Binnen de vriendengroep is een nieuw woord onstaan: Keveren - toeren met de Porsche. DIt vanwege het feit dat ik het zelf altijd over mijn opgevoerde kever heb.
Vorige week een rondje (3440km) in Frankrijk gedaan en wat een feest wat het weer om in de 964 te toeren
. Eerst naar vrienden in de Morvan, vervolgens naar vrienden aan de cote d'azur, door naar een camping in zuid-frankrijk waar ze alleen maar airstreams hebben (
www.airstreameurope.com). 1 nachtje geslapen, echt een aanrader. bij het afrekenen werd gevraagd naar de leeftijd van de auto. wat blijkt als deze 30 jaar of ouder is krijg je 10% korting
vervolgens door naar vrienden die bij de pyreneen wonen en een dagje Lourdes om de porsche te laten inzegenen
heerlijk over smalle en bochtige bergwegen gereden, een lust voor mij en de auto.
op zwarte zaterdag, was niet van te merken op de weg, gereden naar vierzon om daar in chateau de rere (ook een aanrader) een nacht als kasteelheer en -vrouw door te brengen. een perfecte omgeving voor de porsche om neer te zetten
zondag weer doorgereden naar huis, auto gewassen en uitgezogen en onder de pyjama in de stalling gezet.
3440 km met gemm verbruik van 10,5 (niet veel harder dan 140 km/uur gereden = 3600 toeren) en gemm 107 km/uur voor de totale rit. niet verkeerd al zeg ik het zelf.
weinig porsches onderweg gezien, een 5-tal kjn's, 2 panamera's en 1 996. andere exoten waren een aventador
(niet mijn merk maar wel errug indrukwekken als dat voorbij komt zetten, een alpine a310 (op trailer) en een aston martin.
onderweg nog wel wat regen gehad maar met de nieuwe dakspoiler incl 3e remlicht merk ik iig dat er minder water op de achterruit blijft liggen. dit was de 1e grote rit met de 18 inch 3-delige bbs motorsport velgen en qua comfort viel het niet tegen, wel stugger dan de 17 inch cupvelgen maar nog altijd goed te doen. kreeg veel positief commentaar op de auto incl de velgen dus dat streelde de ego iig
op naar het volgende avontuur.
gr pp964c2