Auteur |
Bericht |
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
 Dilemma 997 4S HP
Lees de discussie over een hogere kilometerstand en de meningen daarover (in die discussie gaat het over een 964). Maar ook eerder is hierover geschreven op het forum. Ik ben al enige tijd in het bezit van een 997 4S HP uit 2005. Ik gebruik deze auto dagelijks. Daar zit nu mijn dilemma. Inmiddels staat er 152.000 km op de teller. Dus als ik deze blijf gebruiken voor dagelijks gebruik, staat er over een jaar meer dan 170.000 km op de teller of zelfs meer. Nu zijn het weliswaar voornamelijk snelweg kilometers, maar toch. Ik heb het idee dat met de huidige kilometerstand, de auto nog wel aantrekkelijk is en goed te verkopen. Het is namelijk een gewilde uitvoering met X51 optie (385 PK op kenteken), een handbak met shortshift, sportuitlaat etc alles origineel vanaf fabriek geleverd. Om die reden denk ik dat ik met een veel hogere kilometerstand relatief veel afschrijf....andersom, dat ik er nu nog wel een relatief goed bedrag voor kan krijgen, maar met een nog hogere kilometerstand niet. Speelt ook mee dat ik de afgelopen 2 jaar meer dan 12.000 euro in de auto heb geinvesteerd aan onderhoud, koelmodificatie, vervanging etc. om de auto in goede conditie te houden. Dus zou ik er eigenlijk gewoon mee door moeten rijden. Dat is dus het dilema: nu van de hand doen of mee doorrijden?
|
24 feb 2016 13:47 |
|
 |
geertsabine
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Maar eens even een paar open deuren intrappen: - naar mijn idee zijn auto´s en zeker Porsches gebouwd om mee te rijden - na jouw investering van 12K zou ik ´m niet wegdoen: je weet wat je hebt, je weet niet wat je krijgt - ik zie nog genoeg Porsches met hoge km standen voor goede prijzen te koop
Maar goed... ik snap dat het een lastige keuze is. Wellicht eens aftasten wat je er nu nog voor terugkrijgt, wat dus je afschrijving is (en ik vermoed dat die fors is, zeker de 12K meegerekend) en dan de evt de keuze maken. Persoonlijk: ik zou ´m houden!
|
24 feb 2016 14:09 |
|
 |
Rescue911
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Gewoon lekker blijven rijden. Die glimlach van de nog te maken kilometers is belangrijker dan de lagere restwaarde door deze kilometers. 
|
24 feb 2016 14:15 |
|
 |
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Ik denk dat een belangrijke vraag is, of je dan een andere Porsche/merk ervoor terug wilt kopen of niet?
|
24 feb 2016 15:02 |
|
 |
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Waarom had je hem ook alweer gekocht? Passie voor rijden! Wij worden zo langzamerhand allemaal bankiers, dan moeten wij lekker een benz diesel gaan rijden Liever een ster in m'n ruit dan op de motorkap.
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
24 feb 2016 15:28 |
|
 |
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
@RichardP: Dat weet ik nog niet; wel altijd Porsche gereden. Ik ben meer gaan rijden en vindt het sonde vindt om de Porsche als 'kilometervreter' in te zetten.
Ik heb ook gemerkt dat als je er dagelijks in rijdt, het je ook niet zo heel veel meer doet. Ik geniet er meer van als ik 's-avonds lekker kan doorrijden of in het weekend. Aanschuiven in de file of in de stroom mee rijden heb ik hem niet voor gekocht.
Hoe dan ook; er komt een keer een moment dat ik er teveel mee gereden heb en moet gaan uitkijken naar een andere; vraag is alleen wanneer; gevoelsmatig heb ik nu nog een acceptabele kilometerstand.
|
24 feb 2016 15:29 |
|
 |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Je geeft het antwoord bijna al zelf ... Koop dan voor het geld dat je anders zou afschrijven een fijne DD en geniet in de tijd daarbuiten van je P
|
24 feb 2016 15:34 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Koop er anders een kleinere auto bij voor dagelijks gebruik en pak de Porsche voor de weekenden. :wint:
EDIT: is al geopperd lees ik nu.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 feb 2016 15:35 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Ik heb de ervaring ook dat als je er dagelijks in rijdt het je minder doet. Voor weinig geld er een auto bij gekocht en dat was een hele goede keuze! Zo geniet ik weer echt van de P en loopt het aantal km's minder snel op
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
24 feb 2016 18:46 |
|
 |
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Goede tips.....ga afwegen wat ik ga doen....DD erbij of toch in de verkoop... heb nog even de tijd..!
|
24 feb 2016 21:29 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Doorrijden tot 400.000 km en dan verder kijken.
Ik rij ook 40.000 per jaar met de Boxster S. Fantastische wagen en gezien mijn zoektocht zou ik niet willen ruilen met andere Boxsters die toen te koop stonden. Ik weet wat ik eraan heb en weet dat de exen er heel erg goed voor hebben gezorgd.
Voelt het nog goed? Dan lekker blijven rijden.
Over investering gesproken; 6 cilinder handbak worden nog geld waard denk ik.
Cheers
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
18 maart 2016 1:27 |
|
 |
hoefnix
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Niet zeuren -> rijden met dat kreng. Verkoopwaarde heeft pas zin als je een andere wil kopen. Er staan al te veel kms op voor de verzamelaar en meer dan 100k, dus gezeur krijg je toch wel als je wil verkopen.
|
18 maart 2016 1:36 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Of een grotere snelwegvreter (youngtimer mercedes, bmw of jag?) 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 maart 2016 9:07 |
|
 |
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
De kogel is door de kerk... de Porsche gaat in de verkoop. Ik ga substantieel meer rijden. Dat is geen straf met de Porsche, maar maakt ook de auto minder bijzonder voor mij. Vandaag heb ik een nieuwe Mercedes c-klasse besteld... Vrijdag aanstaande gaat de auto naar Motorsport Haaglanden voor een AKK, zodat de technische staat is gedocumenteerd. Daarna zul je een advertentie zien verschijnen.... 
|
19 maart 2016 20:55 |
|
 |
erwin996
M140i
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Jammer dat ie in de verkoop gaat. Op die nieuwe Mercedes ga je veel meer afschrijven dan dat je met de 997 zou doen. Zo'n 997 kan door tot de 500.000 km. Met één motor. Daarna reviseren en op naar het miljoen 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
26 maart 2016 20:28 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Waar staat HP eigenlijk voor?
Lees net ander topic: High Performance +30 pk
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
27 maart 2016 12:13 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
 Re: Dilemma 997 4S HP
Ben benieuwd wanneer je weer gaat verlangen naar een P......
Veel plezier met je Merc
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
27 maart 2016 14:43 |
|
|