Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:49

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Kleine mankementen interieur 987 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Kleine mankementen interieur 987
Hallo,

Zoals jullie wellicht weten ben ik op zoek naar een Cayman in de onderkant van het prijs-spectrum (tot 30k).

Wat ik regelmatig tegenkom zijn dus kleine imperfecties zoals steenslag, maar ook vooral (kleine) beschadigingen aan het interieur.

Ik ben voor mezelf aan het afwegen wat ik acceptabel vind en wat "op termijn" evt vervangen kan worden.
(Bijv. Achteraf PASM inbouwen kan niet (lastig/ergduur), maar de kap laten herspuiten vanwege steenslag is prima te doen, etc).

Nu dus even de vraag aan jullie of het bekend is of de volgende onderdelen (eenvoudig) kunnen worden vervangen en of jullie hier ervaring mee hebben.

*De deurhendel
*knopjes op het PCM (de knop "TEMP" en de knopjes zoals die van PASM willen nog weleens wat slijtage vertonen).
*Bekleding bestuurdersstoel
*Stuurbekleding
*...

Groet,

Toeter

Laatst bijgewerkt door Toeterboy op 08 apr 2016 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.

07 apr 2016 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Kleine mankementen interieur 986
Hoi Toeterboy, zie tips hier onder:

*De deurhendel
Is vrij eenvoudig te vevangen, staat ook een filmpje van op Youtube.

*knopjes op het PCM (de knop "TEMP" en de knopjes zoals die van PASM willen nog weleens wat slijtage vertonen).
Dit is lastiger, heb wel eens een reparatie instructie gezien m.b.v een soort sticker die je er dan overheen plakt (zag er alleen niet mooi uit, dus vervangen lijkt het beste).

*Bekleding bestuurdersstoel
Er zijn veel poets spullen te koop die een (leren) stoel behoorlijk kunnen oplappen, anders laten doen.

*Stuurbekleding
Opnieuw laten bekleden (staan verschillende topic over hier op het forum). Of vervangen als de beschadiging te erg is.

Succes !

07 apr 2016 20:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Wat voor Caymans hebben dit soort gebreken tot 30/k.

Ik heb een Boxster S uit 2000, die max 15/k zou kunnen opbrengen misschien.
Daar zijn de knopjes nog goed van, en stuurwiel als nieuw, en alleen moeten de stoelen worden ingevet.
Met 121/k kilometers op de teller.

Ik heb altijd geleerd dat wanneer een auto dit soort slijtage heeft de km stand behoorlijk moet zijn.

Succes met de zoektocht trouwens :thumleft:

07 apr 2016 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Idd, dit zijn typische slijtage gevoelige onderdelen die het gebruik van de auto verraden.

Versleten stoel red je niet in 200k km, tenzij je echt heel lomp en smerig bent.
Ook stuur en Pookknop beginnen bij zo'n 200k km de eerste zichtbare slijtage te vertonen tenzij je er de hele tijd overheen wrijft natuurlijk. Als het echt versleten uit ziet, zou dat voor mij een indicatie zijn dat de auto minimaal 250k km gereden zou moeten hebben, of iemand vreemd gedrag heeft in de auto.

Als de tellerstand lager is dan dat dan zou ik er toch wat extra aan aandacht aan besteden.

07 apr 2016 22:03
Profiel WWW
Of ze hebben het interieur en het stuur vervangen voor een veel ouder , meer versleten setje , om welke reden dan ook???? Inderdaad reden om op je hoede te zijn. Voor 30k( en minder) moet je toch een redelijk onberispelijk exemplaar kunnen scoren zonder dit soort issues lijkt mij.
Maar ik zou zeggen 996/997 :popcorn:

07 apr 2016 23:48
PorscheForum Rakker
Twente
Ik ben wat verward. Cayman en 986 gaan niet samen, ik neem aan dat je 987 bedoelt?
Heb zelf een 986 met 150k en daar is het interieur fit. Een zuinige bereden auto heeft rond die tellerstand weinig zichtbare slijtage. Steenslag is een ander verhaal, dat is bij zo lage auto haast onvermeidelijk en helaas een gegeven.

08 apr 2016 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Kleine mankementen interieur 987
Inderdaad, excuus en het typenummer aangepast. :facepalm:

@marquez93:
987 heeft de voorkeur ivm de bagageruimte / vakantiedoeleinden. Als ik daar geen rekening mee hoefde te houden werd het wellicht een 997/996

Bedankt voor de wijze woorden vwb de overmatige slijtage. Ik ben pas sinds +- 1,5 jaar naar auto's aan het kijken, heb dus geen ervaring mbt dit soort dingen. (En hiervoor reed ik een seat van 8 jaar oud, dus dat is niet echt makkelijk vergelijken)...

08 apr 2016 12:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]