| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Einde aan atmosferische 911?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=44183
Pagina 1 van 1

Auteur:  Porcay [ 29 maart 2015 13:22 ]
Berichttitel:  Einde aan atmosferische 911?

http://www.pistonheads.com/news/general ... urbo/31868

:scratch:

Auteur:  PTT [ 29 maart 2015 13:26 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

Nee.
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 96728&nmt=

Auteur:  Marc996 [ 29 maart 2015 13:41 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

Daarom vind ik wat ze op het moment bij Mazda doen zo mooi.
Gewoon tegen de massa in blijft het merk trouw aan atmosferische non-turbo motoren, groot slagvolume en hoge compressie waarden.
Dus nix downsizen! Ik mag het wel.

Auteur:  Porcay [ 29 maart 2015 14:47 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

http://thumbsnap.com/vY2eOKq1

Terecht punt, met beperkt publiek @PTT; de GT's zullen atmosferisch blijven volgens Andreas Preuninger.
Nuancering dus en nu snel allemaal sparen voor een GT3(RS) dus....... :mrgreen:

Auteur:  caelin [ 30 maart 2015 0:09 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

ik zou dan toch voor de "gewone" gt3 gaan... net wat minder over de top opsmuk en voor hoe ik ermee rij net zo snel. plus, die is waarschijnlijk nog te doen om wat langere ritten mee te rijden buiten het circuit ;)

Auteur:  maurice [ 30 maart 2015 10:35 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

Porcay schreef:
Nuancering dus en nu snel allemaal sparen voor een GT3(RS) dus....... :mrgreen:


Je moet he dan afvragen hoe atmosferisch de GT3RS eigenlijk is....
Heb je het luchtinlaat systeem al eens bestudeerd? Dat is namenlijk wezenlijk anders dan een gewone atmosferische 911. De luchtinlaat zijn de openingen in de wielkasten achter en worden via een slim airduct systeem naar de motor geleid waardoor de druk bij de inlaat oploopt. Komt ook nog eens bij dat hoe harder je gaat rijden hoe hoger de druk in de inlaat wordt. Kan tot ongeveer 0,6 bar oplopen.
Zit dus geen mechanische turbo in maar wel een hele slimme manier om een hoge inlaatdruk te krijgen en toch binnen de FIA reglementen van komend jaar te passen.

Auteur:  Devils son [ 30 maart 2015 14:52 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

Ooit was de 911 turbo het summum en nu is een 911 met turbo een schande?

Lijkt mij niet hoor. Niets mis met turbo's. En ook niet met PDK. De wereld verandert... mijn advies: verander mee. ;)

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 30 maart 2015 15:01 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

Dan kun je ook de flat six opgeven en er een 3.2 TFSI motortje in leggen :puker:

Auteur:  caelin [ 31 maart 2015 0:26 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

Devils son schreef:
Ooit was de 911 turbo het summum en nu is een 911 met turbo een schande?

Lijkt mij niet hoor. Niets mis met turbo's. En ook niet met PDK. De wereld verandert... mijn advies: verander mee. ;)


dit.

ik had eigenlijk verwacht dat de hybride techniek het zou winnen zie 918. dus high-rev 6 boxer met hybride power erbij voor de emissies en dat soort dingen. turbo is makkelijker i guess.

Auteur:  Devils son [ 31 maart 2015 17:36 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan atmosferische 911?

Cazzo Super Veloce schreef:
Dan kun je ook de flat six opgeven en er een 3.2 TFSI motortje in leggen :puker:


Dat is geen vergelijk. Dat hoef ik hoop ik niet uit te leggen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/