
Laatst bijgewerkt door Hessel op 22 maart 2015 20:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 maart 2015 20:30 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Goede opmerking
_________________________________________ Rebel engineering
|
22 maart 2015 20:31 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Eerst inderdaad een gaan uitvogelen welk model je leuk vindt, een 911 uit de sixties is wel even heel wat anders dan een auto van 5-10 jaar oud.... Een goede 993 is m.i. een mooie mix tussen klassiek en toch modern.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 maart 2015 20:39 |
|
|
Jack Daniels
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Het is niet bedoelt voor dailydrive meer hobby/vrije tijd. En het budget is 20 a 25 mile.
|
22 maart 2015 21:03 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Dan kun je denk ik een jaren 60/70 alvast van je lijstje halen. Scheelt weer kiezen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
22 maart 2015 21:30 |
|
|
Lionhunter
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Met dat budget zijn veel 911 modellen al buiten bereik.... Een 996 gaat wel lukken en een vroeg G-model ook nog wel als je een beetje geduld hebt. Van de andere Porsche modellen is een 968 ook heel leuk speelgoed en een goede Boxster kan je voor dat geld ook zeker wel vinden.
Eerst daar maar een beslissing in nemen en voor wat betreft de kilometers, hierboven zijn daar al een goede opmerkingen over gemaakt.
_________________________________________ Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...
|
22 maart 2015 21:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
20-25k ga je niets knaps onder de 200k km vinden behalve een 996. Dus de keus is niet zo moeilijk
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 maart 2015 21:35 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
http://www.autoscout24.nl/Merk: Porsche Budget 20-25K Keuze genoeg ... lufti's (met heel veel werk = euri's), vooral 996, Boxster, Cayenne en zelfs een Porsche trekker
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
Laatst bijgewerkt door Rob986 op 22 maart 2015 22:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 maart 2015 21:42 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Voor 25k kun je de 911 t/m de 993 wel vergeten, als je voor dat geld een oudere 911 koopt moet je zeker nog 7-10k buffer achter de hand hebben. Voor onder de 20 koop je wel een hele prima Boxster, 944 of misschien een 968.
Nog 5k in de knip houden voor tegenvallers zou ik ook zeker doen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 maart 2015 22:19 |
|
|
Jack Daniels
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Sorry, maar wat zijn lufti`s??? En ik zie regelmatig restauratie Porsche`s uit de 60`s, 70`s en 80`s voorbij komen voor 10 a 20 K. Daar loop je op leeg heb ik het vermoeden. Als dat zo is dan heb ik al een hoop uitgeschakeld zal ik maar zeggen. Een Porsche Boxster heb ik wel overwogen, vindt dat model mooier dan de platte modellen. Kanttekening: - het is een Porsche -, maar geen 911. (En een 911 is geen 356 of 550, voordat mensen gaan klagen.) Ik heb er eerlijk gezegd ook geen zin om er in bv 10 jaar tijd een halve ton erin te steken en niet te rijden. Daar pas ik voor. Ik weet dat het een dure hobby is en ben best bereid om er elk jaar geld voor te reserveren, maar ik heb mijn grenzen. Denk ook dat een 930,964,993 te hoog gegrepen is financieel gezien dan. En een 996 is helemaal geen verkeerde keuze. Denk ook dat ik niet veel meer dan 5000 km per jaar ga rijden, aangezien ik nog meer hobby`s heb waarin veel tijd in gaat zitten.
|
23 maart 2015 0:17 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Lufti: luchtgekoeld, soms ook gekscherend naar een luchtige ontlasting verwijzend.... Waterkoker: need to say more?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
23 maart 2015 0:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
.. genoeg te vinden binnen je budget wat dat betreft .. de zoektocht kan beginnen
|
23 maart 2015 9:03 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
gezien het geschreven van 3 berichten terug zal ik kiezen voor een 996 of Boxster. het verschil tussen lucht en watergekoeld moet eerst duidelijk zijn, daarnaast de belevenissen. ook gezien het budget wat ter beschikking staat lijkt mij iets voor de nieuwere modellen hoewel je daar ook leeg op kan lopen. anders gesteld, wil je wel een Porsche of zoek je iets uit een historisch moment, ik krijg namelijk de indruk dat de kennis van Porsche nihil is, en het is toch niet zo maar een auto.
_________________________________________ Picasa album
|
23 maart 2015 9:41 |
|
|
Jack Daniels
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Deels heb je gelijk, mijn kennis is nihil zeker op technisch vlak, daar kom ik eerlijk voor uit. En qua modellenreeks weet ik niet goed wat ik moet kiezen namelijk. Ik vind ze allemaal schitterend en ze hebben allemaal zo hun karakteristieke kenmerken wat de auto`s zo legendarisch mooi maakt. In het begin wilde ik graag een luchtgekoelde omdat ze daarmee begonnen zijn en achterwielaandrijving. Daar heb ik toen ook meegereden. Maar het financiële plaatje speelt toch ook zeker net zo`n grote rol en gezien het toch wel veel voorkomende roestprobleem, kreeg ik het advies om deels mijn puriteinse ideeën deels overboord te gooien en te kiezen voor een wat jonger model. Komt ook bij dat het modellen aanbod zo groot is dat het voor mij moeilijk kiezen wordt. Daarom laat ik het deels van het financiële plaatje afhangen, dan weet ik dat er bepaalde modellen reeksen afvallen en zodoende de keus voor mij wat makkelijker lees: overzichtelijker wordt. En dat het dan een watergekoelde -in de basis verstandiger- zal worden zal ik niet erg vinden, al moet ik er wel eerst in rijden om het verschil mee te maken. En vanuit historisch context zal ik het jammer vinden dat het geen vroeg model kan zijn, maar als het financieel er niet is dan is het er niet. Toch zal mij dat niet beletten om Porsche te rijden, dan maar een jonger model. Weet wel dat er eentje komt, dit wil ik al zolang, door hoef je niet over in te zitten dat is wel in orde. Zoals ik al aangaf: ik heb er geen haast mee, en laat mij komende zomer eerst goed informeren door op mijn MV Agusta langs potentiële Porsches te gaan, om zodoende deels benodigde kennis te vergaren. Proefrijden als dat mogelijk is. En meetings langs te gaan. Bij Porsche garage`s langs gaan. En heb een meter aan documentatiemateriaal liggen. Ben mij zeker bewust dat je dit niet even doet, het is beslist geen droog brood kopen, en van de ervaring zal ik leren. Goed of kwaadschiks. Je moet ergens beginnen, en ik probeer mij zo goed mogelijk te laten informeren. Schrijf gewoon mijn gevoel op, dat lijkt mij het beste. Optie: voor mensen die hier op reageren, ik heb mij eigen ook voorgesteld, misschien dat het dan wat duidelijker wordt.
|
23 maart 2015 18:34 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Daarvoor hadden we ooit het "lijstje van Pascal", kan het even niet vinden voor je ....
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
|
23 maart 2015 18:41 |
|
|
bully
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Deze kopen. viewtopic.php?f=10&t=43293 Met garantie op de motor en binnen je budget.
|
23 maart 2015 19:04 |
|
|
Lionhunter
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Aanschaf tips Porsche (lijstje van paSCal): viewtopic.php?f=25&t=6691
_________________________________________ Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...
|
23 maart 2015 19:10 |
|
|
Jack Daniels
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Mooie Porsche en lijstje zeg! Daar kan ik wel wat mee, ben in elk geval weer een stap verder, mijn gevoel zegt nu dat het toch een 996 kan gaan worden. Bedankt voor de reacties! Alles is welkom.
|
23 maart 2015 22:23 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Kilometerstanden belangrijk?
Als ik nu met jouw budget moet shoppen, zou ik een Cayman kopen. Best bang for the buck
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
23 maart 2015 22:34 |
|
|