Auteur |
Bericht |
Rainer B.
911 3.2Luzern
|
 Navigatie
Heren, dames ook, even een vraag re navigatie. Lang, heel lang geleden heb ik een Cayman GT4 besteld. Op het moment van bestellen, ergens in mei, wilde ik geen navigatie omdat ik dat in mijn dagelijkse auto nauwelijks gebruik, omdat, als ik het gebruik, ik het matig vind werken en omdat ik navigatiesystemen onredelijk duur vind. De laatste dag waarop ik nog opties kan toevoegen nadert en ik voel nervositeit opkomen: krijg ik spijt? Is een navigatiesysteem geen 'must'? Gaarne jullie visie. Bij voorbaat dank!
Die carbon 918 kuipjes heb ik wel gedaan. En lichtblauw (Gulf), dat was trouwens een erg dure optie en ook de reden dat de levering maanden is uitgesteld, de afdeling Porsche exclusive heeft het druk.
|
30 sep 2015 13:34 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Navigatie
Voor mij persoonlijk is navigatie in een GT3/4 onzin, vind het racy-er/mooier zonder. Denk dat voor de gemiddelde 2de hands koper navi wel een plus is.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2015 13:39 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Ik vind het wel mooier staan, maar zelf gebruik ik de navigatie op mijn mobiel Waze, Google Maps en of Sygic. Ook al zit er een groot scherm met navigatie in de auto.
Een goede feun met houder en Bluetooth. Meer heb je niet nodig.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
30 sep 2015 14:09 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Ik zou zelf altijd de optie nemen.
_________________________________________ Mvg,
René
|
30 sep 2015 14:25 |
|
 |
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Het is wel beter voor de restwaarde. Maar niet zoveel beter dat je de extra kosten eruit zal halen.
|
30 sep 2015 15:41 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Alleen maar ballast... 
_________________________________________ rouge et noir
|
30 sep 2015 15:45 |
|
 |
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Koop je hem voor jezelf dan heb je volgens mij het antwoord al gegeven: nauwelijks gebruik, matig werken en onredelijk duur. Ga je er mee touren  (lijkt mij niet maar goed) dan kan het handig zijn, wil je er -ook- het circuit mee op  ; dan is het overtollige ballast en zou zo hardcore mogelijk, logisch zijn (ook gezien de carbon kuipjes). Gaan er ook andere mensen in rijden en maakt het geld niet zoveel uit dan hebben die er wellicht wel plezier van.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
30 sep 2015 16:21 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Geen flauw idee wat deze investering kost, maar waarschijnlijk peanuts t.o.v. Het totaalbedrag. Persoonlijk lijkt het mij makkelijker, mooier en beter bij verkoop. Succes met het maken van je keuze 
|
30 sep 2015 16:26 |
|
 |
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Ik heb bij mijn 981S geen navigatie genomen.€3800 vond/vind ik iets te veel van het goede. De meeste wegen in NL ken ik en als ik het nodig heb gebruik ik een app op de iphone. V.w.b. restwaarde: de dealer gaf aan dat je het er bij inruil nooit uithaalt.
Succes met je beslissing en geniet van je mooie GT4.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
30 sep 2015 16:44 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Een GT4 met zo'n gek houdertje met foon op je voorruit? Kom op nou. 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 sep 2015 16:51 |
|
 |
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Nee joh, vastklikken in het luchtroostertje  . Gaat prima; zit niet in de weg en goed zicht er op 
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
30 sep 2015 16:59 |
|
 |
Marcel1967
Almere
|
Op het circuit raak je toch niet zo snel de weg kwijt? 
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
30 sep 2015 17:58 |
|
 |
Rainer B.
911 3.2Luzern
|
Thanks! Hoort idd niet helemaal bij een GT4/3 en bluetooth en een goede feun werken ook prima en over vijf jaar ws beter nog dan nu. Dan laat ik het maar zo.
|
30 sep 2015 18:28 |
|
 |
Burdy1999
|
Of je besteld hem er bij, want het kost niks extra's en dan kun je hem er altijd uit halen.
|
30 sep 2015 18:40 |
|
 |
MickRS
|
Een GT4 met zo'n onzinnige navigatie! Kom op nou... 
|
30 sep 2015 18:40 |
|
 |
Burdy1999
|
Maar heb je dan ook geen radio of zo? Niet dat je hem nodig hebt 
|
30 sep 2015 18:43 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Waarom zou die er niet bijhoren? Er zit tenslotte al standaard een audiosysteem in en qua gewicht gaat dit ook niets uitmaken. Als je dan toch denkt zo af en toe een navigatie nodig te hebben dan bestelde ik hem er zeker bij.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 sep 2015 18:48 |
|
 |
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Waarom niet als de Cayman R ? 
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
30 sep 2015 19:43 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Kijk, das cool, less is more 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2015 19:48 |
|
 |
MickRS
|
Ooh nice! 
|
30 sep 2015 19:57 |
|
 |
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
En ook nog (wat) groen. 
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
30 sep 2015 19:58 |
|
 |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
mijn IFeun past mooi in de bekerhouder boven het dashbordkastje, voor de enkele keer dat ik het gebruik een prima oplossing!
Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 30 sep 2015 20:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 sep 2015 20:05 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Heb nooit begrepen dat mensen de navigatie vast in de auto willen, totale mismatch. Levensduur auto is 15+ jaren. Levensduur navigatie hooguit 5 jaar.
Die twee moet je dus niet aan elkaar vastmaken.
Als je perse wat wilt koop dan een mooi aftermarket systeem.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
30 sep 2015 20:10 |
|
 |
horn
PF #57
|
vind inbouw mooier dan de meeste aftermarket systemen. ik zou het doen, ook als je het zelden gebruikt. Altijd handig. Dat gewicht ga je echt niet merken, tenzij je ook de airco, muziekinstallatie en electrische ramen hebt weggelaten. Later inbouwen ga je nooit meer doen. Dus ik zeg doen. Maar wie betaalt bepaalt 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2015 20:23 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dat dus. Maar ook aftermarket zie je vaak dat de kleuren en materialen net niet matchen. Dat zie ik bij mijn GTI en in mijn Seat. Maar bij dat soort auto's maakt dat helemaal geen hol uit. Bij zo'n beauty als de GT4 vind ik dat niet passen. Ik zou ook gaan voor zo'n fabrieks-af navigatie.
|
30 sep 2015 20:46 |
|
|