Auteur |
Bericht |
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet?
Sinds je op de site van de RDW kunt zien of de tellerstand NAP correct is (Of juist niet) heb ik op Marktplaats al een paar origineel Nederlandse Porsche's gezien met een onlogische tellerstand.
Er is al vaker over gesproken om elkaar voor miskopen te behoeden en ex schade auto's hier te gaan benoemen. Moeten we dat met onlogische NAP ook gaan doen?
(Ik weet: ook een tikfout o.i.d. kan een onlogische NAP veroorzaken, maar dat kan bij de RDW gewijzigd worden als het ook echt een foutje is)
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
15 nov 2015 0:35 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Lijkt me een prima initiatief. Zo ook waarschuwingen voor Japanse import met vervalste boekjes.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
15 nov 2015 0:39 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Denk dat we best aandacht mogen besteden aan het bestaan van de mogelijkheid om te checken of er een trendbreuk aaanwezig is. Een waarde oordeel hier aan verbinden is denk ik niet aan ons. Dit is iets dat de verkopende partij of de eventuele koper al dan niet samen uit kunnen zoeken.
Om die reden heb ik ook (tijdelijk) even het gehele topic van de hier te koop aangeboden 993 aan de kant gezet.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
15 nov 2015 0:42 |
|
|
Elferhenkie2
|
Maar Henk, in dat topic is het toch zo klaar als een klontje dat er met de teller van die Japanse wagen is gerommeld?? Waarom dan verwijderen?? Dit soort dingen van het forum verwijderen lijkt op het opkomen voor bepaalde personen. Er zijn in het koopjestopic vele andere wagens en verkopers veroordeeld wegens een doorgezakte stoel of vervuilde motor. EN DIT TOPIC MET KEIHARD BEWIJS WORDT VERWIJDERD??? Edit by mod: Henk, doe dit nou niet.....
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
15 nov 2015 0:45 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Oh dus dat topic zat ik net te lezen. Dacht al even dat m'n internet verbinding eruit lag. Maar de Japanse 993 is dus even op non actief gezet. Als het echt een "rommel" wagen is dan hoop ik dat hij nog opduikt, een gewaarschuwd mens ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
Laatst bijgewerkt door MarkS op 15 nov 2015 0:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 nov 2015 0:50 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Inderdaad.
@Elferhenkie2: Niet verwijderen maar tijdelijk aan de kant.
Aan de ene kant goed dat een mogelijke koper wordt beschermd. Aan de andere kant ter voorkoming van een "smet" op de auto, wanneer een en ander toch correct blijkt te zijn. Blijkt een en ander dubieus te zijn, dan is het te koop aanbieden van een dergelijke auto via dit forum geheel niet wenselijk zonder vermelding van een niet kloppende historie.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
15 nov 2015 0:51 |
|
|
Elferhenkie2
|
@ Mark:Ja, omdat ontdekt is dat het boekje vervalst is en omdat er een Japanse veilingsite is waar auto me foto's en zelfde chassisnummer aangeboden werd in 2014 met een 2x zo'n hoge km stand.....
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 15 nov 2015 0:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 nov 2015 0:52 |
|
|
Elferhenkie2
|
Henk, hoeveel bewijs moet je dan hebben? Dit is toch 100% zeker? En hoe zit het dan met smet op de reeds besproken auto's in het koopjestopic? Zelf een doorgezakte stoel of een vieze motor is al aanleiding voor bepaalde personen om te roepen dat de KM stand niet klopt...
|
15 nov 2015 0:54 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Jij zou als geen ander moeten weten dat affakkelen van iemand die een auto te koop aanbiedt (te goeder trouw totdat het tegendeel bewezen is) niet fair is wanneer deze mogelijk zelf ook ergens de dupe van is geworden.
|
15 nov 2015 1:00 |
|
|
Elferhenkie2
|
Henk, Die auto's in het koopjestopic is zelfs in 95% van de gevallen geen enkel bewijs voor, dat blijft gewoon staan. Dit is 100% bewezen Maar nee, stop maar in de doofpot en laat iemand rustig dat ding voor veel teveel geld kopen.... Ik hoop niet dat een vriendje van jou hem koopt....
|
15 nov 2015 1:02 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Hoe moet iemand hem kopen dan wanneer er op dit moment geen topic is waar de auto te koop wordt aangeboden?
Hou toch eens op om altijd andere voorbeelden er bij te halen. Ik geef je duidelijk aan waarom ik TIJDELIJK een topic opzij zet en daar heb je het gewoon even mee te doen.
|
15 nov 2015 1:06 |
|
|
Elferhenkie2
|
Auto staat ook op diverse verkoopsites Henk En EHh, ik mag toch gewoon vergelijken? Ik vind het gewoon bizar wat er nu gebeurt Dit is echt typisch weer wat voor jullie, sorry dat ik het moet schrijven...
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 15 nov 2015 1:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 nov 2015 1:10 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Dat mag jij vinden.
|
15 nov 2015 1:11 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Henk, vooropgesteld je bent geen uitleg verschuldigd maar kan me voorstellen dat enige transparantie over verdere gang van zaken door anderen ook wel op prijs wordt gesteld
Wat zijn de criteria om zo'n topic weer te "activeren". Hoor/wederhoor bij TS? Gewoon ook even zuiver interesse van mijn kant hoe "we" hier als forum mee om gaan. Vind het ook juist een toegevoegde waarde van het forum dat dit soort zaken naar boven komen en achteraf traceerbaar zijn. Ongeacht de uitkomst, positief of negatief. Een topic kun je (tijdelijk) verwijderen maar een auto verdwijnt niet en duikt vroeger of later ergens (anders) weer op.
|
15 nov 2015 1:15 |
|
|
Elferhenkie2
|
On topic dan maar weer: Deze auto lijkt terug te zijn gedraaid: http://auto.autoscout24.nl/Porsche-993- ... -278804808Want deze auto stond eerder in Japan met veel meer kilometers. Zie: http://www.aja911jlc.com/?p=7840Grote kans dat de KM stand dus niet klopt.....
|
15 nov 2015 1:17 |
|
|
Henk
PF # 136
|
@MarkS : Ben ik met je eens.
De aanbieder van de auto is zelf ook erg geschrokken en gaat uitzoeken hoe de vork in de steel steekt. Die gelegenheid wil ik hem even geven.
@Elferhenkie2: Jij blijkbaar niet.
|
15 nov 2015 1:21 |
|
|
Elferhenkie2
|
Is niks aan mij gevraagd Henk, aan jou dus wel?? Zoals je weet had ik in het topic van Coen daar ook geen problemen mee toen mij dat aangegeven werd.... Als jij dat direct had aangegeven als reden en niet met die andere redenen kwam had ik dat natuurlijk gerespecteerd (Ben gekke Henkie nie )
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 15 nov 2015 1:38, in totaal 4 keer bewerkt.
|
15 nov 2015 1:22 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Misschien ook een idee om te melden dat bepaalde foto's op dit forum (in het verkooptopic), gefotoshopped zijn om bijvoorbeeld bepaalde roestplekken te verdoezelen?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 nov 2015 1:22 |
|
|
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
de aanbieder van de auto kan uitzoeken hoe de vork in de steel steekt en zou dat vervolgens toch in het topic kunnen melden ?
waarom censuur ?
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
15 nov 2015 1:34 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Henk geeft toch aan dat het topic tijdelijk is gesloten. Als TS met reactie komt kan hij weer open. Op zich snap ik die gang van zaken wel.
|
15 nov 2015 1:37 |
|
|
Elferhenkie2
|
Dat begrijp ik (nu) ook Mark. (Na Henk zijn laatste antwoord...)
|
15 nov 2015 1:41 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
We kunnen weer (even) rustig slapen ...
|
15 nov 2015 1:44 |
|
|
Henk
PF # 136
|
@MarkS : dat ga ik ook doen nu @Elferhenkie2: vaak is normaal vragen een manier om eerder bij een antwoord te komen dan hard roepen.
|
15 nov 2015 1:46 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Om diezelfde reden ook de advertentie van Autoscout gehaald. Wil nu kijken wat te doen. Auto had dus in Japan 105.000 km gereden en hier 67.000 km. Bij de aankoop gevraagd of ze naar de boekjes wilden kijken en bij Porsche Centrum idem. Ik kijken of de juiste kilometerstanden te herleiden zijn. Wanneer de 67.000 km juist mocht blijken, zal dat ook vermeld worden. Auto zal ik opnieuw aanbieden met juiste verhaal en de kilometerstand. Zelf de auto gekocht om de lage kilometerstand en nu ook aangeboden met dezelfde stand.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
15 nov 2015 10:27 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Ai, da's balen. 105k is nog steeds een lage km stand maar toch....
Laat je de teller ook terugzetten naar ( iets in de buurt van) de juiste stand?
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
15 nov 2015 10:44 |
|
|