Auteur |
Bericht |
rve
Muiden
|
912 Restaureren of hot rodden?
Ik heb recent bij een andere auto een 912 SWB uit 1968 gekregen als deel van de deal. Het is een auto die compleet is, maar het is gatenkaas en er zit een VW bus motor in. Ik kan er nu 2 kanten mee op met exact dezelfde investeringskosten. 3.6 erin uit een 964 die ik over heb en er een super snelle hot rod van maken OF 912 motor kopen en hem restaureren Ik ben benieuwd naar de meningen hier..
|
13 aug 2015 14:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Met het kopen van een 912 motor krijg je deze Porsche wss toch niet matching ... Zou er de 3.6 in hangen ... maar dan ook bij de RDW melden Klik hier voor het project van Wouter
|
13 aug 2015 15:03 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Ik zou ook voor outlaw optie gaan.
_________________________________________ Mvg,
René
|
13 aug 2015 15:27 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
912 moet naar mijn mening 912 blijven... 4 cilinders rule! 3.6 verkopen en met de opbrengst daarvan een goede 2 liter type 4 motor kopen (zoals die ook in de 912E zat), dubbele carbs erop en je komt tot zo'n 125 à 150 pk en je krijgt een karretje dat niet kontlastig en -listig is, behoorlijk rap, lichter en een echte rijdersauto... : Bovendien issie dan goedkoper en eenvoudiger in onderhoud Waarschijnlijk houd je dan zelfs nog wat centjes over om een paar mooie kuipjes van te kopen: Voor de rest er een mooi kleurtje op; misschien zelfs lekker zelf met het rollertje aangebracht (zoals bij deze); en ook de binnenkant spuiten, eenvoudige RS deurpanelen ertegen: Rolkooi erin en voor de rest zo basic mogelijk houden... Wellicht het interieur niet met stof/vloerbedekking bekleden, maar met quilted leather ( http://www.ebay.co.uk/itm/Diamond-Stitc ... 1310051229)... Helaas heb ik dat autootje niet, want ik zou het wel weten...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 aug 2015 15:46 |
|
|
has00016
Master MarinerAmsterdam / Brielle
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Ik ken je budget niet, maar met een 3,6 erin alleen ben je er niet. Onderstel, remmen, stuurinrichting ed is ook fijn als het is afgestemd op een 3,6. Denk dat je met een 4 cylinder sneller uit de voeten kan
|
13 aug 2015 16:20 |
|
|
Gijs356
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Ik ben een hele erge originaliteitsfreak, maar nu ben ik het 100% eens met Black Betty...
|
13 aug 2015 16:43 |
|
|
rve
Muiden
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Leuke reacties! Ik begin meer open te staan voor 912 hot rod met een 4 cyl....
Budget is niet het probleem, deze auto komt na een aantal andere porsches rustig opgeknapt te hebben. Daarvan is best wat over gebleven en ik heb voor deze 912 bijna alles nog wel liggen als ik hem op moet knappen.
|
13 aug 2015 16:55 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 aug 2015 17:49 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Dan heb je geen garage maar een goudmijntje....
_________________________________________ Nie janken.
|
13 aug 2015 17:55 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Nothing beats the sound of a flatsix!
|
13 aug 2015 20:06 |
|
|
Djurre
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Hot rodden en plezier maken dr mee. Want echt plezier is onbetaalbaar!
_________________________________________ VOF de Loods!
www.facebook.nl/vofdeloods
|
13 aug 2015 20:26 |
|
|
Wout_RS
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
3.6 erin!! Smile van oor tot oor
|
13 aug 2015 20:46 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Deze type 4 (914) 2,4 motor lag achterin mijn Samba. 218 paardjes op de bank.... Ik zou alleen de volgende keer gewoon een 356 koelhuis monteren en drysump. Verder helemaal goed. Veeeeel lichter dan de 6 cilinder.
|
13 aug 2015 21:03 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
3.6
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
13 aug 2015 23:48 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Als investering op het moment altijd voor orgineel gaan ook al is hij niet matching Voor fun de 3.6
|
14 aug 2015 9:35 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Robert, heb je de motorlekkage van die paarse 964 al opgelost?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
14 aug 2015 9:40 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 aug 2015 9:55 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Hot rodden die bak! Dikke 3.6 erin....en omdat het budget toch geen rol speelt ook het onderstel e.d aanpassen!! En van dit hele proces vooral veeeeeeel foto's plaatsen Sccs met de keuze iig....zal vast wel een mooie bak worden wat je er ook mee doet!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
14 aug 2015 9:58 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
outlaw en viercilinder houden met getunede VW motor en 911 koeling, 912 verdient dit, is geen 911, dus hoeft ook geen 6 cilinder. En wie zegt dat een 4 niet goed kan kinken ? http://www.petrolicious.com/previously-a-black-sheep-the-porsche-912-has-its-revenge
|
14 aug 2015 12:16 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 aug 2015 13:47 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Mooi detail-filmpje die eerste!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
14 aug 2015 14:00 |
|
|
rve
Muiden
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Bedankt voor de vraag, ik heet Rogier trouwens, maar de paarse 964 is volledig gereviseerd en zo goed als nieuw. Dinsdag naar de porsche voor een detail technische keuring of ik niets vergeten ben..
|
14 aug 2015 14:08 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
Dan is je marktplaatsnaam zeker Robert.. Of was dat de vorige eigenaar?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
14 aug 2015 14:09 |
|
|
rve
Muiden
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
De vorige eigenaar had inderdaad een broer die Robert heet ja. Ze hebben de auto meer dan 15 jaar in bezit gehad en de laatste 5 jaar stil laten staan door lekkage. Alles is nu weer concours staat en alle troep die erop gezet was is er vanaf. Dankzij de tip van Black Betty over een Type 4 blok, heb ik ook maar eens wat plaatjes bekeken en het blijkt dat ik daar nog 1 van heb liggen. Hij is wat gaar, maar ik ga hem even met een vaste porsche revisie kennis uit elkaar halen. Ik neig steeds meer naar een over the top getunede 4 cyl..
|
14 aug 2015 14:20 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Re: 912 Restaureren of hot rodden?
'Originele' motor en hot rodden - mag best een beetje 'over the top' worden.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
14 aug 2015 14:54 |
|
|