Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:50

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
switchen tussen onderwerpen in de boordcomputer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht switchen tussen onderwerpen in de boordcomputer
Goeiemorgen,

Een week geleden kocht ik een fantastische Boxster uit 1997 met maar 86000 echte kilometers: een droom. Bovendien lekker kaal. Niet teveel opties. Maar nu kom ik toch een optie tekort want volgens het instructieboekje zit er aan de linkerzijde van mijn stuur een handeltje waarmee ik kan schakelen tussen de verschillende onderwerpen die mijn boordcomputer kan tonen en dat handeltje is er niet. Wie weet op welke manier ik door mijn boordcomputer kan scrollen?

Laatst bijgewerkt door Zweef op 07 apr 2015 9:13, in totaal 1 keer bewerkt.

06 apr 2015 10:11
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: switchen tussen onderwerpen in de boordcomputer
Welkom trouwens hier! Wel goed dat je al een foto hebt geplaatst.

Je zou 3 hendels moeten hebben en met cruise control zelfs 4. Ik zou geen andere manier weten om de boardcomputer te bedienen.

Ik heb geen idee of de allereerste Boxsters misschien geen hendel hadden???

Afbeelding

06 apr 2015 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
Heeft de P wel een boordcomputer?

06 apr 2015 11:50
Profiel
PorscheForum Rookie
ik heb twee handeltjes. Links voor richtingaanwijzing. Rechts voor ruiten wissen. Ik heb geen idee of er een boordcomputer in zit. De display zit er wel en ik zie de dagteller en de totaalteller links en de digitale snelheid in het midden. Ook geen man overboord als het er niet in zit. Ik rijd al 13 jaar probleemloos met een Volvo Amazon zo'n 30.000 km per jaar, dus het Spartaanse ben ik wel gewend en ook een beetje aan gehecht. Ik wilde gewoon weten of er nog een verstopt bedieningsinstrument ergens zat. Ik vind de olieniveau meting trouwens wel echt geweldig!

07 apr 2015 9:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Extra info gevonden.

Citaat:
One of the neat options that was available on the Boxster was the on board computer (OBC). This computer adds additional functionality to your gauge cluster: Range on remaining fuel, outside temperature, speed alert/gong, average fuel consumption, and average speed calculations. Many cars were not equipped with this option, but fortunately the programming and circuits are built into the gauge clusters. To activate the on board computer, all you need to do is to install the turn signal switch with the control stalk, and have the OBC functionality enabled by the Porsche factory programming tool (PST-2 or PIWIS).

http://www.pelicanparts.com/techarticles/Boxster_Tech/91-ELEC-turn_signal_switch_-_OBC_upgrade/91-ELEC-turn_signal_switch_-_OBC_upgrade.htm

07 apr 2015 9:35
Profiel
PorscheForum Rookie
bedankt voor de tip! Daar kan ik wat mee

07 apr 2015 13:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]