Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:43

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Porsche Advanced Driver training 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Bericht Porsche Advanced Driver training
Ik rijd nu een tijdje in de 4S rond, maar heb geen goed idee waar de grenzen liggen.

Wel heb ik al tweemaal meegemaakt dat de electronica mij duidelijk hielp op het rechte pad te blijven (letterlijk).
Aan de ene kant is dat mooi natuurlijk, maar tegelijkertijd vraag je je des te meer af of je nog op de weg had gereden zonder deze hulp.
Heb met droog weer een paar maal met een 997 turbo op race tracks gereden en de grip is dan enorm, maar in het echte leven wil ik om niet overmoedig te worden weten waar de grenzen liggen, onder normale omstandigheden, nat, glad etc.. juist om ruim ONDER deze grenzen te blijven.

Wat raden jullie aan, is zo'n ADT iets... of?

(liefst iets waarbij ik gewoon verzekerd ben, wil mij later dit jaar op het track gebeuren gaan orienteren)

30 jan 2015 2:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Bericht Re: Porsche Advanced Driver training
Ik zou kiezen voor een training waarbij de nadruk ligt op het verkennen van de grenzen van de bestuurder en niet die van de auto.

30 jan 2015 8:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik zou een rijvaardigheidstraining kiezen (bij bijv. GP elite)
Heb dit zelf een keer gedaan en sluit mi aan bij je wensen.
Ik moet zeggen dat ik vond dat de auto meer kon dan ik had verwacht.
Ik weet niet waar je bent verzekerd maar in mijn geval werd dit gewoon gedekt (AFIC, Turien)
Wel even laten bevestigen van tevoren en anders bijverzekeren.

Zo ik heb weer genoeg reclame gemaakt voor vandaag.. :mrgreen:

30 jan 2015 8:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTS
Gooi
Porsche geeft dit (gratis) bij aankoop van een nieuwe Porsche. Alsof ik al niet genoeg kadootjes heb gehad kreeg ik deze bij de GTS ook :) Ik heb mijn vriendin opgegeven: zit ik ook een keer rustig in de bijrijdersstoel (of niet :? )
Zover ik begrepen heb maakt Porsche gebruik van de GP-Elite instructeurs.

30 jan 2015 9:46
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Training ook gevolgd is mij wel bevallen.

30 jan 2015 9:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Marcel1967 schreef:
Ik zou kiezen voor een training waarbij de nadruk ligt op het verkennen van de grenzen van de bestuurder en niet die van de auto.

+1. Ik had het niet beter kunnen formuleren. Volgens mij ligt ook namelijk de grens van de auto verder weg dan de grens van de bestuurder.

30 jan 2015 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
eerst een gedegen openbare weg training volgen waarbij er eerst naar een veranderende rijstijl gekeken dient te worden. daarna opbouwend de grenzen zoeken wat zeker op een openbare weg mogelijk is. na afronding daarvan je kunnen op een circuit testen waarbij er hoogstwaarschijnlijk een wereld voor je open gaat.

30 jan 2015 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
@Pacoloco AFIC, waar anders? :mrgreen:

De GP Drive openbare weg training ziet er inderdaad erg interresant uit, lijkt op wat ik zoek.

De rijvaardigheidstraining en dan vooral het natte deel zou ik ook graag doen, maar zijn alleen op 18 april en 27 sept das wel minder (erg beperkt). Zijn waarschijnlijk andere aanbieders te vinden. Ook is dit op het lelystad RDW terrein (circuit?) en ben ik niet zomaar verzekerd, maar moet ik eens even navragen. Je zou zeggen dat de verzekeraar juist blij zou moeten zijn als je gaat voor meer controle van je auto.

Hoe dan ook, ik ga mij in elk geval aanmelden voor de GP Drive training!
(Dank voor de reacties!)

31 jan 2015 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Is het verschil tussen de door Porsche aangeboden training (advanced driver training) en de openbare weg training van GP Elite alleen de duur dan? (P 3 uur, GP elite 5,5 uur rijtijd)?

31 jan 2015 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Ga zelf nog genieten van de ADT die me aangeboden is bij mijn GTS. Betreft een 1:1 training op de openbare weg. Lijkt me de ideale beginners gevorderden training :mrgreen:

31 jan 2015 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelderland
Porcay schreef:
Ga zelf nog genieten van de ADT die me aangeboden is bij mijn GTS. Betreft een 1:1 training op de openbare weg. Lijkt me de ideale beginners gevorderden training :mrgreen:

Hou ons op de hoogte. Ben benieuwd naar je ervaringen.

31 jan 2015 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Toen ik mijzelf indertijd een Porsche cadeau gaf voelde ik me verplicht naar mezelf en m'n dierbaren om een curus/training rijvaardigheid te volgen. Zo'n rijvaardigheidstraining is altijd zinvol en het is absoluut geen weggegooid geld. Je leert je Porsche onder moeilijke omstandigheden beheersen. Op een natte baan uitwijken terwijl je vol in de remmen gaat. Ervaren dat je auto - terwijl de ABS in werking is - nog bestuurbaar is. Elandproef op hoge snelheid, remproef verschillende snelheden en in bochten. Wat doet je auto als je hard in een bocht moet remmen. Je zal zeker wat pionnen raken tijdens de oefeningen maar dat poets je er wel weer vanaf. Op het circuit kan je met een gerust hart de grenzen van je Porsche opzoeken want als je over een grens heen gaat kom je geen obstakels tegen die de pret kunnen bederven. Kortom je leert de grenzen van je Porsche op zo'n training goed kennen en dat zal er toe bijdragen dat je een nog betere chauffeur wordt. Veel plezier en zoek vooral de grenzen op (alleen tijdens de training).

01 feb 2015 0:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
Aanrader: http://www.dolfdekking.nl/dd-rijtraining/

05 feb 2015 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Die geeft "toevallig" ook de Porsche Advanced Driver training (via Leusden in elk geval).

06 feb 2015 0:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Heb vorig jaar maart ook een rijvaardigheidstraining bij Dolf Dekking gevolgd. Echt een topdag gehad. Veel geleerd over autotechniek, bochtentechniek, remmen, goed schakelen. Ik vond het iedere euro waard. Aanrader!

06 feb 2015 1:50
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Vandaag met Dolf Dekking vanuit Leusden de ADT gedaan (geen grap 8) ).
Gezellig, nuttig, zeer leerzaam en echt een ervaring.
Dolf is een fijne vent die duidelijk uitlegt, imstructies geeft en verbetermogelijkheden signaleert.
Van negen tot twaalf uur bezig geweest (kwart voor negen eerste en enige kopje koffie, de rest is rijden :drive: )
We begonnen met remmen, toen bochten, toen remmen in bochten en vervolgens naar Duitsland.
Aldaar weer remmen, maar nu van 240-140 km/u (top vandaag was 275).

Resultaat: nog meer vertrouwen in mijn wagen, een beter begrip van de mogelijkheden en nog wat ontwikkelwerk aan kleine dingetjes (handen ontspannen aan het stuur, ellebogen losjes laten hangen, schouders tegen de stoel en dan 275 rijden :shock: ; geloof me: het went, zeker met Dolf naast je :thumleft: ).

Aanrader!

01 apr 2015 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Dungen, N-Brabant
Klopt, zo'n rijtraining van Dolf Dekking is zeer aan te bevelen als je veilig sportief en vlot met je auto wilt rijden!
Heb het zelf in 2012 gedaan, toen via Autovisie Drivers Academy in een BMW M5. Zeer nuttige training waar ik nu nog dagelijks ook in mijn DD profijt van heb.

01 apr 2015 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelderland
Dank voor je terugkoppeling. Klinkt inderdaad goed die ADT, binnenkort ook maar eens plannen!

01 apr 2015 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Heb het een tijdje geleden aan een vriend van mij kado (bon) gedaan (nav deze post), met het idee dat ik dan een dag eerder of later ga, maar we wachten nog even op wat beter weer. Heb er nu nog meer zin in Porcay!

(edit, als ik je goed begrijp kan ik alvast oefenen mijn stuur losjes vast te houden wanneer ik minimaal 275km/u rijd.. ik ga direct aan de slag!)

01 apr 2015 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
bassraf schreef:
(edit, als ik je goed begrijp kan ik alvast oefenen mijn stuur losjes vast te houden wanneer ik minimaal 275km/u rijd.. ik ga direct aan de slag!)

Terecht dat je er zin in hebt! :D

De combinatie 275, handen los op het stuur, schouders tegen de rugleuning werkt overigens alleen in Duitsland...... :mrgreen:
Zonder de 275 ook in Nederland 8)

01 apr 2015 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Zonder dollen, heel goed om een training te doen en de grenzen van je P en jezelf te leren kennen. Je staat verstelt wat je auto kan en jij niet. Heb t zelf gedaan bij GP Elite met mijn oude SC, dus zonder allerlei controls en dat leert je heel goed wat mogelijk is en wat niet. Ik had m toen nog maar kort, en op feestjes kreeg ik altijd te horen dat ie zo makkelijk uitbrak enzo. Na de training wist ik veel beter - een ieder die dat beweert heeft geen kennis van zaken. Dus vooral doen, het heeft me zeer geholpen bij een snelle rit op nat wegdek door de taunus bergen in duitsland - je reactie is dan instinctmatig goed als ie niet helemaal in het spoor blijft.

02 apr 2015 0:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]