Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:44

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Porsche 997S 2004 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche 997S 2004
Beste mensen,

Ik wil even een vraag stellen.

Ik kan een 997S Blauw met zwarte leer handgeschakeld met een door Resto gereviseerde motor overnemen. Hieronder nog wat facts.

Kilometerstand: 150000
Jaar: 2004
Onderhoud: wel uitgevoerd maar geen afgestempeld boekje.

Krijgt nog een klein beurtje en een aandrijfhoes wordt vervangen vanwege een lekkage.

Aankoopkeuring is geen probleem.
Wat zou ik hiervoor kunnen geven en wat zou hij nog opleveren als ik hem over een half jaar weer zou verkopen.

Ik heb drie foto's in mijn album geplaatst, ik krijg het niet voor elkaar om deze in de tekst te plaatsen.

Laatst bijgewerkt door Sally op 15 mei 2015 13:16, in totaal 9 keer bewerkt.

15 mei 2015 11:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche 997S 2004
Ehm, waarom zou je deze auto na een half jaar weer wegdoen? Dat onderhoud maakt het lastig: wel uitgevoerd maar niet afgestempeld is een beetje bijzonder. Het gegeven dat Resto 'm onder handen heeft genomen is een zeer prettige bijkomstigheid! Zeker de aankoopkeuring doen. Ik vermoed dat je deze ergens tussen de 35K en 38K op de kop kan tikken.

15 mei 2015 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
geertsabine schreef:
Ehm, waarom zou je deze auto na een half jaar weer wegdoen? Dat onderhoud maakt het lastig: wel uitgevoerd maar niet afgestempeld is een beetje bijzonder. Het gegeven dat Resto 'm onder handen heeft genomen is een zeer prettige bijkomstigheid! Zeker de aankoopkeuring doen. Ik vermoed dat je deze ergens tussen de 35K en 38K op de kop kan tikken.

Ik wil graag tijdelijk (weer) een Porsche rijden maar gezien het feit het onze 3e auto is wil ik hem nadat ik er plezier van heb gehad weer van de hand doen.
Onderhoud is door een monteur van een raceteam uitgevoerd (vorige eigenaar heeft meerdere Porsche's welke hij op deze manier onderhoud)

15 mei 2015 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
ok maarre, dat plezier houdt nooit op :mrgreen:

15 mei 2015 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Sally schreef:
geertsabine schreef:

Ik wil graag tijdelijk (weer) een Porsche rijden maar gezien het feit het onze 3e auto is wil ik hem nadat ik er plezier van heb gehad weer van de hand doen.
Onderhoud is door een monteur van een raceteam uitgevoerd (vorige eigenaar heeft meerdere Porsche's welke hij op deze manier onderhoud)

Zijn er dan geen rekeningen van de onderdelen oid die sde racemonteur nodig had? Niet slim om helemaal niets te registreren bij P onderhoud.

15 mei 2015 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Hier een dorp verderop woont een goede VW monteur en doet zowat aan iedere VW het onderhoud. Zitten zelfs Touaregs bij die na twee jaar dealer te zijn onderhouden door hem in onderhoud worden gehouden. En dat allemaal zonder stempels en dergelijke.

15 mei 2015 11:27
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Vertel mij wat, stempels zijn duur :oops:

15 mei 2015 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Er schijnen wel rekeningen aanwezig te zijn maar hoe of wat moet ik nog verder uitzoeken.

Heel eerlijk gezegd wil ik graag weer lekker rijden van de zomer, maar er daarna ook weer snel vanaf.

Ik weet gezien de verkoop van mijn 996 en Boxster dat een afgestempeld boekje cruciaal is daarom twijfel ik ook sterk, deze is natuurlijk ook weer uit een andere prijs categorie als voorgaande P's waardoor je naar verwachting langer met de verkoop bezig bent.

15 mei 2015 11:37
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Voor een half jaar een 997 aanschaffen lijkt mij een dure hobby, tenzij je privé aankoopt en een beetje geluk hebt met het verkopen. Wil je hem inruilen dan gaan er volgens mij wel vele duizenden euro's verloren. Met de prijs die genoemd is ( tussen 35-38 k) ben ik het wel eens, mits goed door de keuring. Pas hoorde ik er nog één die tijdens de keuring hoorde: rondom nieuwe schijven en blokken en een setje banden achter. Is dat bij jou het geval, dan moet het echt, voor een groot deel, van de aanschaf af. Want zelf krijg je daar ook vrijwel niets extra's voor terug aan het einde van het half jaar.

15 mei 2015 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
ver boven de 200 schreef:
Voor een half jaar een 997 aanschaffen lijkt mij een dure hobby, tenzij je privé aankoopt en een beetje geluk hebt met het verkopen. Wil je hem inruilen dan gaan er volgens mij wel vele duizenden euro's verloren. Met de prijs die genoemd is ( tussen 35-38 k) ben ik het wel eens, mits goed door de keuring. Pas hoorde ik er nog één die tijdens de keuring hoorde: rondom nieuwe schijven en blokken en een setje banden achter. Is dat bij jou het geval, dan moet het echt, voor een groot deel, van de aanschaf af. Want zelf krijg je daar ook vrijwel niets extra's voor terug aan het einde van het half jaar.

Het zal een privé aankoop zijn en wordt daarna (half jaar tot een jaar) verkocht.

Gelukkig betitel je het als hobby (wel een dure) want zo zie ik het ook, eigenlijk gaat het nog wel verder, door heel veel vervelende privé omstandigheden wederom hard geconfronteerd met het feit dat wij nu leven en niet morgen.
En geld op je spaarrekening levert ook niets op, dus ach dan maar lol ervan.

15 mei 2015 12:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
zou dan toch overwegen om een andere te kopen. er zijn er genoeg?

16 mei 2015 12:38
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Sally schreef:
Gelukkig betitel je het als hobby (wel een dure) want zo zie ik het ook, eigenlijk gaat het nog wel verder, door heel veel vervelende privé omstandigheden wederom hard geconfronteerd met het feit dat wij nu leven en niet morgen.
En geld op je spaarrekening levert ook niets op, dus ach dan maar lol ervan.

Groot gelijk; zie ook mijn onderschrift!

16 mei 2015 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ga morgen een bezoekje brengen, even afwachten wat er allemaal aan papieren en facturen bijzitten.

Een taxatierapport welke tot a.s. november geldig is en de factuur van Resto heb ik al in mijn bezit gekregen.

Ik heb Resto ook gesproken en zij konden mij vertellen dat kosten nog moeite gespaard zijn en alles wat er vervangen moest worden ook vervangen is, inclusief een groter IMS as met groter draaglager, waterpomp en katalysator.

16 mei 2015 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
caelin schreef:
zou dan toch overwegen om een andere te kopen. er zijn er genoeg?

Zoals, ik houd alle opties open.

16 mei 2015 18:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Dan moet je ons even laten weten wat je wensen/eisen zijn he :)

daarna is het redelijk eenvoudig om een 997 te vinden die in daarbij past lijkt me want er zijn er best veel. Dus mobile.de, en de nl sites, etc.

16 mei 2015 22:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]